Światła STOPu i kierunkowskazy

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-03-02, 20:41

6pol,
wg. mnie to już SJB jest (lekko) zwalone, no bo to chyba nie przypadek , że żarówka się świeci non-stop??
Ja bym pojechał do tego Twojego pseudo-elektryka i powiedział żeby zwracał kasę (nie łudźmy się, ta sierota potrafi tylko ''na chama'' przepiąć kilka kabli ale nie ma WIEDZY jak to powinno się zrobić.) Teraz to już ''po frytkach'' i wg. mnie inaczeni niż na dwukolorowych LEDach VLED nie da się tego naprawić...

o, Tomaho ma to nawet lepiej rozwiązane, bo ja przeciwmgielne mam pod zderzakiem (lampa ''od malucha'' ; )

Po tej wymianie ja już się wyleczyłem z ''zmian świateł'' etc. i modlę się żeby tylko nic się więcej nie zwaliło...



Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: tomaho » 2010-03-02, 22:30

Olaf pisze:6pol,
wg. mnie to już SJB jest (lekko) zwalone, no bo to chyba nie przypadek , że żarówka się świeci non-stop??
Ja bym pojechał do tego Twojego pseudo-elektryka i powiedział żeby zwracał kasę (nie łudźmy się, ta sierota potrafi tylko ''na chama'' przepiąć kilka kabli ale nie ma WIEDZY jak to powinno się zrobić.) Teraz to już ''po frytkach'' i wg. mnie inaczeni niż na dwukolorowych LEDach VLED nie da się tego naprawić...

o, Tomaho ma to nawet lepiej rozwiązane, bo ja przeciwmgielne mam pod zderzakiem (lampa ''od malucha'' ; )

Po tej wymianie ja już się wyleczyłem z ''zmian świateł'' etc. i modlę się żeby tylko nic się więcej nie zwaliło...
moj drogi, nie koniecznie moze miec zwalone SJB...moze byc calkiem sprawne....fuszerka odbywa sie na kablach a to ze swieca stopy non stop znaczy ze jest gdzies zwarcie...wiesz jaka ja mialem przyczyne palenia sie stopów...no kto zgadnie..... :rotfl: okazało sie ze pseudo-kurna-elektryk wpiął sie do kabla trzeciego stopu i od poszedł do reszty zarówek tylnich...czyli zamiast 100% mocy na trzeci STOP leciało przez niego jeszcze po 100% z pozostałych kloszy lewego i prawego....a tak wogole to byla tam wielka mozaika kabli, lutować...TOTALNA porazka....kolejny raz odradzam USA CAR SERVICE na ul. Czarnkowskiej w Poznaniu !!!
A lampy od malucha...nie martw sie...kuczko ma podobnie hehheeh...;] :rotfl:


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-03-03, 11:38

tak czy inaczej , już pomijajac co tam sie mogło zwalic to jakiekolwiek przeróbki chyba duzo bezpieczniej jest robic na ledach niz na zarówkach bo jest mniejsze obciazenie - elektrykiem nie jestem, ale tak na chlopski rozum :)

Calkiem mozliwe ze jakby wam tak przerobili te swiatła nawet tym sposobem którym to zrobili, ale zamiast zarówek uzyli ledów to nic by sie nie stało, a tak jak jedna zarówka ma obslugiwac 3 zarówki to nic dziwnego ze sie pierniczy, skoro to sjb jest takie "nieżyciowe" :]

jak sie pala stopy nawet po odpieciu SJB to jest cos chyba mocno spaprane - u olafa bylo podobnie - z SJB szedł z jednego pinu sygnał stopu/kierunku caly czas. Jak u ciebie sie pali pozycja i stop to jesli to jest amerykanska pozycja czyli tam przy kierunku to mozliwe ze to jest dokladnie to samo.

6pol przeczytaj sobie ten wątek:

viewtopic.php?t=1108&start=45

ja tu kombinowalem ze swoimi i z olafem mielismy problemy z jego, ale jakos udalo sie to wyprostowac i nawet udalo sie to naprawic, tak ze działało :)

Moze znajdziesz jakies analogie to ci pomoze, jak nie to najlepiej spytaj canigii bo on to chyba ma juz w malym palcu to całe SJB :)


Bart

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-03-03, 12:36

tomaho,

wg mnie to na 80% SJB jest już lekko uszkodzone - jak się nagle pali 24h/dobę światło no to się to ''z sufitu nie wzięło''. A na 20% że ''z sufitu'' ; ))

Lepiej napisz jak zrobiłeś że przeciwmgielne jest w kloszu (nie ''od malucha'') i jaki to model żarówki to się 6pol'owi przyda...

acha, już niedługo jak ktoś powie ''mam lampę od malucha'' to wiadomo, że to Mustang 2005+ ; ))

To i tak nic, mi tydzień temu przy wwierceniu kabli w ścienie nagle wywaliło korki, żarówka się wtopiła w oprawkę i w listwie przeciwprzepięciowej walnął jakiś kondensator?? (oczywiście 3 bezpieczniki w listwie nietknięte ; (( . Kurna, włączam światło, kolejna żarówka pękła. Miernikiem badam napięcie w kilku gniazdkach -> 360V :orany: Do dzisiaj nie wiem co to było ale ustąpiło jak wywaliłem oprawkę i listwę i zaizolowałem 1 kabel co go lekko wiertarą oskubałem z izolacji.... Acha, jeszcze jakieś kable w sasiednim pokoju się zjarały bo nawet po tygodniu smierdzi ale jeszcz nie zlokalizowałem co to - chyba w scianie przy kontakcie??



