
cargo
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
Różnica w tych rozmiarach jest taka :Olaf pisze:np. teraz mam gumy 17/235/45. Jak zmienię na 19/255/40 to i ile się zmieni:
a) prędkość maksymalna,
b) przyśpieszenie od 0 do 100 km/h ?
bo ja nie potrafię sobie tego wyliczyć
17 235/55 ............. średnica 690,3 mm - obwód 2167,54 mm
19 255/40 ............. średnica 686.6 mm - obwód 2155,92 mm przy V 100 km/h będzie w rzeczywistości 99,46 km/h
V max i przyspieszenie trudno policzyć ale na pewno przyspieszenie będzie gorsze. Kiedy stanie obok Twoje auta takie samo ,równie sprawne na laczkach 235 ( nie piszę o przyczepności - załóżmy że jest idealna w obu przypadkach ) to przegrasz ,poza tym ważna jest również waga felg z oponami a te 19 calowe będą cięższe - chyba że jakieś naprawdę markowe i niestety drogie założysz ale .......... te 20 mm różnicy w szerokościach też swoje zrobi

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Alfatech,
super, dzięki, to ciekawe. (ja co prawda podawałem trochę inny wymiar opony, ale chodzi o ogólną zasadę, rozumiem, ze te obliczenia to były robione dla parametrów opon podanych przez Ciebie).
Właśnie najciekawsze byłoby stwierdzenie ile te 0,4 km/h (przy rozpędzaniu do 100km/h) robi róznicy w sekundach lub lepiej w metrach...
lub np. jezeli auto bedzie lżejsze o 20kg to o ile sekund lub lepiej metrów szybciej się rozpedzi do 100/h?
super, dzięki, to ciekawe. (ja co prawda podawałem trochę inny wymiar opony, ale chodzi o ogólną zasadę, rozumiem, ze te obliczenia to były robione dla parametrów opon podanych przez Ciebie).
Właśnie najciekawsze byłoby stwierdzenie ile te 0,4 km/h (przy rozpędzaniu do 100km/h) robi róznicy w sekundach lub lepiej w metrach...
lub np. jezeli auto bedzie lżejsze o 20kg to o ile sekund lub lepiej metrów szybciej się rozpedzi do 100/h?
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
woo ........Olaf pisze:(ja co prawda podawałem trochę inny wymiar opony, ale chodzi o ogólną zasadę, rozumiem, ze te obliczenia to były robione dla parametrów opon podanych przez Ciebie).

powinny być ( i zaiste pod te opony jest strojony licznik )
235/55 R17 przy 100 km faktycznych (sprawdzałem z GPS)pokazuje 100 km/h na liczniku
masz opony
235/45 R17 przy 100 na liczniku ,faktycznie jedziesz 92,7 km/h
chcesz kupić
255/40 R19 i moim zdaniem................. z auta zrobi się "muł" ...... nie całkiem muł ( bo to nie możliwe ) ale będziesz wyczuwał gorsze osiągi ,na pewno w konfrontacji z autami z którymi się "ganiałeś" .Chyba że ...... założysz naprawdę lekki felgi i zapodasz jeszcze jakiś wynalazek ( predator ,SC .... ) który podniesie Ci moment w dolnych obrotach. Na początek pożycz od któregoś chłopaka z Wawy felgi z odpowiednimi oponami 235/55 ,śmignij na nich i zobaczysz czy czujesz różnicę czy nie.
to trzeba sprawdzićOlaf pisze:Właśnie najciekawsze byłoby stwierdzenie ile te 0,4 km/h (przy rozpędzaniu do 100km/h) robi różnicy w sekundach lub lepiej w metrach...
to też trzeba sprawdzić , np. przekładając baterię do bagażnika ,dociąża się tylną oś ,niby szajba ale działa a masa wcale nie jest zmniejszona. Teoretycznie jadąc z pełnym zbiornikiem paliwa auto jest cięższe i powinno być wolniejsze od auta z 1/4 paliwa - ale nie w mustanguOlaf pisze:lub np. jeżeli auto będzie lżejsze o 20kg to o ile sekund lub lepiej metrów szybciej się rozpędzi do 100/h?

