Hamownia
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
to jest po DIN, chyba, ze tylko moc na silniku pokazuje po DIN, muszę zapytać.
Ja znalazłem rozrzuty od 230 do 270 a przeciętnie
manual= 267 rwhp
auto= 245 rwhp
Tu gość podsumował kilka wykresów i robi jakieś przeliczniki:
http://forums.themustangsource.com/f637 ... al-451414/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wynika, ze jakieś różnice pomiędzy US a PL jednak będą, te 24X moje to już po modzie jakimś na 98, a dzisiaj będę miał przeliczone na koła jeszcze na serii, pewnie z 230 pokaże, co jest poniżej dolnej granicy z US, a samochod fabrycznie mocniejszy jednak od 3 czy 4 którymi jeździłem bez modów.
Jeżeli jeszcze brać pod uwagę, ze w US robią pomiar fabryczny na 87 okt, to różnice zrobią się jeszcze większe...
Ja znalazłem rozrzuty od 230 do 270 a przeciętnie
manual= 267 rwhp
auto= 245 rwhp
Tu gość podsumował kilka wykresów i robi jakieś przeliczniki:
http://forums.themustangsource.com/f637 ... al-451414/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wynika, ze jakieś różnice pomiędzy US a PL jednak będą, te 24X moje to już po modzie jakimś na 98, a dzisiaj będę miał przeliczone na koła jeszcze na serii, pewnie z 230 pokaże, co jest poniżej dolnej granicy z US, a samochod fabrycznie mocniejszy jednak od 3 czy 4 którymi jeździłem bez modów.
Jeżeli jeszcze brać pod uwagę, ze w US robią pomiar fabryczny na 87 okt, to różnice zrobią się jeszcze większe...
Re: Hamownia
po 1
korekta dla normy din z uwagi na temp. i ciśnienie jest tak znikoma że nie powinna byc brana pod uwagę (np niedoładowane silniki). Tak naprawdę są znikome wielkości czasem oscylujące w ok. 1-2km. Poza tym im silnik słabszy tym mniej widoczne. ale dla upartych to i tak nic nie da moje zdanie.
po2.
silniki wyposażone w intercooler powynny mieć narzutkę z tego powodu a czy mają tego nie wiem. bo w program nie zaglądałem (intercoler chłodzi powiertze = więce go w cylindfrach i wiele innych pochodnych od tego układu jeszcze do opisania) a norma rrobi korektę w tył (bo ciśnienie wysokie - pow. założonmego, jak słoneczny i ciepły dzień... etc bla bla bla). chyba że jest opcja że można uwzględnić intercoller w DIN. Tyle że din tego nie przewiduje więc to nie moze byc din. masło maślane.....
po3.
moc na kołach (Wheel Power / RWHP/ FWHP....) jest oryginalna (prawdziwa bez korekt (poza tą z poz 1 którą przytorzyczłem). Czyli oryginał.
Moc korygowana/wyliczana na podstawie programu = teoretyczna) jest w wartościach takich jak np.: corrected power, enignie power, drag pwr (o ile ta pozycja oznacza straty na przkładniach) bo nie znam az tak english-skiego.
Więc jeszcze raz: moc na kołach to oryginał (użytaczna i ta którą czujemy jak nas wciska w fotel). reszta to wyliczenia matematyczne. I nie mam tu na myśli korekty z poz1 tylko z mojego poprzedniego długiego postu. I im inna norma tym inna korekta.
W us jest inny klimat niż u nas. to też się narzuca (poz 1 = znikoma wartość) - ale ja osobiście bym tego nie porównywał (wynik PL<->US) bo mnmie obchodzi wynik tam gdzie mieszkam a mieszkam w PL. i tyle
korekta dla normy din z uwagi na temp. i ciśnienie jest tak znikoma że nie powinna byc brana pod uwagę (np niedoładowane silniki). Tak naprawdę są znikome wielkości czasem oscylujące w ok. 1-2km. Poza tym im silnik słabszy tym mniej widoczne. ale dla upartych to i tak nic nie da moje zdanie.
