Światła STOPu i kierunkowskazy
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
6pol,
wg. mnie to już SJB jest (lekko) zwalone, no bo to chyba nie przypadek , że żarówka się świeci non-stop??
Ja bym pojechał do tego Twojego pseudo-elektryka i powiedział żeby zwracał kasę (nie łudźmy się, ta sierota potrafi tylko ''na chama'' przepiąć kilka kabli ale nie ma WIEDZY jak to powinno się zrobić.) Teraz to już ''po frytkach'' i wg. mnie inaczeni niż na dwukolorowych LEDach VLED nie da się tego naprawić...
o, Tomaho ma to nawet lepiej rozwiązane, bo ja przeciwmgielne mam pod zderzakiem (lampa ''od malucha'' ; )
Po tej wymianie ja już się wyleczyłem z ''zmian świateł'' etc. i modlę się żeby tylko nic się więcej nie zwaliło...
wg. mnie to już SJB jest (lekko) zwalone, no bo to chyba nie przypadek , że żarówka się świeci non-stop??
Ja bym pojechał do tego Twojego pseudo-elektryka i powiedział żeby zwracał kasę (nie łudźmy się, ta sierota potrafi tylko ''na chama'' przepiąć kilka kabli ale nie ma WIEDZY jak to powinno się zrobić.) Teraz to już ''po frytkach'' i wg. mnie inaczeni niż na dwukolorowych LEDach VLED nie da się tego naprawić...
o, Tomaho ma to nawet lepiej rozwiązane, bo ja przeciwmgielne mam pod zderzakiem (lampa ''od malucha'' ; )
Po tej wymianie ja już się wyleczyłem z ''zmian świateł'' etc. i modlę się żeby tylko nic się więcej nie zwaliło...
- tomaho
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
- Model: Bullitt 2019
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
- Kontakt:
moj drogi, nie koniecznie moze miec zwalone SJB...moze byc calkiem sprawne....fuszerka odbywa sie na kablach a to ze swieca stopy non stop znaczy ze jest gdzies zwarcie...wiesz jaka ja mialem przyczyne palenia sie stopów...no kto zgadnie.....Olaf pisze:6pol,
wg. mnie to już SJB jest (lekko) zwalone, no bo to chyba nie przypadek , że żarówka się świeci non-stop??
Ja bym pojechał do tego Twojego pseudo-elektryka i powiedział żeby zwracał kasę (nie łudźmy się, ta sierota potrafi tylko ''na chama'' przepiąć kilka kabli ale nie ma WIEDZY jak to powinno się zrobić.) Teraz to już ''po frytkach'' i wg. mnie inaczeni niż na dwukolorowych LEDach VLED nie da się tego naprawić...
o, Tomaho ma to nawet lepiej rozwiązane, bo ja przeciwmgielne mam pod zderzakiem (lampa ''od malucha'' ; )
Po tej wymianie ja już się wyleczyłem z ''zmian świateł'' etc. i modlę się żeby tylko nic się więcej nie zwaliło...

A lampy od malucha...nie martw sie...kuczko ma podobnie hehheeh...;]

w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...
-
- Forumowicz
- Posty: 404
- Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Sterling Grey
- Kontakt:
tak czy inaczej , już pomijajac co tam sie mogło zwalic to jakiekolwiek przeróbki chyba duzo bezpieczniej jest robic na ledach niz na zarówkach bo jest mniejsze obciazenie - elektrykiem nie jestem, ale tak na chlopski rozum 
Calkiem mozliwe ze jakby wam tak przerobili te swiatła nawet tym sposobem którym to zrobili, ale zamiast zarówek uzyli ledów to nic by sie nie stało, a tak jak jedna zarówka ma obslugiwac 3 zarówki to nic dziwnego ze sie pierniczy, skoro to sjb jest takie "nieżyciowe"![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
jak sie pala stopy nawet po odpieciu SJB to jest cos chyba mocno spaprane - u olafa bylo podobnie - z SJB szedł z jednego pinu sygnał stopu/kierunku caly czas. Jak u ciebie sie pali pozycja i stop to jesli to jest amerykanska pozycja czyli tam przy kierunku to mozliwe ze to jest dokladnie to samo.
6pol przeczytaj sobie ten wątek:
viewtopic.php?t=1108&start=45
ja tu kombinowalem ze swoimi i z olafem mielismy problemy z jego, ale jakos udalo sie to wyprostowac i nawet udalo sie to naprawic, tak ze działało
Moze znajdziesz jakies analogie to ci pomoze, jak nie to najlepiej spytaj canigii bo on to chyba ma juz w malym palcu to całe SJB

