[Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Pavulon_ » 2016-01-22, 21:36

Przemek64 pisze:
maku06 pisze:Kolor super :) działaj bo do sezonu mało czasu :)
Jak przyciśnie to ogarnie :cwaniak: ;)
:ok:



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: CzyTyTez » 2016-01-23, 09:18

a tak jeszcze zapytam co wpłynęło na to że zalepiłeś i zamalowałeś zatyczki w podłodze?



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-01-23, 10:48

CzyTyTez pisze:a tak jeszcze zapytam co wpłynęło na to że zalepiłeś i zamalowałeś zatyczki w podłodze?

Ze względów praktyczno-funkcjonalno-zdroworzsądkowych :D

Trzeba by je i tak uszczelnić żeby nie przeciekała przez nie woda... no i te dwa chamskie blachowkręty w podłodze. Ludzi od Forda nie interesowało że to będzie rdzewieć za trzy lata... mnie tak ;) Za swojego życia nie planuję tych blaszek otwierać.
Tu odejdę od oryginału.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-01-25, 14:58

W weekend byłem, widziałem na żywo :hurra:

Jesteśmy świeżo po malowaniu wnętrza:
Obrazek


"Skórka" jest... uff
Obrazek

Już w domu przymiarka czy kolor jaki dobraliśmy gra z kolorem tapicerki
Obrazek


Na razie jestem dobrej myśli co do finalnego efektu :ok:



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-02-02, 16:56

Kuń skończony



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zmieniamy stajnię:

Obrazek

Komora:
Obrazek


Detale są bardzo ważne... przejście lakier nadwozia--->komora silnika tam gdzie być powinno, śruby błotników niezamalowane:

Obrazek


Podwozie w baranku + wosk w każdą możliwą dziurę (w lato trochę będzie ciekło :hyhy: )

Obrazek

Kurde... teraz to złożyć żeby się to kupy trzymało :orany:



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-02-12, 15:21

Robota wre, auto trafiło w ręce terminatora zasilanego kawą i fajkami :cwaniak: (czyli Tomka z Mustangracing). Nie wiem kiedy on to wszystko zrobił... bo ciągle trzyma ręce w kieszeni (pewnie krasnoludki mu pomagają :P

Zostały odnowione i przewinięte wszystkie wiązki elektryczne (instalacja już położona). Zrobiony (jak nowy) mamy już układ hamulcowy.

Obrazek


Konik w swojej stajence:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamontowane wstępnie mamy już wszystkie boczne szyby (została regulacja). Z nowych części nic nie pasuje :mur: wszystko jest złe, albo milimetr coś za krótkie, albo za długie. Dziadostwo... jak się udaje lepiej ratować oryginały.

Silnik ze skrzynią wskoczył jak w masełko (szacun dla blacharza bo wymieniał obie podłużnice) :hyhy:

Obrazek


Po montażu świateł, sprawdzamy czy wszystko działa:

Obrazek


Obecnie zbroimi silnik/komorę. Jak dobrze pójdzie w przyszłym tygodniu odpalamy :super:

Obrazek



Awatar użytkownika
MAKU
Stowarzyszenie MKP
Posty: 380
Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
Model: GT500KR
Silnik: inny V8
Kolor: Black
Lokalizacja:: Końskie
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: MAKU » 2016-02-12, 16:24

Gobo składaj szybko i zapisuj się na AutoNostalgia :)


1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Przemek64 » 2016-02-13, 10:07

Zacnie zacnie widać wszystko dopieszczone :ok:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: CzyTyTez » 2016-02-13, 11:38

bardzo ładnie to wygląda, więc zapytam o lakier:
jaki był kładziony i ile warstw? bo o ile kolor jest mniej ważny to marka i ilość warstw bezbarwnego wpływa znacząco na efekt, a u Ciebie ten pożądany efekt jest :)
był malowany tak w całości jak jest czy każdy element osobno? bo zastanawiam się czy poszły Ci już uszczelki pomiędzy obudowę przednich reflektorów a przednie błotniki? - to już chyba puryzm :D

dodam, że wyprzedziłeś mnie w postępie prac :)



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-02-15, 15:44

CzyTyTez pisze:bardzo ładnie to wygląda, więc zapytam o lakier:

Tutaj za dużo Ci nie powiem, bo sam wiem niewiele...
Mnie interesowało żeby było ładnie i nie rdzewiało :D a jak do tego dojdą- to już sprawa fachowców. Lakiernik pracuje na tych materiałach od ponad 10 lat więc zna technologię i co najważniejsze widuje mustangi które lakierował dobrych kilka lat temu.

