Wydech

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-12, 13:01

LIZZARD pisze:
alfatech pisze:Z tego co mówił mi Kluczyk ( niestety nie przyjechał autem więc luknąc nie mogłem :( ) ten wydech SLP Loud Mouth jest dość prosto zrobiony więc może udałoby się go skopiować ? Materiały mam więc może warto ? Wyszła by podejrzewam 1/3 ceny albo i mniej :zdziwko:
A tak wygląda środek Boom'a i pytanie czy bez odpowiedniej technologii da radę to w PL zrobić:

Obrazek
a ile kosztuje ten Boom?? dajcie jakis link z oferta
Kuczko,a mierzyles na hamowni czy masz teraz wiecej niz 210KM? bo jak sie pozbyc katalizatorow to ja wiem,ale jak sie ich pozbyc zeby wzrosla moc to juz nie jestem pewien..



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-01-12, 13:06

LIZZARD pisze:A tak wygląda środek Boom'a i pytanie czy bez odpowiedniej technologii da radę to w PL zrobić:
a jak wygląda ten SLP Loud Mouth w środku
:zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-01-12, 13:17

koralkarol pisze: a ile kosztuje ten Boom?? dajcie jakis link z oferta
Kuczko,a mierzyles na hamowni czy masz teraz wiecej niz 210KM? bo jak sie pozbyc katalizatorow to ja wiem,ale jak sie ich pozbyc zeby wzrosla moc to juz nie jestem pewien..
Tu jest Boom Tube:
http://www.ninosport.com/Boom-Tube-Axle ... -V6-BT2566

Co do mierzenia mocy to nic nie mierzyłem, ale wydaje mi się, że trudno zrobić to tak, żeby przyrostu nie było - skoro przepływ spalin jest lepszy, to przyrost mocy też powinien być.

A gdybyś chciał się pozbywać sond lambda, to tutaj jest opis:
http://www.supersixmotorsports.com/pdf/EGRDelete.pdf



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-12, 13:44

kuczko pisze:
koralkarol pisze: a ile kosztuje ten Boom?? dajcie jakis link z oferta
Kuczko,a mierzyles na hamowni czy masz teraz wiecej niz 210KM? bo jak sie pozbyc katalizatorow to ja wiem,ale jak sie ich pozbyc zeby wzrosla moc to juz nie jestem pewien..
Tu jest Boom Tube:
http://www.ninosport.com/Boom-Tube-Axle ... -V6-BT2566

Co do mierzenia mocy to nic nie mierzyłem, ale wydaje mi się, że trudno zrobić to tak, żeby przyrostu nie było - skoro przepływ spalin jest lepszy, to przyrost mocy też powinien być.

A gdybyś chciał się pozbywać sond lambda, to tutaj jest opis:
http://www.supersixmotorsports.com/pdf/EGRDelete.pdf
kazdy sprzedawca tlumikow sportowych powie jak Ty ze jak lepszy przeplyw spalin to wieksza moc,a to wg mnie nie jest prawda, bo w układzie wydechowym musi sie wytwarzac odpowiednie podcisnienie,ktore ma za zadanie wyssac jak najszybciej spaliny,a dajac np. rury przelotowe czy strumienice rozprezamy caly uklad i zamiast wzrostu mocy mamy znaczny spadek..;/ no chyba ze sie myle ..



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-12, 13:49

To czemu Kolektory o większej średnicy zwiększają moc pozwalając swobodniej wydostawać się spalinom?

[ Dodano: 2009-01-12, 12:51 ]
LIZZARD pisze:
alfatech pisze:Z tego co mówił mi Kluczyk ( niestety nie przyjechał autem więc luknąc nie mogłem :( ) ten wydech SLP Loud Mouth jest dość prosto zrobiony więc może udałoby się go skopiować ? Materiały mam więc może warto ? Wyszła by podejrzewam 1/3 ceny albo i mniej :zdziwko:
A tak wygląda środek Boom'a i pytanie czy bez odpowiedniej technologii da radę to w PL zrobić:

Obrazek
Oczywiście że się da kawałek rynny i wciskasz do środka siatkę z ogrodzenia i masz long tuba - po co przepłacać w usa. :rotfl: A idąc dalej tym tropem można wsadzić kompresor z golfa rurki kupić w obi i wszystko połapac super tapem. Siłowniki maski można spokojnie dobrać w meblowym. Filtr powietrza stożek można zrobić z lampki nocnej prawie tej samej wielkości.
No i Mustang będzie prawie jak na dedykowanych elementach z usa.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-01-12, 14:15

Za tworzenie się podciśnienia w układzie wydechowym odpowiada cała rura - układ wydechowy jest długi, więc jeśli nie zastosuje się zbyt dużej średnicy, podciśnienie będzie się wytwarzać. A ponieważ katalizatory mamy względnie blisko początku tego układu, to ich usunięcie sprawi tyle, że spaliny będą łatwiej przechodziły dalej, ale podciśnienie i tak się utworzy, bo mamy 2.5 calowe rury, a nie "rynny" ;). Oczywiście, gdyby wszystko było za szerokie to wtedy byłby spadek mocy, bo spaliny nie cofałyby się do komory spalania.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-12, 14:21

jak bedziecie teraz kupowac jakies graty w usa to dajcie mi znac;) ja wlasnie ogladam sobie te boomy i porownuje z innymi:
http://www.ninosport.com/Boom-Tube-Axle ... T500BT2005
http://www.ninosport.com/Ford-Racing-Su ... M-5230-GTA
http://www.ninosport.com/Cherry-Bomb-Ax ... g-GT-55507
http://www.ninosport.com/MAC-Axle-Back- ... -GT-TK2546
http://www.ninosport.com/Cherry-Bomb-Ex ... g-GT-55506

wszystkie dedykowane do GT,jak myslicie co wybrac?;) niestety filmik jest tylko z boomami..

