Klamka nie wraca [S197]
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Klamka nie wraca [S197]
Nie wracająca klamka to chyba w Stangach częsty przypadek , aż tak częsty że na kilku forach znalazłem opis jak pozbyć się wiszącej klamki..
I mnie niestety to się przytrafiło , ale jest to do zrobienia w bardzo łatwy sposób bez kupowania nowej klamki !
Do naprawy klamki będziemy potrzebować jedynie małej podkładki około 8x5x0,5 a cała operacja trwa około 1,5h
Nie robiłem fotek całej operacji ponieważ byłem sam i nie wygodnie by było trzymać śrubokręt i aparat foto więc wstawię znalezione fotki na forach Francuskich i Amerykańskich.
Objaw podobny jak foto poniżej
Pierwsza rzecz to zdjąć panel dzwi , bez względu czy to lewa czy prawa strona zasady i ilość śrubek ta sama
Według rysunku i zdjęć odkręcamy kluczem nasadowym 7 i Torx 30
Jedyna kosta do odpięcia jest ta od sterowania szyb
Następnie zdejmujemy folię tylko częśćiowo , bez obaw przykleja się sama z powrotem.
No i teraz będzie troche gimnastyki
Zdejmujemy popychacz między klamką a zamkiem podważając go od tyłu , jeśli się nam nie uda ,trudno da radę i bez zdejmowania ale będzie trudniej.
Następnie przy szybie zamkniętej ( do góry na maxa) kluczem nasadowym 10 odkręcamy dwie śruby klamki , operacja jest na tyle nie wygodna że częśćiowo szyba zasłania nam do tego bezpośredni dostęp, także uwaga bez gwałtownych ruchów kluczem przy szybie , naprawiamy klamkę a nie rozbijamy szyby hehe.
Odkręconą klamkę wypychamy na zewnątrz pod kątem , nie idzie łatwo wiec delikatnie i powoli by się reszta trzymającej klamki nie rozpadła się po drodze.
Jak już mamy wszystko ładnie na widoku widzimy że z miękich i wygiętych już uchwytów bolec wypadł z dziurki , cała operacja polega tym żeby włożyć ten bolec z powrotem a po przeciwnej stronie nałożyć podkładkę dystansową między bolcem a dziurką , to z powoduje zniwelowanie luzu który powoduje że bolec wypada i klamka nie wraca.
Podkładkę wsunąć tam gdzie fioletowa strzałka
I to wszystko , po tym już gotowe i działa jak nowa !!
Można składać z powrotem bebechy w takiej samej kolejności jak robieraliśmy.
Pozdrawiam
YoDa
I mnie niestety to się przytrafiło , ale jest to do zrobienia w bardzo łatwy sposób bez kupowania nowej klamki !
Do naprawy klamki będziemy potrzebować jedynie małej podkładki około 8x5x0,5 a cała operacja trwa około 1,5h
Nie robiłem fotek całej operacji ponieważ byłem sam i nie wygodnie by było trzymać śrubokręt i aparat foto więc wstawię znalezione fotki na forach Francuskich i Amerykańskich.
Objaw podobny jak foto poniżej
Pierwsza rzecz to zdjąć panel dzwi , bez względu czy to lewa czy prawa strona zasady i ilość śrubek ta sama
Według rysunku i zdjęć odkręcamy kluczem nasadowym 7 i Torx 30
Jedyna kosta do odpięcia jest ta od sterowania szyb
Następnie zdejmujemy folię tylko częśćiowo , bez obaw przykleja się sama z powrotem.
No i teraz będzie troche gimnastyki
Zdejmujemy popychacz między klamką a zamkiem podważając go od tyłu , jeśli się nam nie uda ,trudno da radę i bez zdejmowania ale będzie trudniej.
