sprzęgło

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-22, 11:36

lepiej z lozyskami, slizgac sie nie powinno, chyba ze spalone (moje tez spalone fest raz bylo, ale dziala caly czas git), moze cos z wysprzeglikiem czy cos.

Jak cos to kupuj od razu z wysprzeglikiem (lozyskiem, bo to komplet).

can.



BISQP
Posty: 9
Rejestracja: 2009-02-06, 18:46
Model: Pony Package 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Parczew
Stajnia: Stajnia Lubelska

Post autor: BISQP » 2009-09-22, 13:18

Ale wiekszosc dostepnych na ebay-u lepszych niz seryjne to zestaw tarcza i docisk bez lozysk. ( nawet jak na fotce jest wszystko razem z lozyskami to w odpowiedziach dostaje wiadomosc ze w pudelku bedzie tylko tarcza i docisk) cale zestawy z lozyskami jakie znalazlem to http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06-Fo ... Accessorie ale pisze ze sa odpowiednikiem orginalu a ja nie chce za nastepne 15K mil wymieniac sprzegla.
a jak dokladnie sprawdzic czy to tarcza sprzegla jest spalona czy moze cos innego np wysprzeglik? ciezko sie zdejmuje skrzynie biegow 4.0L 2006r??



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-22, 13:42

pol dnia zejdzie, wal trzeba odpiac, wodzik biegow, przewody, wysprzeglik i odkrecic od silnika



BISQP
Posty: 9
Rejestracja: 2009-02-06, 18:46
Model: Pony Package 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Parczew
Stajnia: Stajnia Lubelska

Post autor: BISQP » 2009-09-23, 02:48

a ten wysprzeglik to jak sie odlacza to nie ucieka z niego plyn??
a jak ucieka to jak go potem odpowietrzyc po zlozeniu spowrotem przewodu?
i jakies wskazowki odnosnie zdejmowania skrzyni moze jakis manual step by step?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-23, 08:08

masz napisane step by step, dodam ze srubki odkrecaja sie w lewo a dokrecaja w prawo:)



BISQP
Posty: 9
Rejestracja: 2009-02-06, 18:46
Model: Pony Package 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Parczew
Stajnia: Stajnia Lubelska

Post autor: BISQP » 2009-09-26, 08:05

chodzilo mi o cos takiego jak ten pdf http://www.modularfords.com/forums/atta ... 1169445810 i w sumie sam znalazlem:P
potrzebuje jescze tylko pomocy z tym wysprzeglikiem, ten wysprzeglik to jak sie odlacza to nie ucieka z niego plyn?? a jak ucieka to jak go potem odpowietrzyc po zlozeniu spowrotem przewodu?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-26, 10:40

ucieka plyn hamulcowy, odpowietrza sie sam



musti69
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2009-02-27, 16:27
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: Burgunda

Post autor: musti69 » 2009-11-23, 05:24

Mam coraz częściej wrażenie "ślizgania" się sprzęgła w moim mustim, stąd też rozpoczynam poszukiwania odpowiednich części. Jakie sprzęgło byście polecali do V6 z 2005 roku w automacie? I gdzie takowe można dostać?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-11-23, 06:46

musti69,

piszesz w kilku różnych tematach a nie opisujesz jaki masz sam. po pierwsze w automacie niema sprzegła jest konwenter i jak masz uczucie ślizgania,nabierania obrotów to jego wina koszt ok 1000-1500 pln i to samo możesz mieć z wypadaniem biegów co do wibracji podczas jazdy możesz mieć oberwaną zawieszkę tylną na skrzyni i przy obrotach ok 3000-4000 będą wyczuwalne wibracje na pierwszy rzut oka guma wygląda na dobrą a po jej rozkręceniu jest pęknięta .
nic nie piszesz od kiedy masz stanga i kto nim wcześniej jeździł?
a co do zawieszenia to inny temat ???



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-11-23, 11:50

Rafał, a nie ma jakiegoś czujnika obrotów na wejściu/wyjściu z konwertera, który powinien zgłosić błąd gdyby były uślizgi?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-11-23, 12:10

a poco czujnik jak na tym konwenterze zawsze są jakieś różnice obrotów tak samo jak na zwykłym sprzęgle i skąd komp by wiedział że teraz ma być uslizg a pózniej nie tego się nie da zmierzyć . konwenter się zużywa w zależności od tego jak depczesz na gaz .



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-04-28, 01:13

No i stało się ... Mi również poleciało sprzęgło :( Bynajmniej wszystko na to wskazuje. Objaw był taki: Jadąc autostradą z Niemiec 100 km przed Polską granicą zauważyłem, że podczas wyprzedzania obroty rosną a prędkość nie. Padało niemiłosiernie wiec chciałem to zwalić na poślizg, ale niestety kontrolka trakcji się nie zapalała :/ Do Gdańska "doturlałem" sie na 4 biegu, bo na piątce to już nie dało się jechać...
Widzę, że trochę osób już się spotkało ze remontem/wymianą sprzęgła. Wiec mam pytanko:
Całe sprzęgło do wymiany?
Co najlepiej kupić? najlepiej chyba jakieś mocniejsze, skoro stockowe zbyt długo nie wytrzymują?
Gdzie w EU można nabyć? bo nie uśmiecha mi sie czekać na sprzęgło ze stanów ... :/
Z tym, że na Mensday nie zdążę to już się pogodziłem, no chyba ze... :(



Awatar użytkownika
ewelina
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2008-10-06, 12:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Legend Lime
Kontakt:

Post autor: ewelina » 2010-04-28, 17:37

ja miałam taki przypadek jakiś rok temu, ale doszło do tego że do domu już sie nie doturlałam brakło około 30 km :-)
a sprzegło kompletne z USA czas oczekiwania ok 14 dni także nie tak zle było ;-)


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1f4f5cf87a94d199][img]http://images37.fotosik.pl/146/1f4f5cf87a94d199m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-04-28, 19:48

ewelina pisze:ja miałam taki przypadek jakiś rok temu, ale doszło do tego że do domu już sie nie doturlałam brakło około 30 km :-)
a sprzegło kompletne z USA czas oczekiwania ok 14 dni także nie tak zle było ;-)
Heh... Ja zrobiłem pona 400km i jeszcze do pracy pojechałem, jakoś da sie jeździć ale bez szaleństw... 14 dni oczekiwania mnie nie ratuje za bardzo, Mensday już za 9 dni :/
No nic, na razie rozglądam sie po Europie za jakimś dobrym sprzęgłem, ale nie wiem czy coś z tego będzie :(
ewelina Pamietasz jakiej firmy kupiłaś to sprzęgło ? i jak to sie sprawuje?
Może ktoś wie jakie najlepiej kupić a jakich firm unikać?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-04-28, 19:52

zaborjr, zapytaj Escalara - on będzie wymieniał na wzmocnione - może cie poratuje ... A ma dobre - jak bedzie pasowalo ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”