funkcja O/D OFF w automacie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: gclone » 2012-02-18, 18:23

horse pisze:caniggia nie zgodze sie z Toba, rzabsky ma racje zawsze jedzie bieg nizej nawet dzis to sprawdzalem nawet jak na dwojce wylaczysz O/D wtedy wskakuje bieg nizej.
Przy pozycji D czy 2? U mnie przy O/D off po prostu na ostatni bieg nie wrzuca i z tego co wiem na tym polega funkcja O/D off.



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: rzabsky » 2012-02-18, 18:33

dzisiaj sprawdzalem. Przy predkosci ok. 50kmh po wcisnieiu przycisku redukuje bieg.

Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: caniggia » 2012-02-18, 19:21

hamowanie silnikiem dotyczy kazdego biegu i polega na odcięciu benzyny z wtryskiwaczy, normalnie ich nie odcina, dlatego nie hamuje.



gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: gclone » 2012-02-18, 19:22

Przed chwilą sprawdzałem u siebie i tylko z nadbiegu redukuje...
rzabsky pisze:dzisiaj sprawdzalem. Przy predkosci ok. 50kmh po wcisnieiu przycisku redukuje bieg.

Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....
U mnie przy 50 już wrzuca nadbieg i na niecałych 1000rpm sobie sunie



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: rzabsky » 2012-02-18, 21:15

gclone pisze:Przed chwilą sprawdzałem u siebie i tylko z nadbiegu redukuje...
rzabsky pisze:dzisiaj sprawdzalem. Przy predkosci ok. 50kmh po wcisnieiu przycisku redukuje bieg.

Z resztą. W instrukcji pisze ze umozliwia hamowanie silnikiem, wiec nie moze dotyczyc tylko 5 biegu....
U mnie przy 50 już wrzuca nadbieg i na niecałych 1000rpm sobie sunie
Jezeli tak to cannigia ma racje. Bo ja szczerze powiedziawsy nigdy nie wiem na jakim biegu autko leci....

W ogole to mnie poczatkowo ta opcja mylila, bo w angielskim overdrive znaczy "przeciążać" tutaj jest doslownie "nadbieg"



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-18, 22:14

ile ludzi tyle opini
o/d off po włączeniu tej funkcji
-skrzynia nie załącza ostatniego biegu czy tam jk kto woli nadbiegu w nowych stangach 5 a w moim SN95 4
-wszystkie biegi są włączane na stałe bez wolnego koła czyli umożliwia hamowanie silnikiem
-na większych obrotach przełącza na następny bieg czyli redukuje bieg do obrotów jakie ma zaprogramowane i ma się takie wrażenie że redukuje ale jak będziemy jechać na 3 jak najwyższych obrotach dla niej zadanych i i wciśniemy o/d off to nie zredukuje do 2 tylko pozostanie na niej
-skrzynia załącza biegi z większymi ciśnieniami i jak mocno wciskamy gaz ( można czytać katujemy) to jest mniejsze prawdopodobieństwo spalenia tarczek w skrzyni poprostu mocnie je zapina

czyli o/d off włączamy jak chcemy pojeździć bardziej energicznie ,ciągniemy przyczepę ,jeździmy po górach itp. coś w stylu sportowym :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: caniggia » 2012-02-18, 22:21

Nie zgodzę się z Tobą w ostatnich dwóch punktach.



Awatar użytkownika
romanus1970
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
Model: GT V gen.
Silnik: V8 4.6
Kolor: grabber orange
Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: romanus1970 » 2012-02-18, 23:17

Żeby było ciekawiej to tak naprawdę funkcję tą odkryłem dopiero jak pośmigałem trochę ostrzej i pojawiła się kontrolka sama z siebie :przestraszony: lub załączona przypadkowo-sam nie wiem-sprawdzę na wiosnę?!?!?


romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: pavlito » 2012-02-18, 23:30

Z Waszych opisów wynika jakby O/D było kombinacją zwykłego O/D i trybu sport. Ciekawe na ile jest to subiektywne odczucie, a na ile ingerencja w program skrzyni



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: caniggia » 2012-02-18, 23:35

OD nie ma nic wspólnego z trybem sport, subiektywne odczucia ze zmiany biegów niby szybiej lepiej biorą się z tego, ze na OD musi zredukować biegi o 2 na kickdown, czyli np z 5 na 3, co trwa długo, na wyłączonym redukuje o jeden.