Następnie przy szybie zamkniętej ( do góry na maxa) kluczem nasadowym 10 odkręcamy dwie śruby klamki , operacja jest na tyle nie wygodna że częśćiowo szyba zasłania nam do tego bezpośredni dostęp, także uwaga bez gwałtownych ruchów kluczem przy szybie , naprawiamy klamkę a nie rozbijamy szyby hehe.
Odkręconą klamkę wypychamy na zewnątrz pod kątem , nie idzie łatwo wiec delikatnie i powoli by się reszta trzymającej klamki nie rozpadła się po drodze.
Jak już mamy wszystko ładnie na widoku widzimy że z miękich i wygiętych już uchwytów bolec wypadł z dziurki , cała operacja polega tym żeby włożyć ten bolec z powrotem a po przeciwnej stronie nałożyć podkładkę dystansową między bolcem a dziurką , to z powoduje zniwelowanie luzu który powoduje że bolec wypada i klamka nie wraca.
Podkładkę wsunąć tam gdzie fioletowa strzałka
I to wszystko , po tym już gotowe i działa jak nowa !!
Można składać z powrotem bebechy w takiej samej kolejności jak robieraliśmy.
Pozdrawiam
YoDa
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 10:27 przez YoDa, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
Re: Klamka nie wraca [S197]
O super ze takie cos napisales - oby nam sie takie cos nie przytrafilo ..
Re: Klamka nie wraca [S197]
Ja tak mam już odkąd kupiłem Mustanga,już się przyzwyczaiłem żeby ja odepchnąć jak zamykam drzwi
Tutorial zrobiłeś kosmiczny,napewno skorzystam.Dziękuje
Tutorial zrobiłeś kosmiczny,napewno skorzystam.Dziękuje
- tomaho
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
- Model: Mustang S197 [RIP]
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Mineral Gray with Black Stripes [soon]
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
YoDa,
very fenk You za ten tutorial
wlasnie mialem sie zabrac za naprawe tej usterki...pojawila sie u mnie jakis miesiac temu.
Podjade do znajomego i warsztacie zapewne skorzystamy z Twojego poradnika!!
pozdrawiam!!
very fenk You za ten tutorial
wlasnie mialem sie zabrac za naprawe tej usterki...pojawila sie u mnie jakis miesiac temu.
Podjade do znajomego i warsztacie zapewne skorzystamy z Twojego poradnika!!
pozdrawiam!!
w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...
- adaslaw
- Forumowicz
- Posty: 598
- Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
- Model: Mustang conv. 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: skromny czarny
Re: Klamka nie wraca [S197]
YoDa - świetny post
YoDa, jako, że mieszkamy blisko siebie, a Ty masz wprawę w rozkręcaniu drzwi do S197, to ja zapraszam Ciebie (i szanowną małżonkę) na browara do mojego nowego domku z kawałkiem trawy ;]
Może byśmy rozkręcili i moje drzwi, bo znowuż ja cierpię na to co opisałem w tym poście:
Rezonowanie/trzeszczenie elementów kabiny przy głośnej muzie
http://mustangklub.pl/viewtopic.php?f=22&t=2926" onclick="window.open(this.href);return false;
W sumie - może zamiast browara, to jakąś nocną imprezę Mustangową moglibyśmy skroić ;] Będę miał na tyle miejsca, że ludzie będą się mogli normalnie kimnąć.
btw:
U mnie klamka jedna też nie dochodzi, ale mnie to jeszcze nie wnerwia za bardzo ;] Mam pilniejsze sprawy ;]
Pozdro!
Adam
YoDa, jako, że mieszkamy blisko siebie, a Ty masz wprawę w rozkręcaniu drzwi do S197, to ja zapraszam Ciebie (i szanowną małżonkę) na browara do mojego nowego domku z kawałkiem trawy ;]
Może byśmy rozkręcili i moje drzwi, bo znowuż ja cierpię na to co opisałem w tym poście:
Rezonowanie/trzeszczenie elementów kabiny przy głośnej muzie
http://mustangklub.pl/viewtopic.php?f=22&t=2926" onclick="window.open(this.href);return false;
W sumie - może zamiast browara, to jakąś nocną imprezę Mustangową moglibyśmy skroić ;] Będę miał na tyle miejsca, że ludzie będą się mogli normalnie kimnąć.
btw:
U mnie klamka jedna też nie dochodzi, ale mnie to jeszcze nie wnerwia za bardzo ;] Mam pilniejsze sprawy ;]
Pozdro!
