Olej do Kojota

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2017-01-21, 08:43

Behemoth pisze:
akisel pisze:czy ktoś podpowie, jaki jest olej zalany w nowym GT 5,0?
Castrol 5W20.

Finalnie zamówiłem AMSOIL 5W20 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil w opakowaniach 0.946L (9 szt. na wszelki wypadek i ewentualne dolewki). Polecał go również p. Piotr ze sklepu zmienolej.
I dobrze - duzej roznicy w sumie miedzy nimi nie bedzie. Ja leje dalej Castro bo taki mam od reki.
Te 0.946l to amerykanskie kwarty - niektorzy podaja, ze to 1:1 z litrem tylko przy wiekszej ilosci moze zabraknac ;)
Na wymiane potrzeba ok 7,5l takze powinna ci zostac prawie cala butelka - do bagaznika na dolewki(ja od zmiany do zmiany te pol litra podolewalem).



mesi121
Posty: 1
Rejestracja: 2017-02-05, 01:56
Model: 6
Silnik: V6 3.7
Kolor: niebieski

Re: Olej do Kojota

Post autor: mesi121 » 2017-02-05, 12:06

]witam! mam mustanga 2016 3.7 v6 ,sprowadzilem niedawno. moze ktos wie co ile wymienia sie olej i filtry?? a jak to jest z rozrzadem? moze jeszze jeszze jakies przydatane informacje co sie wymienia i kiedy na co ttrzeba zwracac uwage? jesli ktos udzieli odpowiedzi z gry dziekuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2017-02-05, 13:07

Filtr oleju ten sam co do 5.0 - FL-500-S
Filtr powietrza do wszystkich ten sam - FA-1918
Olej do silnika - WSS-M2C945-A


Pojemnosci:
Engine oil 6.0 qt (5.7 L)
Engine coolant 12.4 qt (11.7 L)
Brake fluid Between MIN/MAX on brake fluid reservoir
Rear axle fluid 3.2 pt (1.5L)
Rear axle friction modifier 4.0 fl oz (118 ml)
Automatic transmission fluid1 12.0 qt (11.4 L)
Manual transmission fluid1 2.7 qt (2.6 L)
Windshield washer fluid Fill as required
Fuel tank 16.0 gal (60.6 L)
A/C refrigerant 24.0 oz (0.68 kg)
A/C refrigerant compressor oil 3.4 fl oz (100.5 ml)

Zalecane wymiany te samedla wszystkich:

Normal
7000–10000 mi, (12,000–16,000 km), Normal commuting with highway driving, No or moderate, load or towing, Flat to moderately hilly roads, No extended idling

Severe
5000–7000 mi, (8,000–11,999 km), Moderate to heavy load or towing, Mountainous or off-road conditions, Extended idling, Extended hot or cold operation

Extreme
3000–5000 mi, (4,800–7,999 km) Maximum load or towing, Extreme hot or cold operation

Cyclone tez jest na lancuchu wiec poki nie masz ziliona najechanego albo cos sie nie dzieje to bym sie o rozrzad nie martwil.



Awatar użytkownika
Behemoth
Młodszy Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
Model: S550 GT EU
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: Behemoth » 2017-03-02, 16:01

Jeżeli zbyt szybko (np. po 7k normalnej+ jazdy jak u mnie) zapala Wam się lampka "zmień olej" skontaktujcie się ze swoim ASO. Mi udało się załapać na wymianę oleju na koszt Forda, w zamian wypełniając krótką ankietę.

Zakupiony wcześniej AMSOIL poczeka na kolejną wymianę.


Pozdrawiam,
Krzysiek

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Olej do Kojota

Post autor: veeefour » 2017-03-04, 00:33

Dzis wymienilem sobie sam - tym razem wlalem Millers XF Longlife 5w20.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Olej do Kojota

Post autor: lamina » 2017-03-04, 10:13

5w20 Ford zaleca do normalnego uzytkowania auta,
Dla aut z pakietem performance w zwyklym GT oraz boss i gt500 zaleca 5w50, ogolnie dla uzytkownikow ktorzy czesto operuja na obrotach powyzej 3000 zalecaja olej 5w50,
Stosowanie 5w50 w normalnym GT moze w teorii tylko zwiekszyc spalanie, ale w kazdym innym aspekcie jest lepszy od w20 , ale nie stosuje sie 5w50 long life



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Olej do Kojota

Post autor: Matt84 » 2017-03-04, 10:39

No może nie w każdym aspekcie... Jeżeli jeździmy zimą w naszym klimacie to liczy się też ochrona silnika przy zimnym starcie. Temperatura/szybkość płynięcia w minusowych temperaturach będzie najczęściej inna dla 5w20 a inna dla 5w50, mimo że oba mają 5w, oczywiście na korzyść 5w20. Dlatego ja jednak wybrałem 5w20 przy zmianie jesienią; jeżdżę codziennie i przez cały rok. Na lato i upalanie na torach pewnie wybrałbym 5w30 albo wyżej.



