Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Mam problem z kontrolką Service Advancetrac (świecą się dwie kontrolki tak jakby było wył w ogóle ESP) oraz żółtym kluczem (przypominającym o serwisie?).
A teraz jak się pojawiła, lub mogła pojawić.
Ostatnio zauważyłem, że regulacja wysokości kierownicy nie działa zbyt płynnie i chciałem do niej zajrzeć. Niestety zdjęcie samego plastiku z kolumny kierowniczej nie dało zbytnio dojścia, zdjąłem więc airbag, kierownicę i całą taśmę airbag z modułem - przy okazji zauważyłem, że przy tym module jest jakiś czujnik (zlicza obroty kierownicy? patrz załącznik), ale nie posiadał on wtyczki (w V6 Premium jej nie ma?)
Po poskładaniu wszystkiego na drugi dzień wyjeżdżam z garażu, najpierw przywitała mnie kontrolka żółtego kluczyka, a potem wyskoczyły ikonki od wyłączonej trakcji, ESP i komunikat - Service Advancetrac, dodam, że przed całą operacją auto było na myjni, czyżby gdzieś weszła woda i wywala błędy?
A teraz jak się pojawiła, lub mogła pojawić.
Ostatnio zauważyłem, że regulacja wysokości kierownicy nie działa zbyt płynnie i chciałem do niej zajrzeć. Niestety zdjęcie samego plastiku z kolumny kierowniczej nie dało zbytnio dojścia, zdjąłem więc airbag, kierownicę i całą taśmę airbag z modułem - przy okazji zauważyłem, że przy tym module jest jakiś czujnik (zlicza obroty kierownicy? patrz załącznik), ale nie posiadał on wtyczki (w V6 Premium jej nie ma?)
Po poskładaniu wszystkiego na drugi dzień wyjeżdżam z garażu, najpierw przywitała mnie kontrolka żółtego kluczyka, a potem wyskoczyły ikonki od wyłączonej trakcji, ESP i komunikat - Service Advancetrac, dodam, że przed całą operacją auto było na myjni, czyżby gdzieś weszła woda i wywala błędy?
- Załączniki
- Ślimak
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 564
- Rejestracja: 2015-03-19, 14:18
- Model: Charger 6.4 V8
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Cześć,
U mnie czasami się wywala Service Advanctrac, najczęściej przy powolnych manewrach parkingowych wymagających maksymalnego skrętu kierownicą. Możliwe więc, że to kwestia taśmy.
Z kolei kiedyś jak szukałem w necie informacji o możliwych powodach tego błędu, na amerykańskich forach pisano że to czujnik ABSu wywala ten błąd. Jak jest naprawdę - tego nie wie (chyba) nikt... Generalnie popularna bolączka w S197 po lifcie (2011-2012, czy później występowało nie wiem).
U mnie czasami się wywala Service Advanctrac, najczęściej przy powolnych manewrach parkingowych wymagających maksymalnego skrętu kierownicą. Możliwe więc, że to kwestia taśmy.
Z kolei kiedyś jak szukałem w necie informacji o możliwych powodach tego błędu, na amerykańskich forach pisano że to czujnik ABSu wywala ten błąd. Jak jest naprawdę - tego nie wie (chyba) nikt... Generalnie popularna bolączka w S197 po lifcie (2011-2012, czy później występowało nie wiem).
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Teraz sobie przypomniałem, że pojawiło się przy maksymalny skręcie (ale dodam, że podczas zdejmowania i zakładania nie zostało to ruszone, aby nie było, że jeden obrót zrobiło w L lub P).
Podejrzewam, że być może będzie trzeba zrobić kalibrację położenia, tylko ciekawe, że przy tym czujniku nie ma wtyczki.
Podejrzewam, że być może będzie trzeba zrobić kalibrację położenia, tylko ciekawe, że przy tym czujniku nie ma wtyczki.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
może sprawdź połączenia do kół , może któryś z przewodów jest przetarty , tasiemka w kierownicy jest do airbaga nie do esp
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Tylko tam jest jeszcze z tyłu obejma metalowa, która wchodzi w łapy czujnika i prawdopodobnie zlicza obroty, ale dlaczego krzyczy, skoro jak już wspomniałem nie ma tam wtyczki do tego czujnika.RAFAŁ (GROSZEK) pisze:tasiemka w kierownicy jest do airbaga nie do esp
- Ślimak
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 564
- Rejestracja: 2015-03-19, 14:18
- Model: Charger 6.4 V8
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Może właśnie dlatego
Gdzieś jeszcze kiedyś przed oczami śmignął mi w temacie Service Advancetrac czujnik skrętu koła, ale nie pamietam dokładnie o co chodziło (aczkolwiek pasowałoby do teorii z maksymalnie skręconą kierownicą).

