Olej do Kojota
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
w inter cars filtr oleju K&N HP-2011 do 5.0 i 3.7 za 55zł, motul 5w20 5 l jak niema się rabatu to drogo 215 zł ale pewny nie to co z aledrogo

- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Jak znajde chwile to zamowie sobie jeszcze filtr powietrza K&N 33-5029.SilverTM pisze:Co do filtra oleju to dobre info że taki pasuje. ASO montuje fabrycznie takie filtry
Filtr powietrza 5274423 150zł
Filtr kabinowy 5277386 130zł
Filtr oleju 5147501 46zł
Muszę się porozglądać czy nigdzie nie znajdę filtra powietrza i kabinowegoJak macie jakieś pomysły albo alternatywy do oryginalnych filtrów to napiszcie.
Co do oleju to jestem tego samego zdania aby spełniał normę i był w 100% syntetyczny ( a nie tak jak w Polsce formuła syntetyczna ... a w rezultacie to jakieś mieszanki gdzie u naszych sąsiadów nie może się nazywać syntetyk ... ale to bajzel ) ale najważniejsze to żeby był oryginalny a nie jakiś kujawski czy coś. Z kolegą wymienialiśmy olej u niego w aucie kupił olej na allegro, po 3 dniach zapaliła mu się kontrolka oleju spuściliśmy wszystko a tam pełno jakiś białych farfocli w środku.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Ruby Red
Re: Olej do Kojota
Właśnie tak też się zastanawiam w Polsce bez rabatów taki filtr kosztuje 300zł + powiedzmy 60zł za zestaw do czyszczenia takiego filtra. Zakładając że w ASO filtr powietrza kosztuje 150zł to mamy zwrot takiego filtra po 2,5 roku. Pytanie ile czasu zajmuje czyszczenie takiego filtra.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Mialem do tej pory we wszystkich motocyklach. Generalnie te filtry filtruja minimalnie gorzej kosztem wiekszego przeplywu ale ta sa
raczej roznice dla zwyklego czlowieka malo znaczace. Tylko raz mialem okazje myc i trakotowac olejem - zajmuje to chwile i nie jest
trudne - najwiecej czekasz az filtr po myciu wyschnie. Zestawem zrobilem 4 male stozki w motocyklu i zostalo ponad 70% zestawu
i ma juz kilka lat i trzeba bedzie go wyrzucic bo zestarzaly. Naprawde trzeba duzo zeby ten filtr zabrudzic - z reguly predzej sie pojazd
sprzedaje/zlomuje/zamienia.
raczej roznice dla zwyklego czlowieka malo znaczace. Tylko raz mialem okazje myc i trakotowac olejem - zajmuje to chwile i nie jest
trudne - najwiecej czekasz az filtr po myciu wyschnie. Zestawem zrobilem 4 male stozki w motocyklu i zostalo ponad 70% zestawu
i ma juz kilka lat i trzeba bedzie go wyrzucic bo zestarzaly. Naprawde trzeba duzo zeby ten filtr zabrudzic - z reguly predzej sie pojazd
sprzedaje/zlomuje/zamienia.
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
niema to jak kupić auto za 200 tyś obowiązkowo w leasingu by dało się w koszty wrzucić i liczyć które tańsze filtru kupić
no to liczymy filtr powietrza K&N ma gwarancje na 1 milion mil co przy przeglądach co 20 tyś km daje prawie oszczędności 12tyś zł no minus zestawy do czyszczenia które starczają na kilka czyszczeń
zaleca się czyścić te filtry co 50 tyś mil, ale lepiej co przegląd zajrzeć co tam się dzieje
no to liczymy filtr powietrza K&N ma gwarancje na 1 milion mil co przy przeglądach co 20 tyś km daje prawie oszczędności 12tyś zł no minus zestawy do czyszczenia które starczają na kilka czyszczeń

zaleca się czyścić te filtry co 50 tyś mil, ale lepiej co przegląd zajrzeć co tam się dzieje

- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Olej do Kojota
@Magic
powinny być + pod postami to bym Ci dał jednego
Ale znając życie i tak zaraz pojawi się jakiś malkontent który stwierdzi, że te filtry słabo filtrują i te pyłki załatwią silnik. Przy 5L wolnossącym V8 ze stopniem sprężania poniżej 10:1
Już szybciej nagar się tam zbierze z odmy i EGR niż przez taki filtr
powinny być + pod postami to bym Ci dał jednego


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: Olej do Kojota
Oj tam "zaczepne" posty piszecie
Ja swój podobny po chwili namysłu usunąłem - mam za mało cierpliwości do złotówkowych wyliczeń, na którym oleju, czy filtrze da się zaoszczędzić po wykosztowaniu się na nowego Mustanga.

Ja swój podobny po chwili namysłu usunąłem - mam za mało cierpliwości do złotówkowych wyliczeń, na którym oleju, czy filtrze da się zaoszczędzić po wykosztowaniu się na nowego Mustanga.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Ruby Red
Re: Olej do Kojota
Co do złotówkowych wyliczeń.
To jeden woli nie liczyć, drugi policzyć i wydać na inny duperel do samochodu, a trzeci nie wiadomo co zrobi
Wychodzę z założenia że jak mogę mieć coś lepszego np olej w cenie niższej od bóg wie czego lanego w ASO to czemu tego nie zrobić? Przy okazji dam komuś zarobić pieniądze na sprzedaży oleju i części, a nie pompować pieniądze w ASO.
Na forum to łatwo się wypowiedzieć a później widać auta zaparkowane pod biedronką czy innymi sklepami "Panów" którzy podcierają się banknotami ...
I co jest nie tak z leasingiem?
To jeden woli nie liczyć, drugi policzyć i wydać na inny duperel do samochodu, a trzeci nie wiadomo co zrobi

