Obiecałem - więc macie

A teraz wyjaśnię, jak to działa.
Gdy nie naciskamy na hamulec, sygnał +12V Z KIERUNKOWSKAZU wędruje przez przekaźnik PK1 bezpośrednio do żarówki kierunkowskazu.
Gdy naciśniemy na hamulec to jeżeli żarówka oryginalnego US kierunku świeci się na stałe to oznacza to, że dany kierunek NIE JEST WŁĄCZONY. Trzeba więc zrobić układ, który w momencie, gdy naciskamy na hamulec sprawdzi, czy żarówka US kierunku jest zgaszona (a więc mryga dany USkierunkowskaz - i wtedy włączy EU kierunkowskaz) czy nie (i wtedy nie włączy EU kierunkowskazu). Dokładnie to robi ten układ. W pokazanej sytuacji jest naciśnięty hamulec. Sygnał +12V ZE ŚRODKOWEGO STOPU przełącza przekaźnik PK1 który powoduje, że do żarówki EU kierunkowskazu w tym momencie NIE JEST podawane oryginalny sygnał lecz sygnał z PK2. PK2 działa tak, że w momencie gdy NIE MA sygnału +12V Z KIERUNKOWSKAZU podaje na żarówkę EU kierunkowskazu 12V, gdy zaś JEST sygnał +12V Z KIERUNKOWSKAZU (np. przy hamowaniu) to wtedy na żarówkę EU kierunkowskazu nie jest podawane napięcie. Tutaj sygnału +12V Z KIERUNKOWSKAZU nie ma co oznacza że mamy równocześnie włączony i hamulec, i kierunkowskaz. W efekcie działania układu będą się świecić światłem ciągłym wszystkie światła STOP i będzie mrygał lewy kierunkowskaz.
NC oznacza styk który normalnie jest zwarty (tzn. gdy nie ma zasilania na cewce przekaźnika, NC jest połączone z wyjściem).
NO oznacza styk który normalnie jest otwarty (tzn. gdy nie ma zasilania na cewce przekaźnika, NO nie jest połączone z wyjściem).
Jeśli macie pytania służę uprzejmie.
Jeśli któryś z elektryków tego nie rozumie to przykro mi... prościej wytłumaczyc się chyba nie da.
Mającym problem mogę pomóc wykonać taki układ - trzeba podjechać do Warszawy gdzie mieszkam lub Krakowa gdzie pracuję. Odpłatność - dobre piwo
[ [i:d8ffab1ec0][b:d8ffab1ec0]Dodano[/b:d8ffab1ec0]: 2008-09-19, 22:19[/i:d8ffab1ec0] ][/size:d8ffab1ec0]
Jeszcze jedna uwaga - powyższy układ był przygotowywany do lamp z abcdesig, które rezystory posiadają od razu wbudowane. Jeżeli ktoś będzie przerabiał oryginalne światła trzeba dołożyć te rezystory - bo jak wiecie inaczej przerywacz będzie chodził za szybko.
[ [i:d8ffab1ec0][b:d8ffab1ec0]Dodano[/b:d8ffab1ec0]: 2008-09-19, 23:26[/i:d8ffab1ec0] ][/size:d8ffab1ec0]
Dla leniwych lub opornych wersja do oryginalnych świateł - z zaznaczonymi rezystorami. Oryginalnie w Mustangu z każdej strony są po 2 żarówki kierunkowskazów. Sygnał bierzemy wprawdzie od jednej z nich ale rezystory trzeba założyć do obydwu żeby przerywacz nie głupiał.
[ [i:d8ffab1ec0][b:d8ffab1ec0]Dodano[/b:d8ffab1ec0]: 2008-09-19, 23:47[/i:d8ffab1ec0] ][/size:d8ffab1ec0]
UWAGA - w pierwszej wersji z rezystorami odwrotnie opisałem żarówki. Wersja aktualnie prezentowana jest już opisana OK.