Gdzieś jeszcze kiedyś przed oczami śmignął mi w temacie Service Advancetrac czujnik skrętu koła, ale nie pamietam dokładnie o co chodziło (aczkolwiek pasowałoby do teorii z maksymalnie skręconą kierownicą).
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Widzę z tyłu już końcówkę klocków, czy jak czujnik to złapie to w jaki sposób informuje o tym drivera - czyżby nie właśnie za pomocą tego żółtego kluczyka przy obrotomierzu...?
- Winston_Wolf
- Forumowicz
- Posty: 166
- Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
- Model: S550 GT PP
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Triple Yellow
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Rozmawiałem już z kolegą roush przez PW, ale napisze jeszcze tutaj w wątku, coby było dla potomności. 
U mnie wywaliło "Service Advancetrac" kiedy przetarł się kabel czujnika ABS - i czujnik przestał działać. Przy takiej awarii auto odłącza wszelkie elektroniczne bajery wspomagające kierowce - nie tylko ESP i kontrole trakcji, ale też ABS (i pewnie jakieś inne systemy typu rozdział siły hamowania EBS czy jakoś tak - ale tego pewien nie jestem). Plusy są takie, że ESP się nie w*******, jest na stałe wyłączone i można spokojnie śmigać bokiem itp. Gorzej jest na bardzo mokrej nawierzchni (ABS), ale trzeba też uważać na suchej - jedno konkretne hamowanie z powiedzmy stówki i możemy mieć przytarte opony. Mimo wszystko polecam - koń z "service advancetrac" robi dokładnie to co mu rozkażemy prawą nogą i lewą ręką.
W tym przypadku mało prawdopodobne, żeby winowajcą był czujnik ABS, ale jak ktoś kiedyś wrzuci w szukajke forum "service advancetrac" - warto żeby było na tacy.

U mnie wywaliło "Service Advancetrac" kiedy przetarł się kabel czujnika ABS - i czujnik przestał działać. Przy takiej awarii auto odłącza wszelkie elektroniczne bajery wspomagające kierowce - nie tylko ESP i kontrole trakcji, ale też ABS (i pewnie jakieś inne systemy typu rozdział siły hamowania EBS czy jakoś tak - ale tego pewien nie jestem). Plusy są takie, że ESP się nie w*******, jest na stałe wyłączone i można spokojnie śmigać bokiem itp. Gorzej jest na bardzo mokrej nawierzchni (ABS), ale trzeba też uważać na suchej - jedno konkretne hamowanie z powiedzmy stówki i możemy mieć przytarte opony. Mimo wszystko polecam - koń z "service advancetrac" robi dokładnie to co mu rozkażemy prawą nogą i lewą ręką.

W tym przypadku mało prawdopodobne, żeby winowajcą był czujnik ABS, ale jak ktoś kiedyś wrzuci w szukajke forum "service advancetrac" - warto żeby było na tacy.

We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.
- sad
- Forumowicz
- Posty: 613
- Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
- Model: 2011 Shelby Conv
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: kona blue metallic
- Lokalizacja:: Piastów
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Gdyby ktoś chciał czujnik abs do 2011-2014 to mam na sprzedaż 

Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Przy okazji tematu, to z jakiego powodu może palić się żółty kluczyk przy obrotomierzu, bo na kompie brak błędów?
- robin
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 602
- Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
czesc i co z tym zrobiles? znalazles rozwiazanie?Ślimak pisze:Cześć,
U mnie czasami się wywala Service Advanctrac, najczęściej przy powolnych manewrach parkingowych wymagających maksymalnego skrętu kierownicą. Możliwe więc, że to kwestia taśmy.
Z kolei kiedyś jak szukałem w necie informacji o możliwych powodach tego błędu, na amerykańskich forach pisano że to czujnik ABSu wywala ten błąd. Jak jest naprawdę - tego nie wie (chyba) nikt... Generalnie popularna bolączka w S197 po lifcie (2011-2012, czy później występowało nie wiem).
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 2017-11-30, 23:24
- Model: boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Poradziliscie Pany z tym problemem mam dokladnie to samo, jak skrece kierownica na maxa to ten system wariuje czasami wywali service advenctrac a czasami powyzej 50km/h zaczyna hamowac kolami.... Co to jest??
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 2017-11-30, 23:24
- Model: boss
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: czarny
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Pojawil sie blad C1B00 dotyczy to czujnika kata skretu... Problem pojawia sie przy pelnym skrecie w lewo. Wiecie gdzie mozna zrobic kalibracje tego czujnika w mustangu w okolicy krakowa/tarnowa ??
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Kontrolka Service Advancetrac - problem z ESP
Taki objaw to uszkodzony czujnik kata skretu w przekładni......
niestety w zasadzie nienaprawialne, wiem o kilkudziesieciu próbach i nigdy nie przynioslo dlugoplanowego efektu.... baaa.... magicy od przekladni jakos sobie z tymi mustangowymi nie radza.. biora kupe kasy za naprawe i problemy sa zawsze, nawet Mirmal przestał oddawać przekladnie do roboty bo to nie ma sensu.
awaria wystepuje w 80% mustangow ktore dostaly przodem... tam jest chyba jakis problem kalibracyjny z elektronika i nikt jeszcze tego nie ogarnał nie tylko w Polsce.
najtansze lekarstwo to skaner ODB Bluetooth lub WiFi i kasowanie puki sie nie pogorszy... jak juz bedzie permanentne to wymiana przekladni na NOWA nie regenerowana.
niestety w zasadzie nienaprawialne, wiem o kilkudziesieciu próbach i nigdy nie przynioslo dlugoplanowego efektu.... baaa.... magicy od przekladni jakos sobie z tymi mustangowymi nie radza.. biora kupe kasy za naprawe i problemy sa zawsze, nawet Mirmal przestał oddawać przekladnie do roboty bo to nie ma sensu.
awaria wystepuje w 80% mustangow ktore dostaly przodem... tam jest chyba jakis problem kalibracyjny z elektronika i nikt jeszcze tego nie ogarnał nie tylko w Polsce.
najtansze lekarstwo to skaner ODB Bluetooth lub WiFi i kasowanie puki sie nie pogorszy... jak juz bedzie permanentne to wymiana przekladni na NOWA nie regenerowana.