tylny most
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
tylny most
Mam pytanie , czy jest jakas roznica w szerokosci mostów w roczn8kach 65 I 67 ?
chodzi mi o to czy most z rocznikaa67 bedzie pasowal do 65 czyktorys jest np.szerszy
chodzi mi o to czy most z rocznikaa67 bedzie pasowal do 65 czyktorys jest np.szerszy


"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: tylny most
Cześc. Odgrzewam temat. Szykuje zmiane bebechów w moim moście. Most 68 rozmiar 8". Z tabliczki wynika że ratio jest 2,78:1. niestety praktycznie nie do kupienia I wcale się przy nim nie upieram. Dostępne (Rock Auto) jest kilka przełozeń. Począwszy od 3,0" do 4,15:1. Co praktycznie znaczy dlamnie zmiana ratio na wyższe? Większa moc czy mniejszą moc przekazana na koła ale za to większą prędkość przy tych samych obrotach? I co ze wskazaniami prędkościomierza? Zaniża czy zawyża?
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
Re: tylny most
Większe ratio to lepsze przyśpieszenie, ale również wyższe obroty silnika przy danej prędkości. Moc się nie zmieni, ale prędkość maksymalna Ci spadnie, choć to akurat wątpię żeby był problem. Wyższe ratio i obroty to również wyższe zużycie paliwa, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Predkosciomierz będzie zawyzal.
Jak znasz przełożenia skrzyni to wszystko można dość łatwo policzyć.
Jak znasz przełożenia skrzyni to wszystko można dość łatwo policzyć.
- Wojtek_80
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
- Model: Coupe 1967
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Acapulco blue
Re: tylny most
Jeśli masz 2,78:1 i zmienisz na 3:1 to prędkościomierz będzie ci zawyżał o ok. 7%.
I wg. mnie moc na kołach wzrośnie.
I wg. mnie moc na kołach wzrośnie.
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: tylny most
Z tego wynika że optymalnie to założyć 3,0:1. Niewiele to zmieni z dotychczasowych ustawień. Dobrze kombinuję?
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
Re: tylny most
Dobrze kombinujesz. Zwłaszcza jeśli wolisz szykowny cruising w cabrio zamiast wyścigów spod świateł
predkosciomierz pokaże ok 7% więcej tak jak napisał Wojtek.
Przekładnie, czy to skrzyni biegów czy mostu, nie multiplikują mocy lecz moment obrotowy silnika w zależności od przełożenia.

Przekładnie, czy to skrzyni biegów czy mostu, nie multiplikują mocy lecz moment obrotowy silnika w zależności od przełożenia.
- Wojtek_80
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
- Model: Coupe 1967
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Acapulco blue
Re: tylny most
no dokładnie, źle to ująłem - silnikowi koników nie przybywa ale łatwiej z przyczepą pod górę ruszyćPrzekładnie, czy to skrzyni biegów czy mostu, nie multiplikują mocy lecz moment obrotowy silnika w zależności od przełożenia.

- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: tylny most
No fajnie, już wiem w którą strone iśc, ale co z satelitkami? Pozostają I pasują? Z tego co wiem to przy zmainie z 2,78 na 3,00 nie ma problem ale co jak wyżej?
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: tylny most
No I tutaj się nie zgodzę. Po zwiększeniu przełozenia z 2,78:1 na 3,0 lub więcej :1 będzie zaniżał. Przełozenie oznacza 2,78 obrotów wałka atakującego (czytaj obroty wału napedowego) na jeden obrót wieńca. Tak więc im większe przełożenie tym wolniej jedziesz przy tych samych obrotach.Wojtek_80 pisze:Jeśli masz 2,78:1 i zmienisz na 3:1 to prędkościomierz będzie ci zawyżał o ok. 7%.
I wg. mnie moc na kołach wzrośnie.
Pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- Wojtek_80
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
- Model: Coupe 1967
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Acapulco blue
Re: tylny most
czyli skoro linka prędkościomierza jest na skrzyni, a skrzynia ma te same obroty tylko że wolniej jedziesz to prędkościomierz zawyża...anbr64 pisze:Tak więc im większe przełożenie tym wolniej jedziesz przy tych samych obrotach.

- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: tylny most
Wojtek 80 - dzięki! wycofuje poprzedniego posta! ale pozostawię dla potomnych że nawet jak coś się wydaje oczywiste to wcale takie nie jest. Prędkościomierz bedzie zawyżał wskazania a most ( a właściwie jego przełożenie) będzie zaniżał prędkość wobec wskazań predkościomierza. Stare przysłowie - punk widzenia zależy od punktu siedzenia!
Pozdrawiam I gratuluje czujności!
Pozdrawiam I gratuluje czujności!

68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- Wojtek_80
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
- Model: Coupe 1967
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Acapulco blue
Re: tylny most
Odnośnie jeszcze przekłamania prędkościomierza - wystarczy zmienić zębatkę na lince prędkościomierza na taką o większej/mniejszej ilości zębów:
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1284/" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba że zmiana ratio jest duża np. z 3:1 na 4.1:1 to również trzeba zmienić zębatkę główną prędkościomierza w skrzyni:
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1311/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1301/" onclick="window.open(this.href);return false;
W przypadku zmiany z 2,78:1 na 3:1 myślę że zmiana zębatki na lince np. na taką która ma jeden ząbek mniej powinna pomóc. Aczkolwiek to chyba trzeba metodą prób i błędów dopasować.
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1284/" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba że zmiana ratio jest duża np. z 3:1 na 4.1:1 to również trzeba zmienić zębatkę główną prędkościomierza w skrzyni:
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1311/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/speedometer- ... /p/HW1301/" onclick="window.open(this.href);return false;
W przypadku zmiany z 2,78:1 na 3:1 myślę że zmiana zębatki na lince np. na taką która ma jeden ząbek mniej powinna pomóc. Aczkolwiek to chyba trzeba metodą prób i błędów dopasować.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: tylny most
Zmiana dot. tylko przekładni głównej tj. koło talerzowe i wałek atakujący.anbr64 pisze:No fajnie, już wiem w którą strone iśc, ale co z satelitkami? Pozostają I pasują? Z tego co wiem to przy zmainie z 2,78 na 3,00 nie ma problem ale co jak wyżej?
Reszta w moście pozostaje bez zmian.
Przy wymianie przekładni zwykle należy wymienić wszystkie łożyska.
Uwaga na jakość wykonania przekładni + montaż.
Bardzo często się zdarza, ze nowa przekładnia i jej wymiana kończą się takim efektem, że całość pracuje gorzej niż oryginalna 50-letnia...
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: tylny most
Dzieki za podpowiedzi. wybór przekładni jest rzeczywiście duży. Masz jakiś typ którą kupić?6t07t pisze:Zmiana dot. tylko przekładni głównej tj. koło talerzowe i wałek atakujący.anbr64 pisze:No fajnie, już wiem w którą strone iśc, ale co z satelitkami? Pozostają I pasują? Z tego co wiem to przy zmainie z 2,78 na 3,00 nie ma problem ale co jak wyżej?
Reszta w moście pozostaje bez zmian.
Przy wymianie przekładni zwykle należy wymienić wszystkie łożyska.
Uwaga na jakość wykonania przekładni + montaż.
Bardzo często się zdarza, ze nowa przekładnia i jej wymiana kończą się takim efektem, że całość pracuje gorzej niż oryginalna 50-letnia...
pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V