Jakie Opony na Lato..

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU, stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Post autor: PMN » 2010-02-23, 17:01

Wetnę się w wątek.
Osobiście bardzo polecam Toyo R888. Gdyby nie fakt, że nie robią ich w moim rozmiarze, napewno bym się zdecydował. Jeździłem M5 E60 na Pilot Sportach - czasy na poziomie 12.8-12.9
Po zmianie na R888 w tym samym rozmiarze wychodziło ca.12.4 (!!)

Ostatni sezon przejeździłem na Nitto NT555R - świetne opony. Naprawdę dobrze kleją i mają sporo bieżnika. Sądziłem, że przy moim stylu jazdy (+burnouty) wystarczą na góra dwa miesiące. Wystarczyły na sezon... No i są w większych rozmiarach.

Oba przypadki testowałem na suchej nawierzchni, więc nie wypowiem się jak na wodzie. Napewno trzeba uważać, choćby z racji poziomu wypełnienia opony.

Pzdr,


2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-02-23, 18:38

PMN te kapcie Nitto mają DOT USA o ile sie nie myle, czyli u nas są traktowane tak samo jak opony dragowe na zawodach.Tak myślę :zdegustowany:

M5 E60 w serii sporo zrobiło w kraju 12.8-12.9, na zwykłych oponach, ale o 12.4 nie słyszałem :zdziwko:

wydaje mi się,że auto w rodzaju mustang jest na tyle brutalnym samochodem z nadmiarem momentu przy niskich obrotach co raczej z opona taką jak Toyo r888 nie pozwoli na uzyskanie satysfakcjonujących wyników na 1/4 przewaga opon do tego stworzonych typu M/T jest bezdyskusyjna.
Przecież w kraju nie udało się jeszcze nawet uzyskać nikomu seryjnym GT500 czasu jaki podaje producent,ciekawy jestem co będzie w tym sezonie mam nadziej,że szybko sie to zmieni i posypią sie 12-stki i 11-stki :)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-24, 12:12

no ja juz sie zdecydowalem na te M/T street takei jak wyzej na zdjeciu te redhorneta :) oczywisci emialem spory dylemat bo toyo r888 jezdzilbym caly sezeon letni z doskonala przyczepnoscia,koszt za 18" r888 275/40 to 1100zl/szt, jednak te MT redhorneta mysle ze sa sporo lepsze i dlatego sie na takie zdecydowalem.. a jesli chodzi o opony radialne to juz mysle ze te MT jak ma alustar sa porownywalne z toyo r888,takze jesli mialbym kupowac opony na codzien i na tor na pewno kupilbym te r888.. jednak nie bede sie juz kosztowal dodatkowo, na cwiartke bede mial te kola M/T a na codzien mysle o tych http://www.allegro.pl/item904089736_265 ... owosc.html tylko z profilem na 40, maja doosyc dobra opinie,w zasadzie zblizona do tych toyo,troszke lepsze beda na deszcz i na codzien mi wystarcza w zupelnosci..
chociaz do wiosny jeszcze troche i jesli znajde uzywane r88 to na pewno je kupie, na nowe nie chcve sie kosztowac,chyba ze dostane do tysiaca za sztuke


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-24, 13:32

celibad pisze:
koral pisze:no ja juz sie zdecydowalem na te M/T street takei jak wyzej na zdjeciu te redhorneta :) , jednak te MT redhorneta mysle ze sa sporo lepsze i dlatego sie na takie zdecydowalem..
Ale co ? Red Hornet chce sprzedać swoje ?
a to jego spytaj, ja kupilem takie jak jego ale nie od niego :P a Łukasz pewnie rozwaza juz zakup opon dragowych M/T wiec te street pewnei by i sprzedal,niestety nei zapytalem :zawstydzony: felgi 17" bedzie chcial sprzedac , bo mi mówił..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-03-01, 01:08

