Olej silnikowy
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- 2012.terminator
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
- Model: V6 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Olej silnikowy
Witam
interesuje mnie jaki olej silnikowy polecacie do mustanga V6 rok 1997 automat
syntetyk czy półsyntetyk do normalnej jazdy
interesuje mnie jaki olej silnikowy polecacie do mustanga V6 rok 1997 automat
syntetyk czy półsyntetyk do normalnej jazdy
- 2012.terminator
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2009-12-30, 11:42
- Model: V6 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
to sa jakies bzdury z tym rozszczelnieniem, wlasnie o to chodzi w systetyku, ze ma wchodzic tam gdzie inny olej nie wchodzi. jak go rozszczelni, znaczy ze silnik poprostu jest nieszczelny i tyle. syntetyk ma duzo lepsze wlasciwosci penetrujace i to jest jego zaleta, ma rowniez rozpuszczac syf w silniku lepiej niz mineral.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
dokladnie jest tak, ze jak auto jest serwisowane w autoryzowanej stacji, do swojej smierci jezdzi na oleju dedykowanym i nikt tam nie zalewa gestrzego oleju. fabryczny do samoego konca powinien jezdzic, wszystkie inne teorie sa tworzone przez czeskow w warsztatach, jak bierze olej, znaczy nadaje sie do remontu, zalewanie gestego to polsrodek.
np. passat kolegi lata na 0w30 od nowosci i ma cos kolo pol miliona, oleju nie lyka.
np. passat kolegi lata na 0w30 od nowosci i ma cos kolo pol miliona, oleju nie lyka.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
to jest wogole tak, ze np mineralny czy polsyntetyk 10W40 po rozgrzaniu bedzie mial wlasciwosci oleju 5w30 dla przykladu, a rozgrzany olej syntetyk 10W40 zachowa swoje parametry oleju 10W40. zawsze lepiej stosowac syntetych. moj hd oryginalnie jezdzil na mineralnym 20W50, po zmianie na syntetych 20w50 zadne wycieki sie nie pojawily, silnik czystszy w srodku, mniej sie grzeje i co najwazniejsze trzyma to samo cisnienie w calym zakresie temperatur, gdzie mineral przy temp pow 105st oleju na wolnych dawal cisnienie 1-2 psi, syntetyk nie zagrzal mi sie nigdy wiecej jak 92st, srednio utrzymuje sie o 10st nizej niz na mineralnym, a co jeszcze ciekawsze, jakby lepiej sie wkrecal (mniejsze tarcia) i spadlo zuzycie paliwa o ok. 0,4-0,5ltr.