[S197] coś "cyka" w zimnym silniku

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

[S197] coś "cyka" w zimnym silniku

Post autor: kaes » 2009-02-05, 10:07

Hej
Od jakiegoś czasu, w naszym M. coś "cyka" w silniku - gdy jest zimny. Po lekkim rozgrzaniu, przejechaniu paru kilometrów odgłos znika. Im szybsze obroty tym szybciej cyka. Wiem, że opis problemu jak z d... wzięty, ale nie wiem jak to inaczej opisać :) A że jeszcze w Krakowie nie mam wypróbowanego żadnego mechanika z tym autem, zacznę szukać porady tutaj.
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:04 przez kaes, łącznie zmieniany 1 raz.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-02-05, 11:05

Jak częste jest to cykanie ? Jeśli bardzo częste to pasek albo jakiś zawór odpowietrzający - być może pcv ,dużo masz najechane km ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-02-05, 11:40

pasek pasuje do częstotliwości, im większe obroty i pasek szybciej się obraca tym częściej słychać. Patrzyłem w Haynesie, macałem cały ten pasek tak jak tam opisane, ale nie ma żadnych uszkodzeń, pęknięć itd. Na mój gust jak nowy.
Auto ma przejechane niecałe 5 tyś km.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-02-05, 13:09

kaes, zapytaj dowolnego mechanika (nawet nie znającego się) czy to nie odgłos popychaczy/zaworów. Jak nie to pierwszy koty za płoty.

Acha: Kiedy zmieniałeś olej i na jakim jeździsz?


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-02-05, 14:10

Podobny temat zakładałem jakiś czas temu, myślę że można by je połączyć.



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-02-24, 15:45

Sprawdz czy rolki nie sa wytarte rolki od alternatora i napinacza. ode powoduja cykanie stukanie i inne niepokojace dzwieki. Acha do mustanga z 1994-1998 pasuja czesci (paski rolki uszczelki przelaczniki)od taurusa z lat 1993-1995 to tak na marginesie:)



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-02-24, 15:53

Na razie czekam na weekend żeby podjechać i wymienić olej i filtr oleju.
Może będzie mocno ujemna temperatura, i będzie "cykać" jeszcze jak dojade do mechanika :)
A jak nie to go kiedyś przywiozę rano do garażu niech na zimnym sam posłucha :D


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-02-24, 16:19

Tak mi się przypomniało - jak Pawellos miał problem z przeciętymi kablami i do niego przyjechałem to gdy odpalał silnik też coś cykało - nie wiem czy to może normalne, czy przez brak połączeń do świec coś takiego było :].



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-02-24, 22:41

no dobra ale wtedy to stuka i to widc ze autopracuje na 7 garach a nie na 8:D



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-02-24, 23:49

Alexander25 pisze:Sprawdz czy rolki nie sa wytarte rolki od alternatora i napinacza. ode powoduja cykanie stukanie i inne niepokojace dzwieki. Acha do mustanga z 1994-1998 pasuja czesci (paski rolki uszczelki przelaczniki)od taurusa z lat 1993-1995 to tak na marginesie:)
Ale to tylko na zimnym tak .. ;)



Awatar użytkownika
Dakota
Młodszy Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 2008-11-06, 19:11
Model: 1996
Silnik: inny V8
Kolor: zielony plamisty

Post autor: Dakota » 2009-03-01, 16:25

Kurde... już się cieszyliśmy, że mamy problem z głowy. Wczoraj odebraliśmy Mustanga od mechanika. I dziś znowu cykał :/ Mech zmienił olej i sprawdził rolki i napinacze, powiedział, że w jednym miejscu musiał musnąć smarem i tyle. Powiedział, że silnik i samochód ok.
A dziś rano znowu cykał :( Wzięliśmy go na mały spacer, zanim dojechaliśmy od garażu do głównej ulicy (400m) to przestał...

Wredny ten nasz ogr no. :|


YA RLY!

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-03-02, 18:50

ok. Więc cyka podobno rolka. Cośtam nasmarował w weekend i mu przestało. Ale w niedziele rano znowu. Dzwoniłem mówi, żeby wymienić rolkę. I teraz pytanie oczywiste - jeśli mam wymienić rolkę to skąd ją wziąć? Trzeba zamówić w usa? Czy jest do dostania w Polsce? Czy może podchodzi od innego auta i w każdym sklepie się kupi? Czy (ostatnia opcja) samemu można utoczyć? :rotfl:


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-03-02, 18:53

kaes pisze:ok. Więc cyka podobno rolka. Cośtam nasmarował w weekend i mu przestało. Ale w niedziele rano znowu. Dzwoniłem mówi, żeby wymienić rolkę. I teraz pytanie oczywiste - jeśli mam wymienić rolkę to skąd ją wziąć? Trzeba zamówić w usa? Czy jest do dostania w Polsce? Czy może podchodzi od innego auta i w każdym sklepie się kupi? Czy (ostatnia opcja) samemu można utoczyć?
samemu raczej nie bo tam powinno być łożysko - trza kupić i najlepiej w USA ........ tak mi sie wydaje :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-03-02, 19:11

:help: eh, czyli czego szukać? :/ pulley? crankshaft pulley? underdrive pulley? wobble pulley? wobble fobble pulley? bo różne rzeczy znalazłem i nic mi to nie mówi...
kurna :cenzura: :cenzura:


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Moni
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2009-02-25, 09:26
Model: 4.0 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: "śnieżek"

Post autor: Moni » 2009-03-03, 11:35

No u mnie też cyka :/ i dodatkwo jest takie trrr trrr trrr zauważyłam że jak włączę klimę to przestaje. Mąż wysłuchał i wyrażnie ten dzwięk pochodzi od napinacza paska. Wypśikał i nasmarował smarem w sprayu i jest lepiej.
Z tego co czytam to chyba częsta przypadłośc :zly: ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”