Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-20, 16:05

A możesz mi doradzic gdzie takie sprezyny dostac? jakiej firmy?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Rezor » 2016-09-21, 08:08

Ja na tył brałem vogtlanda, a na przód coilover eibacha. Ten pierwszy idzie dostać na allegro albo niemieckim ebayu.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 08:29

Widziałem ten pierwszy jest w sprzedazy, ale do tego modelu Mustanga nie było, chyba że trzeba zamówić



Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 08:30

Amorki zostawić czy też jakieś sportowe montować?



Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 08:39

Myślałem nad amortyzatorem Olejowo gazowym ze zmiennym tłumieniem MONROE Sensa-Trac seria REFLEX

http://allegro.pl/przedni-amortyzator-m ... 69033.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 08:54

Co do olejów to znalazłem instrukcję Mustanga. Olej do skrzyni to Motorcraft Mercon nr Forda: XT-2-QDX, a do silnika to albo Motorcraft Premium 10W/30 Pełen Syntetyk, albo Motorcraft Premium 5W/30 pełen Syntetyk



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Rezor » 2016-09-21, 09:03

Pierwsze słyszę o tych amortyzatorach :) U mnie będzie (bo kupiłem ale nie ma kiedy zamontować) regulowany zestaw KONI Sport. Na przód dedykowane do FOXa (pasują do SN95), a na tył kupiłem od bmw e36 :D robiłem przymiarkę i powinien pasować. Kwestia wyregulowania.
Ja leję 5w30 ale ciężko stwierdzić czy jest ok ze względu na obecne przebiegi :P


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 13:52

Nie ma znaczenia jaki przebieg jezeli auto ma nawet 500 000 a jest na jednym od nowego np na 5w/30 to wogóle nie powinno sie zmieniać i zostać przy tym samym. Uważam ze 10w/40 nie nadaje sie do aut. taki olej to tylko do traktorów



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Rezor » 2016-09-21, 14:03

"przebiegi" w sensie, że samochód więcej stoi niż jeździ. Swoją drogą jak wymieniałem olej w 300C facet nie chciał mi wlać 10w30 bo twierdził, że do kosiarki, a nie do takiego samochodu i zapierał się, że musi być 5w30. Efekt: spalił 2L oleju na 10k km. Jak zadzwoniłem żeby opierniczyć jak zszedł mi pierszy litr to wina była wszystkiego: instalacji LPG, zużytego silnika ale olej jest idealny. Miesiąc temu wlałem zalecany 10w30 i jest ok, a nawet śmiem twierdzić, że samochód lepiej pracuje.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 18:11

Ale 10W/30 w sensie syntetyczny tak? W zasadzie nie wiadomo jaki był w nim wczesniej lany, bo jesli gęstszy a potem wlano rzadszy to mógł spalić. Ale jeśli auto jest na Lpg to lepiej jak jest gęstszy.



Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-21, 21:14

Zastanawiam się nad zmianą tłumika, szukam czegos ciekawego, tylko ,że do naszych modeli mało wyboru



Awatar użytkownika
cheetq
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2014-08-17, 21:47
Model: GT Deluxe 2000r.
Silnik: V8 4.6
Kolor: Atlantic Blue
Lokalizacja:: Gdańsk
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: cheetq » 2016-09-22, 08:58

W sprawie tłumików odezwij się do Mcgan
http://loudcustoms.pl/uklady-wydechowe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do oleju... U mnie powszedni właściciel lał castrola 10w40, za mojej kadencji auto jeździ na motulu 10w30.
Jedyny zły efekt zmiany oleju to: poszedł zimering od koła pasowego, ale po wymianie zero wycieków a autko chodzi jak marzenie :super:
Aktualne spalanie oleju to 200ml na 10tys. km, jak na V6 uważam, że wynik jest super.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Rezor » 2016-09-22, 09:16

Jak Ci za słabo gra to pierwsza sprawa, że są tam 4 katalizatory i 2 tłumiki (2 katy i tłumik na stronę). Jak chcesz robić wydech to najlepiej najpierw wymienić kolektory na "equal length" i wywalić te 2 katalizatory przy H-pipe.
https://cfc7329ad537523a5de1-b21544d490 ... l_9637.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli dalej za słabo no to można pobawić się w wymianę tłumików.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Lazur
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2016-09-18, 01:36
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lazurowy metalic

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Lazur » 2016-09-22, 18:38

Widzę,że ta firma Lodcustoms montuje cały układ Turbo. Czy ktoś już takiego zamontował do Mustanga?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Wymiana płynów i części eksploatacyjnych

Post autor: Rezor » 2016-09-22, 19:46

Do swojego nie zamontujesz tak łatwo bo komp jest na EEC-IV. Są to sterowniki o wysokiej adaptacji ale bez dodatkowego wysterowania turbo się nie obejdzie. Kompresor jest bardziej przystępny bo: Sterownik dostosuje dawkę paliwa do nowych wartości przepływu powietrza, doładowanie idzie "wysterować" zmieniając kółko kompresora, zazwyczaj poza kompresorem i modyfikacją dolotu wystarczy tylko dokupić wydajniejsze wtryski i zmienić przepływomierz.
Co do samego silnika: szkoda kasy na doładowanie.
- Z żeliwnymi głowicami max RPM to ok 5200
- Do 93r w 302 montowano kuty wał, do nowszych mustangów był już tylko odlewany (broń boże oszczędność ale zwyczajna redukcja masy i poprawa ekonomi oraz dynamiki). Nawet jak wymienisz głowice to wciąż wał nie wyrobi.
- Tłoki są nadeutektyczne i bardzo wytrzymałe
- Stockowe blocki nie lubią boosta i wysokich obrotów. Zazwyczaj jako granicę podaje się 450~500KM i 6500RPM

Jak do tego chciałbyś jeszcze turbo to musiałbyś albo kupić chipa albo zainwestować w stand alone.
Jeśli naprawdę chciałbyś podnieść osiągi to przede wszystkim polecam zająć się wąskimi gardłami w tym modelu:
-wydech 2,25" i 4 katy.
-dolot
-elementy emisji spalin (egr można zostawić ale pompa smogu to jakiś żart :) )
- przepływomierz + wtryski 24lbs (powinny wystarczyć do aplikacji do 350KM
Z droższych modyfikacji:
-głowice aluminiowe + dźwigienki (tzw full roller rockers) Jeśli nie chcesz wymieniać wałka to z ratio 1.7 i warto sprawdzić odstęp zaworów od tłoka.
-stroker na 343

Z dobrych wiadomości: Most i wał napędowy są pancerne.
Ze złych: masz AOD-e maksymalna moc jaką te skrzynie wytrzymują to ok 270KM. Zakup sportowego konwertera i dodatkowej chłodnicy powinien wydłużyć jej żywotność przy wyższych mocach ale raczej powyżej 320KM bez wzmacaniania skrzyni się nie obejdzie.
Bokiem nie polatasz chyba, że razem z kapciami będziesz zmieniał łożyska (sztywny most).


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”