Calkiem mozliwe ze jakby wam tak przerobili te swiatła nawet tym sposobem którym to zrobili, ale zamiast zarówek uzyli ledów to nic by sie nie stało, a tak jak jedna zarówka ma obslugiwac 3 zarówki to nic dziwnego ze sie pierniczy, skoro to sjb jest takie "nieżyciowe"
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
jak sie pala stopy nawet po odpieciu SJB to jest cos chyba mocno spaprane - u olafa bylo podobnie - z SJB szedł z jednego pinu sygnał stopu/kierunku caly czas. Jak u ciebie sie pali pozycja i stop to jesli to jest amerykanska pozycja czyli tam przy kierunku to mozliwe ze to jest dokladnie to samo.
6pol przeczytaj sobie ten wątek:
viewtopic.php?t=1108&start=45
ja tu kombinowalem ze swoimi i z olafem mielismy problemy z jego, ale jakos udalo sie to wyprostowac i nawet udalo sie to naprawic, tak ze działało

Moze znajdziesz jakies analogie to ci pomoze, jak nie to najlepiej spytaj canigii bo on to chyba ma juz w malym palcu to całe SJB

Bart
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
tomaho,
wg mnie to na 80% SJB jest już lekko uszkodzone - jak się nagle pali 24h/dobę światło no to się to ''z sufitu nie wzięło''. A na 20% że ''z sufitu'' ; ))
Lepiej napisz jak zrobiłeś że przeciwmgielne jest w kloszu (nie ''od malucha'') i jaki to model żarówki to się 6pol'owi przyda...
acha, już niedługo jak ktoś powie ''mam lampę od malucha'' to wiadomo, że to Mustang 2005+ ; ))
To i tak nic, mi tydzień temu przy wwierceniu kabli w ścienie nagle wywaliło korki, żarówka się wtopiła w oprawkę i w listwie przeciwprzepięciowej walnął jakiś kondensator?? (oczywiście 3 bezpieczniki w listwie nietknięte ; (( . Kurna, włączam światło, kolejna żarówka pękła. Miernikiem badam napięcie w kilku gniazdkach -> 360V
Do dzisiaj nie wiem co to było ale ustąpiło jak wywaliłem oprawkę i listwę i zaizolowałem 1 kabel co go lekko wiertarą oskubałem z izolacji.... Acha, jeszcze jakieś kable w sasiednim pokoju się zjarały bo nawet po tygodniu smierdzi ale jeszcz nie zlokalizowałem co to - chyba w scianie przy kontakcie??
wg mnie to na 80% SJB jest już lekko uszkodzone - jak się nagle pali 24h/dobę światło no to się to ''z sufitu nie wzięło''. A na 20% że ''z sufitu'' ; ))
Lepiej napisz jak zrobiłeś że przeciwmgielne jest w kloszu (nie ''od malucha'') i jaki to model żarówki to się 6pol'owi przyda...
acha, już niedługo jak ktoś powie ''mam lampę od malucha'' to wiadomo, że to Mustang 2005+ ; ))
To i tak nic, mi tydzień temu przy wwierceniu kabli w ścienie nagle wywaliło korki, żarówka się wtopiła w oprawkę i w listwie przeciwprzepięciowej walnął jakiś kondensator?? (oczywiście 3 bezpieczniki w listwie nietknięte ; (( . Kurna, włączam światło, kolejna żarówka pękła. Miernikiem badam napięcie w kilku gniazdkach -> 360V

-
- Forumowicz
- Posty: 404
- Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Sterling Grey
- Kontakt:
olaf a wstawiales moze jakis opornik w do tej prawej lampy zeby ustawic czestotliwosc czy zostawiales?
Przeciwmgielne jest na schemacie caniggi jak to zrobic ale to juz dla mnie za wysoka szkoła jazdy byla z tymi przekaznikami - mozesz wziac te schematy i podjechac do elektryka - to pewnie duzo przerabiania nie jest, zwlaszcza ze masz juz poprowadzoną wiązkę.
tylko pytanie jak to swieci? czy to mniej wiecej swieci z taka siłą jak STOPy? Widzialem na v-leds jakies supermocne ledy, tylko napisane bylo, ze mogą miec krotsza zywotnosc bo sie grzeja... czy cos takeigo - wiec pewnie to moznaby ewentualnei wsadzic.
http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Turn ... 8-1-2.html
chociaz pewnie zwykła zarówa pozycja / stop by wystarczyla - Ty masz taka pare wiec nei musialbys zmieniac chyba samych zarówek.
Ja próbowałem w koncu wsadzic diode do podswietlania rejesteracji, kupilem na allegro niby SMD w5w ale jakis za duzy trzonek miała i juz rozwaliłem to gniazdo od blachy do reszty - wiec jakby co to ostroznie![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Przeciwmgielne jest na schemacie caniggi jak to zrobic ale to juz dla mnie za wysoka szkoła jazdy byla z tymi przekaznikami - mozesz wziac te schematy i podjechac do elektryka - to pewnie duzo przerabiania nie jest, zwlaszcza ze masz juz poprowadzoną wiązkę.
tylko pytanie jak to swieci? czy to mniej wiecej swieci z taka siłą jak STOPy? Widzialem na v-leds jakies supermocne ledy, tylko napisane bylo, ze mogą miec krotsza zywotnosc bo sie grzeja... czy cos takeigo - wiec pewnie to moznaby ewentualnei wsadzic.
http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Turn ... 8-1-2.html
chociaz pewnie zwykła zarówa pozycja / stop by wystarczyla - Ty masz taka pare wiec nei musialbys zmieniac chyba samych zarówek.
Ja próbowałem w koncu wsadzic diode do podswietlania rejesteracji, kupilem na allegro niby SMD w5w ale jakis za duzy trzonek miała i juz rozwaliłem to gniazdo od blachy do reszty - wiec jakby co to ostroznie
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Bart
- 6pol
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
- Model: Mustang GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver
Wczoraj zostawiłem samochód u elektryka powiedział żeby nie panikować, rozebrał SJB i okazało się, że jeden element się przyjarał. Dałem mu schematy z forum nie za bardzo w nie wierzył ale w końcu przejżał (chyba dały mu do myślenia) i dzisiaj mi powiedział, że element SJB kupił i wymienił. SJB działa tak jak powinno i rzeczywiście to jego wina, że się przyjarało, zrobi przekaźnik do świateł stopu tak żeby przez SJB szedł tylko sygnał, który uruchamia przekaźnik a prąd bedzie płyną drugim kablem który ma pociagnac od akumulatora (do tej pory wszystko było na oryginalnych kablach). Co mu z tego wyjdzie zobaczymy ale liczę na to, że w końcu będzie dobrze. 

