Olej w skrzyni automatycznej V8 GT 2005
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- lowrider
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-09-24, 23:48
- Model: FORD MUSTANG GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: srebrny
- Kontakt:
Olej w skrzyni automatycznej V8 GT 2005
Słuchajcie mam nadzieję że mnie nie zabijecie znów za olej, ale mam taki problem, mam na blacie 46 tys mil i podobno w stanach były przed wyjazdem do PL zmieniane oleje.
W książce jest napisane że wymiana oleju w skrzyni po 3 tys mil, chcę zmienić olej teraz, by potem wszystkkiego pilnować samemu. Tylko jaki olej wlać do skrzyni? Skoro niewiem jaki mam? a ze skrzyni spłynie mi tylko połowa, reszty podobno niema możliwości zlać... Wiem że musi to być ze specyfikacją MERCON V, ale czy to wystarczy? Czy jest przy wymianie jeszcze jakiś filtr?
Polecili mi ten: http://www.allegro.pl/item649057822_val ... ra_g4.html
dolać tego i się nie martwić?
W książce jest napisane że wymiana oleju w skrzyni po 3 tys mil, chcę zmienić olej teraz, by potem wszystkkiego pilnować samemu. Tylko jaki olej wlać do skrzyni? Skoro niewiem jaki mam? a ze skrzyni spłynie mi tylko połowa, reszty podobno niema możliwości zlać... Wiem że musi to być ze specyfikacją MERCON V, ale czy to wystarczy? Czy jest przy wymianie jeszcze jakiś filtr?
Polecili mi ten: http://www.allegro.pl/item649057822_val ... ra_g4.html
dolać tego i się nie martwić?
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
- Model: V6 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Kontakt:
Hej,
Mercon V to do automatu - jesli masz automat, to wlasnie ten olej bedzie ok.
Ale wymiana oleju dopiero po 150000 mil,(3000 to olej w silniku) wczesniej po 75k chyba jest wymiana bodajze 2 czy 3 litrow zalecana - to wg podrecznika Hayensa. W manualach serwisowych forda wyczytalem (te ktorych uzywaja serwisy), wyczytalem nawet, ze oni uznaja automat jako zamkniety element w ktorym sie w srodku nic nie wymienia
. Jesli masz zrobione z 70k to ja bym wymienil - bo nie wiadomo co tam w srodku masz, a lepiej miec olej, ktorego jest sie pewnym.
Co do filtra, to jest do kupienia na rockauto.com, za jakies male pieniadze, ale przesylka jest droga, wiec dobrze zamowic sobie wiecej rzeczy (wtedy przesylka wychodzi taniej) np. z kims z forum.
P.S. Aha, wydaje mi się, że korek spustowy/wlewowy oleju do skrzyni jest tak zrobiony, że widać iż był kiedyś odkręcany - więc jeśli pojedziesz do jakiegoś mechanika od skrzyni, to on Ci może powiedzieć czy coś było tam robione. Jeśli nie ma śladu ingerencji to znaczy, ze masz olej "fabryczny" i po 75k mil robisz wymianę częściową.
Mercon V to do automatu - jesli masz automat, to wlasnie ten olej bedzie ok.
Ale wymiana oleju dopiero po 150000 mil,(3000 to olej w silniku) wczesniej po 75k chyba jest wymiana bodajze 2 czy 3 litrow zalecana - to wg podrecznika Hayensa. W manualach serwisowych forda wyczytalem (te ktorych uzywaja serwisy), wyczytalem nawet, ze oni uznaja automat jako zamkniety element w ktorym sie w srodku nic nie wymienia

Co do filtra, to jest do kupienia na rockauto.com, za jakies male pieniadze, ale przesylka jest droga, wiec dobrze zamowic sobie wiecej rzeczy (wtedy przesylka wychodzi taniej) np. z kims z forum.
P.S. Aha, wydaje mi się, że korek spustowy/wlewowy oleju do skrzyni jest tak zrobiony, że widać iż był kiedyś odkręcany - więc jeśli pojedziesz do jakiegoś mechanika od skrzyni, to on Ci może powiedzieć czy coś było tam robione. Jeśli nie ma śladu ingerencji to znaczy, ze masz olej "fabryczny" i po 75k mil robisz wymianę częściową.
- lowrider
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-09-24, 23:48
- Model: FORD MUSTANG GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: srebrny
- Kontakt:
6 lat temu mialem clio z automatem, i tez napisali mi w ksiazce ze sie wymienia po 90 tys olej w skrzyni, ale nie dotrwalem bo po 80 tys padla a po rozkreceniu była w strzepach dosłownie, jak zawiozlem ją do warsztatu to mi powiedzieli, że olej w kazdym automacie najlepiej wymienić po 40-50 tys, niewazne od modelu... mam ból teraz, który olej wybrać do wymiany...
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
zauwazylem pewna zmiane podczas jazdy..gdy przyspieszam i raptownie odpuszczam gaz mam dosc glosne lupanie(odglos jest z tylu)..odnosze wrazenie ze to ze skrzyni(jakby zrzucala bieg)..moze to byc za niski poziom oleju?..czy to cos innego??..
chyba to nie jest normalne..
mam przebieg 54tys mil
spotkal sie juz kos z tym??
chyba to nie jest normalne..

spotkal sie juz kos z tym??
Najlepiej sprawdz najpierw poziom ,jak sucho to dolać i troche pojeździć jak nie pomoże to albo łożysko albo lsd będzie do wymiany
Warto też wejść pod auto i sprawdzić jaki jest luz na wale i poduszki pod skrynią biegów.Pamiętaj przy wymianie oleju w moście lejemy 75w/140 z dodatkiem do mechanizmów różnicowych żaden inny.Może być np. Motul coś takiego http://allegro.pl/item1086478969_motul_ ... oznan.html on już ma dodatek w sobie.Jeździłem kupe czasu Jeepami i one mają też lsd w tylnim moście, zmieniałem olej co 40 tyś.km i nigdy most mi nie huczał ,nie wył a tym bardziej nie stukał.

-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kwestia techniczna - w napędzie na tylną oś masz luz na wale bo inaczej przy wrzuceniu biegu i zakleszczeniu na sztywno miałbyś szarpniecie. Charakterystyczne puknięcie metaliczne miałem w poprzednim stangu gt 2005 i obecnym 2008 gt500
Druga sprawa - wymiana płynu (nie jest to olej! z ang. fluid) w skrzyni biegów.
Jeśli nie masz problemów z wrzucaniem biegów to nie ruszaj wymiany...
Ten płyn jest bardzo odporny na starzenie - poczytaj moje posty w sprawie MERCON V. W automatycznej jest bardziej odporny niż w manualu ze względu na temp.do jakich skrzynia się rozgrzewa.
W razie wymiany wlewa się w V8GT i V8GT500 (manual!) 3,5litra (automat ma 6-7litrów?)
Tak jak Kuczko (pozdro
)pisał - sprawdź w książce serwisowej co ile masz wymienić!
Druga sprawa - wymiana płynu (nie jest to olej! z ang. fluid) w skrzyni biegów.
Jeśli nie masz problemów z wrzucaniem biegów to nie ruszaj wymiany...
Ten płyn jest bardzo odporny na starzenie - poczytaj moje posty w sprawie MERCON V. W automatycznej jest bardziej odporny niż w manualu ze względu na temp.do jakich skrzynia się rozgrzewa.
W razie wymiany wlewa się w V8GT i V8GT500 (manual!) 3,5litra (automat ma 6-7litrów?)
Tak jak Kuczko (pozdro

alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood