Przy pozycji D czy 2? U mnie przy O/D off po prostu na ostatni bieg nie wrzuca i z tego co wiem na tym polega funkcja O/D off.horse pisze:caniggia nie zgodze sie z Toba, rzabsky ma racje zawsze jedzie bieg nizej nawet dzis to sprawdzalem nawet jak na dwojce wylaczysz O/D wtedy wskakuje bieg nizej.
funkcja O/D OFF w automacie
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: funkcja O/D OFF w automacie
Re: funkcja O/D OFF w automacie
dzisiaj sprawdzalem. Przy predkosci ok. 50kmh po wcisnieiu przycisku redukuje bieg.
Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....
Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: funkcja O/D OFF w automacie
hamowanie silnikiem dotyczy kazdego biegu i polega na odcięciu benzyny z wtryskiwaczy, normalnie ich nie odcina, dlatego nie hamuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: funkcja O/D OFF w automacie
Przed chwilą sprawdzałem u siebie i tylko z nadbiegu redukuje...
U mnie przy 50 już wrzuca nadbieg i na niecałych 1000rpm sobie sunierzabsky pisze:dzisiaj sprawdzalem. Przy predkosci ok. 50kmh po wcisnieiu przycisku redukuje bieg.
Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....
Re: funkcja O/D OFF w automacie
Jezeli tak to cannigia ma racje. Bo ja szczerze powiedziawsy nigdy nie wiem na jakim biegu autko leci....gclone pisze:Przed chwilą sprawdzałem u siebie i tylko z nadbiegu redukuje...
U mnie przy 50 już wrzuca nadbieg i na niecałych 1000rpm sobie sunierzabsky pisze:dzisiaj sprawdzalem. Przy predkosci ok. 50kmh po wcisnieiu przycisku redukuje bieg.
Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....
W ogole to mnie poczatkowo ta opcja mylila, bo w angielskim overdrive znaczy "przeciążać" tutaj jest doslownie "nadbieg"
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: funkcja O/D OFF w automacie
ile ludzi tyle opini
o/d off po włączeniu tej funkcji
-skrzynia nie załącza ostatniego biegu czy tam jk kto woli nadbiegu w nowych stangach 5 a w moim SN95 4
-wszystkie biegi są włączane na stałe bez wolnego koła czyli umożliwia hamowanie silnikiem
-na większych obrotach przełącza na następny bieg czyli redukuje bieg do obrotów jakie ma zaprogramowane i ma się takie wrażenie że redukuje ale jak będziemy jechać na 3 jak najwyższych obrotach dla niej zadanych i i wciśniemy o/d off to nie zredukuje do 2 tylko pozostanie na niej
-skrzynia załącza biegi z większymi ciśnieniami i jak mocno wciskamy gaz ( można czytać katujemy) to jest mniejsze prawdopodobieństwo spalenia tarczek w skrzyni poprostu mocnie je zapina
czyli o/d off włączamy jak chcemy pojeździć bardziej energicznie ,ciągniemy przyczepę ,jeździmy po górach itp. coś w stylu sportowym
o/d off po włączeniu tej funkcji
-skrzynia nie załącza ostatniego biegu czy tam jk kto woli nadbiegu w nowych stangach 5 a w moim SN95 4
-wszystkie biegi są włączane na stałe bez wolnego koła czyli umożliwia hamowanie silnikiem
-na większych obrotach przełącza na następny bieg czyli redukuje bieg do obrotów jakie ma zaprogramowane i ma się takie wrażenie że redukuje ale jak będziemy jechać na 3 jak najwyższych obrotach dla niej zadanych i i wciśniemy o/d off to nie zredukuje do 2 tylko pozostanie na niej
-skrzynia załącza biegi z większymi ciśnieniami i jak mocno wciskamy gaz ( można czytać katujemy) to jest mniejsze prawdopodobieństwo spalenia tarczek w skrzyni poprostu mocnie je zapina
czyli o/d off włączamy jak chcemy pojeździć bardziej energicznie ,ciągniemy przyczepę ,jeździmy po górach itp. coś w stylu sportowym

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- romanus1970
- Forumowicz
- Posty: 844
- Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
- Model: GT V gen.
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grabber orange
- Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: funkcja O/D OFF w automacie
Żeby było ciekawiej to tak naprawdę funkcję tą odkryłem dopiero jak pośmigałem trochę ostrzej i pojawiła się kontrolka sama z siebie
lub załączona przypadkowo-sam nie wiem-sprawdzę na wiosnę?!?!?

romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: funkcja O/D OFF w automacie
Z Waszych opisów wynika jakby O/D było kombinacją zwykłego O/D i trybu sport. Ciekawe na ile jest to subiektywne odczucie, a na ile ingerencja w program skrzyni
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: funkcja O/D OFF w automacie
OD nie ma nic wspólnego z trybem sport, subiektywne odczucia ze zmiany biegów niby szybiej lepiej biorą się z tego, ze na OD musi zredukować biegi o 2 na kickdown, czyli np z 5 na 3, co trwa długo, na wyłączonym redukuje o jeden.
Najlepiej potrenujcie różne warianty i zdajcie relacje:)
Najlepiej potrenujcie różne warianty i zdajcie relacje:)
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1321
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: funkcja O/D OFF w automacie
no, to faktycznie częstohorse pisze:na torze pavlito na torze :dpavlito pisze: a jak często z tego korzystacie??

na pewno o tym myśleli w Fordzie wstawiając tę funkcję

Re: funkcja O/D OFF w automacie
dzisiaj sprawdzałem czy ta funkcja coś daje ..... nic nie daje.
Z O/D off od zera do setki 7 sek,
bez wciskania przycisku 6,5 sek
jedyny plus - jak jedziesz 190 i chcesz dobić do końca licznika to dobrze jest wcisnąć O/D Off, bo wtedy redukuje do 4ki i lepiej ciągnie. Na piątce już nie daje rady przy takich prędkościach
(w sensie, że raczej nie przyspiesza)
Z O/D off od zera do setki 7 sek,
bez wciskania przycisku 6,5 sek

jedyny plus - jak jedziesz 190 i chcesz dobić do końca licznika to dobrze jest wcisnąć O/D Off, bo wtedy redukuje do 4ki i lepiej ciągnie. Na piątce już nie daje rady przy takich prędkościach

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: funkcja O/D OFF w automacie
popatrzyłem kilka dni temu w kilka programów, okazuje się, ze niektóre mają dla OD inaczej ustawione przełącznie, to dla fabrycznych programów, czyli w niektórych autach może być jakaś różnica jednak, stąd od jednych info ze jest lepiej, od innych ze żadnej roznicy.
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: funkcja O/D OFF w automacie
gclone pisze:Przy pozycji D czy 2? U mnie przy O/D off po prostu na ostatni bieg nie wrzuca i z tego co wiem na tym polega funkcja O/D off.horse pisze:caniggia nie zgodze sie z Toba, rzabsky ma racje zawsze jedzie bieg nizej nawet dzis to sprawdzalem nawet jak na dwojce wylaczysz O/D wtedy wskakuje bieg nizej.
Jasne, że na D. 1, 2 i 3 to są biegi które ustawiasz ręcznie i tu automat nie działa (poza oczywiście działaniem idiotoodpornym, czyli redukowaniem do nastawionego biegu dopiero przy prędkości do tego się nadającej). O/D działa dopiero na D i tak jak koledzy piszą, jest to tylko włączenie/wyłączenie nadbiegu. Sama ekonomia jazdy ulega pogorszeniu ze względu na dłuższe utrzymywanie biegów przy przyspieszaniu oraz przez pracę na wyższych obrotach.
Zastosowanie: kiedy zamierzasz poszaleć i szybko przemknąć między innymi samochodami lub kiedy chcesz zmniejszyć delikatnie prędkość bez dotykania pedału hamulca.
I jeszcze jedno: jeśli nie ma zimy i konkretnego powodu do ręcznego nastawiania biegu, korzystaj tylko z D z włączonym lub wyłączonym nadbiegiem. Wachlowanie biegami zostaw skrzyni, inaczej możesz negatywnie wpłynąć na jej żywotność.

.::
my other ride is your mom
::.


- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: funkcja O/D OFF w automacie
Ja inaczej nie jeżdżę po mieście jak z O/D Off! Czasem jak gdzieś na chwilę się zatrzymam i wyłączę silnik i potem jak znowu ruszam i zapomną wyłączyć O/D, to jak inny samochód! Ja mam takie spostrzeżenia jak pisze Hans - ciągnie dłużej na wysokich obrotach i nie wrzuca tak szybko wysokich biegów, dzięki temu jest więcej mocy pod nogą. Z włączonym O/D (czyli normalnie) to mam wrażenie, że on od razu po ruszeniu myk, myk, myk i jest 5-ty bieg. Czasem też zamiast O/D Off śmigam na 3-ce - wtedy jest pięknie, bo obroty są koło 2,5 - 3 tyś i moc pod nogą 
Spalanie już przestało mi schodzić poniżej 21,1....
Ciekawe jak będzie jak sobie zmienię przełożenia - pewno jeszcze więcej mocy pod nogą

Spalanie już przestało mi schodzić poniżej 21,1....

Ciekawe jak będzie jak sobie zmienię przełożenia - pewno jeszcze więcej mocy pod nogą


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691