tylny most

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

tylny most

Post autor: simontlc » 2014-06-12, 22:04

Mam pytanie , czy jest jakas roznica w szerokosci mostów w roczn8kach 65 I 67 ?
chodzi mi o to czy most z rocznikaa67 bedzie pasowal do 65 czyktorys jest np.szerszy


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: tylny most

Post autor: anbr64 » 2015-09-12, 23:12

Cześc. Odgrzewam temat. Szykuje zmiane bebechów w moim moście. Most 68 rozmiar 8". Z tabliczki wynika że ratio jest 2,78:1. niestety praktycznie nie do kupienia I wcale się przy nim nie upieram. Dostępne (Rock Auto) jest kilka przełozeń. Począwszy od 3,0" do 4,15:1. Co praktycznie znaczy dlamnie zmiana ratio na wyższe? Większa moc czy mniejszą moc przekazana na koła ale za to większą prędkość przy tych samych obrotach? I co ze wskazaniami prędkościomierza? Zaniża czy zawyża?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

bolsiak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 134
Rejestracja: 2014-02-24, 11:50

Re: tylny most

Post autor: bolsiak » 2015-09-13, 15:09

Większe ratio to lepsze przyśpieszenie, ale również wyższe obroty silnika przy danej prędkości. Moc się nie zmieni, ale prędkość maksymalna Ci spadnie, choć to akurat wątpię żeby był problem. Wyższe ratio i obroty to również wyższe zużycie paliwa, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Predkosciomierz będzie zawyzal.
Jak znasz przełożenia skrzyni to wszystko można dość łatwo policzyć.



Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: tylny most

Post autor: Wojtek_80 » 2015-09-13, 15:46

Jeśli masz 2,78:1 i zmienisz na 3:1 to prędkościomierz będzie ci zawyżał o ok. 7%.
I wg. mnie moc na kołach wzrośnie.



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: tylny most

Post autor: anbr64 » 2015-09-13, 17:13

Z tego wynika że optymalnie to założyć 3,0:1. Niewiele to zmieni z dotychczasowych ustawień. Dobrze kombinuję?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

bolsiak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 134
Rejestracja: 2014-02-24, 11:50

Re: tylny most

Post autor: bolsiak » 2015-09-13, 17:49

Dobrze kombinujesz. Zwłaszcza jeśli wolisz szykowny cruising w cabrio zamiast wyścigów spod świateł ;) predkosciomierz pokaże ok 7% więcej tak jak napisał Wojtek.

Przekładnie, czy to skrzyni biegów czy mostu, nie multiplikują mocy lecz moment obrotowy silnika w zależności od przełożenia.



Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: tylny most

Post autor: Wojtek_80 » 2015-09-13, 19:17

Przekładnie, czy to skrzyni biegów czy mostu, nie multiplikują mocy lecz moment obrotowy silnika w zależności od przełożenia.
no dokładnie, źle to ująłem - silnikowi koników nie przybywa ale łatwiej z przyczepą pod górę ruszyć ;)



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: tylny most

Post autor: anbr64 » 2015-09-13, 22:06

No fajnie, już wiem w którą strone iśc, ale co z satelitkami? Pozostają I pasują? Z tego co wiem to przy zmainie z 2,78 na 3,00 nie ma problem ale co jak wyżej?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: tylny most

Post autor: anbr64 » 2015-09-16, 09:41

Wojtek_80 pisze:Jeśli masz 2,78:1 i zmienisz na 3:1 to prędkościomierz będzie ci zawyżał o ok. 7%.
I wg. mnie moc na kołach wzrośnie.
No I tutaj się nie zgodzę. Po zwiększeniu przełozenia z 2,78:1 na 3,0 lub więcej :1 będzie zaniżał. Przełozenie oznacza 2,78 obrotów wałka atakującego (czytaj obroty wału napedowego) na jeden obrót wieńca. Tak więc im większe przełożenie tym wolniej jedziesz przy tych samych obrotach.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: tylny most

Post autor: Wojtek_80 » 2015-09-16, 10:04

anbr64 pisze:Tak więc im większe przełożenie tym wolniej jedziesz przy tych samych obrotach.
czyli skoro linka prędkościomierza jest na skrzyni, a skrzynia ma te same obroty tylko że wolniej jedziesz to prędkościomierz zawyża... :niepewny:



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: tylny most

Post autor: anbr64 » 2015-09-16, 12:00

Wojtek 80 - dzięki! wycofuje poprzedniego posta! ale pozostawię dla potomnych że nawet jak coś się wydaje oczywiste to wcale takie nie jest. Prędkościomierz bedzie zawyżał wskazania a most ( a właściwie jego przełożenie) będzie zaniżał prędkość wobec wskazań predkościomierza. Stare przysłowie - punk widzenia zależy od punktu siedzenia!
Pozdrawiam I gratuluje czujności! :papa:


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: tylny most

Post autor: Wojtek_80 » 2015-09-20, 10:32

Odnośnie jeszcze przekłamania prędkościomierza - wystarczy zmienić zębatkę na lince prędkościomierza na taką o większej/mniejszej ilości zębów:
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1284/" onclick="window.open(this.href);return false;

chyba że zmiana ratio jest duża np. z 3:1 na 4.1:1 to również trzeba zmienić zębatkę główną prędkościomierza w skrzyni:
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1311/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1301/" onclick="window.open(this.href);return false;

W przypadku zmiany z 2,78:1 na 3:1 myślę że zmiana zębatki na lince np. na taką która ma jeden ząbek mniej powinna pomóc. Aczkolwiek to chyba trzeba metodą prób i błędów dopasować.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: tylny most

Post autor: 6t07t » 2015-09-21, 09:59

anbr64 pisze:No fajnie, już wiem w którą strone iśc, ale co z satelitkami? Pozostają I pasują? Z tego co wiem to przy zmainie z 2,78 na 3,00 nie ma problem ale co jak wyżej?
Zmiana dot. tylko przekładni głównej tj. koło talerzowe i wałek atakujący.
Reszta w moście pozostaje bez zmian.
Przy wymianie przekładni zwykle należy wymienić wszystkie łożyska.
Uwaga na jakość wykonania przekładni + montaż.
Bardzo często się zdarza, ze nowa przekładnia i jej wymiana kończą się takim efektem, że całość pracuje gorzej niż oryginalna 50-letnia...


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: tylny most

Post autor: anbr64 » 2015-09-25, 08:35

6t07t pisze:
anbr64 pisze:No fajnie, już wiem w którą strone iśc, ale co z satelitkami? Pozostają I pasują? Z tego co wiem to przy zmainie z 2,78 na 3,00 nie ma problem ale co jak wyżej?
Zmiana dot. tylko przekładni głównej tj. koło talerzowe i wałek atakujący.
Reszta w moście pozostaje bez zmian.
Przy wymianie przekładni zwykle należy wymienić wszystkie łożyska.
Uwaga na jakość wykonania przekładni + montaż.
Bardzo często się zdarza, ze nowa przekładnia i jej wymiana kończą się takim efektem, że całość pracuje gorzej niż oryginalna 50-letnia...
Dzieki za podpowiedzi. wybór przekładni jest rzeczywiście duży. Masz jakiś typ którą kupić?
pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”