Do sprzedania mam dwie 17 jak na zdjęciu wyżej tyle że z oponami jeszcze fabrycznymi Pirelli.
400zł szt jakby kogoś interesowało - slicki pasują na nie idealnie - i te ze slikami zostają u mnie.
Muszę się zebrać i wystawić parę gratów do działu sprzedam może się komuś coś przyda?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-20, 15:58

Dzis piekna pogoda.
Mialem mozliwosc zalozenia opon pokazanych wyzej "MICKEY THOMPSON".
Ze jest sucho to najprosciej zobaczyc roznice na prostej.
I bylem pod wrazeniem . Opony trzymaja sie trzymac autko w ryzach , znakomicie odpychaja ( oczywiscie nie jest tak ze nie zerwiesz przyczepnosci ale napewno duzo trudniej )
WYNIK NA NORMALNYCH OPONACH ( 285/30/20 )
- 13,01 s ( sam )
WYNIK NA MICKEY THOMPSON ( 305/35/15 )
- 12,46 s z kolega bez spinki i rozgrzewania ..


Jak by ktos Kupowal nowe oponki to wg mnie i napewno tak bede robil ze bede zamawial takich firm jak NITTO, MICKEY THOMPSON ITD.. z USA.

Wiadomo ktos powie ze to opony na tor. I tak i nie. A ze nie jezdze jak jest mokro , albo jak jest - to powoli, wiec smialo je polecam.
Kurde no to juz jak zedre Yokohamy i Dunlopy to kolejny zakup to NITTO.. Tak jak mowia , OGROMNA ROZNICA..
http://www.nittotire.com



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-03-20, 16:40

Amerykański muscle car i amerykańska opona ...tak powinno być :P a do europejskich popierdułek europejskie opony :D

12.46 to super wynik :hyhy:

sam stoje właśnie przed meska decyzją,czy brać ładne używane 19 calowe chromowane koła, czy nowe 15 calowe opony Mickey thompson (Dragowe kapcie z bieżnikiem na codzień dla hardcorowców ) :oczami:

wygląd czy trakcja :looka: trakcja czy wygląd :zdziwko: wygląd czy takcja :oczami:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-20, 19:27

michal@, ja mam wlasnie teraz ten sam problem - jak bedziemy sie gdzies spotykac to wypada wziasc ladne popierdulki ( sliskie lanse ), a chcialby czlowiek poganiac na bobrych oponkach ale miejsca brak w samochodzie... Ale napewno juz nastepne beda Nitto bo Mickei Thompson to hardcore..

PS. michal@, Napisze jak przyjade z Uleza 11.04 . Tam mamy wynajety tor i pomiar .. Zagrzeje kapcie i spuszcze na 0,6 bara . Marze poniżej 12 zejsc :wstyd:



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-03-20, 20:06

myślę,że jak na pierwsza imprezę sezonu będzie niskie 12 to będzie super wynik....przynajmniej bedziesz miał po co jeżdzić na następne temu podobne zawody dla walki o jedenastkę :hyhy:

próbowałeś już jechać z tak niskim ciśnieniem 0,6 na tych M/T? zrób test na ulicy zaznaczając wcześniej np. kredą oponę i felge krechą, u mnie przy tak niskim ciśnieniu raz M/T zrobiła pół obrotu na feldze przesunięcia :zdziwko:
przy 0,9 do 1,1 nie robiło tak :) przy typowo dragowych kapciach nituje sie opony do felgi i dętki daje pod spód :]


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-20, 20:54

O rany ja tylko teorie znam - costy nigdy nie jechalem na 0,6 bara. Dzis mialem 2,0 bary i myslalem ze to juz malo . Zreszta na ulicy jestem troche spiety i oczy mam naokolo glowy.
A pojechalem dziś zwazyc autko, bo byla waga dosc dokladna i wyszlo ze mna 1820 kg . Troche duzo - ale co zrobic. teraz G-tech fajnie dziala ..



