Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
- Model: base
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Chorzów
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Hej
Mam do was pytanie, jak wygląda kwestia przeróbki tylnych lamp Led z rocznika 13-14? Słyszałem, że jedni przerabiają lampy i kodują jakiś sterownik, inny że trzeba przerabiać instalację - np ciągnąc z przedniego kierunku kabel do tylnych lamp.
W kwestii przeciwmgielnego tył, rozumiem, że trzeba przeciągnąć kabel od włącznika do tyłu? Co z resztą , czy coś trzeba jeszcze przerabiać, no i jak wygląda kwestia podłączenia lamp z tyłu.
Czy posiada ktoś schematy? Dzięki wielkie za pomoc
Mam do was pytanie, jak wygląda kwestia przeróbki tylnych lamp Led z rocznika 13-14? Słyszałem, że jedni przerabiają lampy i kodują jakiś sterownik, inny że trzeba przerabiać instalację - np ciągnąc z przedniego kierunku kabel do tylnych lamp.
W kwestii przeciwmgielnego tył, rozumiem, że trzeba przeciągnąć kabel od włącznika do tyłu? Co z resztą , czy coś trzeba jeszcze przerabiać, no i jak wygląda kwestia podłączenia lamp z tyłu.
Czy posiada ktoś schematy? Dzięki wielkie za pomoc
- robin
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 601
- Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Mysle, ze tak dlugo jak sa firmy ktore na tym zarabiaja nie zobaczysz schematow.
Moze sie myle.
Moze sie myle.
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Też się tego obawiam, jest to know how, ktoś musiał to rozkminić i nie każdy chce się tym chwalić tak jak powiedział Robin, według mnie jest to zrozumiałe.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Macie rację koledzy, do tego w tych rocznikach nie jest to ani łatwe ani tanie. Dlatego nawet jeśli chciało by się komuś rozpisać to sensownie to i tak 90% forum i tak by sobie nie poradziła. Z braku czasu lub umiejętności.
Dodatkowo podsuwać gotowce firmom i firemkom żeby sobie zarabiały? Też bym się zastanowił czy się podzielić.
Dodatkowo podsuwać gotowce firmom i firemkom żeby sobie zarabiały? Też bym się zastanowił czy się podzielić.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2019-06-30, 15:26
- Model: 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czerwony
- Lokalizacja:: Legionowo
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Moim zdaniem informacjami mogły by się podzielić osoby, które mają przerobione lampy. Jak to u nich wygląda. Czy jest coś podłączone, czy też konieczna była ingerencja w lampę.
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Ale jakich informacji mają udzielić? Że trzeba rozcinać lampy, dolutować kilkadziesiąt diod do pomarańczowych kierunków, dołożyć elektronikę do sekwencji (często autorskie rozwiązania) a na koniec posklejać to trwale i estetycznie.
To wie każdy kto przejrzy dokładnie forum.
I dlatego nie będzie prostego poradnika "zrób to sam"....... niestety.
To wie każdy kto przejrzy dokładnie forum.
I dlatego nie będzie prostego poradnika "zrób to sam"....... niestety.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
- Model: base
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Chorzów
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
NIe chodzi mi o przelutowanie led w lampach, co generalnie jest do ogarnięcia, bardziej chodzi mi o instalacje dodatkowe które trzeba wykonac - np przeciwmgielne itp
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
No to jak w każdym innym amerykańcu, i tak do roku modelowego 2014 nic nie ma do wykorzystania i instalacje, żarówki, przełącznik trzeba sobie dorobić. Gotowców jako takich nie ma, sposobów i wykonań jest sporo.
A jeśli twierdzisz że otwieranie lamp, dokładanie diod, i elektroniki sterującej to "nie problem" to tym bardziej reszta to pikuś.
O ile do 2012 włącznie można w paru słowach i rysunkach przekazać sposób przeróbek, to w 2-gim lifcie V-gen jest to duuuużo bardziej skomplikowane.
W dodatku jeden chce sekwencje i przeciwmgielne w lampach a drugi zadowoli się czymś mrugającym na pomarańczowo i lampką od żuka pod zderzakiem.
Z mojej strony przeciwmgielne:
Jakiś włącznik na desce lub pod, napięcie można "pożyczyć" z włącznika świateł (jest tam plus po zapłonie) kabelek do tyłu, masa gdziekolwiek, do żarówki/leda i masz przeciwmgielne.
Kierunki:
Ciągniemy dwa przewody z przednich kierunkowskazów i zasilamy nimi diody kierunków z tyłu (gdziekolwiek i z czegokolwiek miały by być) uprzednio pozbawiając sterowania kierunkami diod stopu.
I w teorii po sprawie
A jeśli twierdzisz że otwieranie lamp, dokładanie diod, i elektroniki sterującej to "nie problem" to tym bardziej reszta to pikuś.
O ile do 2012 włącznie można w paru słowach i rysunkach przekazać sposób przeróbek, to w 2-gim lifcie V-gen jest to duuuużo bardziej skomplikowane.
W dodatku jeden chce sekwencje i przeciwmgielne w lampach a drugi zadowoli się czymś mrugającym na pomarańczowo i lampką od żuka pod zderzakiem.
Z mojej strony przeciwmgielne:
Jakiś włącznik na desce lub pod, napięcie można "pożyczyć" z włącznika świateł (jest tam plus po zapłonie) kabelek do tyłu, masa gdziekolwiek, do żarówki/leda i masz przeciwmgielne.
Kierunki:
Ciągniemy dwa przewody z przednich kierunkowskazów i zasilamy nimi diody kierunków z tyłu (gdziekolwiek i z czegokolwiek miały by być) uprzednio pozbawiając sterowania kierunkami diod stopu.
