AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

KUSZA
Posty: 7
Rejestracja: 2018-05-22, 12:50
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Krk

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: KUSZA » 2018-06-28, 10:50

mjaza pisze:A10 tez na mustang6g wypada bardziej awaryjnie, niz A6.....
masz co do tego tematu jakieś filmiki lub info od dealera bo szczerze nie słyszałem o problemach z A10 tylko nie wszyscy są zadowoleni z płynności jego działania i "inteligencji" systemu.
Czy ktoś robił porównanie A10 do np. DSG 6 lub 7?



Krzeslobojowe
Posty: 1
Rejestracja: 2018-05-06, 23:31
Model: GT 2018
Silnik: V8 5.0
Kolor: Oxford White
Lokalizacja:: Poznań

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Krzeslobojowe » 2018-07-08, 12:13

Jeśli chodzi o samą zmianę biegu to A10 jest naprawdę na wysokim poziomie w kwestii prędkość przełożenia. W trybie sport+ czy Drag jest naprawdę fajnie i nie odstaje względem dsg, a dodatkowe kopnięcie na Dragu powyżej 100kmh urywa kolejne ułamki sekund. Natomiast jeśli chodzi o szybkość reakcji na manetki, czy myślenie samej skrzyni, to dsg nadal jest zauważalnie , a czasem (w zależności od samochodu) dużo lepsza.



Awatar użytkownika
Daglas
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2018-04-19, 09:30
Model: VI
Silnik: V8 5.0
Kolor: Shadow Black
Lokalizacja:: WE_
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Daglas » 2018-07-09, 20:47

Pojeździłem ostatnio sporo w trybie S i z przyjemnością muszę odwołać napisane wcześniej słowa. Otóż automat spisuje się genialnie. W trybie D w sam raz do codziennego toczenia się wystarczy. Natomiast tryb S to inna bajka, możliwość zabawy w tym trybie łopatkami jest niesamowita, skrzynia reaguje bardzo płynnie, praktycznie bez opoźnień i natychmiast wskakuje na odpowiednie obroty na wybranym biegu - zdecydowanie odczuwalna różnica do trybu D. Seryjny wydech również mocno zyskuje bo zaczyna krzyczeć powyżej 2,5K RPM. Nagle frajda z jazdy jest nie gorsza niż z jazdy tradycyjnym manualem, a w niektórych aspektach nawet jest ponad. Aż chce się jeździć. Takiego Mustanga to ja rozumiem :hurra:

Co do awaryjności A10 to przed zakupem, kopałem w internecie, pytałem branże i nie trafiłem na żadne informacje tego typu, poza jakimiś pojedynczymi przypadkami. Trzeba dbać o regularną wymianę oleju co 50-60K KM i problemów być nie powinno.

Czy dobrze zrozumiałem, że można zmienić skrzynie D na S lub odwrotnie dosłownie w trakcie jazdy? tak tocząc się 10-20 km/h? przy większej prędkości to chyba ryzykowne?



Zamoyski
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-29, 23:34
Model: V6 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Lublin

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Zamoyski » 2018-07-09, 22:03

Zmiany trybu pracy skrzyni przy 140 bym może nie ryzykował (ale to raczej z racji zmiany dynamiki samochodu a nie aspektów technicznych), ale przy 90 śmiało - wszystko załatwia komputer i dba o to żeby skrzyni i silnikowi nic się nie stało



akisel
Forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: 2016-05-12, 05:19
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: akisel » 2018-07-10, 14:26

tak z ciekawości, do użytkowników 5,0 A10
- jakie jest spalanie jeśli soę jedzie około 100 km/h
- jakie ma obroty przy prędkości około 200 km/

z góry dziękuję za odpowiedz



kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: kkk » 2018-07-10, 18:09

Wy tak serio?
Zmieniac miedzy D a S mozesz kiedy chcesz.
Tak samo na S+ czy track.



Awatar użytkownika
clo27
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
Model: s550 gt 18
Silnik: V8 5.0
Kolor: BlackyWhite
Lokalizacja:: krk
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: clo27 » 2019-07-04, 01:58

dokładnie...co do awaryjności zobaczymy, mi poszarpuje z 2 na 3, z 5 na 6 i z 7 na 8, w dół to samo...może jestem przewrażliwiony, ale tak się dzieje głównie przy niedużych v....no nic będą sprawdzać...najgorzej jest przy toczeniu z 2 na 3 a może 23k km i już sprzęgła.... :D


BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638

Hooch180
Forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2019-01-12, 14:44
Model: GT S550 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Orange Fury
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Hooch180 » 2019-07-04, 08:23

mjaza pisze:
2018-06-28, 10:46
A10 tez na mustang6g wypada bardziej awaryjnie, niz A6.....
Regularnie odwiedzam to forum i odnoszę całkowicie odwrotne wrażenie. Jedyne problemy jakie ludzie zgłaszają są rozwiązane poprzez aktualizację lub reset oprogramowania. Drugi "problem" się rozwiązuje po dolaniu płynu do skrzyni (W stanach czasem zalewali za mało, może jakaś seria).



Awatar użytkownika
clo27
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
Model: s550 gt 18
Silnik: V8 5.0
Kolor: BlackyWhite
Lokalizacja:: krk
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: clo27 » 2019-07-13, 13:09

No to ciekawostka a10 pierwszy raz wymieniona przy 600km teraz przy 23tys poszarpywała, diagnoza wymiana na gwarancji po raz drugi.


BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638

Peterg
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-07-12, 15:10
Model: 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Ruby red
Lokalizacja:: Poznań

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Peterg » 2019-07-17, 09:17

Mój przypadek nie dotyczy Mustanga a Mercedesa, ale myślę że może być podobnie.

