TPS SENSOR

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

TPS SENSOR

Post autor: lukasz » 2010-09-09, 14:43

Witam, potrzebuje zlokalizować sklep w stanach gdzie mogę kupić:

"czujnik położenia albo przełożenia przepustnicy" TPS SENSOR.

gość który walczy z moim problemem odcinania obrotów przy dynamicznym ciągnięciu obrotów dowiedział się, że problem tkwi w tym czujniku.

Powiedział mi też, że nie mogę kupić po prostu czujnika dla mustang gt 2005-2009 tylko szukać dokładnie do swojego auta? Jak tego szukać?

Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2010-10-04, 12:34 przez lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-09-09, 17:31

Na rockauto jest dostępny http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,5136
lukasz pisze:Powiedział mi też, że nie mogę kupić po prostu czujnika dla mustang gt 2005-2009 tylko szukać dokładnie do swojego auta? Jak tego szukać?
Czujnik jest jeden dla wszystkich, bedzie ewentualnie wymagał kalibracji.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-09, 21:59

mam też prawdopodobnie do wymiany komputer jeśli się okaże że to nie ten czujnik...

gdzie będzie najtaniej?

mechanik mówił, że zgra niezbędne informacje ze starego (np. immobilizer) i wgra na nowy który będzie sprawny.

mam nadzieje, że wie co mówi?



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-11, 11:40

PROSZE O POMOC!

Dzisiaj rano wyjeżdżam na przejażdżkę* na myjnie i w pewnym momencie przy jezdzie około 50 km/h przy lekkim dodawaniu gazu mega szarpanie wozem (wszystko lata) jak dodałem mocniej obroty skaczą do maksimum a samochód zwalnia...

*na początku przejażdżki nie oszczędzałem konia

Doszło do tego, że stanąłem na poboczu bo samochód nie chciał przyśpieszać na DRIVE podczas jazdy.
Z trybu D nie chciał wogóle ruszyć tylko obroty szły w górę. R też przestał działać.

Po jakimś czasie ruszyłem z 1 i doczołgałem się do domu na 2,3 i o dziwo było ok. W mdz czasie przełączałem na D ale to co wcześniej albo mega szarpanie albo obroty na max a samochód zwalnia.

Czekam aż się wychłodzi i robię drugą próbę.




Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-11, 12:43

Jeżeli ktoś z klubu mieszka w okolicach Wrocławia, Kępna i ma V8 to mam prośbę. Odpłatnie chciałbym na chwilę przełożyć czujnik do swojego konia i zobaczyć czy w tym tkwi problem.



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-11, 15:33

Aktualnie samochód odpala:

Przy przełączeniu na R: obroty rosną - samochód nie jedzie

D- to samo

1 - samochód wykonuje tylko zrywy i to po pewnym czasie od przygazowania



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-11, 18:34

Najpierw odłącz akumlator i odczekaj z 30 min.podłącz i zobacz czy dalej się tak dzieje.Dobrze byłoby podłączyć komputer i zobaczyć na błędy.Jednak wygląda to na problem z TPS.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-11, 20:19

Objaw jak by sie sprzeglo konczylo . Ale w Automacie jest cos innego. :wstyd:



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-11, 20:46

niestety odłączanie akm nic nie dało. Czekam na ten czujnik. Nie mam pojęcia co jest grane....



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-11, 21:33

Jak czujnik nie pomoże,to zerknij jeszcze na przepustnice i zmierz ciśnienie na pompie paliwa. Jak nie to wydaje mi się że będzie to jakaś kiszka ze skrzynią.Takie objawy może powodować uszkodzony konwerter :/ Najlepiej podjedź na kompa napewno wywali błędy i dawaj je na forum wtedy coś poradzimy.

p.s.Jaki masz przebieg?Wymieniałeś świece ? Przepustnica była kiedykolwiek czyszczona?Filtry paliwa i powietrza zmienione?



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-12, 09:24

Jaki masz przebieg? 33000 km
Wymieniałeś świece? NIE
Przepustnica była kiedykolwiek czyszczona? NIE
Filtry paliwa i powietrza zmienione? TAK - przy 27 000 km

Mierzyłem ostatnio ciśnienie na pompie paliwa i było ok. Wcześniej miałem jedynie objaw odcinania mi obrotów podczas jazdy, przy dynamicznym gazowaniu przy około 4 tys.

Byłem wtedy u mechanika który najpierw podpiął pod kompa i wszystko posprawdzał i było niby ok, kontaktował się z człowiekiem z Forda USA i ten stwierdził że to albo TPS do wymiany albo komputer silnika skoro po podłączeniu do laptopa nie wykrywa żadnych błędów.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-09-12, 09:45

Nie znam się na mechanice ale skoro silnik wkręca się na obroty a auto nie jedzie to albo skrzynia albo sprzęgło skoro masz automat to na pewno skrzynia bo silnik się kręci tylko nie potrafi przenieść mocy na koła :D ale ja tam się nie znam :wstyd:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Post autor: lukasz » 2010-09-12, 11:34

Niedługo bloga tu napisze :wstyd:

Dzisiaj mi tak szarpnęło na DRIVE że prawie w ściane garażu bym wygrzał...




Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-09-12, 14:00

jak rozumiem TPS to jest czujnik przepustnicy wiec on jest przy przepustnicy a nie jak pokazujesz przepływomierz zerknij na numery tego czujnika ewentualnie daj fotkę może z mojego by pasował...

ps. a zrób wogule taki myk i odłącz ten sensor, odpal auto i zobacz jaka będzie reakcje...


Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-09-12, 15:42

dr.killer pisze:jak rozumiem TPS to jest czujnik przepustnicy wiec on jest przy przepustnicy a nie jak pokazujesz przepływomierz zerknij na numery tego czujnika ewentualnie daj fotkę może z mojego by pasował...

ps. a zrób wogule taki myk i odłącz ten sensor, odpal auto i zobacz jaka będzie reakcje...
no pokazuje na MAF sensor a to coś innego ale jeżeli pozwolicie to co ma dawka powietrza do tego że silnik się wkręca na obroty a auto nie jedzie?!


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”