[Przemek64] MACH1 2004

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-21, 09:19

Pomiarami zajmiemy się ponownie dopiero za miesiąc może więcej jak wszystko będzie zrobione od strony mechanicznej :P
Lubię wiedzieć co dokładnie mam i wszelkie wątpliwości będą rozwiane :ok:
Dzisiaj postanowiłem że ze względu na to że były lakierowane podczas naprawy: maska, przednie błotniki i oba zderzaki przez co widać że lakier na malowanych elementach jest bardziej oczoje..... Bo nie spalony Texańskim słońcem lakierujemy pozostałe elementy a w międzyczasie robimy mechanikę :cwaniak:

Podoba mi się ten rumak i zostanie w rodzinie na długie lata do codziennej jazdy :ok:
Nawet przeszło mi przez myśl aby zainstalować LPG ale nad tym się jeszcze zastanawiam :zdziwko:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: caniggia » 2016-06-24, 09:49

Zgodzę się ze wszystkim za wyjątkiem pomiarów automata, można z czystym sumieniem założyć, że nie da się zmierzyć strat generowanych przez tego, ale straty to faktycznie około 20% w przypadku mustanga gdzie manual to 16%.
Wynika to choćby z różnicy mocy oddawanej na koła przez dwa takie same auta (wiem, nie ma dwóch takich samych).

A teraz taka ciekawostka z ostatnich pomiarów Maha, Ecoboost po moim tuningu, który robi 400 konne Jaguary, 320 konne BMW itp, na hamowni Maha pokazał całe... 250 koni. Przed tuningiem na V-techu pokazał 293. Na drodze przy założeniu 16 procent strat pokazał 345 a jedzie na na więcej.

Hamownia służy do strojenia (choć i do tego często się nie nadaje), służy do pseudo tuningu, czyli pokazaniu wykresiku przed, wgraniu gotowca, pokazania wyniku po, a dla profesjonalistów służy do prawdziwego tuningu, czyli pokazania różnic po zmianie każdego parametru. Ale na pewno nie służy do badania mocy na silniku..



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Rezor » 2016-06-24, 10:15

Reasumując panowie: Hamownia podwoziowa tylko i wyłącznie do określenia mocy na kołach. Tego każdy powinien się trzymać przy pomiarach i porównaniach. Reszta to szacowanie i wróżenie z fusów. Poza tym wszędzie ta pogoń za KM, a pamiętajmy, że V8 to "torque monsters" :P
Co do sprzęgła w takim wypadku szukałbym czegoś z zapasem czyli do 400KM :)
@caniggia jak liczysz moc na drodze? Jakiś sprzęt, kalkulacje, oprogramowanie? Widziałem, że SA ECU mają jakieś wbudowane dyno test, sprawdza się czy to jeszcze większe wróżby niż realna hamownia?

EDIT:
ostatnio mam wrażenie, że na forum jest dość spore napięcie. Nie wiem czy mam akurat szczęście do czytania/pisania w tych tematach czy to tak wszędzie :wstyd:


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: caniggia » 2016-06-26, 18:18

Rezor pisze:Reasumując panowie: Hamownia podwoziowa tylko i wyłącznie do określenia mocy na kołach. Tego każdy powinien się trzymać przy pomiarach i porównaniach. Reszta to szacowanie i wróżenie z fusów. Poza tym wszędzie ta pogoń za KM, a pamiętajmy, że V8 to "torque monsters" :P
Co do sprzęgła w takim wypadku szukałbym czegoś z zapasem czyli do 400KM :)
@caniggia jak liczysz moc na drodze? Jakiś sprzęt, kalkulacje, oprogramowanie? Widziałem, że SA ECU mają jakieś wbudowane dyno test, sprawdza się czy to jeszcze większe wróżby niż realna hamownia?

EDIT:
ostatnio mam wrażenie, że na forum jest dość spore napięcie. Nie wiem czy mam akurat szczęście do czytania/pisania w tych tematach czy to tak wszędzie :wstyd:
1. Do określania mocy na kółkach większość się również nie nadaje, bo nie wiadomo która jest słuszna, jak to samo auto mierzą z dokładnością do 50 koni...

W pl najbardziej realistyczne wyniki miałem na Maha, aje np w Szczecinie Maha mierzy wszystkie EB na 250 koni, czy to po tuningu, czy bez.Drugą hamownią to amerykański superflow, z drogowych Dynomet, pokazuje tyle co Maha I wyniki fabrycznych są podobne. Ja używam Virtual Dyno I to pokazuje podobnie do Maha I Dynometa.



