Olej w skrzyni automatycznej V8 GT 2005

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
lowrider
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2008-09-24, 23:48
Model: FORD MUSTANG GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny
Kontakt:

Olej w skrzyni automatycznej V8 GT 2005

Post autor: lowrider » 2009-06-15, 08:34

Słuchajcie mam nadzieję że mnie nie zabijecie znów za olej, ale mam taki problem, mam na blacie 46 tys mil i podobno w stanach były przed wyjazdem do PL zmieniane oleje.
W książce jest napisane że wymiana oleju w skrzyni po 3 tys mil, chcę zmienić olej teraz, by potem wszystkkiego pilnować samemu. Tylko jaki olej wlać do skrzyni? Skoro niewiem jaki mam? a ze skrzyni spłynie mi tylko połowa, reszty podobno niema możliwości zlać... Wiem że musi to być ze specyfikacją MERCON V, ale czy to wystarczy? Czy jest przy wymianie jeszcze jakiś filtr?

Polecili mi ten: http://www.allegro.pl/item649057822_val ... ra_g4.html
dolać tego i się nie martwić?



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-06-15, 09:59

Hej,
Mercon V to do automatu - jesli masz automat, to wlasnie ten olej bedzie ok.
Ale wymiana oleju dopiero po 150000 mil,(3000 to olej w silniku) wczesniej po 75k chyba jest wymiana bodajze 2 czy 3 litrow zalecana - to wg podrecznika Hayensa. W manualach serwisowych forda wyczytalem (te ktorych uzywaja serwisy), wyczytalem nawet, ze oni uznaja automat jako zamkniety element w ktorym sie w srodku nic nie wymienia :). Jesli masz zrobione z 70k to ja bym wymienil - bo nie wiadomo co tam w srodku masz, a lepiej miec olej, ktorego jest sie pewnym.
Co do filtra, to jest do kupienia na rockauto.com, za jakies male pieniadze, ale przesylka jest droga, wiec dobrze zamowic sobie wiecej rzeczy (wtedy przesylka wychodzi taniej) np. z kims z forum.

P.S. Aha, wydaje mi się, że korek spustowy/wlewowy oleju do skrzyni jest tak zrobiony, że widać iż był kiedyś odkręcany - więc jeśli pojedziesz do jakiegoś mechanika od skrzyni, to on Ci może powiedzieć czy coś było tam robione. Jeśli nie ma śladu ingerencji to znaczy, ze masz olej "fabryczny" i po 75k mil robisz wymianę częściową.



Awatar użytkownika
lowrider
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2008-09-24, 23:48
Model: FORD MUSTANG GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny
Kontakt:

Post autor: lowrider » 2009-06-15, 11:51

6 lat temu mialem clio z automatem, i tez napisali mi w ksiazce ze sie wymienia po 90 tys olej w skrzyni, ale nie dotrwalem bo po 80 tys padla a po rozkreceniu była w strzepach dosłownie, jak zawiozlem ją do warsztatu to mi powiedzieli, że olej w kazdym automacie najlepiej wymienić po 40-50 tys, niewazne od modelu... mam ból teraz, który olej wybrać do wymiany...



rogero18
Posty: 4
Rejestracja: 2009-06-20, 10:17
Model: Mustang GT 4.6 2006
Kolor: niebieski i .. białe pasy oczywiście ;)

Post autor: rogero18 » 2009-07-03, 11:28

Ja kupowałem na allegro ten olej za jakieś 40 zł za litr... producent oleju TOP1OIL ... dodatkowo panowie załatwili mi filtr do skrzyni, oryginalny Motorcraft za chyba 160 zł, z tego co pamietam tego oleju tam było coś ponad 10 litrów, z racji tego ze olej wymienia się metodą dynamiczną



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-07-05, 21:40

zauwazylem pewna zmiane podczas jazdy..gdy przyspieszam i raptownie odpuszczam gaz mam dosc glosne lupanie(odglos jest z tylu)..odnosze wrazenie ze to ze skrzyni(jakby zrzucala bieg)..moze to byc za niski poziom oleju?..czy to cos innego??..
chyba to nie jest normalne.. :/ mam przebieg 54tys mil
spotkal sie juz kos z tym??



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-07-05, 22:29

Jak z tyłu łupie to masz luz na wale.Poziom oleju w dyfrze należy sprawdzać co 10 tyś.km,kiedy ostatnio wymieniałeś?



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-07-05, 22:34

szczerze to wogole ..kuzwa..jutro sprawdze..
robi sie dolewki czy wymiane calkowita??



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-07-06, 18:17

Można wymienić, można dolać...


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-07-06, 18:54

Najlepiej sprawdz najpierw poziom ,jak sucho to dolać i troche pojeździć jak nie pomoże to albo łożysko albo lsd będzie do wymiany :/ Warto też wejść pod auto i sprawdzić jaki jest luz na wale i poduszki pod skrynią biegów.Pamiętaj przy wymianie oleju w moście lejemy 75w/140 z dodatkiem do mechanizmów różnicowych żaden inny.Może być np. Motul coś takiego http://allegro.pl/item1086478969_motul_ ... oznan.html on już ma dodatek w sobie.Jeździłem kupe czasu Jeepami i one mają też lsd w tylnim moście, zmieniałem olej co 40 tyś.km i nigdy most mi nie huczał ,nie wył a tym bardziej nie stukał.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-07-06, 20:58

oki chopaki :)
jutro juz jestem na kanale..i zobaczymy..dzieki za porady :) :)



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-07-07, 18:32

sprawdzilem oleje i sa oki..mam maly luz na wale dokladnie 1.5 mm,czy to jest w normie?



alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: alski » 2010-07-08, 00:49

Kwestia techniczna - w napędzie na tylną oś masz luz na wale bo inaczej przy wrzuceniu biegu i zakleszczeniu na sztywno miałbyś szarpniecie. Charakterystyczne puknięcie metaliczne miałem w poprzednim stangu gt 2005 i obecnym 2008 gt500

Druga sprawa - wymiana płynu (nie jest to olej! z ang. fluid) w skrzyni biegów.
Jeśli nie masz problemów z wrzucaniem biegów to nie ruszaj wymiany...

Ten płyn jest bardzo odporny na starzenie - poczytaj moje posty w sprawie MERCON V. W automatycznej jest bardziej odporny niż w manualu ze względu na temp.do jakich skrzynia się rozgrzewa.
W razie wymiany wlewa się w V8GT i V8GT500 (manual!) 3,5litra (automat ma 6-7litrów?)

Tak jak Kuczko (pozdro :papa: )pisał - sprawdź w książce serwisowej co ile masz wymienić!


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-07-08, 01:18

alski pisze:W razie wymiany wlewa się w V8GT i V8GT500 (manual!) 3,5litra (automat ma 6-7litrów?)
Edit: V8 GT - 3 litry :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2010-07-08, 02:42

Darenty pisze:
alski pisze:W razie wymiany wlewa się w V8GT i V8GT500 (manual!) 3,5litra (automat ma 6-7litrów?)
Edit: V8 GT - 3 litry :)
Ja bym to zeditował na 3 kwarty ;)



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-07-08, 03:00

Madasek pisze:Ja bym to zeditował na 3 kwarty
Edit: 3.2 kwarty :rotfl:


You can never have too much power, just not enough traction.

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”