Adam
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
OOO proszę , już tyle osób z takimi ustarkami
Ciesze się jeśłi to Wam pomoże
Adasław , bardzo chętnie Ci pomogę może w weekend następny się stykniemy? Ale jak Masz tylko trawkę to ja mam garaż hehe jak by deszcz padał czy coś
Tymczasem napisałem co zrobić z wygłuszaniem w Twoim temacie
http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.p ... 699#p61699" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciesze się jeśłi to Wam pomoże
Adasław , bardzo chętnie Ci pomogę może w weekend następny się stykniemy? Ale jak Masz tylko trawkę to ja mam garaż hehe jak by deszcz padał czy coś
Tymczasem napisałem co zrobić z wygłuszaniem w Twoim temacie
http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.p ... 699#p61699" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
On ma trawkę znaczy Marihuane...
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Klamka nie wraca [S197]
Temat klamki można rozwiązać jeszcze w jeden prosty sposób. Nie trzeba jej nawet demontować:
http://mustangcollective.com/cpg/albums ... -16-07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mianowicie, wystarczy wyregulować cięgno pomiędzy zewnętrzną klamką i zamkiem w drzwiach.
Po zdjęciu panelu bocznego drzwi, gdy szyba jest podniesiona jest dobry dostęp do żółtego zatrzasku na tym cięgnie (pionowy drut o średnicy ok 3mm). Cięgno jest na końcu nagwintowane i zatrzask blokuje się na tym gwincie. Po otwarciu zatrzasku cięgno można wyjąć (lekki opór) i wcisnąć wyżej tak, aby klamka nie miała luzu. Potem zamknąć zatrzask. Czas sprawnej pracy ok. 30-40 min. (głównie ściąganie panelu drzwi).
Luz na klamce wynika ze zbytniego naciągnięcia mechanizmu klamki. Jak się "wydłuży" cięgno, to klamka nie jest tak napięta w kierunku otwierania i wraca na swoje prawidłowe położenie.
U mnie zadziałało, mam nadzieję, że problem u innych ma takie samo podłoże.
http://mustangcollective.com/cpg/albums ... -16-07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mianowicie, wystarczy wyregulować cięgno pomiędzy zewnętrzną klamką i zamkiem w drzwiach.
Po zdjęciu panelu bocznego drzwi, gdy szyba jest podniesiona jest dobry dostęp do żółtego zatrzasku na tym cięgnie (pionowy drut o średnicy ok 3mm). Cięgno jest na końcu nagwintowane i zatrzask blokuje się na tym gwincie. Po otwarciu zatrzasku cięgno można wyjąć (lekki opór) i wcisnąć wyżej tak, aby klamka nie miała luzu. Potem zamknąć zatrzask. Czas sprawnej pracy ok. 30-40 min. (głównie ściąganie panelu drzwi).
Luz na klamce wynika ze zbytniego naciągnięcia mechanizmu klamki. Jak się "wydłuży" cięgno, to klamka nie jest tak napięta w kierunku otwierania i wraca na swoje prawidłowe położenie.
U mnie zadziałało, mam nadzieję, że problem u innych ma takie samo podłoże.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
pavlito pisze:Temat klamki można rozwiązać jeszcze w jeden prosty sposób. Nie trzeba jej nawet demontować:
http://mustangcollective.com/cpg/albums ... -16-07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mianowicie, wystarczy wyregulować cięgno pomiędzy zewnętrzną klamką i zamkiem w drzwiach.
