[S197] Szkapa wzięła i stanęła.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

[S197] Szkapa wzięła i stanęła.

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-04, 21:12

Witek.
No, zdziwiłem się. Jadę sobie a tu nagle buuu i kierownica zaczyna ciężko chodzić. Udało mi się zatrzymać na prawym pasie i próbuję odpalić. Kilka prób i taki sam efekt - silnik startuje i natychmiast gaśnie. Przypominam sobie że tuż przed zgaśnięciem wjechałem na nierówność, więc możliwe że coś się obluzowało. Pierwsze podejrzenie pada na elektrykę, złączki, bezpieczniki etc. Oglądam instalację przy silniku, dociskam wszystkie bezpieczniki i wtedy mój wzrok zahacza o kolektor dolotowy, ten nowy K&N. głupi wziął i się wysmyknął z opaski mocującej go do obudowy przepustnicy. Kluczyk sztorcowy nr 8 i w 15 sekund jest po sprawie. Strach pomyśleć co by było gdybym akurat np wyprzedzał na czołówkę.
No, to się wywnętrzyłem, ale może komuś się przyda.
Aha, miałem dziś jeszcze jedną przygodę - kontrola z powodu niezapalonych świateł omal nie skończyła się zabraniem dowodu rejestracyjnego, oczywiście za światła, a konkretnie za kierunki z tyłu, bo inne policmajstra nie interesowały. Pomogło konsekwentne udawanie głupa niezorientowanego w temacie ;)
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:04 przez Magic 2OO, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam - Maciek.

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-05, 11:51

Magic 2OO pisze:Strach pomyśleć co by było gdybym akurat np wyprzedzał na czołówkę.
to jedno i ciekawe czy nie nałapał za dużo syfu z powietrza ? A stanął zapewne dlatego że któryś z czujników na dolocie wylączył wszystko.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-05, 15:54

alfatech pisze:
Magic 2OO pisze:Strach pomyśleć co by było gdybym akurat np wyprzedzał na czołówkę.
to jedno i ciekawe czy nie nałapał za dużo syfu z powietrza ? A stanął zapewne dlatego że któryś z czujników na dolocie wylączył wszystko.
Nie któryś tylko przepływomierz, bo innego po drodze nie ma. Przyznam że się trochę wk...łem, bo taka duperela mogła mnie zabić. Napisałem już do Forda że moim zdaniem komputer powinien przełączyć się w tryb awaryjny lub skorzystać z domyślnych ustawień i umożliwić mi jazdę przez określony czas, a nie wyłączać mi silnik.
Syfu nie nałapał, bo nie miał za bardzo skąd na szczęście, no i od razu się wyłączył.


Pozdrawiam - Maciek.

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-06, 08:19

Magic 2OO pisze:Nie któryś tylko przepływomierz,
nie chce mi się do garażu lecieć i oglądać ale ............... chyba na dolocie jest jeszcze czulnik temperatury zasysanego powietrza ? Z resztą nie ważne ,ważne że nic poważniejszego się nie stało i że możesz nam o tym przypadku napisac :)
Magic 2OO pisze: Napisałem już do Forda że moim zdaniem komputer powinien przełączyć się w tryb awaryjny lub skorzystać z domyślnych ustawień i umożliwić mi jazdę przez określony czas, a nie wyłączać mi silnik.
ciekawe czy odpiszą :rotfl:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-06, 09:43

alfatech pisze:
Magic 2OO pisze:Napisałem już do Forda że moim zdaniem komputer powinien przełączyć się w tryb awaryjny lub skorzystać z domyślnych ustawień i umożliwić mi jazdę przez określony czas, a nie wyłączać mi silnik.
ciekawe czy odpiszą :rotfl:
Pomny ostatniej ich "odpowiedzi" WIELKIMI LITERAMI napisałem że Mustang w Europie nie jest sprzedawany i nie ma tu lokalnego dealera więc niech mnie do niego nie odsyłają. ;-)

[ Dodano: 2009-05-06, 21:13 ]
Update - odpowiedź od Ford Motor Co.

"Thank you for contacting the Ford Motor Company Customer Relationship Center regarding the intake manifold in your 207 Ford Mustang.

The Ford Customer Relationship Center (CRC) is primarily intended for our North American customers. For information on Ford products and services in your area, please visit our website at:

1) http://www.ford.com
2) select "To Global Sites"

Alternatively, you may wish to contact the CRC representing your area directly. The CRC for Poland can be reached at:

Public Telephone Number: +48 (0) 22 608 6767

We are confident that this matter is best addressed through the Ford customer service resources available in your country. Thank you for taking the time to visit the Ford Motor Company World Wide Web Site.

Sincerely,
Jay-R
Customer Relationship Center
Ford Motor Company"

Debile :) Jutro pisze do Ford Polska, zobaczymy co odpowiedzą :)


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-06, 23:04

Nie debile, tylko duża korporacja. Wpadłeś Waść w jej tryby i będą Cię tak mielić między kontynentami i departamentami, aż Cię zniechęcą... Jakby chcieli odpowiadać na takie uwagi, to by zaczęli sprzedawać Mustanga w Europie, ale nie chcą :( Przecież nic im nie szkodziło odpowiedzieć Ci tak samo, jak innym "our North American Customers"...



