Wymiana klocków hamulcowych
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Wymiana klocków hamulcowych
Witam w weekend będę wymieniał klocki hamulcowych. Niestety po raz pierwszy w życiu!!! Na co uważać jak się profesjonalnie za to zabrać o czym nie zapomnieć? Za wszelkie linki filmiki zdjęcia pomysły z góry dziękuje
p.s. posiadam manuala do mojego konika i z stamtąd czerpię wiedzę
p.s. posiadam manuala do mojego konika i z stamtąd czerpię wiedzę
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Pódel .... wstań rano o 6 , i idż stanąć w kolejce do rzeżnika ... jak już otworzą , kup , 2 kg kości wołowych - najlepiej od nogi ( oczywiście bez racicy) potem szybciutko do garażu , przebranie się z piżamy w ciuchy robocze i do dzieła ... i teraz po pierwsze primo - popuszczasz kluczem o rozmiarze dobranym do wielkości Twoich nakrętek koło , pamiętaj że śruby należy tylko popuścić !!! nie odkręcać ich całkiem !!!! o kurde ... zapomniałem o zaciągnięciu hamulca ręcznego - jeśli masz oczywiście ... lub wrzuceniu dżwigni zmiany biegów na P - jeśli masz oczywiście .... następnie podkładasz pod miejsce wyznaczone do podkładanie lewarek ( lub inaczej podnośnik ) ręczny masz zaciągnięty - koło popuszczone - podłożony lewarek - kręcisz korbką ( lub jeżeli lewarek jest hydrauliczny - pompujesz dżwignią ) - podnosisz koło zeby było około 2 cm nad podłożem - i zabezpieczasz kośćmi wołowymi postawionymi na sztorc ( w pionie) żeby czasami gdyby podnośnik(lewarek) się zsunął , auto nie spadło na Ciebie i nie przyszczypneło Ci włosów na klacie - nastepnie odkręcasz nakrętki wcześniej dobranym kluczem o rozmiarze dopasowanym do Twoich nakrętek ..... zdejmujesz koło i odkładasz je w bezpieczne miejsce - najlepiej zostawić w garażu i nie wynosić na dwór - następnie wymieniasz klocki i teraz uwaga ......... wszystko montujesz w odwrotnej kolejności tj - zakładasz koło i załapujesz nakrętki kluczem wcześniej dopasowanym do rozmiaru nakrętek Twojego samochodu - opuszczasz na podłożone kości lewarek i gwałtownie wskakujesz na maske - połamane kości teraz możesz wykorzystać do nagotowania zupy ( można jeszcze do niej dodać stare klocki) - pamiętaj !!!! PO SKOŃCZONEJ PRACY musisz przepompować hamulec ( środkowy pedał - lub jeśli to automat to lewy duży pedał ) ufff .... ale sie rozpisałem
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
jeszcze mu nie napisałeś ze musi mieć pożądny klucz tortex inaczej zimna d.....nie opanuje---pozdr....
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
koledzy nie potrafię znaleźć guzika "pomógł" albo "kopnij go w dupę" !!! Dziękuje bardzo!!! A co jak się depiluje cały?
nie wygaszam bo nie umiem
nie wygaszam bo nie umiem
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
O, a jeśli chodzi o wymianę oleju masz jakieś wskazówki tylko dokładniej proszę!celibad pisze:Pódel .... wstań rano o 6 , i idż stanąć w kolejce do rzeżnika ... jak już otworzą , kup , 2 kg kości wołowych - najlepiej od nogi ( oczywiście bez racicy) potem szybciutko do garażu , przebranie się z piżamy w ciuchy robocze i do dzieła ... i teraz po pierwsze primo - popuszczasz kluczem o rozmiarze dobranym do wielkości Twoich nakrętek koło , pamiętaj że śruby należy tylko popuścić !!! nie odkręcać ich całkiem !!!! o kurde ... zapomniałem o zaciągnięciu hamulca ręcznego - jeśli masz oczywiście ... lub wrzuceniu dżwigni zmiany biegów na P - jeśli masz oczywiście .... następnie podkładasz pod miejsce wyznaczone do podkładanie lewarek ( lub inaczej podnośnik ) ręczny masz zaciągnięty - koło popuszczone - podłożony lewarek - kręcisz korbką ( lub jeżeli lewarek jest hydrauliczny - pompujesz dżwignią ) - podnosisz koło zeby było około 2 cm nad podłożem - i zabezpieczasz kośćmi wołowymi postawionymi na sztorc ( w pionie) żeby czasami gdyby podnośnik(lewarek) się zsunął , auto nie spadło na Ciebie i nie przyszczypneło Ci włosów na klacie - nastepnie odkręcasz nakrętki wcześniej dobranym kluczem o rozmiarze dopasowanym do Twoich nakrętek ..... zdejmujesz koło i odkładasz je w bezpieczne miejsce - najlepiej zostawić w garażu i nie wynosić na dwór - następnie wymieniasz klocki i teraz uwaga ......... wszystko montujesz w odwrotnej kolejności tj - zakładasz koło i załapujesz nakrętki kluczem wcześniej dopasowanym do rozmiaru nakrętek Twojego samochodu - opuszczasz na podłożone kości lewarek i gwałtownie wskakujesz na maske - połamane kości teraz możesz wykorzystać do nagotowania zupy ( można jeszcze do niej dodać stare klocki) - pamiętaj !!!! PO SKOŃCZONEJ PRACY musisz przepompować hamulec ( środkowy pedał - lub jeśli to automat to lewy duży pedał ) ufff .... ale sie rozpisałem
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
- tomec
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
- Model: Shelby GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: performance white
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ten opis celibada powinien znaleźć się w dziale "Jak to zrobić". Może się i innym nieobeznanym z wymianą klocków przydać
Kilka zdjęć: http://min.us/mCY3AXKp1#1" onclick="window.open(this.href);return false;
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Witam,
NIe udało się! nie miałem ścisku stolarskiego dla przyszłych pokolen przy wymianie klockow potrzebny jest takowy!!
NIe udało się! nie miałem ścisku stolarskiego dla przyszłych pokolen przy wymianie klockow potrzebny jest takowy!!
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
Re: Wymiana klocków hamulcowych
pudel, tylko nie jeździj bez klocków ;d
Nic na siłę, wszystko młotkiem i wyklepie się coś takiego:
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
A może zróbmy dla każdej generacji co i jak zrobić np wymiana oleju klocków hamulcowych(z pominięciem rzeźnika:D) Tak aby każdy mógł sobie coś wymienić.
302 HOooooo
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Alexander25 działaj masz pole do popisu
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Z chęcią tyle że mam mały problem... Nie mam czasu robić samemu i nie mam narzędzi:/ W mustangu V6 wszystko było łatwe proste a w V8 pod machą nie ma jak wymienić silniczka krokowego bez pokręconych narzędzi. Mustang GT to zupełnie inne auto niż zwykły 3.8 V6 . Podobnie z taurusem 3.0 vulcan i taurusem SHO 3.2 yamaha niby prawie to samo bo i tu tu ok 3.0 V6(różnica tylko 80-100KM) i miejsca pod maską brak:/
302 HOooooo