Supercharger/Procharger

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-11-01, 22:34

Dark Red pisze:
Stachu_xjr pisze:a to może nie jest cały Kit ?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Roush-M9 ... ccessories

Motyla noga, potaniało... jest to kit bez programatora, pompy paliwa tam nie widzę, może nie trzeba. Dodatkowe +135 HP, Brenspeed twierdzi ze kompressor Votrecha to +150 HP, ale to tylko reklama.
jakie graty do tego sa jeszcze potrzebne..aby wszystko gralo na tip-top :)



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-11-01, 23:22

Ten zestaw Rousha wymga kalibracji - wgrania programu u nich w US



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-02, 12:24

Stachu_xjr pisze:Ten zestaw Rousha wymga kalibracji - wgrania programu u nich w US
taki program zrobi każdy dobry tuner na SCT, np ten u którego kupiłeś SCT. nic nie trzeba wysyłać do Rousha.

widać pompy nie potrzeba na ten setup, reszta jest.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-11-02, 13:18

czyli cena zajebista jednym słowem bo Kenny 5800 , Saleen 6300 a najtańszy vortech 3800 chyba



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-02, 14:26

Cena to jedno ale trzeba jeszcze patrzeć na sposób doładowania.
-Kompresory Kenny Bell, Saleen, Roush stosują głównie sprężarki mechaniczne - wyporowe (do nich zaliczamy śrubowe itp.).
-Vortech robi głównie mechaniczne przepływowe lub inaczej odśrodkowe - podobne działanie do turbo tylko że napęd mechaniczny z wału.
Praktycznie każdy z tych zestawów podnosi znacząco moc i moment :hyhy: (głównie chłodzenie, rolki, no i pojemność zmieniają parametry doładowania w każdym z tych zestawów)
Różnią się głównie sposobem rozwijania tej mocy. W wyporowych moc idzie liniowo a w przepływowych dostajesz kopa mocy powyżej połowy obrotów.

Nawiązując do moich doświadczeń do chyba lepsze są wyporowe. Porównuje swojego Vortecha do Kennego Alustara. Co prawda sprężarka Alustara to już napęd atomowy ;) i inna moc ale zupełnie inaczej jest ona rozwijana. Na pewno przy s. wyporowej da się jeździć dużo płynniej i lepiej się pali gumę. Przy Vortechu auto z dołu idzie słabo a przy 3 tyś włącza się doładowania i dopiero zaczyna się zabawa. Należy też nadmienić że kwestie dźwiękowe też wchodzą w grę - kwestia gustu - która lepiej brzmi.

Stachu - zastanów się czego oczekujesz po tej zmianie (oprócz mocy oczywiście) - będziesz musiał zmienić przyzwyczajenia w prowadzeniu auta w zależności od tego, który zestaw kupisz. :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-02, 14:38

cesiek46 pisze: Różnią się głównie sposobem rozwijania tej mocy. W wyporowych moc idzie liniowo a w przepływowych dostajesz kopa mocy powyżej połowy obrotów.
z mojej wiedzy wynika, ze centri idzie liniowo jednak dajac kopa jak mowiles od polowy obrotow, a kompresor daje z dolu i konczy dawac wczesniej niz centri (vortech,procharger).

czyli aby czuć odejście z dołu to roush itp, jak coag na wyzszych obrotach, to centri.

ja z tego powodu celuje w X-charger, czyli kompresor na góre.



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-02, 14:49

caniggia pisze:
cesiek46 pisze: Różnią się głównie sposobem rozwijania tej mocy. W wyporowych moc idzie liniowo a w przepływowych dostajesz kopa mocy powyżej połowy obrotów.
z mojej wiedzy wynika, ze centri idzie liniowo jednak dajac kopa jak mowiles od polowy obrotow, a kompresor daje z dolu i konczy dawac wczesniej niz centri (vortech,procharger).

czyli aby czuć odejście z dołu to roush itp, jak coag na wyzszych obrotach, to centri.

