spotkanie z policją

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-14, 10:50

greg13, fajnie że naświetliłeś nam sprawę jak to wygląda z drugiej strony :)
Mam kumpla policjanta u siebie i zapewniał mnie że po Kole mogę śmigać a gdyby cóś to mam dzwonić :rotfl: ,widział auto ,widział jak "mrygają" kierunki i on nie widzi powodu dla którego miałbym mieć przez to problemy.
No ale są ludzie i ludzie :/ dla jednego nieoślepijące symetryczne przednie światła w mustangu będą powodem do zatrzymania dowodu ,podczas gdy ten sam człek przepuści malucha którego światła świecą w kosmos lub auto 20 letnie z masakrycznie oślepiającymi ksenonami :(


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-15, 00:18

Ja ostatnio sprawdzam, jak miśki (mam nadzieję, że ten pieszczotliwy zwrot Cię greg13 nie obraża :) ) reagują na przerobione światła (pomarańczowe kierunki na diodach). Po prostu jak jadą za mną, to specjalnie zmieniam pas lub skręcam, żeby widzieli światła. Jak dotąd nikt mi nie zwrócił uwagi, co mnie utwierdza w przekonaniu, że ortodoksyjne podejście do homologacji europejskiej chyba na szczęście należy do rzadkości.
Pozdrawiam i również liczę na miłą rozmowę gdzieś, kiedyś... :)



egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2009-05-17, 12:11

chmielu pisze:
greg13 pisze: Jak traficie na mnie to tylko sobie pogadamy( sam mam konika i jestem Szczesliwy)
No to stary jak zobaczysz mnie to zatrzymuj bez powodu, chętnie pogadam :zdrowko:
Mnie niedawno w gdańsku zatrzymali. I usłyszałem coś takiego:
"Nie zatrzymałem Pana dlateg, że Mustang, ale coś tam na zakręcie jedno koło tak w prawo, w lewo chodziło..." i tu nastąpił promienny uśmiech. :) pogadaliśmy sobie o autku, jeden z nich porobił zdjęcia i pojechałem. Potem tylko żałowałem, że nie dałem im przetestować tego kółka - wyobrażam sobie te plotki wśród posiadaczy pełnoletnich BMW z rurą wydechową zrobioną z rynny, gdyby zobaczyli mustanga, za kierownicą którego siedzi umundurowany policjant z drogówki! :rotfl:

[ Dodano: 2009-05-17, 12:21 ]
escalar pisze:najlepszy antyradar na rynku :P

http://moto.onet.pl/4932367,32,4,filmy.html?node=32

tylko jak tego uzywac majac jedynego w europie czarnego Bullitta :niepewny:
Ależ to oczywiste! Będą przecież szukali czarnego Mustanga V6 a nie Czarnego GT Bullitt... :)



greg13
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-05-08, 13:10
Model: 2001
Silnik: V6 3.7
Kolor: zielony

Post autor: greg13 » 2009-05-18, 09:44

pavlito pisze:Ja ostatnio sprawdzam, jak miśki (mam nadzieję, że ten pieszczotliwy zwrot Cię greg13 nie obraża :) ) reagują na przerobione światła (pomarańczowe kierunki na diodach). Po prostu jak jadą za mną, to specjalnie zmieniam pas lub skręcam, żeby widzieli światła. Jak dotąd nikt mi nie zwrócił uwagi, co mnie utwierdza w przekonaniu, że ortodoksyjne podejście do homologacji europejskiej chyba na szczęście należy do rzadkości.
Pozdrawiam i również liczę na miłą rozmowę gdzieś, kiedyś... :)
Nie obrażam sie :P bo mowia o Nas roznie i nie tak piszczotliwie :( ale to juz tylko kultura osobista :D
A co do swiatel i przerabiania- jestem przeciwnikiem wszelkiego przerabiania oryginalu- chyba ,ze chodzi o bezpieczenstwo.

