Ja mam w cupe66 opony 195/70/14 a w connertible66 225/70/14 .Jak dla mnie lepiej się jeździ na węższych oponach (przynajmniej kierownica lżej chodzi) .Na szczęście te 225 już się kończą i będę zakładał na przód 195 a na tył 225Tomasz78 pisze:Panowie - dumam teraz nad nowymi kapciami do swojego kunia - i widze ze rozne są opcje.
Fele mam do wyboru dwie - i 14 ( alsen) i 15 ( w chromie, amreykanskie takie ladne)
Pytanie na których będzie się lepiej prowadził ( 289 V8) i jaki rozmiar kapcia optymalny do tych kół ( 14 i 15 " )?
Pomożecie?![]()
Pozdrawiam,
Tomasz
Opony z napisem do I gen
Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU
- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
Re: Opony z napisem do I gen
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Opony z napisem do I gen
Rozmiar zblizony do oryginalnego na standardowe felgi 14" to 185/75-14
Na szersze 15" felgi na przód opony 195/65-15 i na tył 225/60-15 lub 235/60-15
Na szersze 15" felgi na przód opony 195/65-15 i na tył 225/60-15 lub 235/60-15
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Opony z napisem do I gen
felga nie ma znaczenia. Liczy sie tylko opona. Szersza zapewni lepszą trakcję i pewniejsze prowadzenie ale będzie ciężej kręcić (tak jak pisałeś), więcej będzie palił i będzie słabszy (szersza opona zabiera nieco mocy z silnika). Węższa to odwotnośc tego co między innymi napisałem. Klasyk to mimo wszystko raczej węższe (takie w jakich lepiej wygląda) przecież nim się nie jeździ 150km/h. Poza tym zwróć uwagę na wysokość profilu. Im wyższa opona (większy profil) tym lepiej tłumić będzie nierówności i wszelakie dziury..... (bardziej komfortowo będzie się jechać).
Ja bym do klasyka nie wstawiał zbyt niskich i szerokich opon bo przecież klasyk to inna filozofia. Takie moje zdanie
Ja bym do klasyka nie wstawiał zbyt niskich i szerokich opon bo przecież klasyk to inna filozofia. Takie moje zdanie
- Tomasz78
- Forumowicz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
- Model: 68 coupe, 65 Coupe
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BLACK
Re: Opony z napisem do I gen
Ponieważ zarówno Anseny jak i Cragery ( a'la) mają szerokość 7' obstawiam 215/70 lub 205/70 ( tak R14 jak i R15) . Kojarze że część z Was ma z tyłu założone szersze kapcie.
Poza wizualnym - ma to jakieś uzasadnienie i sens??
Np 205/70 z przodu , 215-225/60 z tyłu?
Co do felg - czy poza rozwazeniem w przyszłosci swap'u hamulców na tarcze ( wtedy muszą byc 15') - zakładać 14' czy 15'? Na których auto lepiej się prowadzi?

Poza wizualnym - ma to jakieś uzasadnienie i sens??

Co do felg - czy poza rozwazeniem w przyszłosci swap'u hamulców na tarcze ( wtedy muszą byc 15') - zakładać 14' czy 15'? Na których auto lepiej się prowadzi?

- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
Re: Opony z napisem do I gen
Szeroki kapeć z tyłu po prostu ładnie wygląda .Ja jestem za 14 cali ale tylko z tego względu że tak było w oryginale . Swapa na tarcze też mam zrobionego na felgach14 cali
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Opony z napisem do I gen
Do tego przy szerokim kapciu z tyłu łatwiej przenieś moc na asfalt (czytaj zerwać przyczepność (na suchej nawierzchni))tomas pisze:Szeroki kapeć z tyłu po prostu ładnie wygląda .Ja jestem za 14 cali ale tylko z tego względu że tak było w oryginale . Swapa na tarcze też mam zrobionego na felgach14 cali
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
Re: Opony z napisem do I gen
Tu pudel masz100% racji. Szerokość kapcia się przydaje przy gwałtownym przyśpieszaniu bo te auta nie mają szpery ani kontroli trakcji
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Opony z napisem do I gen
czy 215, czy 205 przy profilu 70 beda zdecydowanie miały zbyt duza srednice do mustanga.Tomasz78 pisze:Ponieważ zarówno Anseny jak i Cragery ( a'la) mają szerokość 7' obstawiam 215/70 lub 205/70 ( tak R14 jak i R15) . Kojarze że część z Was ma z tyłu założone szersze kapcie.![]()
Poza wizualnym - ma to jakieś uzasadnienie i sens??Np 205/70 z przodu , 215-225/60 z tyłu?
Co do felg - czy poza rozwazeniem w przyszłosci swap'u hamulców na tarcze ( wtedy muszą byc 15') - zakładać 14' czy 15'? Na których auto lepiej się prowadzi?
pudel pisze:Do tego przy szerokim kapciu z tyłu łatwiej [....] zerwać przyczepność (na suchej nawierzchni)


czasem mają, dostepne było to jako opcjatomas pisze: .... te auta nie mają szpery ....
no i zawsze mozna zalozyc
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Tomasz78
- Forumowicz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
- Model: 68 coupe, 65 Coupe
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BLACK
Re: Opony z napisem do I gen
205/70 R14 czy 215/70 R 14 to za duza srednica? Rozumiem że przy 15' trzeba ładować profil 60 czy 65 ale przy 14'?
przeciez 70 to profil fabryczny..
Zaczynam chyba finalnie obstawiać 195/70 R14 z przodu i 215/70R14 na tył...
Tyle ze jak widze nie ma BFG z white letters w tym rozmiarze ( 195/70 R14)
Wiec albo 205/70 R 14:
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
albo 15 :
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... mpare1=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
i na tył :
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
cena w US - połowa tego co u nas...

Zaczynam chyba finalnie obstawiać 195/70 R14 z przodu i 215/70R14 na tył...

Tyle ze jak widze nie ma BFG z white letters w tym rozmiarze ( 195/70 R14)

Wiec albo 205/70 R 14:
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
albo 15 :
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... mpare1=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
i na tył :
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
cena w US - połowa tego co u nas...

- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Opony z napisem do I gen
fabryczna opona to 6,95-14 czyli 175-14 (175/80-14).
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Opony z napisem do I gen
Heh, na zapasie do mustanga mam taką oryginalną nówkę sztukę z lat '60.
W Buicku na zapasie też mam jeszcze fabryczną oponę
W Buicku na zapasie też mam jeszcze fabryczną oponę

1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Opony z napisem do I gen
Ja niedługo też będę kupował nowe felgi, a więc i opony, myślałem o 215 lub 225 na feldze 15"... Jaki wybrać profil opony 60/65? i szerokość felgi 7" czy 8", a może 9"??
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Opony z napisem do I gen
215/65-15 na felge 7" na przód i 225/60-15 na felge 8" na tył.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007