Wychodzę z założenia że jak mogę mieć coś lepszego np olej w cenie niższej od bóg wie czego lanego w ASO to czemu tego nie zrobić? Przy okazji dam komuś zarobić pieniądze na sprzedaży oleju i części, a nie pompować pieniądze w ASO.
Na forum to łatwo się wypowiedzieć a później widać auta zaparkowane pod biedronką czy innymi sklepami "Panów" którzy podcierają się banknotami ...
I co jest nie tak z leasingiem?
- nomad
- Forumowicz
- Posty: 635
- Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
- Model: Bullitt & 939
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Highland Green
Re: Olej do Kojota
Nie zrozumiałeś. Olej, czy filtr powinny być wybierane ze względu na jakość, a nie 5 zł oszczędności - wykładając 200k chyba stać właściciela na porządny serwis. Chyba, że jak to u nas często, "zastaw się, a postaw się".
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Ruby Red
Re: Olej do Kojota
Ok
Zawsze dbam o samochody i stąd pytanie o ten filtr K&N czy aby nie wpłynie negatywnie na "żywotność" silnika czy podzespołów. Ogólnie mustang jest kupiony i tak "serwisowany" by przetrwał w domu z 15 lat. Pytanie czy te nowe mustangi będą podobne do starszych, jeśli są jak nowe europejskie auta które maja chyba zaprogramowane awarie i liczne przygody już po kilku latach to będzie słabo 
I taki news od znajomego pytanie ile w tym prawdy że w jednym z ASO Forda w Wawie zalewają normalnie do mustangów 5w30 pisząc że jest to 5w20 ... fotę mam mieć dostarczoną


I taki news od znajomego pytanie ile w tym prawdy że w jednym z ASO Forda w Wawie zalewają normalnie do mustangów 5w30 pisząc że jest to 5w20 ... fotę mam mieć dostarczoną
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1627
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Olej do Kojota
Silnik wolnossący spokojnie "zeżre" to co dostanie się przez ten filtr, a poza tym tak jak pisałem więcej syfu idzie przez odmę czy recyrkulację spalinSilverTM pisze:OkZawsze dbam o samochody i stąd pytanie o ten filtr K&N czy aby nie wpłynie negatywnie na "żywotność" silnika czy podzespołów.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Ruby Red
Re: Olej do Kojota
A właśnie odnośnie oleju i odmy. Czy montaż "wyłapywacza oleju" jest zalecany jeśli chodzi o ową żywotność jednostki? I drugie pytanie czy taka puszka powinna być jedna czy dwie? Co do przyrostów mocy przy wymianie filtra powietrza to dla mnie jakaś abstrakcja jest jeszcze gdyby do tego jakiś program inny robić to co innego a tak? Temat poruszony względami czysto ekonomicznymi + satysfakcja z czyszczenia filtra co te 10 tyś km.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Olej do Kojota
Zamowilem K&N - bezposrednio od nich. Wychodzilo najtaniej i wysylka DPD w cenie.
Sam filtr niewiele da. Moze dac sporo ale w zestawieniu z dobrych wydechem a da jeszcze wiecej w zestawieniu z programem.
Silver, "wyłapywacz oleju"to olej - szkoda na to pieniedzy zaoszczedzonych z 200 tysi na leasingu oszczedzajac na oleju 5 sotych
Jak wspomnialem mi przez 10k km zjadlo raptem 0,3l i to jest normalne dla takiego silnika.

Sam filtr niewiele da. Moze dac sporo ale w zestawieniu z dobrych wydechem a da jeszcze wiecej w zestawieniu z programem.
Silver, "wyłapywacz oleju"to olej - szkoda na to pieniedzy zaoszczedzonych z 200 tysi na leasingu oszczedzajac na oleju 5 sotych

Jak wspomnialem mi przez 10k km zjadlo raptem 0,3l i to jest normalne dla takiego silnika.
Chyba miales na mysli "powyzej" bo stopien sprezania to 11...Rezor pisze:@Magic
powinny być + pod postami to bym Ci dał jednegoAle znając życie i tak zaraz pojawi się jakiś malkontent który stwierdzi, że te filtry słabo filtrują i te pyłki załatwią silnik. Przy 5L wolnossącym V8 ze stopniem sprężania poniżej 10:1
Już szybciej nagar się tam zbierze z odmy i EGR niż przez taki filtr

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 2015-07-24, 08:28
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Ruby Red
Re: Olej do Kojota
W "internetach" zza wielkiej wody twierdzą że jest to pierwsza wymagana modyfikacja do cojota. Stąd moje pytanie czy wyłapanie tego oleju wpływa pozytywnie na przyszłe użytkowanie silnika? Mi się wydawało że koń to przepali, zawsze jakieś dodatkowe smarowanie
Co do oszczędzania to jak ma coś pomóc to nie ma co oszczędzać patrz. konserwacja podwozia, nadwozia i innych dupereli 


-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-05-25, 13:28
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Red Race
Re: Olej do Kojota
Mam trochę ponad 3 tys po dotarciu jadę wymienić olej. Wskaźnik pokazuje 63%. Ten wskaźnik zużycia oleju działa dziwnie nie ważne ile danego dnia przejadę km i jak dynamicznie będę jeździł następnego dnia po odpaleniu auta spada o 1 %.
Ile będzie wskazywała miarka oleju po zalaniu ilości zgodnie s instrukcją ? W połowie czy raczej pod max ?
Ile będzie wskazywała miarka oleju po zalaniu ilości zgodnie s instrukcją ? W połowie czy raczej pod max ?