dryft-skutki spotkania z twardym

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

dryft-skutki spotkania z twardym

Post autor: alski » 2009-09-12, 17:08

No i jak mówią nosił wilk razy kilka...i ...bum!
Niestety nie zmieściłem się dzisiaj na jezdni, zrobiłem małe 180 stopni obrotu i przywaliłem tylnym kołem w krawężnik. Beton poszybował ostro! :zawstydzony:
Oczywiście fela podarta ale gorzej bo strzał poszedł mocny i koło zapasowe robi ósemkę. Jazda do parkingu 20km/h max....

Zastanawiam sie czy cały most jest dead czy tylko ośka.
Oglądałem i nie ma wycieku oleju, nie widzę żadnych zmian na moście, spawach, stabilizatorach.


Jak to cudo - ośka nazywa się po angielsku?
Czy uważacie, że wymiana starczy czy raczej od razu kupować most?Jeden już do mnie przyleciał z US i sporo sporo $ wyleciało... :]


Jakieś może mogę dostać axle-kit - ktoś ma namiar?
Dzięki za pomoc

Pogrążony w żałobie... :( pozdrawiam
Załączniki
axle.jpg
na fotce wspomniane ośki


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-09-13, 14:51

Nie wygłupiaj sie - gdzieś ktos oferowal sprzedaz nowych polosiek wzmocnionych .
Poszukaj w dziale sprzedam : wczesniej rozbierz , aby sie upewnic .

Celibat podawal tel do goscia co ma te graty - wiec jeżeli juz to napisz do niego na pw .



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-09-13, 17:30

najprawdopodobniej uszkodziło się łożysko walcowe umieszczone bezpośrednio za piastą koła (która z resztą również mogła się wygiąć) lub zgięłeś półoś w co wątpie (ma ponad 3cm Srednicy),a w samym moście (koszu itp.) jest bardzo bardzo mało prawdopodobne że coś klęknęło bo jak by tak się stało na bank wyskoczyła lub ulamała by się zapinka od półosi a wtedy koło trzymające się tylko na zacisku hamulcowym mogło by delikatnie mówiąc opuścić pojazd :zdziwko:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: alski » 2009-09-25, 22:53

Witojcie!

Zdemontowałem ośkę po odblokowaniu jej z dyfra. Na oko nie widać jej wykrzywienia, ale nie musi być duże żeby koło w "8" chodziło.

Szczęściem odwiedziłem miasto Darenty'ego THANKS :padam:
gdzie samotna oś leżała w garażu Darka ;) z łożyskiem i simeringiem...
Po łożysku nie było nic widać, simering tez wyglądał ok ale wywaliłem!
Przy okazji wyposażyłem się w fajny ściągacz do łożysk wewnętrznych :)

Mam jedynie problem ze ściągnięciem ABS ring'u na gorąco więc zamówiłem nowy za 10$ i czekam na przesyłkę...

Uszczelka do dyfra i olej Royal Purple 75W140 też lada moment będą...

Mam nadzieję, że będzie już bez niespodzianek...Tarczę hamulcową na wymianę też mam w odwodzie :hyhy:

Dzięki Panowie za porady
Pozdro


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: tomaho » 2009-09-26, 00:13

noo Tomuś...
teraz to bedziesz Kuń jak z nowymi podkowami ;) tylko uważaj i nie szalej tyle w Pyrlandii hehh...

swoja droga to ja wciaz czekam na moj wymarzony SJB...mysle ze dzieki Canggia moj sen sie ziści...;]

pozdro i do zoba na szosie !!
t.


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: tomaho » 2009-09-26, 10:16

Hans, nie wierze w takiego farta...to jest polska i tu wszystko zdarzyc sie moze ;p
wiesz...w naturze nic nie ginie...jak mnie okradna to kiedys ich tez ktos okradnie...balance must be preserved :D


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: alski » 2009-09-29, 19:56

Pewne jest że od 12 września Koń uziemiony...

Hans...Jeszcze parę dni, za dni parę! i dopływają nowe kółeczka :rotfl: :rotfl:
Więc buciki zakładamy i śmig smig...
tomaho zakładaj tego kompa albo Ci pożyczę mój PC :P :P

W ostatnią niedzielę byłem na Torze Poznań pooglądać Drift Cup, oczywiście zrobiłem dwie rundki bokiem jako pasażer podczas Drift Taxi :rotfl: :rotfl:

Parę konsultacji, a najważniejsza porada :hyhy: :hyhy: - uwaga na odpowiednią ilość miejsca..


Teraz to już wiem, że z Mocą się nie igra...

Niech Moc będzie z Wami! A ja poigram mimo to :przestraszony: :przestraszony:

PS Parafrazując inną markę tylnokopytną :

Po czym odróżnisz Mustanga od Nissana?
Po ilości much na bocznej szybie!!! :rotfl: :rotfl:


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: alski » 2009-10-22, 23:23

Jak tu się czasem nie wnerwić...
wymieniłem półośkę, łożyka, simering

załatwiłem nowe calipery na tył...
Przy składaniu okazało się, że ze strony gdzie wymieniłem półośkę mam około centymetra za mało i przy próbie przykręcenia calipera muszę go prawie wcisnąć a w rezultacie tarcza hamulcowa jest zblokowana. Z lewej bez problemu - caliper elegancja - tarcza centralnie po środku...

