kontrolka "failsave engine" ?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
kontrolka "failsave engine" ?
ogladalem dzisiaj w bordowego lodzi mustanga 4.6V8 z 2005r,odbylem nawet jazde probna, wszystko niby swietnie,ale w pewnym momencie zapalila sie zolta kontrolka silnika a na komputerze wyswietlil sie napis,o ile dobrze pamietam "failsave engine". Wiecie moze co to moze byc? czy cos powaznego z silnikiem? bo chce kupic V8 ale ze sprawnym silnikiem. po ponownym odpaleniu silnika napis na komputerze zniknal, ale żółta kontrolka dalej sie swiecila. migacze w tym mustangu bardzo szybko migaly,ale mysle ze to nie ma nic wspolnego,no chyba ze cos z elektryka?
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
- Model: V6 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Kontakt:
Z tego co wiem, to jest to kontrolka która się zapala gdy silnik przechodzi w jakiś awaryjny tryb pracy - taki, żeby nie popsuć samochodu. Może się to zdarzyć z wielu powodów - czytałem, że komuś poluzował się filtr powietrza, ktoś inny miał kiepski płyn chłodniczy i mu się zaczął gotować. Przypuszczam, że gdybyś zrobił odczyt komputera to okazałoby się jaki jest problem (tym bardziej, że świecąca się ciągle kontrolka świadczy o tym, że cały czas jakiś problem jest).
Nie zapeszałbym, bo może to być jakiś drobiazg, ale może to też świadczyć o tym, że samochód może nie być w najlepszym stanie.
P.S. Jeśli ten samochód jest w Wawie, to mogę się przejechać i odczytać co pokaże komputer.
Nie zapeszałbym, bo może to być jakiś drobiazg, ale może to też świadczyć o tym, że samochód może nie być w najlepszym stanie.
P.S. Jeśli ten samochód jest w Wawie, to mogę się przejechać i odczytać co pokaże komputer.
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Jak byłem w PL swoim, to często paliła mi się kontrolka silnika. W trakcie powrotu do UK zgasła. Wszyscy ludzie w UK, którzy zajmują się Mustangami, mówili zdecydowanie, że to wina słabego paliwa (tankowałem 98/99 na dobrych stacjach, ale widać to za mało
). Może Mustang ma zatankowane słabe paliwo, albo stał w kiepskich warunkach... A... Od tamtego czasu, kontrolka nie paliła się ani razu.

-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
co do paliwa to nie wiem czy pokaże ............. może z sondyrosi778 pisze:czyli ta kontrolka moze [palic sie od slabego paliwa? czyli za kazdym razem gdy sie zapali musialbym placic za wykasowanie bledu,ewentualnie sprawdzenie co to za sygnał/błąd? czy tylko raz sprawdzic a potem juz olewac ta kontrolke?

Jeśli chodzi o kasowanie błędów to komputer sam wykasuje notoryczny błąd jeśli zniknie usterka ,trwa to różnie ale na pewno sam skasuje.
Kasowanie błędów przez skaner czy inne takie cóś jest tylko po to aby sprawdzić czy np po 10 minutach nie wyskoczy ten sam błąd itp. Samo kasowanie nic nie załatwia i należy o tym pamietać

Ostatnio zmieniony 2009-01-19, 18:36 przez alfatech, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
- Model: V6 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Kontakt:
Nikt z forum oprócz Deftronica, który też tylko podejrzewa, nie pisał, że miał jakieś problemy z jakością paliwa, a wiele osób tankuje na niemarkowych stacjach i wszystko jest ok, więc jeśli to jest problem słabego paliwa powinien zniknąć gdy zatankuje się dobrego
. A płacić za kasowanie błędu też nie musisz - możesz kupić sobie taki modulik podłączany do laptopa po usb za jakieś 150zl i samemu kasować błędy, oraz je odczytywać.

Re: kontrolka "failsave engine" ?
Najprawdopodobniejszą (co za słowo długierosi778 pisze:ogladalem dzisiaj w bordowego lodzi mustanga 4.6V8 z 2005r,odbylem nawet jazde probna, wszystko niby swietnie,ale w pewnym momencie zapalila sie zolta kontrolka silnika a na komputerze wyswietlil sie napis,o ile dobrze pamietam "failsave engine". Wiecie moze co to moze byc? czy cos powaznego z silnikiem? bo chce kupic V8 ale ze sprawnym silnikiem. po ponownym odpaleniu silnika napis na komputerze zniknal, ale żółta kontrolka dalej sie swiecila. migacze w tym mustangu bardzo szybko migaly,ale mysle ze to nie ma nic wspolnego,no chyba ze cos z elektryka?



Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...
taki interfejs pod usb? a mustang jakiego typu ma łącze? no i jakis programik do tego trza?kuczko pisze: A płacić za kasowanie błędu też nie musisz - możesz kupić sobie taki modulik podłączany do laptopa po usb za jakieś 150zl i samemu kasować błędy, oraz je odczytywać.
[ Dodano: 2009-01-19, 19:47 ]
a jezeli to ten czujnik padl to jakie sa koszta? no i oprocz wspomnianej kontrolki co jeszcze bedzie sie dzialo? bo ja nic nie zauwazylem, silnik rowno pracowal a i mocy mu nie brakowalo.LIZZARD pisze:Najprawdopodobniejszą (co za słowo długie) przyczyną "failsafe engine" uszkodzony tzw. TPS -Throttle position sensor czyli czujnik położenia przepustnicy: kod błędu P2106
. Dość częsty przypadek tego rocznika.
Jestem ciekaw, czy to to ustrojstwo padło...
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Hmmm. Zrobiłem w tym sezonie kilkanaście tys km po Polsce tankując tylko i wyłącznie 95 na Orlenie, Neste, BP, Shellu, Statoilu i nigdy nie miałem najmniejszego problemu kontrolkami silnika. Hmmm ...Deftronic pisze:Jak byłem w PL swoim, to często paliła mi się kontrolka silnika. W trakcie powrotu do UK zgasła. Wszyscy ludzie w UK, którzy zajmują się Mustangami, mówili zdecydowanie, że to wina słabego paliwa (tankowałem 98/99 na dobrych stacjach, ale widać to za mało).
Pozdrawiam - Maciek.
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
rosi778, w innym autku miałem tak, że też zapalała mi się ta kontrolka - dwa razy. najpierw było to związane z uszkodzoną uszczelka pod głowicą, drugi raz jedynie przepalił się bezpiecznik - po wymianie wszystko wróciło do normy. może to kwestia samej elektryki. nigdy nic nie wiadomo.
.::
my other ride is your mom
::.


- Radek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
- Model: Brak
- Silnik: inny V8
- Kontakt:
Polecam podłączenie pod OBD2 - tester błędów, małe ręczne urządzonko. Kod błędu pokaże co tam siedzi i czy wyskoczy ponownie.
Co do paliwa, w moim SN95 jest w manual że kontrolka "Engine Service Soon" Może być spowodowana: Słabym paliwem, lub o ile pamiętam zapowietrzeniem baku. "Jeżeli po dwóch, trzech zbiornikach nie zniknie - skontaktuj sie z serwisem"
Co do paliwa, w moim SN95 jest w manual że kontrolka "Engine Service Soon" Może być spowodowana: Słabym paliwem, lub o ile pamiętam zapowietrzeniem baku. "Jeżeli po dwóch, trzech zbiornikach nie zniknie - skontaktuj sie z serwisem"
Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...