konio12345
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-08-08, 18:52
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: Oxford White

Re: Olej do Kojota

Post autor: konio12345 » 2017-03-05, 13:39

Hej - podasz źródło gdzie to znalazłeś ?
lamina pisze:5w20 Ford zaleca do normalnego uzytkowania auta,
Dla aut z pakietem performance w zwyklym GT oraz boss i gt500 zaleca 5w50, ogolnie dla uzytkownikow ktorzy czesto operuja na obrotach powyzej 3000 zalecaja olej 5w50,
Stosowanie 5w50 w normalnym GT moze w teorii tylko zwiekszyc spalanie, ale w kazdym innym aspekcie jest lepszy od w20 , ale nie stosuje sie 5w50 long life


Borla Touring Catback, BC RS43 Forged Wheels, BMR Vertical Links - Spherical Bushings, SR Performance IRS Tie Down Kit, Steeda IRS Alignment Kit, C&L Street CAI, Ford Perf. GT350R Strut Tower Brace, Ford Perf. Oil Catch Can, DD LED Sidemarkers

house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Olej do Kojota

Post autor: house_1 » 2017-04-16, 15:52

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu mam 5.0GT i bardzo nurtuje mnie temat oleju (5W-20). Zalecany ma dość niskie parametry lepkościowe, poza tym po Subaru jestem przyzwyczajony że na zalecanym 5W-30 silniki się wysypują dość szybko i stosuje się 5W-50, 15W-50, 10W-60 czy nawet 20W-60. I trwałość motorowni jest znacznie wyższa.
Patrząc po wypowiedziach forumowiczów większość leje olej zgodny z normą producenta. Poczytałem tu i tam w necie i norma WSS M2C948-B oparta jest na normie C2 - a ta dotyczy raczej innych spraw niż rodzaj i odporność filmu olejowego.
Zastanawiam się nad użyciem albo oleju 0W-40 lub 5W-50. Czy ktoś może próbował takiego rozwiązania?

Auto nie ma lekko i korzystam z całego zakresu obrotów, czasami "potykając" się o odcinkę....



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Olej do Kojota

Post autor: lamina » 2017-04-17, 13:28

konio12345 pisze:Hej - podasz źródło gdzie to znalazłeś ?
lamina pisze:5w20 Ford zaleca do normalnego uzytkowania auta,
Dla aut z pakietem performance w zwyklym GT oraz boss i gt500 zaleca 5w50, ogolnie dla uzytkownikow ktorzy czesto operuja na obrotach powyzej 3000 zalecaja olej 5w50,
Stosowanie 5w50 w normalnym GT moze w teorii tylko zwiekszyc spalanie, ale w kazdym innym aspekcie jest lepszy od w20 , ale nie stosuje sie 5w50 long life
Nic prostszego, jest w wytycznych serwisowych, ale JEST w INSTRUKCJI na stronie 297 jako zalecany do aut z TrackPack czyli z zasady tych co sie kreci mocniej
http://cdn.dealereprocess.com/cdn/servi ... ustang.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Po za tym jest suplementach do instrukcji np z Boss 302 i w tym aucie jest tez na korku wlewu oleju.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Olej do Kojota

Post autor: lamina » 2017-04-17, 13:48

A i jeszcze oficjalna tabeta Motorcraft, ciemny szary oznacza 5w50
http://www.motorcraft.com/servlet/BlobS ... blobkey=id" onclick="window.open(this.href);return false;

Specyfikacja fordowskiego 5w50
https://www.fcsdchemicalsandlubricants. ... otor%20Oil" onclick="window.open(this.href);return false;

Brak jakichkolwiek przeciwskazan dla 5w50 w niskich temperaturach wzgledem 5w20, tutaj chyba jedynym aspektem sa koszty i ekologia z ekonomia.



house_1
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-04-16, 15:07
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Olej do Kojota

Post autor: house_1 » 2017-04-17, 14:55

Wychodzi na to, że tak jak się domyślałem, olej 5W-20 to kolejna eko-bzdura. Wiec zaleję Mobilem 0W-40 i będę obserwował. Mam w.... (poważaniu) tą całą pseudoekologię kosztem trwałości silnika. A katalizatory przeżyją nieekologiczny olej jak sądzę.

Co do spalania: W Subaru Legacy H6 3.0 245KM różnica w/g kompa pomiędzy 5W-30 a 5W-50 pod moją nogą wynosiła ok.0,3l/100km. Więc TEORETYCZNIE była zauważalna.

