[S197] manualna skrzynia biegow 2005+ v6 + dogtracking

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

[S197] manualna skrzynia biegow 2005+ v6 + dogtracking

Post autor: caniggia » 2009-06-13, 21:54

czesc

pytanie do uzytkownikow manuala v6, czy slychac u Was jak skrzynia pracuje?

wymienilem lozysko oporowe bo je sol zezarla, jest cicho, ale skrzynie wydaje mi sie ze slychac. Jak jest u Was.

Drugie pytanie odnosnie precyzji wchodzenia biegow, niezbyt precyzyjnie ten mechanizm dziala (np w porownaniu do octavki).

I jeszcze takie pytanie, czy ktos wymienial moze drazek reakcyjny na regulowany zeby ustawiac dogtracking. Moj jest obnizony troche (pony) i zeby skorygowac pozycje tylnego mostu musialem skrocic (aktualnie przez wygiecie) o cm drazek reakcyjny, teraz jest ok.

Wyczytalem ze oryginalnie pony ma normalny drazek a powinien miec krotszy.
Ma ktos na ten temat informacje?

Pozdro
caniggia
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:07 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ewelina
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2008-10-06, 12:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Legend Lime
Kontakt:

Post autor: ewelina » 2009-06-14, 18:11

ja od siebie moge powiedziec tylko tyle, że w trakcie jazdy biegi wchodzą delikatnie i bez problemów a jesli chodzi o wrzucanie 1 czy wstecznego to wchodza bez problemu, ale trzeba mocno wcisnąc sprzęgło jak przy odpalaniu.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1f4f5cf87a94d199][img]http://images37.fotosik.pl/146/1f4f5cf87a94d199m.jpg[/img][/url]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-06-14, 21:54

dzieki, wlasnie o to chodzi, ze delikatnie to one wchodza, ale zeby szybko dynamicznie, to juz czasem ciezko trafic. Poczytalem troche w us i faktycznie, dzwiek skrzyni to jest normalne, dzwignie zmiany biegow tez zalecaja od razu wymienic na aftermarket i wtedy jest precyzja.
Odnosnie skrzyni, to dzwieki w skrzyni zaczely sie od czasu jak ford zaczal zalecac atf do manuala.

tak wiec w niedalakiej przyszlosci pewnie sprawie sobie jakis nowy mechanizm do zmiany biegow.

troche jestem zaskoczony, bo automat cicho lecial, bez stukow walu przy zmianie biegow, a tu jakos topornie to wszystko dziala.



Rocky
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2008-12-04, 01:20
Model: Mustang 2008
Silnik: V6 3.8
Kolor: granatowy

Post autor: Rocky » 2009-06-14, 22:03

U mnie zaraz po odpaleniu to przy wrzucaniu trójki i puszczaniu sprzęgła drążek skrzyni biegów wpada w wibracje i ze skrzyni niepokojąco skrzeczy. Ale jak chwile auto popracuje to potem już jest okey,chyba jest po prostu jeszcze nierozsmarowana,to normalny objaw?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-06-14, 22:17

u mnie akurat nic takiego sie nie dzieje...



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-06-15, 01:09

Ja w GT bez wysprzęglenia do podłogi nie ma co myśleć o zmianie biegu. W czasie jazdy zdarza się, że trudno trafić w 3, ale reszta wchodzi raczej ok. No i szarpanie wałem to norma, zanim człowiek się nie nauczy delikatniej zmieniać biegi. Generalnie - topornie, bez taryfy ulgowej typowej dla normalnych, grzecznych wozideł.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-06-15, 01:52

czyli znaczy sie normalka. calkiem inne odczucia niz w autotomacie, juz myslalem ze cos skopane.

biegi podobno lepiej wchodza z innymi drazkami, reszta moze zostal - biegi akuran najbardziej mnie denerwuja.

dzieki,

pozdro.