po2.
silniki wyposażone w intercooler powynny mieć narzutkę z tego powodu a czy mają tego nie wiem. bo w program nie zaglądałem (intercoler chłodzi powiertze = więce go w cylindfrach i wiele innych pochodnych od tego układu jeszcze do opisania) a norma rrobi korektę w tył (bo ciśnienie wysokie - pow. założonmego, jak słoneczny i ciepły dzień... etc bla bla bla). chyba że jest opcja że można uwzględnić intercoller w DIN. Tyle że din tego nie przewiduje więc to nie moze byc din. masło maślane.....
po3.
moc na kołach (Wheel Power / RWHP/ FWHP....) jest oryginalna (prawdziwa bez korekt (poza tą z poz 1 którą przytorzyczłem). Czyli oryginał.
Moc korygowana/wyliczana na podstawie programu = teoretyczna) jest w wartościach takich jak np.: corrected power, enignie power, drag pwr (o ile ta pozycja oznacza straty na przkładniach) bo nie znam az tak english-skiego.
Więc jeszcze raz: moc na kołach to oryginał (użytaczna i ta którą czujemy jak nas wciska w fotel). reszta to wyliczenia matematyczne. I nie mam tu na myśli korekty z poz1 tylko z mojego poprzedniego długiego postu. I im inna norma tym inna korekta.
W us jest inny klimat niż u nas. to też się narzuca (poz 1 = znikoma wartość) - ale ja osobiście bym tego nie porównywał (wynik PL<->US) bo mnmie obchodzi wynik tam gdzie mieszkam a mieszkam w PL. i tyle
Ostatnio zmieniony 2012-05-16, 16:02 przez gover, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Hamownia
]caniggia pisze: 4. Do kompletu dla porównania z Rybka auta, Maha LPS3000 ale bez PKW w oznaczeniu, cokolwiek to znaczy.
Norma DIN to norma niemiecka i zrobiona przezx niemców.
PKW = Personalkraftwagen (tłum: Vin mocy samochodu) lub jak ktos zna niemiecjki:
Personal = VIN (nr. ident. jeśli chodz i o sam.)
Kraft = moc
Wagen = pojazd/samochód
Re: Hamownia
caniggia pisze:I tu dobrze jakby się Pan Bobik zorientował w temacie i zrozumiał o czym ja napisałem, certyfikat CE (bezpieczeństwa) NIE JEST HOMOLOGACJĄ, a to że pracownik MAHA coś tam poustawia co 6 miesięcy również nie ma nic wspólnego z HOMOLOGACJĄ. Homologację to mają np wagi w sklepie robione przez przystosowane do tego instytucje, a nie przez jakiegoś pracownika.bobik pisze:Wszystkie hamownie maha posiadają wymagane atesty i homologacje, każda z nich musi przechodzić przegląd co 6miesiecy co jest warunkiem utrzymania homologacji,
To daje pewność, ze w każdym sklepie KG to KG. Homologacje mają np urządzenia do pomiaru i diagnostyki auta na stacji diagnostycznej, np pomiar siły hamowania, analizatory spalin itp...
i to mnie właśnie ciekawi w tej chwili najbardziejbobik pisze:, różnica w 2 pomiarach zwykle mieści się w dziesiątych koni mechanicznych nie w kilkudziesięciu !!,
To nie teoria, wystarczy wiedzieć jak co działa (i nie mówię tylko o działaniu podzespołów w mustangu) aby się w ten sposób nie wypowiadać.bobik pisze: teoria że auta mają na drodze więcej mocy niż na hamownii to stek bzdur !!, skąd ECU ma wiedzieć, że samochód jest na hamownii i z tego tytułu miało by obciąć moc ?,
Dam tylko jeden taki najprostszy powód - doładowanie dynamiczne którego na hamowni brak.
I dodatkowy, można spokojnie wyczytać w US, auta na drodze osiągają ok 0,5-1psi więcej doładowania na drodze niż na hamowni - a przecież ecu nie wie...
Pokusiłem się o poszperanie w logach...
W załączniku 2 przykłady z loga z pomiaru drogowego i hamowni stacjonarnej na tym samym programie na 95 oktanów, na tych samych tłumikach, na tych samych oponach.
Na drodze widać, że ciśnienie w kolektorze jest większe niż na hamowni o 0,04bara, na drodze widać obciążenie 100%vs99% na hamowni choć przy airload mniejszym,
zapłon na drodze to 29stopni, na hamowni nawet 32,5 stopnia, co oznacza nic innego, że na drodze auto ma INNE parametry, a przecież ecu nie wie..
I tak już za dużo pokazuję...
Trudno aby go hamować dalej gdy widać, że coś złego się dzieje...bobik pisze: Oba pomiary wskazane wyżej są wykonane źle !! w przypadku Mahy auto zostało shamowane tylko do 5230obr,
A to wkrótce.bobik pisze: Nie ma możliwości dokładnego wystrojenia auta z dużą moca na drodze !!
Hamownia którą posiadamy to MSR1000 jest to urządzenie przemysłowe służące do testów długodystansowych prototypów, w obecnej chwili jedno z 3 takich urządzeń na świecie do tej pory nie ma bardziej zaawansowanej i dokładniejszej hamownii podwoziowej, powtarzam że posiada wszelkie wymagane dla takiego urządzenia atesty, producenci jak VW, BMW, Mercedes, Porsche, Bentley, PSA, Ford i wielu innych respektują pomiary zarówno z modeli MSR jak i LPS jako wiażace dla obecnego stanu jednostki napędowej, dodatkowo mają swoje określone procedury i normy które wprowadza się przed pomiarem. Ford Mustang to nie Hayabusa która kręci 14tyś obrotów, jakie doładowanie dynamiczne to nie jest prom kosmiczny, jaką prędkość musisz uzyskać by wytworzyć owe doładowanie !!, dobre wentylatory nie takie z USA moga zagwarantować pęd powietrza do 200km/h to znacznie wiecej niż potrzeba by poprawnie schłodzić ładunek i zapewnić odpowiedni przepływ przez filtr !!, każde jedno auto doładowane na hamownii obciążeniowej wytworzy więcej nie mniej doładowania niż na drodze !!, to nie jest teoria a wyniki poparte wiedzą !!, pogrążajmy się dalej 0.04bara to pierdnięcie dzikiej świnii totalnie nieodczuwalne i niemierzalne w przypadku każdego jednego auta, jeszcze raz nie wiem czy tylko ja ślepy jestem, ale te wykresy z pomiarów są chyba jednoznaczne moc w przypadku tego samego auta przypada w całkiem innym zakresie obrotowym
więc ona nie jest taka sama !!, mało tego pomimo źle wykonanych pomiarów ona jest totanie inna !!, proponuje nauczyć się analizy tych wykresów to będzie pomocne w przyszłości !!
Jeśli bedzie Pan miał pytania dotyczące pomiarów na hamownii i ich analizy służymy pomocą, nie trzeba zadawać pytań tu
http://www.hptuners.com/forum/showthread.php?t=35583" onclick="window.open(this.href);return false; w Polsce mamy wielu świetnych specjalistów tworzenie teorii wyssanych z palca nie ma sensu wystarczy się zapytać lub po prostu milczeć, niestety domeną wielu początkujących jest krzyk który pozwala się przebić, Polski rynek jest wystarczająco duży dla wielu firm wystarczy zapracować na opinie i poczekać na efekty, proszę tego nie traktować jako ataku personalnego, wiecej się nie wypowiem niemniej służę forumowiczom pomoca w razie potrzeby.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
[quote="witekz" ]
Te dwa wykresy,które umieścieś podają moc na kołach, ten 2010 ma 264 rwhp a twoj 246 rwhp (ale czy to jest juz po korekcie w normie DIN?).[/quote]
Sprawdziłem, to podaje bez żadnych korekt.