PS. Nie wiem, czy wskaźnik zużycia oleju działa dobrze czy źle w moim wozie, ale po 3200km pokazuje sprawność oleju na poziomie 30% :D . Więc do 5000km mogę nie dociągnąć....



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Olej do Kojota

Post autor: Matt84 » 2017-04-18, 11:02

To nie do końca takie proste, kupić 5w50 i nie martwić się o nic - wszyscy by tak zalecali, gdyby to działało dobrze.

Po pierwsze, porównajcie karty charakterystyki 5w50 i 5w20 (full synth) ze strony powyżej, w szczególności lepkość przy -30. Niby oba mają 5w, ale jednak wartości przy zimnym inne, to raz.

Dwa, spójrzcie na ten wątek na SVT Performance ("Oficjalny Wątek Analizy Zużytego Oleju w 5.0/Boss 302")
https://www.svtperformance.com/forums/t ... 918/page-6" onclick="window.open(this.href);return false;

Wypowiadają się tam ludzie z Amsoil (przy okazji polecam ich kanał Engine Masters na YouTube), zbierają próbki oleju z silników i analizują w laboratorium. Aktywny w tym wątku przedstawiciel Amsoil, teoretycznie zainteresowany sprzedażą drogiego 5w50 twierdzi, że do normalnej jazdy z okazjonalnym gazem do dechy 5w20 jest wystarczający. Jako lepiej chroniący przed zerwaniem filmu olejowego przy ostrej jeździe i okazjonalnym upalaniu na torze zalecają 0w30, dopiero przy długotrwałym, mocnym użytkowaniu torowym na granicy wydajności chłodzenia zalecają 5w50 wyraźnie pisząc, że do codziennej jazdy, stop&go i na krótkich dystansach (przysłowniowa jazda "po bułki") taki olej się słabo nadaje, i zalecają jak już to 10w30. Dlaczego? 5w50 działa dobrze jak się jeździ przez większość czasu na dobrze rozgrzanym silniku (jazda torowa), przy zimych startach co chwile, szczególnie w naszym klimacie, jednak nie jest zalecany.

Ze strony 6 wątku:
Amsoil ALM 5W-20 – If your car is 100% stock, never raced, driven like a grandma, or short trip driven, no matter the climate….use this. *Mustang GT only*

Amsoil AZO 0W-30 - If your car is driven year round up north in very cold temperatures with bolt on mods, street/drag raced during the summer, and you want one oil for year round use....use this.

Amsoil ATM 10W-30 - If your car is moderate to heavily modded, used in hotter climate states, or never driven during winter months in northern states...use this. *If you always short trip the car, use Amsoil AZO or ALM instead (never get the oil up to full temperature)*

Amsoil RD30 10W-30 - If your street car is modded to the max and producing HP beyond 600 rwhp, turbo or Supercharged, especially E85 fuel engines...use this.

Amsoil XLO 10W-40 - If you have a Boss 302 or Track Pack GT, driving it mostly on the street, and you close course run your car for the experience (learning - short heats)....use this.

Amsoil AMR 5W-50 - If you have a Boss 302 or Track Pack GT, and you close course race your car in competition for extended sessions, or you are concerned about warranty compliance…use this. This lubricant is best suited when pushing your car to the edge of cooling limits from sustained high rpm operation. *Not optimal for short trip, grocery getting street duties*

*Boss 302 and Track Pack GT owners - If you do not road race your car, use Amsoil ATM 10W-30. 5W-50 spec for this engine is overkill and results in excessive oil pressure for street use only.*



SilverTM
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Olej do Kojota

Post autor: SilverTM » 2017-04-19, 21:49

A ja szukając czegoś lepszego od Castrola trafiłem na http://motoroils.pl/sklep/product_info. ... cts_id=469" onclick="window.open(this.href);return false; po czym okazało się że właściciel firmy mieszka parę kilometrów ode mnie i miałem okazję porozmawiać z nim na żywo. Olej legalny kupowany bezpośrednio w hurtowni ( sam widziałem dostawę ). A tutaj pakiecik promocyjny zrobiony specjalnie pod forum. Polecam raz że wychodzi sporo taniej jak w ASO , na lepszym oleju ( przynajmniej wiadomo co jest nalane bo ASO leje to co uważa za stosowne ) , i pokazując rachunek podczas wymiany w ASO zachowujemy gwarancję ( w moim aso kserują fakturę i podpinają pod zlecenie ).

Polecam.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Olej do Kojota

Post autor: Matt84 » 2017-04-20, 13:35

Pakiet spoko, ale 10 litrów to chyba jak się komuś mocno ręce trzęsą, szczególnie do V6 ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”