cargo

Wszystko związane z wyścigami, driftem itd. (sprzęt, taktyka, imprezy...)

Moderatorzy: alski, alski

Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-05-04, 20:27

A kiedy mam być? :)


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-05-04, 22:59

no w ten czwartek...



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-04, 23:07

Ostatnio jak miałeś to Cie nie było ;)
Nie wiem, czwartek? ;D



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-05, 11:45

Olaf pisze:np. teraz mam gumy 17/235/45. Jak zmienię na 19/255/40 to i ile się zmieni:
a) prędkość maksymalna,
b) przyśpieszenie od 0 do 100 km/h ?

bo ja nie potrafię sobie tego wyliczyć :wstyd:
Różnica w tych rozmiarach jest taka :

17 235/55 ............. średnica 690,3 mm - obwód 2167,54 mm
19 255/40 ............. średnica 686.6 mm - obwód 2155,92 mm przy V 100 km/h będzie w rzeczywistości 99,46 km/h
V max i przyspieszenie trudno policzyć ale na pewno przyspieszenie będzie gorsze. Kiedy stanie obok Twoje auta takie samo ,równie sprawne na laczkach 235 ( nie piszę o przyczepności - załóżmy że jest idealna w obu przypadkach ) to przegrasz ,poza tym ważna jest również waga felg z oponami a te 19 calowe będą cięższe - chyba że jakieś naprawdę markowe i niestety drogie założysz ale .......... te 20 mm różnicy w szerokościach też swoje zrobi :(


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-05-05, 23:11

Alfatech,

super, dzięki, to ciekawe. (ja co prawda podawałem trochę inny wymiar opony, ale chodzi o ogólną zasadę, rozumiem, ze te obliczenia to były robione dla parametrów opon podanych przez Ciebie).

Właśnie najciekawsze byłoby stwierdzenie ile te 0,4 km/h (przy rozpędzaniu do 100km/h) robi róznicy w sekundach lub lepiej w metrach...

lub np. jezeli auto bedzie lżejsze o 20kg to o ile sekund lub lepiej metrów szybciej się rozpedzi do 100/h?



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-06, 09:01

Olaf pisze:(ja co prawda podawałem trochę inny wymiar opony, ale chodzi o ogólną zasadę, rozumiem, ze te obliczenia to były robione dla parametrów opon podanych przez Ciebie).
woo ........ :wstyd: zaraz policzę dla tych co podałeś ,wziąłem standard GT 235/55 ale w takim razie masz opony które strasznie przekłamują licznik :

powinny być ( i zaiste pod te opony jest strojony licznik )
235/55 R17 przy 100 km faktycznych (sprawdzałem z GPS)pokazuje 100 km/h na liczniku
masz opony
235/45 R17 przy 100 na liczniku ,faktycznie jedziesz 92,7 km/h
chcesz kupić
255/40 R19 i moim zdaniem................. z auta zrobi się "muł" ...... nie całkiem muł ( bo to nie możliwe ) ale będziesz wyczuwał gorsze osiągi ,na pewno w konfrontacji z autami z którymi się "ganiałeś" .Chyba że ...... założysz naprawdę lekki felgi i zapodasz jeszcze jakiś wynalazek ( predator ,SC .... ) który podniesie Ci moment w dolnych obrotach. Na początek pożycz od któregoś chłopaka z Wawy felgi z odpowiednimi oponami 235/55 ,śmignij na nich i zobaczysz czy czujesz różnicę czy nie.
Olaf pisze:Właśnie najciekawsze byłoby stwierdzenie ile te 0,4 km/h (przy rozpędzaniu do 100km/h) robi różnicy w sekundach lub lepiej w metrach...
to trzeba sprawdzić
Olaf pisze:lub np. jeżeli auto będzie lżejsze o 20kg to o ile sekund lub lepiej metrów szybciej się rozpędzi do 100/h?
to też trzeba sprawdzić , np. przekładając baterię do bagażnika ,dociąża się tylną oś ,niby szajba ale działa a masa wcale nie jest zmniejszona. Teoretycznie jadąc z pełnym zbiornikiem paliwa auto jest cięższe i powinno być wolniejsze od auta z 1/4 paliwa - ale nie w mustangu :rotfl: ,pełny zbiornik dociska tylną oś i w konsekwencji ma się lepszą trakcję i pewniejszy start.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-05-06, 12:07

Alfatech, dzięki. Ja mam standard ale chciałem zobaczyć jakby to było w innym przypadku.

Właśnie to trzeba (odciażenie, opony etc.) sprawdzić doswiadczalnie. Tylko trzeba skombinowac sprzęt. Jakby ktoś miał W-wie to niech da znać. Ja mam automata to on w miare podobnie startuje za każdym razem (nie ma az takich różnic/błedów w sposobie zmianie biegów jak w manualu) więc jakies ciekawe wnioski można by znależc.

A Thomas ma walce i się odgraża, że zamieni na standard koła i mnie objedzie - jakby tak było to róxnica byłaby duża - musimy to sprawdzić, bym się zdziwił :]



Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-05-08, 15:24

A co Was wczoraj na cargo nie było? Byłem z 1.5 GLE.

W pewnym momencie przemknął na cargo tym wiaduktem jakiś czarny GT Coupe 2005+, ale nawet się nie zatrzymał.


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-08, 16:59

Ja byłem, ale po 23.



Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-05-08, 17:07

Bu, ja zniknąłem trochę po 22...


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-08, 17:36

takie życie :D



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-05-09, 18:07

Mnie nie było, sorry,

wcześniej Legia grała puchar w Chorzowie i za dużo piwa z nerwów łyknąłem i bym chyba nie dojechał... chyba że tramwajem : ))



Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-05-15, 22:12

No i co? Znów nie dojechałeś kurde, ja tu w Twoim imieniu musiałem pokazywać Thomasowi przewagę automata nad manualem ;)))

Prócz tego zjadłem po dwakroć Mazdę 3 MPS, bo za pierwszym razem właściciel mówił że to wina złego startu :)

Pojawił się też nowy kolega V6 Coupe 05+ automat. Dałem mu namiar na forum, może się zarejestruje :) Ale nie zepsulismy mu skutecznie radość z nowego nabytku. Najpierw zrobł go 1.5 GLE w V6 Manual, a potem ja, co nawet mój kolega uwiecznił na taśmie:



Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-05-16, 14:08

Little Pony,

ale ja Cię proszę nie znęcaj się nad Thomasem bo zemsta będzie straszna (zobaczysz - wcześniej miał najszybszego Cougara na Forum).

Ten filmik - (tez nieładnie się znęcać nad kolegami!! ; )) - to może byc całkiem niezła lekcja poglądowa "przed zakupem V6" (oczywiście jezeli ktoś lubi przyśpieszenie ; )

No dobra, to musimy się ścignać o tytuł "Najszybszego Mustanga w Warszawie" ; ))))

Może w niedzielę - jak będzie sucho - to wpadnę.



robson
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2009-02-18, 20:19
Model: v6 2006
Silnik: V6 3.8
Kolor: Szalony czarny

Post autor: robson » 2009-05-16, 14:43

kiedy i gdzie sie spotykacie w wawie ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tor”