Cześć
Od stycznia wchodzi nowa benzyna e95 E10 zamiast obecnej E5 - czyli zamiast 5% dodatków BIO ma być 10%. Podobno potrafi rozpuścić przewody paliwowe i skorodować metalowy bak..
I stąd pytanie: czy można ją lać do Mustangów I generacji? W moim przypadku silnik 351 - Mach1 1969.
A jak nie można, to co wtedy? Jeździć na e98?
Pozdrawiam
Behemot
Nowa benzyna E10
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2017-04-05, 11:48
- Model: 2017 GT Conv.
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: red race
Re: Nowa benzyna E10
Dziękuję bardzo, bo już się zmartwiłem.
Mam ten płynny ołów (w zasadzie zamiennik) - dalej dolewać do baku?
Pozdrawiam
Behemot
Mam ten płynny ołów (w zasadzie zamiennik) - dalej dolewać do baku?
Pozdrawiam
Behemot
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Nowa benzyna E10
to zależy jak miałeś robioną głowicę i utwardzane gniazda to nie , a jak nie było nic robione to tak .
ale to i tak nie przeszkadza w jednym czy drugim przypadku .
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2024-10-22, 20:59
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Granatowy
- Lokalizacja:: Londyn
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Nowa benzyna E10
Z tego co wiem E10 może faktycznie być problematyczne dla klasycznych samochodów, szczególnie tych z metalowymi elementami układu paliwowego, jak baki i przewody. Dodatek 10% etanolu wpływa bardziej agresywnie na starsze materiały niż E5. Używanie E10 może powodować korozję metali i rozpuszczanie niektórych elementów gumowych, co na dłuższą metę grozi uszkodzeniem układu paliwowego.
Jeśli chodzi o Twój Mustang z silnikiem 351 z 1969 roku, najlepszym rozwiązaniem jest unikanie E10 i tankowanie E98. To paliwo nie zawiera etanolu, więc jest bezpieczniejsze dla klasycznych układów paliwowych, a przy tym oferuje wyższą liczbę oktanową, co dodatkowo wspomaga starsze silniki o dużej pojemności. Dodatkowo, wielu właścicieli klasyków dodaje specjalne dodatki do paliwa, które mają na celu ochronę przed korozją i wspierają właściwości smarne paliwa. Niektórzy rekomendują wymianę gumowych przewodów na te odporne na etanol, jeśli nie da się unikać tankowania E10. Jednak E98 pozostaje bezpieczniejszą opcją na dłuższą metę.
Jeśli chodzi o Twój Mustang z silnikiem 351 z 1969 roku, najlepszym rozwiązaniem jest unikanie E10 i tankowanie E98. To paliwo nie zawiera etanolu, więc jest bezpieczniejsze dla klasycznych układów paliwowych, a przy tym oferuje wyższą liczbę oktanową, co dodatkowo wspomaga starsze silniki o dużej pojemności. Dodatkowo, wielu właścicieli klasyków dodaje specjalne dodatki do paliwa, które mają na celu ochronę przed korozją i wspierają właściwości smarne paliwa. Niektórzy rekomendują wymianę gumowych przewodów na te odporne na etanol, jeśli nie da się unikać tankowania E10. Jednak E98 pozostaje bezpieczniejszą opcją na dłuższą metę.