I w teorii po sprawie
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
- Model: base
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Chorzów
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Słavol jakiś schemat podłączenia do lamp tylnych? Albo schemat samych lamp?
-
- Forumowicz
- Posty: 145
- Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
- Model: 3.7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: smerf
- Lokalizacja:: Chodzież
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Ale podłączenia do czego? Kable z przednich kierunków podłączyć trzeba do nieistniejących kierunków tylnych. Właśnie to jest najtrudniejsze.
Nie ma w tych lampach gniazd żarówek które da się wykorzystać i wetknąć jakieś ledy. Trzeba umiejscowić sobie customowe ledy robiące za kierunki, podłączyć do modułu robiącego efekt sekwencji (jeśli ktoś chce) i zasilić to przewodami z przodu. Do tego nie potrzeba żadnego schematu. Instalacje trzeba stworzyć i jeśli ktoś potrafi poradzić sobie z przeróbką lampy to z resztą tym bardziej.
Z pierwszym liftem (2010-2012) jest duuużo łatwiej i taniej. I tu można pomóc rozmową lub rysunkiem, nawet średnio rozgarnięty hobbysta sobie poradzi.
Nie ma w tych lampach gniazd żarówek które da się wykorzystać i wetknąć jakieś ledy. Trzeba umiejscowić sobie customowe ledy robiące za kierunki, podłączyć do modułu robiącego efekt sekwencji (jeśli ktoś chce) i zasilić to przewodami z przodu. Do tego nie potrzeba żadnego schematu. Instalacje trzeba stworzyć i jeśli ktoś potrafi poradzić sobie z przeróbką lampy to z resztą tym bardziej.
Z pierwszym liftem (2010-2012) jest duuużo łatwiej i taniej. I tu można pomóc rozmową lub rysunkiem, nawet średnio rozgarnięty hobbysta sobie poradzi.
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2018-08-16, 14:03
- Model: GT '14
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarno-Czarny
- Lokalizacja:: WWL
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Dokładnie tak jak Słavol pisze... ja mam z 14' nowa wiązka z przodu idzie do tyłu do "stworzonych" kierunków a przeciw mgielne mam zrobione pod włącznik halogenów które akurat mam usunięte z przodu.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2019-07-30, 13:35
- Model: base
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Chorzów
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
Ok, a czy ktos mi podpowie gdzie mam w sie w lampie wpiąć aby zrobić tylne przeciwmgielne?
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2018-08-16, 14:03
- Model: GT '14
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarno-Czarny
- Lokalizacja:: WWL
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
U mnie w wolnym tłumaczeniu jest tak że pierwszy od lewej led (lewa lampa) który był oryginalnie stopem ma obecnie dwie funkcje 1 kierunkowskaz 2 przeciw mgielne....
Włącznik jest od przednich halogenów które mam zdemontowane (wolę bez )
Włącznik jest od przednich halogenów które mam zdemontowane (wolę bez )
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2023-10-29, 09:58
- Model: V Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Legnica
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
slavol pisze: ↑2019-08-22, 10:49No to jak w każdym innym amerykańcu, i tak do roku modelowego 2014 nic nie ma do wykorzystania i instalacje, żarówki, przełącznik trzeba sobie dorobić. Gotowców jako takich nie ma, sposobów i wykonań jest sporo.
A jeśli twierdzisz że otwieranie lamp, dokładanie diod, i elektroniki sterującej to "nie problem" to tym bardziej reszta to pikuś.
O ile do 2012 włącznie można w paru słowach i rysunkach przekazać sposób przeróbek, to w 2-gim lifcie V-gen jest to duuuużo bardziej skomplikowane.
W dodatku jeden chce sekwencje i przeciwmgielne w lampach a drugi zadowoli się czymś mrugającym na pomarańczowo i lampką od żuka pod zderzakiem.
Z mojej strony przeciwmgielne:
Jakiś włącznik na desce lub pod, napięcie można "pożyczyć" z włącznika świateł (jest tam plus po zapłonie) kabelek do tyłu, masa gdziekolwiek, do żarówki/leda i masz przeciwmgielne.
Kierunki:
Ciągniemy dwa przewody z przednich kierunkowskazów i zasilamy nimi diody kierunków z tyłu (gdziekolwiek i z czegokolwiek miały by być) uprzednio pozbawiając sterowania kierunkami diod stopu.
I w teorii po sprawie
To ja bym sie podpiął tylko nie wiem jakie kolory mają przewody kierunkowskazów w przednich lampach. Może ktoś wie i podpowie ?
Edit: Ok. Ogarnąłem. Potwierdzam, Mustang V 2014 r. Wystarczy doprowadzić przewody z przednich kierunkowskazów do kabelków wychodzących z tylnych lamp po przeróbce i wszystko pięknie , rytmicznie miga. Zero błędów. Z przodu wpiąłem się szybkozłączką do środkowych ( są trzy )przewodów w małych kostkach od kierunków.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2023-10-29, 09:58
- Model: V Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Legnica
Re: Schemat instalacji i przeróbki tylnych lamp 2013-14
No i , o ile z podpieciem tylnych kierunkowskazów do przednich przebieglo sprawnie i bez błedów ,to już podpięcie świateł STOP w lampach ze światłem STOP w klapie powoduje krótki błysk i odcięcie wszystkich stopów do momentu ponownego włączenia zapłonu. Przypuszczam , że potrzebny będzie jakiś przekaźnik.
Czy ktoś podpowiedział by jak taki przekaźnik podpiąć? Jakiś rysunek, schemat albo łopatologicznie np. zasilanie do tej nóżki , a od tej nóżki do lamp
Czy ktoś podpowiedział by jak taki przekaźnik podpiąć? Jakiś rysunek, schemat albo łopatologicznie np. zasilanie do tej nóżki , a od tej nóżki do lamp