Filtr Stożkowy

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

kopara
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-31, 17:09
Model: Mostang V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: czerwony

Filtr Stożkowy

Post autor: kopara » 2011-08-05, 06:29

Cześć,Mam problem ze zmianą filtra powietrza,Kupilem na Allegro filtr stożkowy do Stanga,wydawaloby sie ze wymiana do maly pikuś ale niestety .Wszystko niby pasuje ale po odpaleniu silnik sie dławi i gasnie na wolnych obrotach.Wymieniam tylko sam koniec dolotu czyli filtr z obudowa a rura dolotowa zostaje oryginalna.Czy ktos wie czy po wymianie trzeba cos jeszcze programowac :niepewny: A mialo być tak pięknie.....


Piotr M.

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: adasko74 » 2011-08-05, 07:10

..to normalne,dostaje za duzo powietrza..musisz kupic programator SCT i zrobic mape pd stozek inaczej bedzie lipa,beda bledy sie pokazywac oraz podobne objawy jak piszesz...

np http://www.americanmuscle.com/x3-custom ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: hominis » 2011-08-10, 22:52

... a ja mam problem z normalnym filtrem (standardowy) ... niby znów prosta sprawa ... kupiłem filtr Atlas'a - dostępny w wielu miejscach (kupiłem z Alledrogo.pl) ... i jakże się zdziwiłem jak okazało się, że filtr nie za bardzo licuje :/
(Przykład - http://allegro.pl/filtr-powietrza-4-0-4 ... 42390.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Generalnie problem tkwi w zbyt wysokim brzegu gumowej ramki spinającej całość. Inna rzecz, że ma spokojnie z 12 - 15 grzbietów więcej niż Motorcraft (który obecnie siedzi w moim Stangu) - przez co wydaje się być dużo gęściej upakowany :|
Szlag mnie trafił, bo wiele firm oferuje te Atlasy do Mustangów 2005+ ... nie da się jednak ich wcisnąć (grzbiet jest 2-3mm wyższy niż ten który obecnie używa Stang). Poza tym są ciut szersze niż oryginał...

Skąd bierzecie filtry powietrza do Stangów 2005+ GT?
Czy komuś udało się załadować filtr Atlas'a do Mustanga GT 2005+? (może to ja jestem ślepy i coś knocę...).
Dobrze byłoby załatwić oryginał, ... przy moim zasmalcowanym filtrze każdy normalny będzie lepszy.
Będę wdzięczny za pomoc/namiary skąd dorwać standardowy filtr do Stanga GT 2005 :)
(wiem, że z USA zawsze można ściągnąć ... chodzi o Kraj).

Pozdrawiam bardzo,
Maciej



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: AluStar » 2011-08-10, 23:21

hominis pisze:... a ja mam problem z normalnym filtrem (standardowy) ... niby znów prosta sprawa ... kupiłem filtr Atlas'a - dostępny w wielu miejscach (kupiłem z Alledrogo.pl) ... i jakże się zdziwiłem jak okazało się, że filtr nie za bardzo licuje :/
(Przykład - http://allegro.pl/filtr-powietrza-4-0-4 ... 42390.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Generalnie problem tkwi w zbyt wysokim brzegu gumowej ramki spinającej całość. Inna rzecz, że ma spokojnie z 12 - 15 grzbietów więcej niż Motorcraft (który obecnie siedzi w moim Stangu) - przez co wydaje się być dużo gęściej upakowany :|
Szlag mnie trafił, bo wiele firm oferuje te Atlasy do Mustangów 2005+ ... nie da się jednak ich wcisnąć (grzbiet jest 2-3mm wyższy niż ten który obecnie używa Stang). Poza tym są ciut szersze niż oryginał...

Skąd bierzecie filtry powietrza do Stangów 2005+ GT?
Czy komuś udało się załadować filtr Atlas'a do Mustanga GT 2005+? (może to ja jestem ślepy i coś knocę...).
Dobrze byłoby załatwić oryginał, ... przy moim zasmalcowanym filtrze każdy normalny będzie lepszy.
Będę wdzięczny za pomoc/namiary skąd dorwać standardowy filtr do Stanga GT 2005 :)
(wiem, że z USA zawsze można ściągnąć ... chodzi o Kraj).

Pozdrawiam bardzo,
Maciej
Bo spece w sklepei dobieraja z golfa II - wciskajac je jako do mustanga - co sie porobilo na tym aledrogo ..



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: Bolek » 2011-08-10, 23:37

W Intercars kupisz kompletny dolot K&N do GT S197 ,nie pamiętam dokładnie jaka cena ale coś ok.1700zł



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: pavlito » 2011-08-11, 00:30

Czyli złoty interes. W Usa pewnie w tej cenie znajdzie się razem z programatorem...



Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: hominis » 2011-08-11, 12:23

AluStar pisze:Bo spece w sklepei dobieraja z golfa II - wciskajac je jako do mustanga - co sie porobilo na tym aledrogo ..
Shoot, no to pięknie.
Dorwałem właśnie ofertę filtra Wix ... sprzedawca (masterpart.pl) zapewnia, że na 100% zamiennik FA-1773.
Zobaczymy czy tym razem sprawa wypali i znów nie przyjedzie do mnie niepasujący gniot...
Inna rzecz, mam nadzieję, że Wix nie będzie jakimś bublem :)
Może ktoś jeździ na filtrach Wix'a?

Pozdrawiam bardzo,



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: stang232 » 2011-08-11, 13:00

hominis pisze:
AluStar pisze:Bo spece w sklepei dobieraja z golfa II - wciskajac je jako do mustanga - co sie porobilo na tym aledrogo ..
Może ktoś jeździ na filtrach Wix'a?

Pozdrawiam bardzo,
Miałem Wix, mają ładniejsze opakowanie od tych najtańszych, a poza tym jakiejś dużej różnicy nie zauważyłem.

TEŻ miałem kiedyś podobny problem, kupiłem filtr powietrza i niby symbol się zgadzał - a nie pasował tak jak u ciebie.
Jak dali mi Wix ( droższy niż tamten ) to było już OK. Ale nie kupowałem tam gdzie ty.
Widać chińczykom pomyliły się wymiary jak robili :)


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-08-11, 13:54

adasko74 pisze:..to normalne,dostaje za duzo powietrza..musisz kupic programator SCT i zrobic mape pd stozek inaczej bedzie lipa,beda bledy sie pokazywac oraz podobne objawy jak piszesz...

np http://www.americanmuscle.com/x3-custom ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
programowanie jest potrzebne tylko, gdy zmieniła się średnica przelotu przy MAF, w przeciwnym wypadku nie powinno być różnicy,
może być np jeszcze tak, ze to filtr a'la wieś tjunink zalany na maxa olejem i szybciutko zasyfił maf.



kopara
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-31, 17:09
Model: Mostang V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: kopara » 2011-08-11, 15:00

Cos mi sie zdaje ze,,bolek'' ktory wepchną mi ten stozek na allegro dokladnie wiedzial co robi :wsciekly: .Mowilem mu 3 razy ze potrzebny jest do silnika 4.0 a ten stozek jest do GT 4,6.Srednica rury dolot.jest troche wieksza niz oryginalnie w moim.
No i pewnie dlatego sa problemy z obrotami... :zalamany:


Piotr M.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-08-11, 15:12

kopara pisze:Cos mi sie zdaje ze,,bolek'' ktory wepchną mi ten stozek na allegro dokladnie wiedzial co robi :wsciekly: .Mowilem mu 3 razy ze potrzebny jest do silnika 4.0 a ten stozek jest do GT 4,6.Srednica rury dolot.jest troche wieksza niz oryginalnie w moim.
No i pewnie dlatego sa problemy z obrotami... :zalamany:
jak nie masz możliwości oddania, wstaw zwężkę w środek taką, aby korekty paliwowe były jak na oryginalnym filtrze.
średnica wewnętrzna taka jak na oryginale.

w przeciwnym wypadku musisz zrobić reprogram, czyli kupić np SCT, wkrótce będę miał HPTuners, to będę mogł coś takiego zrobić bez kupowania sprzętu.



Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: hominis » 2011-09-21, 21:59

Czy ktoś z Szanownych forumowiczów przypadkiem ma programator SCT3 i jeszcze większym przypadkiem mieszka w kujawsko-pomorskiem :D (lub ... okolicach :D) ... przymierzam się do stożka i nie wiem, czy kupowanie programatora do przemapowania to dla mnie dobra droga :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-09-21, 22:07

hominis pisze:Czy ktoś z Szanownych forumowiczów przypadkiem ma programator SCT3 i jeszcze większym przypadkiem mieszka w kujawsko-pomorskiem :D (lub ... okolicach :D) ... przymierzam się do stożka i nie wiem, czy kupowanie programatora do przemapowania to dla mnie dobra droga :)
to zależy jaki stożek, jeżeli średnica dolotu w miejscu zamontowania MAFa taka sama jak oryginał, to nie trzeba SCT, a nie wiem czy wiesz, musisz mieć swój, z czyjegoś da się skorzystać tylko na test.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: AluStar » 2011-09-21, 23:10

caniggia a czy spotkales sie ze zawiskeim jak ktos kupil sobie zestaw CAI - czyli Stozek taki z Aledrogo i po niedlugim czasie wywalilo mu Czeka !! Bo mial tak maciej itd.. itd..

Obrazek


Zreszta Stozek bez zmiany mapy nic nie daje .. Myle sie ??



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: Stachu_xjr » 2011-09-21, 23:23

Ja miełm mape pod K&N z Superchipsa, i hamowałem auta z mapą Stock i ta niby Preformance , i wieki h... tyle samo dawał stozek z programem i bez :/, ale oczywiscie bez hamowni po wgraniu pliku odczuwałem przyrost mocy :hyhy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”