ja z tego powodu celuje w X-charger, czyli kompresor na góre.
Z dołu masz rację że Roush ale tak samo Shelby z Eatonem lub Kennym - to te same sprężarki wyporowe tylko że w Roushu jest bez chłodzenia co daje gorsze efekty. Takie przynajmniej były montowane w S197. Vortecha sam mam więc na 100% wiem jak działa w teorii i na żywo - czyli kop powyżej 3 tyś. :D



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-11-04, 14:17

a jak Ci sie teraz z BAPem sprawuje, ma znow te 450KM?:)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-04, 15:23

koral pisze:a jak Ci sie teraz z BAPem sprawuje, ma znow te 450KM?:)
:D Jeździ się teraz o niebo lepiej ale jaką moc ma w tym momencie to nie wiem - na pewno będzie ponad 400 KM. Nie miałem czasu by na spokojnie pojechać na hamownie i sprawdzić. Jeździ się dobrze ale z drugiej strony korci mnie by sprawdzić ile ma mocy i ewentualnie skorygować boosta na BAPie, tak by ten afr był taki jak trzeba. Na wiosnę się zobaczy. :hyhy:



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-11-04, 15:40

Cesiek46 - masz kompressor Vortecha bez intercoolera ?


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-04, 15:57

Dark Red pisze:Cesiek46 - masz kompressor Vortecha bez intercoolera ?
Z intercoolerem cały komplet HO. A co - też cię kusi mały upgrade?



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-11-04, 19:30

HO - to powinieneś mieć niecałe 500 HP na silniku a nie 400 HP
Podoba mi sie kompressor Vortecha bez intercoolera na początek.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-05, 10:45

Dark Red pisze:HO - to powinieneś mieć niecałe 500 HP na silniku a nie 400 HP
Podoba mi sie kompressor Vortecha bez intercoolera na początek.
Na hamowni byłem wcześniej kilka razy z tym autem. Miałem Auto zestrojone w Polsce (nowy program) na 456 KM (bez żyłowania). Potem miałem małą awarię z pompą paliwa - a raczej jej sterownikiem (dużo tłumaczenia) i moc mi spadła ze względu na usterkę mechaniczną. Mam już to wymienione i naprawione i dodatkowo zamontowanego BAPa KennyBella. Stąd nie wiem ile mamocy w tym momencie. Wcześniej miał 456 KM, Po naprawie usterki 390 KM ( ze względu na standardowy sterownik od GT) a teraz nie wiem ile ma - ale na pewno sporo więcej niż 390 Km bo czuć że idzie dużo lepiej i jest bardziej elastyczny - ze względu na boosta pompy. To tak w skrócie.
Tak czy siak jak byś montował ten słabszy lub mocniejszy zestaw to i tak czeka cie zakup BAPa.



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-05, 10:59

Dark Red pisze:HO - to powinieneś mieć niecałe 500 HP na silniku a nie 400 HP
Podoba mi sie kompressor Vortecha bez intercoolera na początek.
Jeszcze jedna uwaga.
Słyszałem już od kilku osób - między innymi z naszego klubu że przy sprężarkach bez ...coolera dochodzi często do dużych spadków mocy jak się trochę przedmucha auto.
Nie wiem czy to do końca prawda ale wydaje mi się że to ma sens. Radziłbym jednak zastanowić się nad czymś z chłodzeniem - tylko że montaż jest dużo trudniejszy. U mnie jest strasznie na dźgane. Prostsze w montażu wydają się te sprężarki wyporowe o których pisałem wcześniej. W Polsce Alustarowi założyli pięknie i raczej nie narzeka. :D



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-12-04, 18:59

AluStar pisze:Ja zakladam firanki w aucie i wstawiam konika do duzego pokoju .. Poco ryzykowac .
A kiedy je zdjąłeś :rotfl:
A tak zupełnie poważnie, nie można się bać przebudowywać aut, czy też ich poprawiać. Tylko trzeba zdać sobie sprawę, że fabryka dała takiemu GT500 te 500KM, nie dlatego że nie potrafiła wycisnąć więcej, tylko dlatego że to zapewnia bezawaryjną jazdę i wytrzymałość, kiedy auto jest na gwarancji. Podnosząc moc trzeba po prostu zdać sobie sprawę, że gdy przekroczymy pewien poziom, to silnik skończy się po 10tys mil, a ni po 100tys. .


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”