- 6pol
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
- Model: Mustang GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver
Odebrałem samochód i muszę przyznać, że wszystko jest ok przez moment myślałem, że jest zepsuty tempomat ale jednak działa tak jak powinien. Stopy są podłączone inaczej niż wcześniej i elektryk powiedział, że teraz będzie działało tak jak powinno a to, że się przyjarało SJB to nie problem dla niego ponieważ zajmuje się naprawą różnych komputerów. Wykasował wszystkie błędy no i ma być dobrze. Wydaje mi się, że skoro sobie z tym poradził to chyba można mu zaufać. Co o tym myślicie?
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Myślę, że zobaczymy
- z tego co pisałeś koleś zabrał się do tego z chyba najlepszym pomysłem ( bo niezagrażającym SJB) biorąc z SJB tylko sygnały przez przekaźniki i prąd indywidualnie
Bodajże ja tam mam ale jeszcze się upewnie - w przyszłym tygodniu mam u mojego elektyryka sprzęt do odebrania to i zagadnę o parę szczegółów bo mi już z głowy uciekło 



You can never have too much power, just not enough traction.
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
można by mu zaufać gdyby od początku przyłożył się do roboty6pol pisze:Wydaje mi się, że skoro sobie z tym poradził to chyba można mu zaufać.
a tak uczy się za Twoje pieniądze na Twoim aucie ------------ ja bym go zabił








Ostatnio zmieniony 2010-03-04, 23:12 przez alfatech, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- tomaho
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
- Model: Bullitt 2019
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
- Kontakt:
mam dobra nowina dla Nas wszystkich co przerobili/przerabiaja/beda przerabiac swiatelka w swoich resorkach....otóż na zlocie pojawi sie zapewne moj elektryk i w razie potrzeby bedzie udzielał porad
!! Facet godny zaufania...sprawdzony przez alskiego,darentego i mnie
Pozdrawiam


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
a nie mówiłem, że SJB się przyjarał?
No jak to zrobił za friko no to ok. Chyba nie jest taki zły jak się kapnął o co chodzi (jak pisałem po prostu nie miał WIEDZY jak to zrobić, i zrobił pierwszy raz ''na chama'')...
Mi prawy kierunek miga 2 razy szybciej - na razie (zimno jak cholera!!!) nic nie robiłęm, a sam to w ogóle się boję ; )))
No jak to zrobił za friko no to ok. Chyba nie jest taki zły jak się kapnął o co chodzi (jak pisałem po prostu nie miał WIEDZY jak to zrobić, i zrobił pierwszy raz ''na chama'')...
Mi prawy kierunek miga 2 razy szybciej - na razie (zimno jak cholera!!!) nic nie robiłęm, a sam to w ogóle się boję ; )))
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
Jak macie rozwiązane stopy i pozycje na ledach? Ktoś może dać linka do takiej ledowej żarówki "dwuwłóknowej"?
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Re: Światła STOPu i kierunkowskazy
Nie o to mi chodzi - ja chce stop i pozycje w jednej lampie, a nie kierunek i pozycje - ten led z Twojego linku jest biało-pomarańczowy. Coś takiego chyba bym potrzebował http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Brak ... 3-1-2.html Ma ktoś inne propozycje?
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]