Opony z napisem do I gen

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: tomas » 2012-03-09, 16:44

Tomasz78 pisze:Panowie - dumam teraz nad nowymi kapciami do swojego kunia - i widze ze rozne są opcje.

Fele mam do wyboru dwie - i 14 ( alsen) i 15 ( w chromie, amreykanskie takie ladne ;) )

Pytanie na których będzie się lepiej prowadził ( 289 V8) i jaki rozmiar kapcia optymalny do tych kół ( 14 i 15 " )?

Pomożecie? :zalamany:

Pozdrawiam,

Tomasz
Ja mam w cupe66 opony 195/70/14 a w connertible66 225/70/14 .Jak dla mnie lepiej się jeździ na węższych oponach (przynajmniej kierownica lżej chodzi) .Na szczęście te 225 już się kończą i będę zakładał na przód 195 a na tył 225



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: 6t07t » 2012-03-09, 18:20

Rozmiar zblizony do oryginalnego na standardowe felgi 14" to 185/75-14
Na szersze 15" felgi na przód opony 195/65-15 i na tył 225/60-15 lub 235/60-15


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: gover » 2012-03-09, 19:58

felga nie ma znaczenia. Liczy sie tylko opona. Szersza zapewni lepszą trakcję i pewniejsze prowadzenie ale będzie ciężej kręcić (tak jak pisałeś), więcej będzie palił i będzie słabszy (szersza opona zabiera nieco mocy z silnika). Węższa to odwotnośc tego co między innymi napisałem. Klasyk to mimo wszystko raczej węższe (takie w jakich lepiej wygląda) przecież nim się nie jeździ 150km/h. Poza tym zwróć uwagę na wysokość profilu. Im wyższa opona (większy profil) tym lepiej tłumić będzie nierówności i wszelakie dziury..... (bardziej komfortowo będzie się jechać).
Ja bym do klasyka nie wstawiał zbyt niskich i szerokich opon bo przecież klasyk to inna filozofia. Takie moje zdanie



Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: Tomasz78 » 2012-03-09, 20:48

Ponieważ zarówno Anseny jak i Cragery ( a'la) mają szerokość 7' obstawiam 215/70 lub 205/70 ( tak R14 jak i R15) . Kojarze że część z Was ma z tyłu założone szersze kapcie. :zakrecony:
Poza wizualnym - ma to jakieś uzasadnienie i sens?? :niepewny: Np 205/70 z przodu , 215-225/60 z tyłu?

Co do felg - czy poza rozwazeniem w przyszłosci swap'u hamulców na tarcze ( wtedy muszą byc 15') - zakładać 14' czy 15'? Na których auto lepiej się prowadzi? :cwaniak:



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: tomas » 2012-03-09, 21:08

Szeroki kapeć z tyłu po prostu ładnie wygląda .Ja jestem za 14 cali ale tylko z tego względu że tak było w oryginale . Swapa na tarcze też mam zrobionego na felgach14 cali



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: pudel » 2012-03-09, 22:09

tomas pisze:Szeroki kapeć z tyłu po prostu ładnie wygląda .Ja jestem za 14 cali ale tylko z tego względu że tak było w oryginale . Swapa na tarcze też mam zrobionego na felgach14 cali
Do tego przy szerokim kapciu z tyłu łatwiej przenieś moc na asfalt (czytaj zerwać przyczepność (na suchej nawierzchni))


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: tomas » 2012-03-09, 23:10

Tu pudel masz100% racji. Szerokość kapcia się przydaje przy gwałtownym przyśpieszaniu bo te auta nie mają szpery ani kontroli trakcji



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: 6t07t » 2012-03-09, 23:51

Tomasz78 pisze:Ponieważ zarówno Anseny jak i Cragery ( a'la) mają szerokość 7' obstawiam 215/70 lub 205/70 ( tak R14 jak i R15) . Kojarze że część z Was ma z tyłu założone szersze kapcie. :zakrecony:
Poza wizualnym - ma to jakieś uzasadnienie i sens?? :niepewny: Np 205/70 z przodu , 215-225/60 z tyłu?

Co do felg - czy poza rozwazeniem w przyszłosci swap'u hamulców na tarcze ( wtedy muszą byc 15') - zakładać 14' czy 15'? Na których auto lepiej się prowadzi? :cwaniak:
czy 215, czy 205 przy profilu 70 beda zdecydowanie miały zbyt duza srednice do mustanga.

pudel pisze:Do tego przy szerokim kapciu z tyłu łatwiej [....] zerwać przyczepność (na suchej nawierzchni)
:szok:
:rotfl:
tomas pisze: .... te auta nie mają szpery ....
czasem mają, dostepne było to jako opcja
no i zawsze mozna zalozyc


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: Tomasz78 » 2012-03-10, 10:13

205/70 R14 czy 215/70 R 14 to za duza srednica? Rozumiem że przy 15' trzeba ładować profil 60 czy 65 ale przy 14'? :szok: przeciez 70 to profil fabryczny..
Zaczynam chyba finalnie obstawiać 195/70 R14 z przodu i 215/70R14 na tył... ;)

Tyle ze jak widze nie ma BFG z white letters w tym rozmiarze ( 195/70 R14) :przestraszony:
Wiec albo 205/70 R 14:

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;

albo 15 :

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... mpare1=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
i na tył :
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... &tab=Specs" onclick="window.open(this.href);return false;

cena w US - połowa tego co u nas... :D



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: 6t07t » 2012-03-10, 10:59

fabryczna opona to 6,95-14 czyli 175-14 (175/80-14).


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: Tomasz78 » 2012-03-10, 11:23

Heh, puryści... ktokolwiek z Was jeździ na takich?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: 6t07t » 2012-03-10, 11:41

Heh, na zapasie do mustanga mam taką oryginalną nówkę sztukę z lat '60.
W Buicku na zapasie też mam jeszcze fabryczną oponę ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: stang67 » 2012-03-10, 12:07

Ja niedługo też będę kupował nowe felgi, a więc i opony, myślałem o 215 lub 225 na feldze 15"... Jaki wybrać profil opony 60/65? i szerokość felgi 7" czy 8", a może 9"??


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: Tomasz78 » 2012-03-10, 14:06

Stang a co masz teraz?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Opony z napisem do I gen

Post autor: 6t07t » 2012-03-10, 14:36

215/65-15 na felge 7" na przód i 225/60-15 na felge 8" na tył.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”