silnik z windstara do mustanga
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
-
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
- Model: BYŁ Mustang 01'
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Bez kompressora się chyba nie obejdzie. Chyba, że masz czas, chęci i pieniądze to zbudować mocne wolnossące V6 od podstaw. Full bolt-on tj. CAI, wydech, programator/chip, kola pasowe, alu koło zamachowe i wał, przełożenia 3.73 itp itd. Sporo tego i nie jest tanio, ale 50 kucy powinno dojść 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
a ktos juz montowal kompresor do V6? widzialem jakies kity na amerykanskich stronach ale ceny oscylowaly w granicach 3000 dolarow a ja mysle o jakims urzywanym od mercedesa tylko wiem ze trzeba by bylo zaingerowac w elektronike auta zeby dawka powietrza pasowala do dawki paliwa i takie tam i czy jest ktos kto by potrafil zrobic cos takiego
-
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
- Model: BYŁ Mustang 01'
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Kompressor od silnika 2.3 R4 do naszego V6 3.8? Chyba niezbyt
Za dużo rzeźby by było.
Bardzo łatwo jest podpasować supecharger z Thunderbirda SC o ile dobrze pamiętam to Eaton M-90
Poczytaj więcej na zagranicznych forach, sporo ludzi to pcha do 3.8 i całkiem całkiem mody wychodzą
+50KM to na start możesz się spodziewać.

Bardzo łatwo jest podpasować supecharger z Thunderbirda SC o ile dobrze pamiętam to Eaton M-90
Poczytaj więcej na zagranicznych forach, sporo ludzi to pcha do 3.8 i całkiem całkiem mody wychodzą

- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
raczej do 0,4bara czyli ok 5,5-6psi .. saleen juz przy tym booscie daje wieksze wtryski 39lb, pompe zostawiaja fabryczna bo jest bardzo wydajna 220l/h do 420KM i tyle juz daje 0,4bara gdzie fabrycznie GT ma ok 300KM-roznica w osiagach i przyspieszeniu kolosalna, taka mniej wiecej jakbys sie przesiadl z V6 do V8rafalbanasiak pisze:wyczytalem ze zalozenie takiego kompresora o doladowaniu max do 0.6 bara nie wymaga zadnych wymian wtryskow ani mapowania


pompa w GT poprzedniej generacji ma wydajnosc bodajze 150l/h czyli starczy do jakis 280KM, pytanie czy w V6 jest ta sama pompa,jesli tak to nie musisz jej wymieniac(w sumie walbro255 kosztuje tylko 340zl wiec nie ma tragedi a masz zapas do ponad 450KM

podejrzewam ze do boostu 0,4 bara nie musisz wymieniac ani wtrysków ani pompy paliwa, a dla silnika taki boost jest wrecz idealny, auto zacznie mniej palic i w koncu zacznie jezdzic jak na mustanga przystalo


a myslenie o wiekszym booscie pow 6psi to juz zaczynaja sie schody, oczywiscie nie jakeis wielkie bo wspomniana pompa paliwa nie jest droga,programator to jakies 300-400$,wieksze wtryski tez nie sa drogie,a moze od GT pasuja..
no ale moim zdaniem w V6 nie ma sensu dawac wiekszego niz 5psi cisnienia doladowania, bo wcale auto duzo lepiej juz nie bedzie chodzilo,bo duza ilosc powietrza gorzej schlodzic a nic nie da wieksza ilosc powietrza ale goracego-wiem to po moim GT,zwiekszenie boostu u mnie sie sprawdza ale tylko wczesna wiosna,latem skutek wrecz jest odwrotny
moj GT z cisnieniem 0,4bara robil niskie 13stki na 1/4mili a mysle ze na oponach M/T zrobilby bez problemu 12,9-teraz mam 2x wiekszy boost bo ok 0,8-0,9bara(11-13psi) a czasy ulamki sekund lepsze-takze na codzien nie ma sensu zwiekszac cisnienia bo auto bedzie idealnie chodzilo na booscie 0,4bara, lepsze spalanie mieszanki ,lepsza trwalosc silnika i podzespolow.. wrecz mysle ze wstawienie malego kompresora wlasnei z boostem 04bara zwiekszy zywotnosc silnika bo bardziej efektywnie spalana mieszanka wydluzy jego zywotnosc..
moim zdaniem do 15letniej V6 nie ma co sie kosztowac na drogie kity ze stanow dajace boost do 20albo i 30psi bo po co, wystarczy załozyc maly kompresor, wydajny intercooler,swiece HT0 i cieszyc sie jazda bardzo szybka V6

zeby sie nie rozpisywac poczytaj tutaj viewtopic.php?t=1452 pisalem tam o znajomym ktory zalozyl do starego firebirda V6 kompresor od mercedesa za 800zł i robil na zlotach wszystkie tuningowane auta w tym corvetty

- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
musialbym go poszukac na starym kompie,ale tutaj mniej wiecej masz opisane http://tuning.pl/_tuning_Ford_Mustang_n ... _817_.html , jesli nei znajde tej instrukcji to poszukam na necie 

- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
nie wiem co to za sterownik ale podejrzewam ze cos jak BAP ktory ja mam czyli urzadzenie podnoszace wydajnosc pompy paliwa-wystarczy ze kupisz wspomniana walbro ale podejrzewam ze fabryczna jesli masz taka jak w GT Ci wystarczy- tak jak pisza komuter nie wymaga przeprogramowania wiec ten sterownik to moze taki regulator zwiekszajacy cisnienie np poprzez zmniejszenie srednicy przeplywu na powrocie paliwa http://allegro.pl/item1143985569_regula ... garem.html
takze tym sie nie martw
tak samo jak nie szukaj kompresora rotrox, ja z takim nigdy sie nie spotkalem.. po prostu podalem Ci ten link zebys mniej wiecej wiedzial w ktorym miejscu montuje sie kompresor, jak widzisz w swojej V6 masz idealne miejsce na niego 
takze tym sie nie martw


- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: silnik z windstara do mustanga
zamontowalem do v6 z 1997 roku kompressor eaton m62 dzis zrobillem jazde probna i jestem bardzo rozczarowany bo samochod chodzi na nim fatalnie praktycznie nie ma roznicy na przcy z kompressorem czy bez niego i teraz zastanawiam sie co robic dalej bo sporo czasu i pracy poswiecilem na jego montarz i szkoda mi z niego rezygnowac. moze ktos juz mial podobny problem?
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: silnik z windstara do mustanga
napisz coś więcej, jakie masz wtryski, czym sterujesz silnik? AFR,EGT? jakie wartości podczas jazdy.
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: silnik z windstara do mustanga
Ale zestroiłeś całe autko czy po prostu zamontowałeś kompresor?!
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: silnik z windstara do mustanga
wszystko jest seryjne nic nie bylo strojone i wlasnie tutaj potrzebuje pomocy jakis konkretnych wskazowek. co to jest AFR i EGT i czy sterownik silnika musi byc inny czy w tym orginalnym mozna pogrzebac bez jakis specjalistycznych narzedzi