Sprawdziłem- włącznie z demontażem półoski - 100% zamontowałem dłuższa jaka się należy na prawą stronę...lewa około 81 cm , prawa 83cm;
- nie widzę żadnego przemieszczenia na moście - spawy elementu do którego przykręcony jest 5 śrubami element do mocowania calipera - nie widać by był ruszony...

- zdjąłem również tego ajzola do którego przykręca się caliper, ale nie widzę odkształceń...
- dyfer też nie ma poprzestawianych zębatek...
chodzi gładko...

- sprawdzałem też ze starą połośką - też około cm za krótko a na starym caliperze nie ma śladów by coś tarło z powodu złej pozycji...

Co zrobiłem - żeby założyć caliper podłożyłem 5 podkładek miedzy tarczę piasty a tarczę hamulcową - to pozwoliło mia na zamontowanie hamulca...taki sobie dystans

Jak uważacie - coś przeoczyłem? czy jednak coś w moście przestawiłem i czeka mnie podmianka? fak... :przestraszony:

Poskładałem auto do kupy i zrobiłem małą rundkę - nic nie blokuje, po przejechaniu paru km nie czułem oporu, pisków, etc.


Jednak nie chcę tego tak zostawić...nie daje mi to spokoju...
Ktoś miał podobne problemy?
Wiem że RedHornet sporo zmieniał...

HELP :/


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-10-23, 10:37

"Co zrobiłem - żeby założyć caliper podłożyłem 5 podkładek miedzy tarczę piasty a tarczę hamulcową - to pozwoliło mia na zamontowanie hamulca...taki sobie dystans"

Pomysl z podkladkami to raczej najgorsze co mogles wymyslic, bicie na tarczy i na kole pewne, po drugie tarcza nie przylega cala powierzchnia, calkiem inne rozlozenie sil.

Jedyne co mi przychodzi do glowy to za waskie lozysko zalozone, juz lepiej zalozyc dystans miedzy lozysko a poloske.

A jak bardzo wystala poloski od strony mechanizmu roznicowego? w tej sytuacji prawa powinna bardziej wystawac w strone srodka.

pomierz wszystkie stare elementy i nowe, gdzies musi byc roznica. taka pierdola, klocki pewnie rozepchales na max przed wlozeniem?

Tylko ze jak na starej osce to samo i starym lozysku, to jednak sklanialbym sie do tego ze mocowanie zacisku dostalo strzala, jak kolo dostalo i wygielo piaste, to sila rzeczy tarcza tez musiala pojsc razem z piasta naciskajac na zasisk co moglo spowodowac wygiecie ktoregos z mocowan.



alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

półośka

Post autor: alski » 2009-10-23, 12:31

Hej
Nie mogę załozyć dystansu pomiedzu łożysko a ośkę bo wtedy wycofa mi się za bardzo oś z dyfra a wtedy nie jestem w stanie założyć c-clip czyli zabezbieczenia przed "opuszczeniem koła" poza pojazd przez ośkę
Dziś przy założeniu obu c-clipów na ośki i wsunięciu trzpienia (walca) pomiedzy nie obie idealnie przylegają do niego.

załączam zdjęcie jeszcze ze starą półośką

klocki to sprawa drugorzędna gdyż problem był z przykręceniem korpusu hamulca - względem tarczy nie miałem miejsca od wewnętrznej strony auta a za dużo od zewnątrz

PS wiem że dupa z tymi podkładkami...
Załączniki
mocowanie.JPG


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: półośka

Post autor: caniggia » 2009-10-23, 12:49

alski pisze:Hej
Nie mogę załozyć dystansu pomiedzu łożysko a ośkę bo wtedy wycofa mi się za bardzo oś z dyfra a wtedy nie jestem w stanie założyć c-clip czyli zabezbieczenia przed "opuszczeniem koła" poza pojazd przez ośkę
Dziś przy założeniu obu c-clipów na ośki i wsunięciu trzpienia (walca) pomiedzy nie obie idealnie przylegają do niego.

załączam zdjęcie jeszcze ze starą półośką

klocki to sprawa drugorzędna gdyż problem był z przykręceniem korpusu hamulca - względem tarczy nie miałem miejsca od wewnętrznej strony auta a za dużo od zewnątrz

PS wiem że pupka z tymi podkładkami...
ze zdjecia widac ze poloska jest na swoim miejscu przy zalozeniu ze pierscien absu dobrze zamocowany bo pokrywa sie z czujnikiem, ale... nie wiem czy zdjecie tak znieksztalca, ale cos mi to mocowanie razem z oslona tarczy za proste nie wyglada do osi dyfra.

Zobacz jeszcze tak, odkrec zacisk ze strzemienia, zakrec strzemie samo, zobaczy czy tarcza jest osiowo, bo moze tylko zacisk w strzemieniu jest przesuniety, jest plywajacy, a po srubach widac ze go nie odkrecales, moze na prowadnicach jest zapieczony. To chyba bedzie to.



alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: alski » 2009-10-23, 14:28

hej
jak napisałem to zdjęcie jeszcze przed zmianą półośki
a caliper też mam funkiel nówka...tu wszycho stare jeszcze...
zdjęcie może trochę zakłamać , dwa że zdemontowałem cały ten element (przykręcany na 5 śrub) i nie widze odkształceń

przy strzale nie ma kontaktu z tym elementem, mogła dostać ośka, tarcza a ewentualny nacisk na ten element mógł być jedynie przez caliper - a wtedy na 100% by się rozsypał...
spawy nienaruszone a sam element jest cholernie gruby...



P.S. AluStar
Trochę pogrzebałem - amorki japsy Tokiko i wzmocniony wahacz :P


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”