Awatar użytkownika
barthek
Posty: 9
Rejestracja: 2009-05-27, 22:43
Silnik: V6 4.0
Kolor: Grabber Blue
Kontakt:

Post autor: barthek » 2009-06-15, 07:46

U mnie mam z 1 na 2 i 2 na 3 bieg tyknięcie, jakby luz jakiś był (podobnie do tego co napisal pavlito). Sprawdzałem to przy moście obrotowy luz oszacowałem na około 2mm. Szybko napisałem do kumpla w USA co ma Stanga i swoich mechaniorów i On mi na to że luzu wogóle nie powinno być ewentualnie do 0,2 mm. Co prawda napisał też, że jeżeli nie mam zamiaru tuningować i to tyknięcie przy zmianie biegów mi nie przeszkadza to żebym na razie o tym zapomniał.
Co do biegów to wsteczny wchodzi mi z nieukrywanym trudem, jedynka tak sobie, reszta znośnie.


http://www.f1liga.pl

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-06-16, 01:10

no teraz to juz mi skrzynia nie wyje, cala przyczyna byla w zle podwieszonym tlumiku,
na jednym wieszaku bylo bardzo ciasno i przenosilo wszystkie drgania i odglosy do srodka.



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2009-07-10, 23:31

Podepnę się trochę w temat... W Stangu który chce kupić: V6 4.0 2006rok manual, na biegu jałowym wyraźnie słychać "dziwny" dźwięk. Po wciśnięciu sprzęgła lub zmiany pozycji drążka biegów wszystko znika. Co to może być??? Bo właściciel mówi że one tak mają ;/ nie bardzo mu wierze... Prosze o pomoc!!!



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-07-11, 04:11

No z reguły jak na "luzie" coś hałasuje, a po wciśnieciu sprzegła dzwięk ustaje to zbliża się jego remont (chyba że coś tam się poluzowało :P i "dzwoni" jak w rezonans wpada).. miałem tak co prawda nie w Mustangu tylko w busie Iveco.. z nową tarczą i dosciskiem problem ustał i niepojawia się do dziś :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-11, 07:57

zaborjr pisze:Podepnę się trochę w temat... W Stangu który chce kupić: V6 4.0 2006rok manual, na biegu jałowym wyraźnie słychać "dziwny" dźwięk. Po wciśnięciu sprzęgła lub zmiany pozycji drążka biegów wszystko znika. Co to może być??? Bo właściciel mówi że one tak mają ;/ nie bardzo mu wierze... Prosze o pomoc!!!
Ja mam to samo a ma dopiero 7000 km



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-07-11, 13:24

lozysko dosciskajace(tzw oporowe) to czeste ze nowe halasuja. Ja kupilem do gt nowe oryginalne i mi halasuje:)



Awatar użytkownika
szeryf40
Posty: 8
Rejestracja: 2009-05-10, 22:31
Model: Mustang 2000
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Post autor: szeryf40 » 2009-07-11, 13:39

Generalnie jest tak że jeśli hałas występuje tylko przy swobodnym pedale sprzęgła a po jego naciśnięciu ustaje to odpowiedzialne za "odgłosy" jest łożyski wyciskowe przy tarczy sprzęgła. Po prostu jak jest luźne (nie naciśnięty pedał) to hałasuje ajak się naciśnie to luzy się kasują i wtedy jest cicho.
Natomiast jeśli hałas ustaje po zmianie położenia drążka to znaczy że hałasują łożyska w skrzyni i tu problem jest troszkę większy czyt. kosztowniejszy. Proponuję aby upewnić się czy aby na 1000% jest wymagany stan oleju w skrzyni. Ja wiem że to głupie i każdy powie że napewno jest. Ale ja sam miałem takie zdarzenie że przyprowadzając auto z zagranicy obejrzałem je dokładnie, silnik i skrzynia super suche tylko tyle kurzu co powinno być z eksploatacji. Przejechałem autkiem 1200km i było super a nastepne dwieście zabiło skrzynię :zly: Okazało się że w skrzyni nie było wystarczajaco oleju, było ok 30% wymaganego stanu. Otóż poprzedni właściciel robiąc serwis oddał samochód na warsztat, wymieniono olej ale okazało się że brakło oleju do skrzyni więc zostało wlane tyle ile było. Resztę miano uzupełnić następnego dnia. Nie wiadomo dlaczego tak się nie stało. Auto zostało odebrane, przejechało ok 200km i potem stało kilka miesięcy.
Jak je zabierałem to dostałem informację że wszystkie oleje, płyny i filtry są tak naprawdę dopiero co wymienione więć nie odkręcałem korka kontrolnego w skrzyni, obejrzałem ją tylko z zewnątrz i niestety nadziałem się na minę :zly: no ale cóż człowiek uczy się przez całe życie. Sprawdź więc czy aby napewno jest dobrze z olejem :)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-12, 00:21

A gdzie jest ten korek - dajcie jakies foto lub rysunek dla tych co nie wiedza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”