Te dwa wykresy,które umieścieś podają moc na kołach, ten 2010 ma 264 rwhp a twoj 246 rwhp (ale czy to jest juz po korekcie w normie DIN?).[/quote]
Sprawdziłem, to podaje bez żadnych korekt.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
ma Pan pomysł na rozwiązanie problemu o który to pytałem? Bo ja wiem, a w us nie.bobik pisze: Jeśli bedzie Pan miał pytania dotyczące pomiarów na hamownii i ich analizy służymy pomocą, nie trzeba zadawać pytań tu
http://www.hptuners.com/forum/showthread.php?t=35583" onclick="window.open(this.href);return false; w Polsce mamy wielu świetnych specjalistów tworzenie teorii wyssanych z palca nie ma sensu wystarczy się zapytać lub po prostu milczeć, niestety domeną wielu początkujących jest krzyk który pozwala się przebić, Polski rynek jest wystarczająco duży dla wielu firm wystarczy zapracować na opinie i poczekać na efekty, proszę tego nie traktować jako ataku personalnego, wiecej się nie wypowiem niemniej służę forumowiczom pomoca w razie potrzeby.
To jedno.
Drugie, to wrzuciłem zapis auta i tyle, trafiło do mnie i nic na to nie poradzę.
Jeżeli chodzi o rynek, proszę porozmawiać z kolegą, doskonale Pan wie którym, bo komuś innemu zaczeła przeszkadzać moja działalność.
Ja nie muszę krzyczeć, początkujący raczej nie jestem i osobiście do Was nic nie mam, ale koło dupy (to nie do Pana) robić sobie nie dam bez powodu, tu proszę podziękować koledze.
A tu rozumiem, skoro respektują MSR i LPS, to nie robi im kilkanaście koni różnicy. Wg mnie MSR i LPS powinno pokazywac w takim razie podobnie, przynajmniej jeżeli chodzi o moce o których mowa, up to 500, sprawdzę przy okazji.bobik pisze: Hamownia którą posiadamy to MSR1000 jest to urządzenie przemysłowe służące do testów długodystansowych prototypów, w obecnej chwili jedno z 3 takich urządzeń na świecie do tej pory nie ma bardziej zaawansowanej i dokładniejszej hamownii podwoziowej, powtarzam że posiada wszelkie wymagane dla takiego urządzenia atesty, producenci jak VW, BMW, Mercedes, Porsche, Bentley, PSA, Ford i wielu innych respektują pomiary zarówno z modeli MSR jak i LPS jako wiażace dla obecnego stanu jednostki napędowej, dodatkowo mają swoje określone procedury i normy które wprowadza się przed pomiarem.
Skoro na MSR wychodzi seria z bonusem, to mi na żadnej stacjonarnej hamowni czy to lps czy to vtech nie udało się nawet do tej wartości zbliżyć 20 koniami, a pokazywały tak samo, ale to pewnie chłopaki robiący pomiar nie potrafią mierzyć. ALE TO JEST MNIEJ WAŻNE, bo powinno się używać tej samej hamowni dla porównania modów, a nie zmierzenia mocy.
Co do mojego pomiaru z maha na 303 konie, to faktycznie jest on skopany, bo powinien wyjść ok 325 przy 6500rpm.
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 13:07 przez caniggia, łącznie zmieniany 6 razy.
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: Hamownia
[/quote][/quote]caniggia pisze:Sprawdziłem, to podaje bez żadnych korekt.witekz pisze:
Te dwa wykresy,które umieścieś podają moc na kołach, ten 2010 ma 264 rwhp a twoj 246 rwhp (ale czy to jest juz po korekcie w normie DIN?).
W Usa na forach podaja RWHP ale przewaznie po korekcie SAE, może dlatego są lekkie różnice w mocach. Ciekawe jaka jest wartosc twojego pomiaru RWHP, ale po korekcie DIN?
