Wymiana klocków hamulcowych

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pudel » 2011-02-09, 17:57

Witam w weekend będę wymieniał klocki hamulcowych. Niestety po raz pierwszy w życiu!!! Na co uważać jak się profesjonalnie za to zabrać o czym nie zapomnieć? Za wszelkie linki filmiki zdjęcia pomysły z góry dziękuje

p.s. posiadam manuala do mojego konika i z stamtąd czerpię wiedzę


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: celibad » 2011-02-09, 19:10

Pódel .... wstań rano o 6 , i idż stanąć w kolejce do rzeżnika ... jak już otworzą , kup , 2 kg kości wołowych - najlepiej od nogi ( oczywiście bez racicy) potem szybciutko do garażu , przebranie się z piżamy w ciuchy robocze i do dzieła ... i teraz po pierwsze primo - popuszczasz kluczem o rozmiarze dobranym do wielkości Twoich nakrętek koło , pamiętaj że śruby należy tylko popuścić !!! nie odkręcać ich całkiem !!!! o kurde ... zapomniałem o zaciągnięciu hamulca ręcznego - jeśli masz oczywiście ... lub wrzuceniu dżwigni zmiany biegów na P - jeśli masz oczywiście .... następnie podkładasz pod miejsce wyznaczone do podkładanie lewarek ( lub inaczej podnośnik ) ręczny masz zaciągnięty - koło popuszczone - podłożony lewarek - kręcisz korbką ( lub jeżeli lewarek jest hydrauliczny - pompujesz dżwignią ) - podnosisz koło zeby było około 2 cm nad podłożem - i zabezpieczasz kośćmi wołowymi postawionymi na sztorc ( w pionie) żeby czasami gdyby podnośnik(lewarek) się zsunął , auto nie spadło na Ciebie i nie przyszczypneło Ci włosów na klacie - nastepnie odkręcasz nakrętki wcześniej dobranym kluczem o rozmiarze dopasowanym do Twoich nakrętek ..... zdejmujesz koło i odkładasz je w bezpieczne miejsce - najlepiej zostawić w garażu i nie wynosić na dwór - następnie wymieniasz klocki i teraz uwaga ......... wszystko montujesz w odwrotnej kolejności tj - zakładasz koło i załapujesz nakrętki kluczem wcześniej dopasowanym do rozmiaru nakrętek Twojego samochodu - opuszczasz na podłożone kości lewarek i gwałtownie wskakujesz na maske - połamane kości teraz możesz wykorzystać do nagotowania zupy ( można jeszcze do niej dodać stare klocki) - pamiętaj !!!! PO SKOŃCZONEJ PRACY musisz przepompować hamulec ( środkowy pedał - lub jeśli to automat to lewy duży pedał ) ufff .... ale sie rozpisałem


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: smerf » 2011-02-09, 19:47

jeszcze mu nie napisałeś ze musi mieć pożądny klucz tortex inaczej zimna d.....nie opanuje---pozdr....


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pudel » 2011-02-09, 19:54

koledzy nie potrafię znaleźć guzika "pomógł" albo "kopnij go w dupę" !!! Dziękuje bardzo!!! A co jak się depiluje cały?

nie wygaszam bo nie umiem :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: MAX » 2011-02-09, 21:57

celibad pisze:Pódel .... wstań rano o 6 , i idż stanąć w kolejce do rzeżnika ... jak już otworzą , kup , 2 kg kości wołowych - najlepiej od nogi ( oczywiście bez racicy) potem szybciutko do garażu , przebranie się z piżamy w ciuchy robocze i do dzieła ... i teraz po pierwsze primo - popuszczasz kluczem o rozmiarze dobranym do wielkości Twoich nakrętek koło , pamiętaj że śruby należy tylko popuścić !!! nie odkręcać ich całkiem !!!! o kurde ... zapomniałem o zaciągnięciu hamulca ręcznego - jeśli masz oczywiście ... lub wrzuceniu dżwigni zmiany biegów na P - jeśli masz oczywiście .... następnie podkładasz pod miejsce wyznaczone do podkładanie lewarek ( lub inaczej podnośnik ) ręczny masz zaciągnięty - koło popuszczone - podłożony lewarek - kręcisz korbką ( lub jeżeli lewarek jest hydrauliczny - pompujesz dżwignią ) - podnosisz koło zeby było około 2 cm nad podłożem - i zabezpieczasz kośćmi wołowymi postawionymi na sztorc ( w pionie) żeby czasami gdyby podnośnik(lewarek) się zsunął , auto nie spadło na Ciebie i nie przyszczypneło Ci włosów na klacie - nastepnie odkręcasz nakrętki wcześniej dobranym kluczem o rozmiarze dopasowanym do Twoich nakrętek ..... zdejmujesz koło i odkładasz je w bezpieczne miejsce - najlepiej zostawić w garażu i nie wynosić na dwór - następnie wymieniasz klocki i teraz uwaga ......... wszystko montujesz w odwrotnej kolejności tj - zakładasz koło i załapujesz nakrętki kluczem wcześniej dopasowanym do rozmiaru nakrętek Twojego samochodu - opuszczasz na podłożone kości lewarek i gwałtownie wskakujesz na maske - połamane kości teraz możesz wykorzystać do nagotowania zupy ( można jeszcze do niej dodać stare klocki) - pamiętaj !!!! PO SKOŃCZONEJ PRACY musisz przepompować hamulec ( środkowy pedał - lub jeśli to automat to lewy duży pedał ) ufff .... ale sie rozpisałem
O, a jeśli chodzi o wymianę oleju masz jakieś wskazówki tylko dokładniej proszę!


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: tomec » 2011-02-09, 22:35

Ten opis celibada powinien znaleźć się w dziale "Jak to zrobić". Może się i innym nieobeznanym z wymianą klocków przydać :rotfl:


Kilka zdjęć: http://min.us/mCY3AXKp1#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: pudel » 2011-02-10, 22:56

Witam,

NIe udało się! nie miałem ścisku stolarskiego :/ dla przyszłych pokolen przy wymianie klockow potrzebny jest takowy!!


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: sławekw » 2011-02-10, 23:55

pudel, tylko nie jeździj bez klocków ;d


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Alexander25 » 2012-09-18, 20:04

A może zróbmy dla każdej generacji co i jak zrobić np wymiana oleju klocków hamulcowych(z pominięciem rzeźnika:D) Tak aby każdy mógł sobie coś wymienić.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: MAX » 2012-09-19, 02:12

Alexander25 działaj masz pole do popisu :super:


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Alexander25 » 2012-09-20, 02:08

Z chęcią tyle że mam mały problem... Nie mam czasu robić samemu i nie mam narzędzi:/ W mustangu V6 wszystko było łatwe proste a w V8 pod machą nie ma jak wymienić silniczka krokowego bez pokręconych narzędzi. Mustang GT to zupełnie inne auto niż zwykły 3.8 V6 . Podobnie z taurusem 3.0 vulcan i taurusem SHO 3.2 yamaha niby prawie to samo bo i tu tu ok 3.0 V6(różnica tylko 80-100KM) i miejsca pod maską brak:/


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „10 układ hamowania”