Sprężarka vs turbina

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
janekkkk
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-16, 09:50
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic Gray

Sprężarka vs turbina

Post autor: janekkkk » 2017-08-16, 21:36

Witam.
Przymierzam się do zakupu sprezarki/turba jednak ze względu na różnorodność systemów doładowań prośbą o ocenę i ewentualne sugestie/uwagi.
Bije się z myślami pomiędzy superchargerem od Ford Racing (stage 2) gdzie przyrost momentu jest bardzo równy w całym zakresie a turbiną która wytwarza ciśnienie dopiero powyżej 3k obrotów.
Sa jeszcze hybrydowe moduły jednak nie mam przekonania do nich.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Sprężarka vs turbina

Post autor: Matt84 » 2017-08-16, 23:22

Dla mnie wybór byłby prosty: supercharger. Zachowuje (albo zapewnia gdy wyjściowo go nie ma, patrz silnik 3.7) charakter silnika typowy dla muscle cara - duży moment od samego dołu, bez turbo dziury, bez jakichś zaworów, świstów i innego popierdywania ;) Mniejsza komplikacja układu niż przy turbo, świetny dźwięk (nie zabiera ciśnienia z wydechu, no i ten jęk..) i lepszy wygląd pod maską, nie jakieś turbo małżowiny (tak, wiem że są spiralne superchargery wyglądające jak turbo) ;) Dla mnie same plusy. Oczywiście jak ktoś chce liczyć każdego konia mechanicznego to turbo jest bardziej wydajne jak już zbuduje boost, ale superchargerem dołożysz koni aż nadto i będzie to bardziej równomierne i natychmiastowe.



Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Sprężarka vs turbina

Post autor: Dante. » 2017-08-22, 23:23

Ja to tylko tutaj pozostawię w ramach mojej odpowiedzi



- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Feniks
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2016-01-16, 06:31
Model: GT Premium
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Sprężarka vs turbina

Post autor: Feniks » 2017-08-23, 00:43

Osobiście sprzedałem sporo Roush'ów R2300 Phase 1 i 2 oraz VMP-ków Stage 3. Główny "Bama calibration specialist" zakładał Rousha pare dni temu przez "showem". Cała firma słyszała jak na dyno był co pare minut :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”