wibracje przy 195km/h
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wibracje przy 195km/h
od samego poczatku mialem mega wibracje przy dokladnie 228km/h, takie ze bude chhcialo rozerwac, mniejsze ledwo odczuwalne przy puszczeniu gazem z 228 do ok 190.
Teraz po zmianie przelozen mam dokladnie do samo przy ok 195. Do 194 kompletnie nic sie nie dzieje, dokladnie 1-2km/h wiecej i masakra, po wcisnieciu sprzegla tez.
Wyczytalem ze moze byc wal, moze byc cos takiego jak pinion angle czyli kat walka atakujacego do walu .
Jak wczesnie mi to nie przeszkadzalo, bo zadko pow 220 latalem nim, tak 190-200 latam czesto i teraz jest to dokuczliwe.
Kola byly wywazane, zamieniane przod z tylem tez. Luzow na krzyzakach i na srodku walu nie mam.
Mial ktos podobnie?
Teraz po zmianie przelozen mam dokladnie do samo przy ok 195. Do 194 kompletnie nic sie nie dzieje, dokladnie 1-2km/h wiecej i masakra, po wcisnieciu sprzegla tez.
Wyczytalem ze moze byc wal, moze byc cos takiego jak pinion angle czyli kat walka atakujacego do walu .
Jak wczesnie mi to nie przeszkadzalo, bo zadko pow 220 latalem nim, tak 190-200 latam czesto i teraz jest to dokuczliwe.
Kola byly wywazane, zamieniane przod z tylem tez. Luzow na krzyzakach i na srodku walu nie mam.
Mial ktos podobnie?
Cannigia głupio zabrzmi ale jak masz możliwość to podmień z kimś wał.Ja tak miałem w Jeepie i wymieniłem wał ,drgania ustały tylko ze ja je miałem przy prędkości 130km/h.Miałem też podobne objawy w Saabie 9-5,drgało przy ok 150-160km/h,wymieniłem opony,zamieniałem koła przód tył,tarcze,wyważanie z testerem drogowym,a okazało się że miałem luz na sworzni i to powodowało takie lekkie wibracje.Możesz podjechać na szarpaki niech Ci diagnosta przeglądnie zawias.
p.s. Chyba nie ma nic gorszego jak bicie kierwonucy lub drgania budy.Rozumiem co przeżywasz
p.s. Chyba nie ma nic gorszego jak bicie kierwonucy lub drgania budy.Rozumiem co przeżywasz

-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
To Ci powinno pomóc http://jniolon.clubfte.com/drivelinepha ... asing.html
http://www.roddingroundtable.com/tech/a ... eline.html
http://www.roddingroundtable.com/tech/a ... eline.html
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Nie bardzo wiem czy sie da regulować u ciebie. U mnie reguluje wahaczem środkowym. kat nie moze przekraczac 1-3*.caniggia pisze:no właśnie, coś z tym kątem wału, mógłby ktoś bliżej? czy to wogole da sie ustawic gdy nie ma sie regulowanych wahaczy i podpory wału?
... 5_mustang/
i tu
http://www.baselinesuspensions.com/info/pinionangle.htm
Ostatnio zmieniony 2010-08-29, 23:28 przez AluStar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
znalazłem fajną instrukcję spicera:
http://www2.dana.com/pdf/J3311-1-HVTSS.PDF
jest dokładnie wszystko opisane jak robić pomiary i jak wyliczać.
a ciekawa dyskusja na ten temat jest tu:
http://www.hotrodders.com/forum/pinion- ... 62742.html
generalnie wychodzi ze nie kat piniona jest wazny tylko, a kat piniona do walu i walka ze skrzyni do walu, maja byc takie same z przeciwnymi znakami.
http://www2.dana.com/pdf/J3311-1-HVTSS.PDF
jest dokładnie wszystko opisane jak robić pomiary i jak wyliczać.
a ciekawa dyskusja na ten temat jest tu:
http://www.hotrodders.com/forum/pinion- ... 62742.html
generalnie wychodzi ze nie kat piniona jest wazny tylko, a kat piniona do walu i walka ze skrzyni do walu, maja byc takie same z przeciwnymi znakami.
Ja mierze domowym sposobem ale rzeczywiście jak ktoś by miał namiar na taki kątomierz to podac info ??caniggia pisze:a moze sie orientujecie gdzie mozna kupic w pl "angle finder"? albo jakis inny domowy sposob na jego zastapienie?
http://picses.eu/keyword/angle%20finder/
Zdarzylem Kupic go tu .
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0266512914
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
tak to mniej wiecej wychodzi z pomiarow tobionych poziomica elektroniczna na gorze balancera (7st), walu - 2st, i piniona 2st.
wszystkie wartosci stopni dodatnie w porownaniu do poziomu, wynika jakby patrzac od piniona, to jakby pod coraz wieksza gorke szlo, a powinno pod gorke wieksza, potem pod mniejsza - chyba tak to powinno byc w stangu?
a jakby tak mierzyc pinion angle tylko, to wynika ze moj pinion angle to -5 bo 5 mniej jest pinion niz balancer wg opisu mierzenia tu:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... angle.html
drugi plik to porownanie jak jest, a jak moze byc, tylko nie wiem czy takie katy sa w mustangu czyli odwrotnie niz wszedzie rysuja, czyli ze wal moze is lekko pod gorke do tylu.
wszystkie wartosci stopni dodatnie w porownaniu do poziomu, wynika jakby patrzac od piniona, to jakby pod coraz wieksza gorke szlo, a powinno pod gorke wieksza, potem pod mniejsza - chyba tak to powinno byc w stangu?
a jakby tak mierzyc pinion angle tylko, to wynika ze moj pinion angle to -5 bo 5 mniej jest pinion niz balancer wg opisu mierzenia tu:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... angle.html
drugi plik to porownanie jak jest, a jak moze byc, tylko nie wiem czy takie katy sa w mustangu czyli odwrotnie niz wszedzie rysuja, czyli ze wal moze is lekko pod gorke do tylu.