Po zdjęciu panelu bocznego drzwi, gdy szyba jest podniesiona jest dobry dostęp do żółtego zatrzasku na tym cięgnie (pionowy drut o średnicy ok 3mm). Cięgno jest na końcu nagwintowane i zatrzask blokuje się na tym gwincie. Po otwarciu zatrzasku cięgno można wyjąć (lekki opór) i wcisnąć wyżej tak, aby klamka nie miała luzu. Potem zamknąć zatrzask. Czas sprawnej pracy ok. 30-40 min. (głównie ściąganie panelu drzwi).
Luz na klamce wynika ze zbytniego naciągnięcia mechanizmu klamki. Jak się "wydłuży" cięgno, to klamka nie jest tak napięta w kierunku otwierania i wraca na swoje prawidłowe położenie.
U mnie zadziałało, mam nadzieję, że problem u innych ma takie samo podłoże.
Zgadza się, dobrze jest skrócić o 1-2cm ruch tej dzwigni przy wyskoczonej klamce , ale to wszystko zależy jak wyrobiony jest otwór gdzie bolec klamki u góry się trzyma ,widocznie u Ciebie jeszcze nie było tak odgięte. i wskoczył z powrotem.
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
Ja zanim pierwszy raz rozebrałem dzwi pół butli wypsikałem i błąd , od WD 40 jeśli wskoczy to tylko pomoże żeby wyskoczyło niestety czeka Cie rozbieranie dzwi a jeśli już psikałeś to odtłuszczenie tego miejsca bo bolec z łatwościa będzie wyskakiwałTalent pisze:Kurcze.. i mi się do przytrafiło. Może WD40 starczy?
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
-
- Forumowicz
- Posty: 269
- Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
- Model: GT Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
Miałem dzisiaj psikać.. Fajnie, że mnie uprzedziłeś.. Cholera.. nie chce mi się rozbierać tych drzwi
Re: Klamka nie wraca [S197]
Ja ostatnio przerabiałem ten temat i niestety bez zadowalających rezultatów Robiłem wszystko wg opisu jaki wstawił Yoda ale poległem na rozłączeniu tego cholernego cięgła Nie mogłem tego odłączyć a przez to nie przeszedłem do dalszych kroków i klamka nadal nie wraca na miejsce Nie udało mi się jej wyjąć i naprawić tej sprężyny Co do czasu operacji to rozebranie drzwi to jakieś 15 min. Najwięcej zajmuje odklejenie tej folii pod spodem tak aby jej nie porwać.
mustang... just a dream ...
- horse
- Forumowicz
- Posty: 636
- Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
- Model: Mustang Convertible
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
Re: Klamka nie wraca [S197]
Ronin my z Alustarem tez walczylismy z tymi klamkami w moim aucie. Nie powiem zeszlo jakies 3-4 h niestety dostep jest kiepawy zeby potem te wszystkie ciegna i inne gowienka ze soba polaczyc , ale na szczesscie u mnie pomoglo i narazie jak do tej pory jest dobrze a wszystko dzieki Alustarowi
Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Klamka nie wraca [S197]
Weź latarkę i lusterko. Postaraj się ocenić, czy ten bolec, o którym pisze Yoda wyskakuje z mocowania, czy nie. Może będziesz miał szczęście jak ja i okaże się, że przy klamce wszystko się jakoś trzyma, a wtedy wystarczy regulacja cięgna. Z tym jest znacznie mniej roboty.Ronin pisze:Ja ostatnio przerabiałem ten temat i niestety bez zadowalających rezultatów Robiłem wszystko wg opisu jaki wstawił Yoda ale poległem na rozłączeniu tego cholernego cięgła Nie mogłem tego odłączyć a przez to nie przeszedłem do dalszych kroków i klamka nadal nie wraca na miejsce Nie udało mi się jej wyjąć i naprawić tej sprężyny Co do czasu operacji to rozebranie drzwi to jakieś 15 min. Najwięcej zajmuje odklejenie tej folii pod spodem tak aby jej nie porwać.