Nowa benzyna E10

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Behemot76
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2017-04-05, 11:48
Model: 2017 GT Conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: red race

Nowa benzyna E10

Post autor: Behemot76 » 2023-11-30, 19:53

Cześć

Od stycznia wchodzi nowa benzyna e95 E10 zamiast obecnej E5 - czyli zamiast 5% dodatków BIO ma być 10%. Podobno potrafi rozpuścić przewody paliwowe i skorodować metalowy bak..

I stąd pytanie: czy można ją lać do Mustangów I generacji? W moim przypadku silnik 351 - Mach1 1969.

A jak nie można, to co wtedy? Jeździć na e98?

Pozdrawiam

Behemot



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Nowa benzyna E10

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2023-11-30, 20:02




Behemot76
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2017-04-05, 11:48
Model: 2017 GT Conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: red race

Re: Nowa benzyna E10

Post autor: Behemot76 » 2023-12-01, 11:16

Dziękuję bardzo, bo już się zmartwiłem.

Mam ten płynny ołów (w zasadzie zamiennik) - dalej dolewać do baku?

Pozdrawiam

Behemot



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Nowa benzyna E10

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2023-12-01, 11:47

Behemot76 pisze:
2023-12-01, 11:16


Mam ten płynny ołów (w zasadzie zamiennik) - dalej dolewać do baku?

Pozdrawiam

Behemot
to zależy jak miałeś robioną głowicę i utwardzane gniazda to nie , a jak nie było nic robione to tak .
ale to i tak nie przeszkadza w jednym czy drugim przypadku .



dand4niel
Posty: 3
Rejestracja: 2024-10-22, 20:59
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Granatowy
Lokalizacja:: Londyn
Stajnia: Stajnia Małopolska

Re: Nowa benzyna E10

Post autor: dand4niel » 2024-10-28, 22:55

Z tego co wiem E10 może faktycznie być problematyczne dla klasycznych samochodów, szczególnie tych z metalowymi elementami układu paliwowego, jak baki i przewody. Dodatek 10% etanolu wpływa bardziej agresywnie na starsze materiały niż E5. Używanie E10 może powodować korozję metali i rozpuszczanie niektórych elementów gumowych, co na dłuższą metę grozi uszkodzeniem układu paliwowego.

Jeśli chodzi o Twój Mustang z silnikiem 351 z 1969 roku, najlepszym rozwiązaniem jest unikanie E10 i tankowanie E98. To paliwo nie zawiera etanolu, więc jest bezpieczniejsze dla klasycznych układów paliwowych, a przy tym oferuje wyższą liczbę oktanową, co dodatkowo wspomaga starsze silniki o dużej pojemności. Dodatkowo, wielu właścicieli klasyków dodaje specjalne dodatki do paliwa, które mają na celu ochronę przed korozją i wspierają właściwości smarne paliwa​. Niektórzy rekomendują wymianę gumowych przewodów na te odporne na etanol, jeśli nie da się unikać tankowania E10. Jednak E98 pozostaje bezpieczniejszą opcją na dłuższą metę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”