[ Dodano: 2009-01-12, 13:23 ]
rozumiem ze to sa ceny za komplet czyli dwa tlumiki do GT?
Ostatnio zmieniony 2009-01-12, 14:30 przez Koral, łącznie zmieniany 1 raz.



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-01-12, 14:29

Ceny tam są raczej za komplety bo nie ma opcji kup lewy/prawy ;).

Ja zastanawiam się nad kupnem tłumika w Polsce. Pod Warszawa jest bardzo dobra firma El-Tec, gdzie za tłumik zapłacę może te 600-700 pln (za sztukę), ale dostaje gwarancje na 4 lata - a to oprócz tego, że mi w razie potrzeby na miejscu to zrobią, świadczy też o jakości. Tylko, że zastanawiam się czy będą mi w stanie zrobić taki tłumik, żeby dawał dźwięk, który będzie mi się podobał.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-12, 14:33

dzwiek dzwiekiem,ale wzrost mocy tez by sie przydal.. ja tez mysle o zrobieniu wydechu w Polsce,podobno w lodzi jest swietny serwis robiacy wydechy,jesli maja hamownie i bedzie mozna zmierzyc moc przed i po zrobieniu wydechu to na pewno u nich go zrobie..
Ostatnio zmieniony 2009-01-12, 14:35 przez Koral, łącznie zmieniany 1 raz.



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-01-12, 14:34

Na to czy wydechowcy maja hamownie bym nie patrzył, przecież wyhamować go możesz gdzie indziej ;)



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-12, 14:36

no tak,ale w lodzi pierwszy pomiar kosztuje 200zl,potem 50.. a jak robia to by mogli zmierzyc za free



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-01-12, 16:05

SeaBiscuit pisze:Oczywiście że się da kawałek rynny i wciskasz do środka siatkę z ogrodzenia i masz long tuba - po co przepłacać w usa.
........... no nie dokładnie to miałem na myśli :) mam dostęp do dużo lepszych materiałów niż te użyte w tych oryginalnych wydechach ,gdyby nie ten środek to można zrobić taniej i lepiej - po prostu skopiować - no ale tamtego środka bym się niepodjął. Więc temat nieaktualny.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-12, 17:58

kuczko pisze:Ceny tam są raczej za komplety bo nie ma opcji kup lewy/prawy ;).

Ja zastanawiam się nad kupnem tłumika w Polsce. Pod Warszawa jest bardzo dobra firma El-Tec, gdzie za tłumik zapłacę może te 600-700 pln (za sztukę), ale dostaje gwarancje na 4 lata - a to oprócz tego, że mi w razie potrzeby na miejscu to zrobią, świadczy też o jakości. Tylko, że zastanawiam się czy będą mi w stanie zrobić taki tłumik, żeby dawał dźwięk, który będzie mi się podobał.
4 lata gwarancji phi :rotfl: na Borle mam pisemną gwarancję na MILION mil.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-12, 18:47

SLP Loud Motuth to tak naprawdę zestaw "muffler delete", są to same rury podoginane i z odpowiednią końcówką ;)
Zamiast SLP LM lepiej opłaca się Pypes Muffler Delete, jest tańszy a daje to samo :)
Co do Boom'ów to ta siatka wewnątrz powoduje, że dźwięk jest głębszy i dużo przyjemniejszy...

koralkarol, Mac'i Axleback mają fajny dźwięk ale na niskich obrotach strasznie buczą, a na wysokich jest odgłos jakbyś miał tam z tyłu puszki po piwach zamiast tłumików (tyczy się to Cherry Bomb, Flowmaster'ów) ale jak już wcześniej pisałem to MOJE odczucia:)

Jak dla mnie to Ford Racing Stinger (M-5230-5GT)/Borla Stinger - to samo, Magnaflow Magnapack, Corsa, Boom Tube'y, Bassani. Brzmią wg mnie najlepiej w S197 a jak się połączy z O/R H np. Pypes to już całkiem wypas :)

http://pl.youtube.com/view_play_list?p=F442238452767F20 tu mam sporo zebranych filmików z dźwiękami dobrej jakości to można posłuchać :hyhy:
Pozdrawiam ;)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Kluczyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2008-09-08, 23:44
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Post autor: Kluczyk » 2009-01-12, 20:41

LIZZARD pisze: A jesteś z brzmienia zadowolony i w pełni usatysfakcjonowany? Bo ja nie mogę się coś zdecydować, czy SLP właśnie czy Boom Tuby Mac'a... te czy tamte, tamte czy te i tak w kółko :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jestem zadowolony, na youtubie mozna znalesc kilka klipow jak brzmi SLP, zapewne juz widziales. Z doswiadczenia powiem, ze spokojnie mozna wybrac sie w dluzsza trase, dzwiek nie jest uciazliwy, nie zauwazylem aby uklad wpadal w nieprzyjemny rezonans co jest niewatpliwie duzym plusem. Nie slyszalem jak Boom brzmi wiec trudno mi te dwa uklady porownac. Jak sie zobaczymy w Lodzi to mozesz sam ocenic czy Ci SLP odpowiada :D

[ Dodano: 2009-01-12, 19:43 ]
alfatech pisze:
LIZZARD pisze:A tak wygląda środek Boom'a i pytanie czy bez odpowiedniej technologii da radę to w PL zrobić:
a jak wygląda ten SLP Loud Mouth w środku
:zdziwko:
Tomek, jest to rura + koncowka, zrobie zdjecie jak wroce do Göteborga.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”