Pozdro dla All



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-18, 11:03

Ja mam przerobione swiatla - wszystko wg przepisow, nawet przednie mam ze znaczniem E13, zachowane wszystkie odleglosci, a jak mi sie ktorys doczepi ze niemam E costam na tylnych, poprosze o o zatrzymanie nowego passata, octavki, czy mercedesa - nie ma tam sladu jakichkolwiek oznaczen. Ponadto nalezy go poprosic, zeby napisal konkretny paragraf z ktorego to chce zabrac dowod. Mam jeszcze w wchowku wydrukowany przepis ze jednorazowo raz w roku moge sprowadzic auto spoza UE i ten samochod moze byc dopuszczony do ruchu bez homologacji przez diagnoste. W takiej sytuacji chlopaki wymiekaja. Na pewno sie doczepi jak beda swiatla symetryczne, czy kierunki czerwone z tylu - i tu sie zgadzam calkowicie - czerwone kierunki z tylu to masakra. 2 dni temu malo by mnie KIA z usa nie wydupila na pobocze motocyklem, zaczalem wyprzedac i kontem oka zobaczylem w trakcie wyprzedzania ze zapala mu sie lampa lewa (prawej juz nie widzialem) na czerwono - myslalem ze hamuje, ale nie - to byl kierunkowskaz... i malo braklo...

caniggia



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-05-18, 11:38

caniggia pisze:Mam jeszcze w wchowku wydrukowany przepis ze jednorazowo raz w roku moge sprowadzic auto spoza UE i ten samochod moze byc dopuszczony do ruchu bez homologacji przez diagnoste. W takiej sytuacji chlopaki wymiekaja.
Prosiłbym uprzejmie o ten przepis na PW :) Chciałbym to zobaczyć a szukać mi się niechce :P


You can never have too much power, just not enough traction.

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2009-05-18, 14:14

Czemu na PW? Wszystkim się przyda. Najlepiej jakiś przyklejony temat na takie rzeczy zrobić - żeby w przyszłości nie szukać.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-18, 14:27

art.68 ust 4 oraz art. 80 b ust. 1 punkt 1-4 ustawy - Prawo o ruchu
drogowym, dopuszczony jest indywidualny import samochodów spoza granic Unii
Europejskiej, bez koniecznosci uzyskiwania kadorazowo swiadectwa homologacji
produktu.


wiecej na te tematy bylo tu:

http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... c&start=90



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-05-18, 14:59

To jest treść art 68. ust. 1-4. No i?

Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.
2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera samochodu osobowego z silnikiem spalinowym, ciągnika rolniczego, motocykla i motoroweru, który uzyskał w odniesieniu do poszczególnych tych pojazdów świadectwo homologacji wydane zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera przedmiotów wyposażenia lub części pojazdu, który uzyskał dla tych przedmiotów wyposażenia lub części świadectwo homologacji wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
4. Producent lub importer, o którym mowa w ust. 2, jest obowiązany przekazać ministrowi właściwemu do spraw transportu informację o uzyskanym świadectwie homologacji typu pojazdu wraz z opisem technicznym oraz dane i informacje o pojeździe, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1-4 i ust. 1a pkt 1, jeżeli opis techniczny ich nie zawiera.


Samotny Wilk

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-18, 15:23

no i jakbys troche dalej poczytal (bo od chyba miesiaca zmodyfikowali - ni patrze tam codziennie) jest 17 punkt 4:

17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

1. zabytkowego;

2. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";

3. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej;

4. wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.

[ Dodano: 2009-05-18, 15:33 ]
Dezo pisze:To jest treść art 68. ust. 1-4. No i?

Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.
2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera samochodu osobowego z silnikiem spalinowym, ciągnika rolniczego, motocykla i motoroweru, który uzyskał w odniesieniu do poszczególnych tych pojazdów świadectwo homologacji wydane zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera przedmiotów wyposażenia lub części pojazdu, który uzyskał dla tych przedmiotów wyposażenia lub części świadectwo homologacji wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
4. Producent lub importer, o którym mowa w ust. 2, jest obowiązany przekazać ministrowi właściwemu do spraw transportu informację o uzyskanym świadectwie homologacji typu pojazdu wraz z opisem technicznym oraz dane i informacje o pojeździe, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1-4 i ust. 1a pkt 1, jeżeli opis techniczny ich nie zawiera.

Jakbys jeszcze dokladniej czytal:
Art. 68. 1. Producent lub importer NOWEGO pojazdu samochodowego,

a nowy jest traktowany jak nie starszy niz 6 mies.



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-05-18, 15:34

Dzięki.


Samotny Wilk

Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Post autor: Konrado » 2009-05-18, 15:53

caniggia pisze:- czerwone kierunki z tylu to masakra. 2 dni temu malo by mnie KIA z usa nie wydupila na pobocze motocyklem, zaczalem wyprzedac i kontem oka zobaczylem w trakcie wyprzedzania ze zapala mu sie lampa lewa (prawej juz nie widzialem) na czerwono - myslalem ze hamuje, ale nie - to byl kierunkowskaz... i malo braklo...

caniggia
ja się tutaj nie zgadzam. Jak cos jest praktykowane w USA to czemu nie może byc dobre w Europie? Mustang z oryginalnymi tylnymi swiatłami wygląda super i takie lampy to by slepy zauważył. Jak widziałes zapalającą się lampe i nawet pomyliłeś ją ze stopem to nie powinno byc zagrożenia, bo to Twój obowiązek jest być przygotowanym że pojazd przed toba może w każdej chwili zahamowac. WIęc nie rozumiem jakim cudem mogł to byc problem przy jeździe dla kogoś kto jest świadomy że jest kierowcą. :zalamany:



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-05-18, 16:17

Konrado wszystko pasuje, ale ludzie w Europie nie są przyzwyczajeni do tego, że kierunkowskaz może być inny niż pomarańczowy. Czerwone światła sa zakodowane w świadomości kierowców jako światła pozycyjne lub stop. Zanim się zorientują, że coś mruga, to mijają te cenne ułamki sekund na reakcję (hamowanie).
Ja mam w moim 66 światła sprzed 42 lat, i mimo że wymieniłem klosze i żarówki na nowe to w słoneczne dni mam szczególny stres, jak patrzę w lusterko przy skręcie...
Najczęściej kierowcy za mną tak są zafascynowani patrzeniem na auto, że nie zwracają uwagi na światła. Nieraz już musiałem jechać prosto zamiast skrecić w przecznicę :D .


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2009-05-18, 16:22

Dezo pisze:Konrado wszystko pasuje, ale ludzie w Europie nie są przyzwyczajeni do tego, że kierunkowskaz może być inny niż pomarańczowy. Czerwone światła sa zakodowane w świadomości kierowców jako światła pozycyjne lub stop. Zanim się zorientują, że coś mruga, to mijają te cenne ułamki sekund na reakcję (hamowanie).
Ja mam w moim 66 światła sprzed 42 lat, i mimo że wymieniłem klosze i żarówki na nowe to w słoneczne dni mam szczególny stres, jak patrzę w lusterko przy skręcie...
Najczęściej kierowcy za mną tak są zafascynowani patrzeniem na auto, że nie zwracają uwagi na światła. Nieraz już musiałem jechać prosto zamiast skrecić w przecznicę :D .
a np u sasiadów w niemczech są już przyzwyczajeni :)



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1614
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-05-18, 17:09

Ale za Niemcami Zachodnimi, czy Wschodnimi? :D
Uważam, że nie jsteśmy za nikim 100lat Hans. Żyjemy w pięknym Kraju, który trochę stracił przez 50 lat życia w sowieckim matriksie.


Samotny Wilk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”