Mam 9cio biegowy automat w C klasie, i tak jak koledzy już tu pisali... jak szarpie to aktualizacja softu, pytanie na jakich trybach szarpie, w MB dotyczy to trybów sportowych.
A co do "głupienia" skrzyni, to głupieje kiedy próbuje się "sportowo" polecieć na trybie eco lub comfort, skrzynia wtedy widać że nie ogarnia czego użytkownik oczekuje.

No i jak już tu ktoś wcześniej napisał, olej w skrzyni to raczej oczywista rzecz ;)



Arturro
Posty: 6
Rejestracja: 2016-05-08, 15:22

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Arturro » 2019-08-11, 11:32

akisel pisze:
2018-07-10, 14:26
tak z ciekawości, do użytkowników 5,0 A10
- jakie jest spalanie jeśli soę jedzie około 100 km/h
- jakie ma obroty przy prędkości około 200 km/

z góry dziękuję za odpowiedz
Jak jechałem 100 z Gdyni do Słupska to miałem spalanie poniżej 9 litrów, co do obrotów to jeszcze sprawdzę, ale przy 260 na 8 biegu nie wchodził jeszcze na czerwone.

Edit:

Przy 200 km/h miałem 3300 obrotów na 10 biegu



Awatar użytkownika
talerz
Posty: 9
Rejestracja: 2020-03-04, 10:19
Model: GT 2018
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black Shadow
Lokalizacja:: Szczecin

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: talerz » 2020-03-05, 12:08

clo27 pisze:
2019-07-13, 13:09
No to ciekawostka a10 pierwszy raz wymieniona przy 600km teraz przy 23tys poszarpywała, diagnoza wymiana na gwarancji po raz drugi.
U mnie GT 2018 10AT pierwsza wymiana całej skrzyni przy 5 tys. km. Facet w warsztacie we Wrocku (tam serwisowałem) powiedział, że takich wymian było już sporo. Niektóre wysypywały się już po kilkuset kilometrach. Nie wiem, dlaczego nikt o tym nie pisze. Na amerykańskich forach też dużo takich tematów jest....
Z nową skrzynią byłem już na regulacji, bo mocno szarpał na 3 biegu. Po regulacji na 1 tys. przestało i pojawia się na nowo. Mam 14 tys. i zastanawiam się co będzie dalej :(



Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Kratos » 2020-03-05, 17:12

No co dalej...reklamować i tyle. Masz gwarancję to korzystaj, a zwłaszcza poza sezonem. Jakbyś był w temacie innych nowych aut to wiedziałbyś, że nawet przy jakichś daily 100-200 konnych jednostkach w dzisiejszych czasach akcja typu wymiana skrzyni, głowicy, całego silnika, zespołu turbo etc. nikogo nie dziwi. Tak to jest robione, że albo wyjeździsz limit gwarancji i potem płać i płacz albo pada Ci w trakcie gwarancji i z większym lub mniejszym bólem wymieniają Ci to bezkosztowo. Jak zgłębisz fora konkurencyjnych (niekoniecznie cenowo) pojazdów made in DE to zauważysz, że tam również masa aut ma bardzo poważne usterki, a zdarzają się np. akcje, że auto mające 30-50k km już ma miedziane opiłki w oleju :oczami: Obawiam się że ten model stanga to już nie wóz, którym możesz zrobić pół miliona km bez wymiany połowy samochodu ;)


PS. jeżeli byłeś u nich na paru naprawach "regulacyjnych", a skrzynia dalej szarpie to napisz do nich maila, powołaj się na daty wizyt i zaznacz, że problem dalej istnieje i że w Twojej ocenie rekomendowana byłaby wymiana skrzyni na nową, gdyż dotychczasowe działania nie przyniosły skutków i że prosisz o umówienie jazdy testowej z doradcą lub mistrzem serwisu.



Awatar użytkownika
clo27
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2018-09-27, 09:50
Model: s550 gt 18
Silnik: V8 5.0
Kolor: BlackyWhite
Lokalizacja:: krk
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: clo27 » 2020-03-10, 02:41

Mi drugi raz wymienili także mam 3 skrzynie już :) ale powodem nie była raczej skrzynia bo po wymianie szarpalo dalej, dopiero soft wgrany dał idealną prace :)


BlackyWhite by CLO - Mustang GT 2018
http://forum.mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17369#p230638

Awatar użytkownika
Kratos
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2018-10-28, 22:27
Model: GT Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Kolorowy
Lokalizacja:: Za wójtem w prawo

Re: AUTOMAT 10 VS NEW MANUAL 6 W 2018 MUSTANG GT

Post autor: Kratos » 2020-03-10, 10:56

Ja to już przestałem liczyć na nr 3 :rotfl:

Generalnie to warto to zgłaszać choćby przez fakt, że ford dużo części zmienia/udoskonala. Znam temat z BMW, gdzie dopiero ostatni rok produkcji zazwyczaj jest najbliżej "ideału".

Obok skrzyni chyba jest też już nowy model wału napędowego.

Co do softa to dość dziwne podejście, bo 3 znane mi ASO walkę ze skrzyniami zaczynają właśnie od upgrade'a softa i przeprowadzenia poprawnej adaptacji. Dopiero później jeżeli dalej nie czujesz zadowolenia to rekomendują wymianę skrzyni.

Na marginesie pamiętajcie, że wydłużona gwarancja nie jest tożsama z ford assitance i jeżeli macie standardowy set pakietów to po 2 latach już nikt Was za "friko" nie będzie wozić na lawetach, a wiadomo, że awaria w obszarze silnik/skrzynia może nierzadko takowej usługi wymagać ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”