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-21, 13:03

Jakby ktos chcial sprawic soebie frajde jezdzac po torach bez zobowiazan to mozna sledzic posty i info tutaj.
http://www.racingforum.pl/index.php?s=5 ... owforum=62

Sa tu podawane imprezy w Polsce jak i za granicami.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-03-22, 00:05

widze ze lista zamknieta,PMN bedzie bmw czy gt500?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-03-22, 23:15

ja oczywiscie za pozno sie obudzilem ;) no ale pewnie i tak przyczepili by sie moich opon M/T , Twoje sa radialne i moze nie zwroca na nie uwagi ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-22, 23:34

koral pisze:ja oczywiscie za pozno sie obudzilem ;) no ale pewnie i tak przyczepili by sie moich opon M/T , Twoje sa radialne i moze nie zwroca na nie uwagi ;)
Karol nawet jak pośledzisz terminy to jest tyle zawodów na 1/4 ze chyba auto może nie wytrzymać . Zobacz jest nawet pare imprez w Kamieniu Slaskim itd.. ( czyli kolo ciebie niedaleko).
Nie bierz tak powaznie to ze masz Dragowe Oponki - Przy takiej masie autka nawet nikt o to nie zapyta .. Zapisuj sie smialo jesli tylko bedziesz mial ochote .
Chyba ze chcesz walczyc o najwyzsze trofea..

Zobacz twoje tu i jak oznaczone ..
http://www.mickeythompsontires.com/stri ... m=ETStreet
Obrazek
ET Street
A tu te co kupilem
http://www.mickeythompsontires.com/stri ... etRadialII
Obrazek
ET Street Radial II

Chyba duzej roznicy nie ma ..
Jak bys mial
ET Drag lub ET Drag Radial lub ET Drag Sport Compact to wtedy .. a tak to smialo ..

http://www.mickeythompsontires.com/stri ... tem=ETDrag
Obrazek



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-03-25, 00:31

no niby mamy STREET ale niektorym ciezko bedzie wytlumaczyc ze to nie dragowe oponki ;) ale mam to gdzies-ja swoje sprawdze dopiero w Poznaniu,wczesniej raczej nie dam rady,nawet jak w rykach byloby wolne miejsce.. zreszta czekam na nowy pasek klinowy 108" z mustangtrading bo poprzedni mi spadl jak palilem gume w sobote(zalozylem specjalnie stare opony na tyl) i ten pasek teraz mnie martwi.. tzn nie wiem czy ten pasek z mustangtrading jest rzeczywiscie z kanady ,bo w stosunku do oryginalnego Saleena ma minimalnie plytsze rowki,moze to powodowac ze rolki bardziej go naciskaja i nacinaja :/ jutro jak mi przyjdzie to zmierze dokladnie mikrometrem i sie upewnie.. jesli jest ok tzn ze tak jak mi kiedys redhornet mowil fabryczny napinacz jest do bani i bede musial pomyslec o jego wymianie na mocniejszy,fabryczny podejrzewam ze nie ma prawa sie wykrzywic ale wystarczy ze na lozysku dostal luz i przy duzych obrotach moze chodzic na boki i zrzucac pasek :( to tlumaczyloby dwukrotne zrzucenie paska,najpierw oryginalnego 109"w tamtym roku a teraz tego 108" pod mniejsza rolke..
bynajmniej taki pasek mozna kupic juz za 80zł i jesli mialbym go nawet zmieniac co 2mies to nie jest to duzy koszt-ale wole dociec przyczyne tego spadania,niz ryzykowac ze mi moze spasc przy nastepnym paleniu gumy(przy stalym napieciu i probach na cwiartke nie spadal,takze na razie chyba zrezygnuje z palenia gumy bo wtedy wlasnei obroty gwaltownie ida w gore i za chwile nagle spadaja)

jutro posprawdzam luzy na napinaczu i wszystkich rolkach i postawie diagnoze ;)no i porownam jeszcze raz stary pasek saleena z tym z mustangtrading.. kumpel leci w niedziele do stanow na kilka dni na mistrzostwa swiata w ciezarach to moze moglby mi taki pasek oryginalny saleena 108" przywiesc,zawsze oryginal to oryginal..
Ostatnio zmieniony 2010-03-25, 00:42 przez Koral, łącznie zmieniany 1 raz.


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”