Przed rejestracją zamiana świateł etc.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-17, 14:36

Może kogoś natchnie - mnie się nie podoba :zdegustowany:
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/754 ... l:36ej5w1m][img:d63a616a4d]http://images40.fotosik.pl/11/75406bab24b58e26m.jpg[/img:d63a616a4d][/url:36ej5w1m]


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-18, 01:59

[quote:4cd9fde987="SeaBiscuit"]
Chciałbym zobaczyć schemat do tego albo zdjęcia co gdzie się podłącza. Z tego co pamiętam elektryk miał problem bo stopy i kierunki były sterowane jedne masą inne plusem. [/quote:4cd9fde987]

Mam schemy świateł cofania i tylnej lewej, może się przydadzą...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2008-09-19, 12:27

[quote:ad87dcccf6="LIZZARD"][quote:ad87dcccf6="SeaBiscuit"]
Chciałbym zobaczyć schemat do tego albo zdjęcia co gdzie się podłącza. Z tego co pamiętam elektryk miał problem bo stopy i kierunki były sterowane jedne masą inne plusem. [/quote:ad87dcccf6]

Mam schemy świateł cofania i tylnej lewej, może się przydadzą...[/quote:ad87dcccf6]

Te schematy potwierdzają tylko to, co mowiłem - NIC NIE JEST STEROWANE MASĄ!!!

Wieczorem umieszczę schemat modułu konwertującego tylne światłą na europejskie.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-19, 12:58

[quote:4889de2ea5="malutki_567"]Wieczorem umieszczę schemat modułu konwertującego tylne światłą na europejskie.[/quote:4889de2ea5] oj no czekamy no to cały czas :papa:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-19, 13:13

[quote:99e186480c="alfatech"][quote:99e186480c="malutki_567"]Wieczorem umieszczę schemat modułu konwertującego tylne światłą na europejskie.[/quote:99e186480c] oj no czekamy no to cały czas :papa:[/quote:99e186480c]
A ja też mogę czekać? :zawstydzony:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2008-09-19, 19:41

Obiecałem - więc macie ;) A teraz wyjaśnię, jak to działa.

Gdy nie naciskamy na hamulec, sygnał +12V Z KIERUNKOWSKAZU wędruje przez przekaźnik PK1 bezpośrednio do żarówki kierunkowskazu.

Gdy naciśniemy na hamulec to jeżeli żarówka oryginalnego US kierunku świeci się na stałe to oznacza to, że dany kierunek NIE JEST WŁĄCZONY. Trzeba więc zrobić układ, który w momencie, gdy naciskamy na hamulec sprawdzi, czy żarówka US kierunku jest zgaszona (a więc mryga dany USkierunkowskaz - i wtedy włączy EU kierunkowskaz) czy nie (i wtedy nie włączy EU kierunkowskazu). Dokładnie to robi ten układ. W pokazanej sytuacji jest naciśnięty hamulec. Sygnał +12V ZE ŚRODKOWEGO STOPU przełącza przekaźnik PK1 który powoduje, że do żarówki EU kierunkowskazu w tym momencie NIE JEST podawane oryginalny sygnał lecz sygnał z PK2. PK2 działa tak, że w momencie gdy NIE MA sygnału +12V Z KIERUNKOWSKAZU podaje na żarówkę EU kierunkowskazu 12V, gdy zaś JEST sygnał +12V Z KIERUNKOWSKAZU (np. przy hamowaniu) to wtedy na żarówkę EU kierunkowskazu nie jest podawane napięcie. Tutaj sygnału +12V Z KIERUNKOWSKAZU nie ma co oznacza że mamy równocześnie włączony i hamulec, i kierunkowskaz. W efekcie działania układu będą się świecić światłem ciągłym wszystkie światła STOP i będzie mrygał lewy kierunkowskaz.

NC oznacza styk który normalnie jest zwarty (tzn. gdy nie ma zasilania na cewce przekaźnika, NC jest połączone z wyjściem).

NO oznacza styk który normalnie jest otwarty (tzn. gdy nie ma zasilania na cewce przekaźnika, NO nie jest połączone z wyjściem).

Jeśli macie pytania służę uprzejmie.

Jeśli któryś z elektryków tego nie rozumie to przykro mi... prościej wytłumaczyc się chyba nie da.

Mającym problem mogę pomóc wykonać taki układ - trzeba podjechać do Warszawy gdzie mieszkam lub Krakowa gdzie pracuję. Odpłatność - dobre piwo :]

[ [i:d8ffab1ec0][b:d8ffab1ec0]Dodano[/b:d8ffab1ec0]: 2008-09-19, 22:19[/i:d8ffab1ec0] ][/size:d8ffab1ec0]
Jeszcze jedna uwaga - powyższy układ był przygotowywany do lamp z abcdesig, które rezystory posiadają od razu wbudowane. Jeżeli ktoś będzie przerabiał oryginalne światła trzeba dołożyć te rezystory - bo jak wiecie inaczej przerywacz będzie chodził za szybko.

[ [i:d8ffab1ec0][b:d8ffab1ec0]Dodano[/b:d8ffab1ec0]: 2008-09-19, 23:26[/i:d8ffab1ec0] ][/size:d8ffab1ec0]
Dla leniwych lub opornych wersja do oryginalnych świateł - z zaznaczonymi rezystorami. Oryginalnie w Mustangu z każdej strony są po 2 żarówki kierunkowskazów. Sygnał bierzemy wprawdzie od jednej z nich ale rezystory trzeba założyć do obydwu żeby przerywacz nie głupiał.

[ [i:d8ffab1ec0][b:d8ffab1ec0]Dodano[/b:d8ffab1ec0]: 2008-09-19, 23:47[/i:d8ffab1ec0] ][/size:d8ffab1ec0]
UWAGA - w pierwszej wersji z rezystorami odwrotnie opisałem żarówki. Wersja aktualnie prezentowana jest już opisana OK.



Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

re schematu

Post autor: celibad » 2008-09-20, 18:20

super :D


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-09-20, 19:29

[quote:cc1cb9f576="alfatech"]Może kogoś natchnie - mnie się nie podoba :zdegustowany:
[url=http://images40.fotosik.pl/11/75406bab24b58e26m.jpg]Obrazek[/url:1ribt8zv][/quote:cc1cb9f576]

Tomek zastanawiam się nad nim... :cwaniak: jak narazie czekam na VIN od pana :spi:



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-21, 09:15

[b:4c744fe7c6]malutki_567[/b:4c744fe7c6], wielgachne dzięki :padam:
Andronik - wiesz co masz robić :hyhy: ............... więc proszę skończ już z alkoholizacją i wydłub to coś :papa:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-09-22, 11:03

No jestem już :)

[b:d50b3d1d2d]malutki_567[/b:d50b3d1d2d], dzieki wielkie - dzisiaj zabieram się za trawienie płytek :)


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Anonymous

zmiana diód w swiatłach?

Post autor: Anonymous » 2008-09-24, 13:37

Witam wszystkich ,właśnie przypłynął mój Mustang i oczywiscie jak u wszystkich jest problem świateł tylnich ,i znalazłem za 280 dolarów lampy z diodami , czy myślicie że warto se w nie bawić z zmieniać wszystkie diody na pomarańczowe czy lepiej wstawić silną żarówe do moich seryjnych?
Sa tez do kupienia czarne lampy w ktorych tez mozna by wymienic wszystkie diody ale nie jestem pewien czy to wystarczy do kontroli i rejestracji
ProszE o pomoc

Mam tutaj pare sklepow internetowych z lampami na diody :
http://www.americanmuscle.com/2005-led- ... moked.html
http://www.americanmuscle.com/0509-led- ... black.html
http://www.slickcar.com/productdetails. ... uctID=5051
http://www.kingsource.com/ltl-05fmustledjm.html
http://www.kingsource.com/alt-yd-fm05-led-sm.html
Te sa troche fajansowate ale zobaczcie tez http://www.kingsource.com/fdmu-05tc.html



malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2008-09-24, 14:30

Jeszcze słów kilka odnośnie wartości rezystorów żeby nie głupiał przerywacz... Pomierzyłem dzisiaj te stosowane w światłach z ABCdesign. Mają 10.5 Ohm przy czym obie kable zasilające obie oryginalne żarówki w danym (lewym lub prawym) kloszu są podłączone równolegle - wygląda więc na to, że nie trzeba stosować dwóch pojedynczych rezystorów, wystarczy jeden. Powinien on mieć moc minimum 14W. mamy więc albo jeden rezystor 10.5 Ohm / 14W albo dwa rezystory 21 Ohm / 7W.