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-27, 13:19

Mając trochę czasu jak auto stoi w warsztacie postanowiłem naprawić fotel który już w kraju przetarł się na wylot i obawiam się że jak tak zostawię to nie tylko skóra będzie do roboty ale i gąbki :kwasny:
Fotel wyjęty i oddany do tapicera :ok:
Zapobiegać a nie leczyć :cwaniak:
Obrazek


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-28, 10:14

Wszyscy twierdzili że sprzęgło mam spiekane bo działało 0/1 i bez gazu nie szło ruszyć :P
Ja się tylko nad jednym zastanawiałem. Nie podobało mi się że tak bierze bardzo przy podłodze i było tak twarde że łydki puchły :szok:
Po rozebraniu się okazało że to normalne sprzęgło. :P
Nie będę nic sugerował. Oceńcie sami i powiedzcie jak wam to wygląda co to za sprzęgło :zdziwko: i co dalej powinienem zrobić :zakrecony:
Gdyby nie popiskujące łożysko oporowe to bym się do tego tak szybko nie zabrał bo myślałem że "to cecha nie wada" cytując moich kolegów z ASO
łożysko oczywiście do wymiany :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

MONTWA
Forumowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
Model: shelby GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: vista blue

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: MONTWA » 2016-06-28, 10:46

...miałem SN parenaście lat (5.0 w manualu) , parę razy wymieniałem sprzęgło, dwa razy razem z kołem...zawsze było twardo. Taki jego urok. Chyba linka robi ten "klimat"



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Rezor » 2016-06-28, 11:10

Ja szczerze powiedziawszy naczytałem się o tych "twardych" sprzęgłach i szczerze nic takiego nie zauważyłem u siebie. Jedynie osoba która robiła przekladkę stwierdziła, że linka jest gdzieś zapieczona i się blokuje. Linka poszła do wymoczenia w jakiejś chemii i sprzęgło chodzi naprawdę dobrze. Jedyny problem to wysterowanie silnika, na chama jest oszukiwany ECU, że skrzynia jest na P, żeby odpalał i mimo wysokich obrotów bez dodania gazu zwyczajnie przygasa.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-28, 12:40

Poszła krowa pójdzie i ciele ;)
Zamówione:
http://www.americanmuscle.com/clutch-quadrant-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.americanmuscle.com/exedy-sta ... 604gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Powinno być :ok: ?


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Rezor » 2016-06-28, 13:06

Exedy na +. Dostaniesz jeszcze ramkę na tablicę z " I love Exedy!" i naklejki :P. Ogólnie do zastosowań sportowych patrząc na opinie jest dobrze oceniany.
Nie czaje trochę tylko tych "stage" u siebie też mam macha 400 i zależy gdzie spojrzeć to mimo tego samego P/N i specyfikacji jest otagowany stage 1 lub stage 2. Nawet w linku masz Stage 1, a już w opisie stage 2 :P


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

MONTWA
Forumowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
Model: shelby GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: vista blue

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: MONTWA » 2016-06-28, 13:34

a koło zamachowe masz ok?



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-28, 13:53

MONTWA pisze:a koło zamachowe masz ok?
Są jak widać przebarwienia ale jest gładkie i ma płaszczyznę. Kolega mechanik powiedział że by go nie wymieniał mimo to że za 500zł można kupić w Polsce.
Ja chciałem wymienić ale zawsze się ze mnie śmieją że robie Przerost formy nad treścią. ;)
Tym razem go posłucham jak coś będzie nie tak to zrobi jeszcze raz :P


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Magic » 2016-06-28, 17:20

Przemek pisze:Poszła krowa pójdzie i ciele ;)
Zamówione:
http://www.americanmuscle.com/clutch-quadrant-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.americanmuscle.com/exedy-sta ... 604gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Powinno być :ok: ?
prawidłowe zakupy, a ciężko będzie chodzić bo to kawał sprzęgła by taki moment obrotowy wytrzymywało docisk musi być bardzo mocny większość nauczyło się jazdy z hydrauliką w autach z silnikiem od kosiarki no to różnica jest ogromna, jak do mnie przyjechali kupce z rzeczoznawcą to sprzeczał się ze sprzęgło jest rozj... bo ciężko chodzi a było nowe OE Valeo :cenzura: żal mi takich ludzi co wynajmują takich fachowców i to za nie małe pieniądze


Obrazek

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: jaco » 2016-06-30, 14:58

Przemek pisze:Poszła krowa pójdzie i ciele ;)
Zamówione:
http://www.americanmuscle.com/clutch-quadrant-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.americanmuscle.com/exedy-sta ... 604gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Powinno być :ok: ?
Będzie dobrze! Mam dokładnie to samo sprzęgło i działa bez zarzutu. Trzeba tylko dużo ćwiczyć lewą nogę, żeby w korkach wytrzymywało ;)


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-30, 22:08

Przemek pisze:Mając trochę czasu jak auto stoi w warsztacie postanowiłem naprawić fotel który już w kraju przetarł się na wylot i obawiam się że jak tak zostawię to nie tylko skóra będzie do roboty ale i gąbki :kwasny:
Fotel wyjęty i oddany do tapicera :ok:
Zapobiegać a nie leczyć :cwaniak:
Obrazek
Fotel naprawiony :ok: nie łatany, wymieniony cały płat tak by do tego nie wracać ma być igła :hyhy:
Mój sprawdzony przez lata tapicer powiedział że jak ma być łata to mogę pojechać do kogo innego :padam:
Kolor dobrany idealnie tylko trochę świeższa.
W GT 97 Adriana uszyta cała :padam:
Jak ktoś potrzebuje tapicera to mogę wesprzeć kontaktem do mojego
Obrazek


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”