[Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-03-01, 15:46

Przemek64 pisze:
simontlc pisze:Przemek, możesz powiedzieć gdzie regenerowales konwerter ?
Jutro zapytam Krystiana bo on to ogarniał i dam znać
Regeneracja była robiona tutaj
http://www.samko.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko zrobione estetycznie i mam nadzieje że :ok:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-03-04, 16:58

Dzisiaj prawdopodobnie wielki dzień Dziadziuś po wymianie panewek będzie odpalany (A mnie nie ma w Koszalinie bo trzeba na to wszystko pracować) :(
A w środę przyjedzie następna zabawka Mach 1 2004r i znowu będzie co robić i gdzie $$ wydawać :ok: :super: :super: :super:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-03-05, 18:20

Właśnie zakończyliśmy wymianę panewek, w ten sposób :/
Dalej stuka to i my idziemy dalej :rozpacz:
Załączniki
image.jpeg
image.jpeg


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: ERTE » 2016-03-08, 13:08

Przemek64 pisze:Właśnie zakończyliśmy wymianę panewek, w ten sposób :/
Dalej stuka to i my idziemy dalej :rozpacz:
Współczucia, nie ma nic gorszego jak szukać kilka razy tej samej usterki (nie mówiąc o tym, że musisz silnik wytargać znowu)
Może głowka korbowodu albo sworzeń jest już wytarty?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: lamina » 2016-03-08, 14:39

ERTE pisze:
Przemek64 pisze:Właśnie zakończyliśmy wymianę panewek, w ten sposób :/
Dalej stuka to i my idziemy dalej :rozpacz:
Współczucia, nie ma nic gorszego jak szukać kilka razy tej samej usterki (nie mówiąc o tym, że musisz silnik wytargać znowu)
Może głowka korbowodu albo sworzeń jest już wytarty?
jakie to stukanie?
podobnie do panewek czasem daje pompa paliwa.



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: ERTE » 2016-03-08, 14:51

Pompa pal była wymioniona w pierwszej kolejności.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: lamina » 2016-03-08, 14:54

ERTE pisze:Pompa pal była wymioniona w pierwszej kolejności.
tak ale to moze stukac popychacz pompy o krzywke.....
najprosciej wyjac pompe a gaznik zasilic jakas elektryczna z baniaka. albo odpal w ogole bez pompy,,,, w gazniku powinno byc paliwa na kilka minut pracy.
Domyslam sie ze popychacze zaworowe sprawdzales?



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Dezo » 2016-03-08, 15:08

Przemek nie wiem czy to pasuje do "Twoich stuków". W moim 66 przed remontem też stukało z silnika. A stukanie przenosiło się po całym silniku (też powymieniałem pompy, zaglądałem do zaworów itp.). Dopiero p. Wojtek przy pomocy super nowoczesnego urządzenia pod tytułem drewniany kijek wetknięty w ucho - zlokalizował miejsce stuku - "pierwszy cylinder". :D Okazało się, że był pęknięty tłok w pierwszym cylindrze. Kompleksowy remont silnika załatwił sprawę.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: ERTE » 2016-03-08, 15:20

A no tak, bo ja zalożylem błędnie że rozbraliscie caly silnik na czynniki pierwsze. Ale skoro tłoki nie były wyjmowane to może tak być jak podejrzewa Dezo i Lamina



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-03-08, 15:32

lamina pisze:
ERTE pisze:Pompa pal była wymioniona w pierwszej kolejności.
tak ale to moze stukac popychacz pompy o krzywke.....
najprosciej wyjac pompe a gaznik zasilic jakas elektryczna z baniaka. albo odpal w ogole bez pompy,,,, w gazniku powinno byc paliwa na kilka minut pracy.
Domyslam sie ze popychacze zaworowe sprawdzales?
POMPA BYŁA WYMIENIONA JAKO PIERWSZA
Potem łańcuch
następnie panewki korbowe i dalej stuka
teraz mam wyjęty silnik zdjęte głowice i rozpięte tłoki
Według mnie trzeba to wszystko sprawdzić.
Zauważyliśmy że wałek rozrządu się znacząco przesuwa wzdłuż osi (to może być przyczyna) jak się go rusza dźwięk jest podobny)


