Nierówno pracujący silnik

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-12-11, 22:50

Ja przy ok. 80 tys. km miałem lekko pływające obroty jałowe, zwłaszcza przy włączonej klimie. Obroty spadały do 500-600. Po czyszczeniu wszystko przeszło, choc po przy gazowaniu obroty trochę wolniej spadają, co jest trochę drażniące. Nie wiem ile tego miałem zgromadzone, ale po czyszczeniu jest duża różnica.



gubs
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-07-18, 16:50
Model: Mustang GT 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red with white stripes

Problem z silnikiem ? - pali się lampa

Post autor: gubs » 2009-12-27, 17:03

witam
prosba o pomoc. żeby nie otwierać nowego wątku pisze w tym chociaż silnik pracuje ... zajebiście :rotfl:

ale od kilkudziesięciu kilometrów świeci mi się kontrola "silnik" , tj obrazek silnika. wg instrukcji może to być wszystko, włącznie z tym, że paliwa mi brakuje :rotfl:

silnik pracuje wspaniale, jeżdziłem na rezewie i z pełnym bakiem, obroty i wolne i ... mustangowe. jedyne co mi przychodzi do głowy to wymiana oleju i filtra oleju , co czekając na dobry olej z UK opóźniłem o jakieś 2 tys. mil

czy ktoś może miał podobny problem? orientujecie się co może być nie tak? ew. możecie polecić warsztat w w-wie , gdzie można podłączyć kucyka pod komputer i fachowo go naprawić?

z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-12-28, 01:45

gubs rozumiem, że nie masz Predatora czy jakiegoś innego narzędzia by zeskanować jaki to błąd? Zczytujesz bład - masz rozwiazanie :)
Z olejem i filtrem to raczej ( napewno ) niepowinno mieć nic wspólnego.. zdarzyło mi nawalić znacznie ponad przebieg do wymiany i nic sie nieświeciło.
Jeśli z autem wszystko fajnie , śmiga i nic dziwnego się niedzieje to bez skanera niedowiemy się co wywala bład, bo może być to tak jak piszesz - prawie wszystko :rotfl:
Może być, ( ja tak kiedyś miałem ) że na jednym baniaku - konkretnie 7-ym miałem missfire, bo świeca mi syfem podrosła i wywalało Check Engine mimo, że nic się niedziało z pracą silnika ;)


You can never have too much power, just not enough traction.

gubs
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-07-18, 16:50
Model: Mustang GT 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red with white stripes

Post autor: gubs » 2009-12-28, 09:59

no niestety predatora nie mam :kwasny:

samochód śmiga super, ew. trochę zawory (?) mi grzechoczą na wyższych obrotach na jedynce



Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-12-28, 12:37

gubs pisze:no niestety predatora nie mam :kwasny:

samochód śmiga super, ew. trochę zawory (?) mi grzechoczą na wyższych obrotach na jedynce
Każdy serwis Forda przeczyta błędy w Mustangu 2005 - ... Nawet jak mówią, że nie przeczytają to się upieraj, że mają podpiąć i wtedy będziesz miał kody. Oni sami nie wiedzą, że ich kompy czytają Mustangi od 2005 wzwyż. Ja ze swoim byłem w Ford Lipski.



gubs
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-07-18, 16:50
Model: Mustang GT 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red with white stripes

Post autor: gubs » 2009-12-28, 12:49

podziękował!



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-12-30, 22:25

moj silnik nierowno pracowal, wymienilem lancuch rozrzadu i jest idealnie (byl nieco naciagniety), a na komputerze wyskakiwaly bledy zaplonu, cewki oraz blad czujnika zmiennych faz rozrzadu (drugi rzad cylindrow).... dopiero po doglebnej analizie mechanik znalazl prawdziwa przyczyne - naciagniety lancuch...



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-12-31, 10:04

escalar, ile najechane km ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

gubs
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-07-18, 16:50
Model: Mustang GT 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red with white stripes

Post autor: gubs » 2009-12-31, 11:44

śpieszę donieść że problem się rozwiązał (?) sam . po jakiś 200 milach kontolka zgasła i nie świeci :hyhy:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-03, 17:06

na przyszlosc ku sobie cos takiego, bedziesz wszystko wiedział:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl& ... prodid=217



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-01-05, 12:24

pavlito pisze:
escalar pisze:moj silnik nierowno pracowal, wymienilem lancuch rozrzadu i jest idealnie (byl nieco naciagniety), a na komputerze wyskakiwaly bledy zaplonu, cewki oraz blad czujnika zmiennych faz rozrzadu (drugi rzad cylindrow).... dopiero po doglebnej analizie mechanik znalazl prawdziwa przyczyne - naciagniety lancuch...
No właśnie, co Ty mu zrobiłeś, że się rozciągnął??
tutaj juz raz sie rozpisywalem o naciagnietym lancuchu :)
http://www.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1459



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-02-04, 10:13

zapalila mi sie kontrolka od sondy lambda i...obroty zaczely falowac...jak mroz zlapal to sie uspokoilo kontrolka nawet zgasla...dzis ocieplenie i akcja sie powtarza...?????.....
czy zaczac od przepustnicy?..czy czeka mnie servis i wymiana sondy???.. :(



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-02-04, 11:26

A która to kontrolka od sondy lambda? :niepewny: Czy miałeś na myśli kontrolkę check engine i sprawdziłeś kod i pisało że to coś z sondą? Jaki numer kodu?
Dbania o czystość przepustnicy nigdy dość :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-02-04, 12:21

kontrolka w opisie nazywa sie service engine soon ... :) nie wiem jak sprawdzic jaki to kod nie mam zadnych przyzadow..



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-02-04, 16:02

No to w zasadzie adasko74 to może być taka masa rzeczy, że hoo... :D
No nie wiem bez zeskanowania kodu ciężko cokolwiek powiedzieć, aczkolwiek śiwcąca kontrolna chceck engine i falujące obroty są jednym z objawów np. zasyfionej przepustnicy..
Śmigaj do Forda i niech Ci podepną auto pod skaner OBD II i zczytają kod błedu - wtedy będziemy radzić :)


You can never have too much power, just not enough traction.

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”