Re: Hamownia
W Usa na forach podaja RWHP ale przewaznie po korekcie SAE, może dlatego są lekkie różnice w mocach. Ciekawe jaka jest wartosc twojego pomiaru RWHP, ale po korekcie DIN?[/quote]
łoho!!! nie zapędzajmy się bo SAE i DIN to różne normy. poza tym w kompleksie SAE (sae to normy US a DIN EU - co nie znaczy że jedni nie korzystają z drugich) jest kilka norm. wiec nie wiadomo która. między Din a SAE średnio to różnica jest jakieś 4 -6% ale to już musiałbym wiedzieć jaka noram SAE te 4-6 to tylko orientacyjnie - na totalnego średniaka bo może być więcej jak 6 też!!
Ustalmy jakąś 1 norme i się jej trzymajmy bo jak każdy będzie dawał po swojemu to nikła gadka i wnioski.... ( ja jestem za DIN=-em).
to tak ode mnie orientacyjnie.
łoho!!! nie zapędzajmy się bo SAE i DIN to różne normy. poza tym w kompleksie SAE (sae to normy US a DIN EU - co nie znaczy że jedni nie korzystają z drugich) jest kilka norm. wiec nie wiadomo która. między Din a SAE średnio to różnica jest jakieś 4 -6% ale to już musiałbym wiedzieć jaka noram SAE te 4-6 to tylko orientacyjnie - na totalnego średniaka bo może być więcej jak 6 też!!
Ustalmy jakąś 1 norme i się jej trzymajmy bo jak każdy będzie dawał po swojemu to nikła gadka i wnioski.... ( ja jestem za DIN=-em).
to tak ode mnie orientacyjnie.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Sprawdzaliśmy wg sae, na silniku pokazała 3 konie mniej, a rwhp się nie zmieniło, czyli u nas nawet sae i tym samym numerze pokazuje całkowicie coś innego niż w us, u nad wynika rwhp to moc bez żadnych obróbek nie wiadomo wg jakiej normy pokazywana, dopiero normy nakładają na mic wyliczona ma silniku.
Więc zero wyznacznika co do us.
Można by wyliczyć procent o jaki wg normy zmienia się moc ma silniku i nałożyć ja rwhp, alter to dalej nic nie daje, bo nie wiadomo jaką norma do wyliczenia rwhp, przynajmniej na maha to się nie zmienia, nie wiem jak na innych.
Więc zero wyznacznika co do us.
Można by wyliczyć procent o jaki wg normy zmienia się moc ma silniku i nałożyć ja rwhp, alter to dalej nic nie daje, bo nie wiadomo jaką norma do wyliczenia rwhp, przynajmniej na maha to się nie zmienia, nie wiem jak na innych.
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: Hamownia
gover pisze:
łoho!!! nie zapędzajmy się bo SAE i DIN to różne normy. poza tym w kompleksie SAE (sae to normy US a DIN EU - co nie znaczy że jedni nie korzystają z drugich) jest kilka norm. wiec nie wiadomo która. między Din a SAE średnio to różnica jest jakieś 4 -6% ale to już musiałbym wiedzieć jaka noram SAE te 4-6 to tylko orientacyjnie - na totalnego średniaka bo może być więcej jak 6 też!!
Ustalmy jakąś 1 norme i się jej trzymajmy bo jak każdy będzie dawał po swojemu to nikła gadka i wnioski.... ( ja jestem za DIN=-em).
to tak ode mnie orientacyjnie.
Gdzie ja napisalem ze SAE i Din to te same normy??? Nie bardzo mnie zrozumiales, w USA w wiekszosci stosuja SAE J1349 i jezeli masz moc w SAE to latwo to przeliczyc na DIN 70020 i odwrotnie.
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: Hamownia
RWHP jest wyliczane bez użycia normy- tzw "uncorrected numbers", i w USA podaja czasami 2 wartosci czyli uncorrected numbers i sae numbers (czyli skorygowane o czynniki temp,cisnienia itd). Dziwne, ze hamownia w Polsce podaje tylko uncorrected a nie podaje rwhp w normie DIN, Jak masz dodatkowe dane z pomiaru to tu jest ciekawy kalkulator http://wahiduddin.net/calc/calc_cf.htm" onclick="window.open(this.href);return false;caniggia pisze:Sprawdzaliśmy wg sae, na silniku pokazała 3 konie mniej, a rwhp się nie zmieniło, czyli u nas nawet sae i tym samym numerze pokazuje całkowicie coś innego niż w us, u nad wynika rwhp to moc bez żadnych obróbek nie wiadomo wg jakiej normy pokazywana, dopiero normy nakładają na mic wyliczona ma silniku.
