[quote:5d50c3c8e3="LIZZARD"]wymagania oleju wg Manuala to 5W20[/quote:5d50c3c8e3]
[quote:5d50c3c8e3="Pawellos"]Poza tym którą normę?
Z tego co wiem to v6 ma inną niż v8, czy źle mówie? ))[/quote:5d50c3c8e3]
[b:5d50c3c8e3]LIZZARD[/b:5d50c3c8e3], Mówie o zgodności z z normą Forda WSS-M2C930-A , dla SAE 5W-20 Full Synthetic Motor Oil.. Mobil którego ja leje ma zgodność z tą normą jednakże jest olejem o symbolu 5W-50.. na mój stan wiedzy cyfra przy "W" oznacza gęstość oleju, czym niższa tym olej jest bardziej płynny w zimnych warunkach co na moje rozumowanie oznacza, że szybciej się roprowadza po silnku gdy auto stało na mrozie i skracamy w ten sposób moment gdy silnik przez krótko chodzi jakby "na sucho" więc i jego żywotność.. Natomiast druga wartość oznacza wytrzymałość temperaturową oleju - czym liczba większa tym olej lepiej zachowuje się w wysokiej temperaturze.. (dobrze mówie?)
Zauważcie zatem też, że mustangi z silnikiem V6 mają zalecane oleje o wyższej liczbie wytrzymałości temperaturowej niż mustangi z silnikami V8, gdyż muszą kręcić wyższe obroty niż V8 by uzyskać przypisywane im osiągi (i w tym miejscu muszę przeprosić bo niepamiętam już przy jakich momentach obrotowych nasze V8 i V6 uzyskują podawane moce ale V6 kręciło się szybciej napewno) .
Niżej zamieszczam specyfikacje Motorcrafta do oleju 5W-20 i 5W-30, i porównując je pisze jak byk ( czy może jednak koń

), że są to te same oleje z tą różnica, że 5W-30 ma lepsze (wyższe) parametry temperaturowe ( wytrzymałość i smarowanie w różnych temperaturach).
Wychodzi na to więc (wg. mnie) że wlanie oleju o zgodnych normach a jedynie wyższej sprawności temperaturowej niż zalecana nie ma prawa zaszkodzić silnikowi a jedynie lepiej go chronić w czasie pracy. Jeżeli jestem w błędzie to prosiłbym o wykład bo niechałbym doprowadzić do tragedii

bo wiadomo, że każdy z nas chce dla swojego stanga jak najlepiej i pragnie by silnik jak najdlużej (zawsze) pracował sprawnie zachowując parametry