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Dezo » 2016-03-08, 17:48

Przemek, rozumiem Twoją frustrację, czy chodzi o takie tłuczenie?:


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: Przemek64 » 2016-03-09, 12:00

Dezo jesteś wielki Ty coś zawsze znajdziesz co poprawi nastrój :super:

Dzisiaj byłem w szlifierni i moje serce się uradowało jak zobaczyłem Starszego pana Kucharskiego który tą firmę w Słupsku prowadzi tyle lat co ma mój Mustang :ok:
Dowiedziałem się od niego że mój silnik jak był wcześniej robiony to nie był tylko szlifowany ale i miał tulejowane cylindry co jego zdaniem jest najlepszą metodą ale i najbardziej kosztowną :super: (Jednak Pan Rzepecki "Rzepecki Auto" nie tylko odpowiednio skasował poprzedniego właściciela ale i coś tam zrobił :ok: )
Po pierwszych wizualnych oględzinach szlifierz ocenił silnik i pozostałe podzespoły na stan "bardzo dobry" a jedyne co natychmiast trzeba zrobić to dorobić podkładkę pod koło rozrządu bo wałek ma luz wzdłużny około 4 mm. (diabli wiedzą dlaczego?)
dzisiaj będą wykonywane pomiary wału,cylindrów i całej reszty i wtedy dopiero będzie wiadomo co dalej robimy czy szlifujemy czy tylko podkładka i składanie.

Tyle wieści ze szlifierni na tą chwilę :szok:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: yoozeq » 2016-03-09, 13:00

Czyli temat dystansu... A w 64 1/2 i 260 jest ta płytka co Tobie w fotkach podesłałem czy jednak nie ?? Sam jestem ciekaw :)

Obrazek

Ona robi za dystans i koło od rozrządu po niej śmiga zespolone z wałkiem - determinuje luz wzdłużny wałka.

Tu ciekawy artykuł , na dole jest o tych płytkach że mogą różnić się grubością itd...
Cam thrust plates mandate your very close attention, because there are several types of different thicknesses. Check camshaft endplay; then determine thrust plate thickness. You must also determine what type of thrust plate is correct for your generation of block.
http://diyford.com/ford-cylinder-heads- ... all-block/

Obrazek

Może to się Tobie przyda


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: ERTE » 2016-03-09, 13:44

Jak założyłem wałek compcamsa+koło rozrządu to ten talerzyk (mimośród) co napędza pompe paliwa nie pozwalał założyć obudowy rozrządu (brakowały 2mm), więc dałem tokarzowi żeby go troche splanował.
A wymieniłeś sam łańcuch rozrządu czy cały kpl? z kołem? bo sa 2 różne rodzaje górnych kół zębatych i może grubość się różni przez co powstał luz którego nie było - uciszyłeś panewki a stuka coś z rozrządu :) a jeśli nie zmieniłeś rozrządu tzn że stukanie nie pochodzi stamtąd bo jeździsz tak od dawna :D opcja nr3 - przewrażliwiony słuch ;p

A co do tulejowania to nie jest to aż tak dobra metoda jak zapewniają szlifierze - ja bym to robił w ostateczności gdyby mi zależało na oryginalności silnika



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [Przemek64] CONVERTIBLE 1964 1/2 V8 260

Post autor: yoozeq » 2016-03-09, 13:58

ERTE pisze: A co do tulejowania to nie jest to aż tak dobra metoda jak zapewniają szlifierze - ja bym to robił w ostateczności gdyby mi zależało na oryginalności silnika
Ja też się z tym zgodzę ostatnio rozmawiałem i generalnie idziesz na ostatni szlif bo tuleja ma też swoją grubość ... a to już nie jest fajne ... masz osłabione ścianki cylindrów ale co szlifierz to z pewnością inaczej będzie opowiadał :D :D :D a nasze bloki można bezpiecznie szlifować do 0.06 cala jak dobrze pamiętam...

ERTE a nie miałeś dwóch długości kołka do wałka ? zazwyczaj nie wchodzi pazur od mimośrodu w otwór koła bo za długi kołek nie pozwala.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”