Więc zero wyznacznika co do us.
Można by wyliczyć procent o jaki wg normy zmienia się moc ma silniku i nałożyć ja rwhp, alter to dalej nic nie daje, bo nie wiadomo jaką norma do wyliczenia rwhp, przynajmniej na maha to się nie zmienia, nie wiem jak na innych.
Re: Hamownia
A jako że masz numerki normy to teraz można powiedzieć że:
DIN 70020 -> SAE J1349 to różnica 4-5 % między tymi normami.
czyli: moc w din 70020 to sae j1349 +od 4 do 5 % (plus);
Moc w sae j1349 to din 70020 - od 4 do 5% (minus);
ku wyjaśnieniu i informacji nic więcej..
DIN 70020 -> SAE J1349 to różnica 4-5 % między tymi normami.
czyli: moc w din 70020 to sae j1349 +od 4 do 5 % (plus);
Moc w sae j1349 to din 70020 - od 4 do 5% (minus);
ku wyjaśnieniu i informacji nic więcej..
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Poszukałem, poszperałem..
Jedno auto na korektach +60 - nie możliwe, drugie na -20 i -24 już tak? (screen 2)
Na WOT zadane afr 11.8, a jedzie ok 10.5 z informacji które otrzymałem (co wydaje się akurat normalne dla tego samochodu), mało tego, tym razem adaptuje LTFT do WOT, gdzie w poprzednim aucie nie adaptuje, ciekawa zmiana strategii jeżeli chodzi o jedną firmę strojącą.
To akurat mogę wyjaśnić, bama nie adaptuje, kennebell adaptuje, bo ma bardziej dopasowane programy i może sobie na to pozwolić. A gdyby robił to jeden tuner - pewnie było by tak samo.
To w tym przykładzie mówi, że ze do 11.8 dodaje się 5%, i wyjdzie ok 11.2, ale nadal nie 10.5, czyli - wiadomo, nie dopasowana kalibracja MAF... (srceen 1).
Dodam, ze to z loga robionego przez Was, użytkownik przysłał mi do oceny i pytał co ma mówić aby to poprawić.
Pewnie do tego czasu już poprawione.
Celowo wycinam z różnych wykresów dane, aby nikt nie gnębił telefonicznie właścicieli, tylko to jest powodem jakby ktoś chciał mi zarzucić, ze jakieś dane ukrywam.
Jedno auto na korektach +60 - nie możliwe, drugie na -20 i -24 już tak? (screen 2)
Na WOT zadane afr 11.8, a jedzie ok 10.5 z informacji które otrzymałem (co wydaje się akurat normalne dla tego samochodu), mało tego, tym razem adaptuje LTFT do WOT, gdzie w poprzednim aucie nie adaptuje, ciekawa zmiana strategii jeżeli chodzi o jedną firmę strojącą.
To akurat mogę wyjaśnić, bama nie adaptuje, kennebell adaptuje, bo ma bardziej dopasowane programy i może sobie na to pozwolić. A gdyby robił to jeden tuner - pewnie było by tak samo.
To w tym przykładzie mówi, że ze do 11.8 dodaje się 5%, i wyjdzie ok 11.2, ale nadal nie 10.5, czyli - wiadomo, nie dopasowana kalibracja MAF... (srceen 1).
Dodam, ze to z loga robionego przez Was, użytkownik przysłał mi do oceny i pytał co ma mówić aby to poprawić.
Pewnie do tego czasu już poprawione.
Celowo wycinam z różnych wykresów dane, aby nikt nie gnębił telefonicznie właścicieli, tylko to jest powodem jakby ktoś chciał mi zarzucić, ze jakieś dane ukrywam.
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 10:58 przez caniggia, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Dla przykładu, jak chodzą korekty i jak powinny chodzić. Przykład z Mustanga v8 N/A.