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Alfatech, dzięki. Ja mam standard ale chciałem zobaczyć jakby to było w innym przypadku.
Właśnie to trzeba (odciażenie, opony etc.) sprawdzić doswiadczalnie. Tylko trzeba skombinowac sprzęt. Jakby ktoś miał W-wie to niech da znać. Ja mam automata to on w miare podobnie startuje za każdym razem (nie ma az takich różnic/błedów w sposobie zmianie biegów jak w manualu) więc jakies ciekawe wnioski można by znależc.
A Thomas ma walce i się odgraża, że zamieni na standard koła i mnie objedzie - jakby tak było to róxnica byłaby duża - musimy to sprawdzić, bym się zdziwił![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Właśnie to trzeba (odciażenie, opony etc.) sprawdzić doswiadczalnie. Tylko trzeba skombinowac sprzęt. Jakby ktoś miał W-wie to niech da znać. Ja mam automata to on w miare podobnie startuje za każdym razem (nie ma az takich różnic/błedów w sposobie zmianie biegów jak w manualu) więc jakies ciekawe wnioski można by znależc.
A Thomas ma walce i się odgraża, że zamieni na standard koła i mnie objedzie - jakby tak było to róxnica byłaby duża - musimy to sprawdzić, bym się zdziwił
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
A co Was wczoraj na cargo nie było? Byłem z 1.5 GLE.
W pewnym momencie przemknął na cargo tym wiaduktem jakiś czarny GT Coupe 2005+, ale nawet się nie zatrzymał.
W pewnym momencie przemknął na cargo tym wiaduktem jakiś czarny GT Coupe 2005+, ale nawet się nie zatrzymał.
Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
No i co? Znów nie dojechałeś kurde, ja tu w Twoim imieniu musiałem pokazywać Thomasowi przewagę automata nad manualem
))
Prócz tego zjadłem po dwakroć Mazdę 3 MPS, bo za pierwszym razem właściciel mówił że to wina złego startu
Pojawił się też nowy kolega V6 Coupe 05+ automat. Dałem mu namiar na forum, może się zarejestruje
Ale nie zepsulismy mu skutecznie radość z nowego nabytku. Najpierw zrobł go 1.5 GLE w V6 Manual, a potem ja, co nawet mój kolega uwiecznił na taśmie:

Prócz tego zjadłem po dwakroć Mazdę 3 MPS, bo za pierwszym razem właściciel mówił że to wina złego startu

Pojawił się też nowy kolega V6 Coupe 05+ automat. Dałem mu namiar na forum, może się zarejestruje

Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Little Pony,
ale ja Cię proszę nie znęcaj się nad Thomasem bo zemsta będzie straszna (zobaczysz - wcześniej miał najszybszego Cougara na Forum).
Ten filmik - (tez nieładnie się znęcać nad kolegami!! ; )) - to może byc całkiem niezła lekcja poglądowa "przed zakupem V6" (oczywiście jezeli ktoś lubi przyśpieszenie ; )
No dobra, to musimy się ścignać o tytuł "Najszybszego Mustanga w Warszawie" ; ))))
Może w niedzielę - jak będzie sucho - to wpadnę.
ale ja Cię proszę nie znęcaj się nad Thomasem bo zemsta będzie straszna (zobaczysz - wcześniej miał najszybszego Cougara na Forum).
Ten filmik - (tez nieładnie się znęcać nad kolegami!! ; )) - to może byc całkiem niezła lekcja poglądowa "przed zakupem V6" (oczywiście jezeli ktoś lubi przyśpieszenie ; )
No dobra, to musimy się ścignać o tytuł "Najszybszego Mustanga w Warszawie" ; ))))
Może w niedzielę - jak będzie sucho - to wpadnę.