Pod okularem i na zakończeniach tylnych błotników oczywiście są uszczelki bo być muszą! Tych elementów nie możesz lakierować na wieszaku bo przy niektórych lakierach po skręceniu mogą się odcinać, nie możesz też malować przykręconych do nadwozia bo wiadomo... wyjdzie po amerykańsku, czyli klajster ;)
pzdr
W.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-02-24, 18:30

Codziennie coś się dzieje... Tomek składa, a ja każdą wolną chwilę poswięcam na detale.
Aktualnie robię specjalizacje z polerowania stali nierdzewnej (z usuwaniem wgnieceń i zarysowań):

Obrazek


Odnawiam włączniki, wiązki, przełączniki, zamki, bezpieczniki... dziesiątki różnych detali.
Np. takich (były całkowicie wytarte literki i zardzewiałe mocowanie):

Obrazek

Dół w 95% mamy skończony, wszystko co się zużywa wymienione na nowe. Układ wspomagania Borgeson- brak control valvie i slave cylinder:

Obrazek


Założony mamy cały układ wydechowy (wersja GT), wygląda bardzo fajnie, wszystko elegancko się chowa (w convie jest problem z płytą usztywniającą). Założyłem też customową miskę olejową na skrzynię. Główny cel to likwidacja wycieków (oryginalna jest z cienkiej blachy i zawsze przecieka... ciężko ją czymkolwiek uszczelnć:

Obrazek


W głębi dwa rezonatory, bliżej tłumik transverse:

Obrazek


..i końcóweczki z kwasówki w wycięciach, jak być powinno dla tego rocznika. Resory Drake'a pięciopiórowe (oryginalnie były cztery) wysokość "stock". Mają dodatkwo przekładki teflonowe między każdym piórem (ponoć nie skrzypią):

Obrazek


Silnik już zagadał (na krótko bez płynu chłodzącego) i jest :ok: ciśnienie oleju trzyma

Obrazek


Modyfikacje w komorze (poza wizualnymi) to aparat zapłonowy z Pertronix'em, przelewówka do płynu chłodzącego, obudowa wiatraka oraz wspomniany wyżej Borgeson (pompa+przekładnia):

Obrazek


Pomalutku, ale do przodu ogrom pracy już wykonany. Jutro zakładam nowe koła :D



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-02-26, 19:15

Prace postępują, wymienione mamy wszystkie mocowania i przewody... paliwowy z kwasówki.

Nadkole:

Obrazek



Nie mogliśmy sobie odmówić przymiarki kół, będą takie:

Obrazek



Zaczyna wyglądać jak samochód :D założoną już prawie mamy biżuterię nadwozia (oprócz zderzaków)

Obrazek



Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Tomasz78 » 2016-02-26, 22:40

Bedzie kozak ;) godna podziwu jest ta dbałość o detale przy składaniu. A właściwie mega ochrona lakieru;) ale to dobrze, potem każda rysa doprowadza do szału...



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2016-03-25, 16:27

Fura jest prawie skończona :D Pozostało jeszcze do zrobienia trochę wnętrza (montaż foteli i kanapy) i dach, ale to już jak będzie trochę cieplej.
Dzisiaj odbyliśmy pierwszą jazdę, samochód prowadzi się rewelacyjnie, zawieszenie pracuje cichutko jak we współczesnym aucie... nic nie stuka, nie trzeszczy, nie dzwoni... jak to było wcześniej. Czuć że nadwozie jest dużo sztywniejsze niż przed remontem.
Tłumik dla mnie super, nie jest zbyt agresywny (do kabrio by nie pasował)... ale basik jest :hyhy:
Włączcie głośniczki:






Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Przemek64 » 2016-03-25, 17:45

Bardzo dobrze to wszystko wygląda :ok:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”