To aby nie było, ze sobie coś znowu gdybam i ubzdurałem i co najważniejsze, nie pytałem ludzi w PL jak to zrobić, a w US mi nie powiedzieli....
Chodzą przy zerze i to bez znaczenia jaka temperatura powietrza itp. Kilka osób jeździ już z tą modyfikacją w PL.
Jak coś, mam takie logi do każdego auta które stroiłem:)
Dodatkowo log z wolnych obrotów auta które stroiłem po innej znanej firmie z PL, afr na wolnych nie chciał wyjść powyżej 11.... (drugi screen).
I co najważniejsze, wyniki na hamowni po moim strojeniu wyszły gorsze (gdyż auto było na zbyt ubogiej niż potrzeba mieszance w stanie jak je zastałem), ale finalnie już po modyfikacjach mechanicznych które zaleciłem, lepsze, na tym samym programie (pierwszy screen). Po tej modyfikacji program jeszcze będzie zmieniony, co wyjdzie na końcu - kto to wie...
Pozostałe z jednego auta N/A.
Nasuwa mi się modyfikacja jednego przysłowia, "Pokaż loga, a powiem Ci kim jesteś"... Wyniki to nie wszystko, jak to już pisałem a była to cenna rada tunera z US, kto stroi na wyniki popada w kłopoty...
Na tym kończę, bez logów o wynikach nie ma co rozmawiać...
BTW, edytowałem poprzednie posty, gdyż pisałem z androida wcześniej, teraz powinny być bardziej zrozumiałe.
To aby nie było, ze sobie coś znowu gdybam i ubzdurałem i co najważniejsze, nie pytałem ludzi w PL jak to zrobić, a w US mi nie powiedzieli....
Chodzą przy zerze i to bez znaczenia jaka temperatura powietrza itp. Kilka osób jeździ już z tą modyfikacją w PL.
Jak coś, mam takie logi do każdego auta które stroiłem:)
Dodatkowo log z wolnych obrotów auta które stroiłem po innej znanej firmie z PL, afr na wolnych nie chciał wyjść powyżej 11.... (drugi screen).
I co najważniejsze, wyniki na hamowni po moim strojeniu wyszły gorsze (gdyż auto było na zbyt ubogiej niż potrzeba mieszance w stanie jak je zastałem), ale finalnie już po modyfikacjach mechanicznych które zaleciłem, lepsze, na tym samym programie (pierwszy screen). Po tej modyfikacji program jeszcze będzie zmieniony, co wyjdzie na końcu - kto to wie...
Pozostałe z jednego auta N/A.
Nasuwa mi się modyfikacja jednego przysłowia, "Pokaż loga, a powiem Ci kim jesteś"... Wyniki to nie wszystko, jak to już pisałem a była to cenna rada tunera z US, kto stroi na wyniki popada w kłopoty...
Na tym kończę, bez logów o wynikach nie ma co rozmawiać...
BTW, edytowałem poprzednie posty, gdyż pisałem z androida wcześniej, teraz powinny być bardziej zrozumiałe.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Przeanalizowałem trochę swoich wykresów z maha i vtecha oraz trochę wykresów z us i wychodzi mi na to, ze to co w pl pokazują na silniku w din, to jest 4 proc więcej niż rwhp w us. Ale biorąc pod uwagę, że u nich stockowe auto jest hamowane na paliwie 87, to w zasadzie wtedy jest jeden do jednego.
Auto na takim samym zestawie, które na wykresie wcześniej pokazało na vtechu 448, w us znalazłem 433 RWHP, *1,04 i mamy 450. To działa dla wyników z DynoJeta, nie z Mustanga. Dla porównania z Mustangiem, trzeba podzielić wynik przez 1.22.
Auto na takim samym zestawie, które na wykresie wcześniej pokazało na vtechu 448, w us znalazłem 433 RWHP, *1,04 i mamy 450. To działa dla wyników z DynoJeta, nie z Mustanga. Dla porównania z Mustangiem, trzeba podzielić wynik przez 1.22.