Wprawdzie obliczenia wskazują na inne wartości (2x 5.3 Ohm / 27W) ale jak pokazuje praktyka wartości uzyte przez ABCdesign są wystarczające, aby cały układ działał poprawnie (nie przyspieszał przerywacza) i brał przy okazji 4 razy mniej prądu :D



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-24, 16:20

[quote:693c95b82c="pieciu"]czy myślicie że warto se w nie bawić z zmieniać wszystkie diody na pomarańczowe czy lepiej wstawić silną żarówe do moich seryjnych? [/quote:693c95b82c] .....to zależy co chcesz osiągnąć ? Jeśli mają być pomarańczowe kierunki to nic nie da mocna żarówka w serii nawet w kolorze perkalikowym :rotfl: - chyba że włożysz ją we wsteczne. Co do tych tylnych lamp na ledach mnie osobiście się nie podobają ( za nowocześnie wygląda i średnio pasuje do tego Mustanga ) dlatego przerabiam serię żeby jak najmniej zmian było :) [quote:693c95b82c="pieciu"]Sa tez do kupienia czarne lampy w ktorych tez mozna by wymienic wszystkie diody ale nie jestem pewien czy to wystarczy do kontroli i rejestracji [/quote:693c95b82c] ... załatw sobie przegląd i rejestrację a resztę zrobisz później :P Tak na prawdę to do wszystkiego upierdliwcy mogą się przyczepić więc nie zawracaj sobie teraz tym głowy.
Przemyślisz na spokojnie po wszystkim i na pewno coś sensownego zrobisz ,widziałem już GT 2007 z "przemyślanymi" na szybko światłami - ręce opadają :/

[quote:693c95b82c="malutki_567"]Jeszcze słów kilka odnośnie wartości rezystorów żeby nie głupiał przerywacz... Pomierzyłem dzisiaj te stosowane w światłach z ABCdesign. Mają 10.5 Ohm przy czym obie kable zasilające obie oryginalne żarówki w danym (lewym lub prawym) kloszu są podłączone równolegle - wygląda więc na to, że nie trzeba stosować dwóch pojedynczych rezystorów, wystarczy jeden. Powinien on mieć moc minimum 14W. mamy więc albo jeden rezystor 10.5 Ohm / 14W albo dwa rezystory 21 Ohm / 7W.

Wprawdzie obliczenia wskazują na inne wartości (2x 5.3 Ohm / 27W) ale jak pokazuje praktyka wartości uzyte przez ABCdesign są wystarczające, aby cały układ działał poprawnie (nie przyspieszał przerywacza) i brał przy okazji 4 razy mniej prądu :D[/quote:693c95b82c] :zdziwko: za wiele nie kumam :zawstydzony: ale i tak wielkie dzięki - na pewno będzie łatwiej tym którzy się tym będą zajmować dla mnie :rotfl:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2008-09-24, 16:23

A my sie z tym wszystkim mordujemy a się zastanawiałem czemu w gleblu jeżdżą sobie wszyscy na czerwo lampach... to mi kumpel przedwczoraj powiedział że u nich można na amerykańskich jeździć.... niby takie hauskommando spisz na rozkaz jesz na rozkaz srasz na rozkaz ale ze światłami problemu nie robią.....



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-24, 16:28

[quote:57a93d741c="Madasek"]A my sie z tym wszystkim mordujemy a się zastanawiałem czemu w gleblu jeżdżą sobie wszyscy na czerwo lampach... to mi kumpel przedwczoraj powiedział że u nich można na amerykańskich jeździć.... niby takie hauskommando spisz na rozkaz jesz na rozkaz srasz na rozkaz ale ze światłami problemu nie robią.....[/quote:57a93d741c] ......... bo to normalny kraj jest ( no może nie do końca ) :rotfl: ale przestrzegają zasady ,skoro auto dostało homologację w USA to w europie te jest ważna. Oczywiście w PL - potędze motoryzacyjne jest inaczej ......... dlaczego mnie to nie dziwi :rotfl:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”