Najlepiej potrenujcie różne warianty i zdajcie relacje:)



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: pavlito » 2012-02-19, 00:31

horse pisze:
pavlito pisze: a jak często z tego korzystacie??
na torze pavlito na torze :d
no, to faktycznie często :)
na pewno o tym myśleli w Fordzie wstawiając tę funkcję :P



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: rzabsky » 2012-03-11, 23:14

dzisiaj sprawdzałem czy ta funkcja coś daje ..... nic nie daje.

Z O/D off od zera do setki 7 sek,
bez wciskania przycisku 6,5 sek :)

jedyny plus - jak jedziesz 190 i chcesz dobić do końca licznika to dobrze jest wcisnąć O/D Off, bo wtedy redukuje do 4ki i lepiej ciągnie. Na piątce już nie daje rady przy takich prędkościach :( (w sensie, że raczej nie przyspiesza)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: caniggia » 2012-03-11, 23:24

popatrzyłem kilka dni temu w kilka programów, okazuje się, ze niektóre mają dla OD inaczej ustawione przełącznie, to dla fabrycznych programów, czyli w niektórych autach może być jakaś różnica jednak, stąd od jednych info ze jest lepiej, od innych ze żadnej roznicy.



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: Hans » 2012-03-12, 22:00

gclone pisze:
horse pisze:caniggia nie zgodze sie z Toba, rzabsky ma racje zawsze jedzie bieg nizej nawet dzis to sprawdzalem nawet jak na dwojce wylaczysz O/D wtedy wskakuje bieg nizej.
Przy pozycji D czy 2? U mnie przy O/D off po prostu na ostatni bieg nie wrzuca i z tego co wiem na tym polega funkcja O/D off.

Jasne, że na D. 1, 2 i 3 to są biegi które ustawiasz ręcznie i tu automat nie działa (poza oczywiście działaniem idiotoodpornym, czyli redukowaniem do nastawionego biegu dopiero przy prędkości do tego się nadającej). O/D działa dopiero na D i tak jak koledzy piszą, jest to tylko włączenie/wyłączenie nadbiegu. Sama ekonomia jazdy ulega pogorszeniu ze względu na dłuższe utrzymywanie biegów przy przyspieszaniu oraz przez pracę na wyższych obrotach.

Zastosowanie: kiedy zamierzasz poszaleć i szybko przemknąć między innymi samochodami lub kiedy chcesz zmniejszyć delikatnie prędkość bez dotykania pedału hamulca.

I jeszcze jedno: jeśli nie ma zimy i konkretnego powodu do ręcznego nastawiania biegu, korzystaj tylko z D z włączonym lub wyłączonym nadbiegiem. Wachlowanie biegami zostaw skrzyni, inaczej możesz negatywnie wpłynąć na jej żywotność. ;)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: funkcja O/D OFF w automacie

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-21, 16:20

Ja inaczej nie jeżdżę po mieście jak z O/D Off! Czasem jak gdzieś na chwilę się zatrzymam i wyłączę silnik i potem jak znowu ruszam i zapomną wyłączyć O/D, to jak inny samochód! Ja mam takie spostrzeżenia jak pisze Hans - ciągnie dłużej na wysokich obrotach i nie wrzuca tak szybko wysokich biegów, dzięki temu jest więcej mocy pod nogą. Z włączonym O/D (czyli normalnie) to mam wrażenie, że on od razu po ruszeniu myk, myk, myk i jest 5-ty bieg. Czasem też zamiast O/D Off śmigam na 3-ce - wtedy jest pięknie, bo obroty są koło 2,5 - 3 tyś i moc pod nogą :hyhy:

Spalanie już przestało mi schodzić poniżej 21,1.... ;)

Ciekawe jak będzie jak sobie zmienię przełożenia - pewno jeszcze więcej mocy pod nogą :super:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”