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-03-03, 13:13

olaf a wstawiales moze jakis opornik w do tej prawej lampy zeby ustawic czestotliwosc czy zostawiales?

Przeciwmgielne jest na schemacie caniggi jak to zrobic ale to juz dla mnie za wysoka szkoła jazdy byla z tymi przekaznikami - mozesz wziac te schematy i podjechac do elektryka - to pewnie duzo przerabiania nie jest, zwlaszcza ze masz juz poprowadzoną wiązkę.

tylko pytanie jak to swieci? czy to mniej wiecej swieci z taka siłą jak STOPy? Widzialem na v-leds jakies supermocne ledy, tylko napisane bylo, ze mogą miec krotsza zywotnosc bo sie grzeja... czy cos takeigo - wiec pewnie to moznaby ewentualnei wsadzic.

http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Turn ... 8-1-2.html

chociaz pewnie zwykła zarówa pozycja / stop by wystarczyla - Ty masz taka pare wiec nei musialbys zmieniac chyba samych zarówek.

Ja próbowałem w koncu wsadzic diode do podswietlania rejesteracji, kupilem na allegro niby SMD w5w ale jakis za duzy trzonek miała i juz rozwaliłem to gniazdo od blachy do reszty - wiec jakby co to ostroznie :]


Bart

Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2010-03-03, 19:30

Wczoraj zostawiłem samochód u elektryka powiedział żeby nie panikować, rozebrał SJB i okazało się, że jeden element się przyjarał. Dałem mu schematy z forum nie za bardzo w nie wierzył ale w końcu przejżał (chyba dały mu do myślenia) i dzisiaj mi powiedział, że element SJB kupił i wymienił. SJB działa tak jak powinno i rzeczywiście to jego wina, że się przyjarało, zrobi przekaźnik do świateł stopu tak żeby przez SJB szedł tylko sygnał, który uruchamia przekaźnik a prąd bedzie płyną drugim kablem który ma pociagnac od akumulatora (do tej pory wszystko było na oryginalnych kablach). Co mu z tego wyjdzie zobaczymy ale liczę na to, że w końcu będzie dobrze. :zdegustowany:



Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2010-03-04, 15:05

Odebrałem samochód i muszę przyznać, że wszystko jest ok przez moment myślałem, że jest zepsuty tempomat ale jednak działa tak jak powinien. Stopy są podłączone inaczej niż wcześniej i elektryk powiedział, że teraz będzie działało tak jak powinno a to, że się przyjarało SJB to nie problem dla niego ponieważ zajmuje się naprawą różnych komputerów. Wykasował wszystkie błędy no i ma być dobrze. Wydaje mi się, że skoro sobie z tym poradził to chyba można mu zaufać. Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-03-04, 15:22

Myślę, że zobaczymy :) - z tego co pisałeś koleś zabrał się do tego z chyba najlepszym pomysłem ( bo niezagrażającym SJB) biorąc z SJB tylko sygnały przez przekaźniki i prąd indywidualnie :) Bodajże ja tam mam ale jeszcze się upewnie - w przyszłym tygodniu mam u mojego elektyryka sprzęt do odebrania to i zagadnę o parę szczegółów bo mi już z głowy uciekło ;)


You can never have too much power, just not enough traction.

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2010-03-04, 17:57

6pol pisze:Wydaje mi się, że skoro sobie z tym poradził to chyba można mu zaufać.
można by mu zaufać gdyby od początku przyłożył się do roboty
a tak uczy się za Twoje pieniądze na Twoim aucie ------------ ja bym go zabił :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ostatnio zmieniony 2010-03-04, 23:12 przez alfatech, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2010-03-04, 18:08

Jak go zabije to nie będzie mi miał kto robić jak się znowu zwali :rotfl: tfuu



Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: tomaho » 2010-03-04, 21:54

mam dobra nowina dla Nas wszystkich co przerobili/przerabiaja/beda przerabiac swiatelka w swoich resorkach....otóż na zlocie pojawi sie zapewne moj elektryk i w razie potrzeby bedzie udzielał porad :) !! Facet godny zaufania...sprawdzony przez alskiego,darentego i mnie :D Pozdrawiam


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-03-06, 00:59

a nie mówiłem, że SJB się przyjarał?

No jak to zrobił za friko no to ok. Chyba nie jest taki zły jak się kapnął o co chodzi (jak pisałem po prostu nie miał WIEDZY jak to zrobić, i zrobił pierwszy raz ''na chama'')...

Mi prawy kierunek miga 2 razy szybciej - na razie (zimno jak cholera!!!) nic nie robiłęm, a sam to w ogóle się boję ; )))



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: andronik » 2011-02-13, 22:10

Jak macie rozwiązane stopy i pozycje na ledach? Ktoś może dać linka do takiej ledowej żarówki "dwuwłóknowej"?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Piotrek
Forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: Piotrek » 2011-02-13, 22:18



Piotrek

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Re: Światła STOPu i kierunkowskazy

Post autor: andronik » 2011-02-13, 22:27

Nie o to mi chodzi - ja chce stop i pozycje w jednej lampie, a nie kierunek i pozycje - ten led z Twojego linku jest biało-pomarańczowy. Coś takiego chyba bym potrzebował http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Brak ... 3-1-2.html Ma ktoś inne propozycje?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”