Olej silnikowy

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
2012.terminator
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
Model: V6 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Olej silnikowy

Post autor: 2012.terminator » 2009-12-30, 11:47

Witam
interesuje mnie jaki olej silnikowy polecacie do mustanga V6 rok 1997 automat
syntetyk czy półsyntetyk do normalnej jazdy



Awatar użytkownika
2012.terminator
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
Model: V6 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: 2012.terminator » 2009-12-30, 14:29

okolice sandomierza no i rzadko jezdze ale chyba twoj widzialem czerwony V8 cabrio mi sie kiedys zucil w oko tylko tyl dojrzalem :):)
mozemy sie kiedys umowic



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-01-01, 02:07

10W30 , 10W40 półsyntetyk
ja osobiscie leje canadian oil , spełnia wszystkie normy made in canada , chociaz widziałem ostatnio ten olej z made in usa



Piotrek_W
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2009-07-07, 13:33
Model: BMW
Kolor: BLACK
Kontakt:

Post autor: Piotrek_W » 2010-01-01, 07:21

hmm :niepewny: najważniejszy jest chyba przebieg samochodu. Nie znając przebiegu wszystkie odpowiedzi według mnie są śmieszne :wstyd: . Żeby się nie okazało, że potrzebny mineralny :P



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 13:34

przebieg tak naprawde nie ma znaczenia, najlepszy jest syntetyk o dedykowanej do samochodu gestosci. 10w40 tez sa syntetyki.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-01, 14:34

Jak zalejesz syntetykiem a byl pol syntetyk, mineral to moze rozszczelnić silnik



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 14:37

to sa jakies bzdury z tym rozszczelnieniem, wlasnie o to chodzi w systetyku, ze ma wchodzic tam gdzie inny olej nie wchodzi. jak go rozszczelni, znaczy ze silnik poprostu jest nieszczelny i tyle. syntetyk ma duzo lepsze wlasciwosci penetrujace i to jest jego zaleta, ma rowniez rozpuszczac syf w silniku lepiej niz mineral.



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-01-01, 15:14

w tym roczniku i przy napewno jakims juz tam przebiegu proponowalbym jednak pół syntetyk



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-01, 15:15

Dlaczego przy większych przebiegach trzeba zmieniać olej? Przecież producent zaleca olej do samochodu i chyba taki trzeba używać.


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-01-01, 18:32

Dlatego, że przy większym przebiegu silnik jest bardziej zużyty i trzeba stosować "gęstsze" oleje. Na tym zalecanym przez producenta powinno się robić maks 30 tys. kilometrów. Pozdrawiam



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2010-01-01, 18:49

Delfinnn pisze:Na tym zalecanym przez producenta powinno się robić maks 30 tys. kilometrów
a to nowość :zdziwko: możesz kolego podzielić się skąd te informacje bo w żadnej instrukcji takich ciekawych rzeczy nie ma ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 18:53

dokladnie jest tak, ze jak auto jest serwisowane w autoryzowanej stacji, do swojej smierci jezdzi na oleju dedykowanym i nikt tam nie zalewa gestrzego oleju. fabryczny do samoego konca powinien jezdzic, wszystkie inne teorie sa tworzone przez czeskow w warsztatach, jak bierze olej, znaczy nadaje sie do remontu, zalewanie gestego to polsrodek.
np. passat kolegi lata na 0w30 od nowosci i ma cos kolo pol miliona, oleju nie lyka.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-01, 19:14

mój konik będzie śmigał dalej na 5W30 mam przejechane coś koło 70k mil


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 19:34

to jest wogole tak, ze np mineralny czy polsyntetyk 10W40 po rozgrzaniu bedzie mial wlasciwosci oleju 5w30 dla przykladu, a rozgrzany olej syntetyk 10W40 zachowa swoje parametry oleju 10W40. zawsze lepiej stosowac syntetych. moj hd oryginalnie jezdzil na mineralnym 20W50, po zmianie na syntetych 20w50 zadne wycieki sie nie pojawily, silnik czystszy w srodku, mniej sie grzeje i co najwazniejsze trzyma to samo cisnienie w calym zakresie temperatur, gdzie mineral przy temp pow 105st oleju na wolnych dawal cisnienie 1-2 psi, syntetyk nie zagrzal mi sie nigdy wiecej jak 92st, srednio utrzymuje sie o 10st nizej niz na mineralnym, a co jeszcze ciekawsze, jakby lepiej sie wkrecal (mniejsze tarcia) i spadlo zuzycie paliwa o ok. 0,4-0,5ltr.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-01-01, 19:42

alfatech pisze:
Delfinnn pisze:Na tym zalecanym przez producenta powinno się robić maks 30 tys. kilometrów
a to nowość :zdziwko: możesz kolego podzielić się skąd te informacje bo w żadnej instrukcji takich ciekawych rzeczy nie ma ?
Toż ktoś nawet na forum pisał żeby po 30 tys. zmienić olej na ciut rzadszy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”