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-07, 07:51

pavlito pisze:Nie debile, tylko duża korporacja. Wpadłeś Waść w jej tryby
Etam, ja to traktuję teraz na poziomie rozrywkowym, bo nie pierwszy raz muszę poprawiać fabrykę :) Po prostu jestem ciekaw czy doczekam się sensownej odpowiedzi :)


Pozdrawiam - Maciek.

FLIPPER
Posty: 8
Rejestracja: 2009-02-27, 16:46
Model: Mustang 3,8V6 '97
Kolor: Saphire Blue

Post autor: FLIPPER » 2009-05-07, 11:56

Niestety amerykanie to debile i na dodatek mają od małego wpajaną swoją wyższość nad innymi. Indoktrynacja pro-amerykańska jest straszna. To że biedny idiota który odpisał że CRC jest tylko dla mieszkańców ameryki pn. nie wie nawet gdzie jest "POLANDIA" to pikuś.
Znam jeszcze lepszy przyklad ich ignorancji i nacjonalistycznej głupoty.
Kumpel z drużyny paintballowej napisał do sprzedawcy z e-baya czy wyśle mu kilka gratów, takich jak częsci markera i akcesoria, do Polski. W odpowiedzi dostał odmowe którą gość motywował tym że "jest dumnym amerykaninem i nie handluje z blokiem wschodnim, interesy robi tylko z rdzennymi amerykanami ( kretyn pewnie westernów nawet nie ogladał ) ...powaliło mnie to. Zawsze wiedziałem że są durni ale nie że aż tak. Aż dziw że takie fajne samochody kiedyś robili.... ahh



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-07, 12:35

No dobra, skrobnąłem pisemko do Ford Polska Sp. z o.o. :)

"Odesłano mnie do Państwa z Centrum Obsługi Klienta Ford Motor Co. - po co, nie wiem. Sprawa dotyczy Mustanga GT '07, a ogólniej wszystkich Mustangów typu s197, a konkretnie oprogramowania komputera sterującego pracą silnika. Podczas normalnej jazdy, po najechaniu na nierówność kolektor dolotowy wysunął się z obejmy (zapewne obluzowanej) mocującej go do obudowy przepustnicy, co spowodowało zatrzymanie silnika i niemożność jego ponownego uruchomienia. Usterkę usunąłem na miejscu i nie ona stanowi problem. Problemem jest reakcja komputera sterującego silnikiem na brak danych z przepływomierza. Moim zdaniem wyłączenie silnika było niebezpieczne i mogło wprost doprowadzić do wypadku ze skutkiem śmiertelnym, gdyby np. opisana usterka wystąpiła w trakcie wyprzedzania. Silnik z powodzeniem mógł pracować w trybie awaryjnym, na domyślnych ustawieniach przez określoną ilość czasu umożliwiającą bezpieczne zakończenie manewru i zaparkowanie. Moja informacja ma na celu uświadomienie Ford Motor Co. potencjalnego zagrożenia dla użytkowników ich samochodów i, mam nadzieję, zainicjowanie zmiany oprogramowania komputera sterującego silnikiem. Będę oczekiwał odpowiedzi w tej sprawie.

Z poważaniem
Jarosław Sajecki
członek Mustang Klub Polska

P.S. Poniżej przytaczam dotychczasową korespondencję z CRC Ford Motor Co."

Czekam :)


Pozdrawiam - Maciek.

FLIPPER
Posty: 8
Rejestracja: 2009-02-27, 16:46
Model: Mustang 3,8V6 '97
Kolor: Saphire Blue

Post autor: FLIPPER » 2009-05-07, 14:21

Czekam z niecierpliwością na rozwój wydażeń :)



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-05-07, 18:37

Magic 2OO pisze:No dobra, skrobnąłem pisemko do Ford Polska Sp. z o.o. :)
Chciałbym zobaczyć wyraz twarzy osoby, która zacznie to czytać w PL :rotfl: :rotfl: :rotfl: Trzymam pięty ;) PS. Ładnie piszesz listy :D


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-07, 23:29

Weź lepiej od razu doślij wersję po anglińsku, to może ją przeforwardują do USA, a tak to 2 tygodnie będą szukali jelenia w firmie, który da radę i zechce to przetłumaczyć. Już taki manewr przerabiałem w innym obszarze z produktami akwarystycznymi i pytaniem do centrali via polskie biuro :hyhy:



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-05-08, 09:04

pavlito pisze:Weź lepiej od razu doślij wersję po anglińsku, to może ją przeforwardują do USA, a tak to 2 tygodnie będą szukali jelenia w firmie, który da radę i zechce to przetłumaczyć. Już taki manewr przerabiałem w innym obszarze z produktami akwarystycznymi i pytaniem do centrali via polskie biuro :hyhy:
Bo trzeba kupować polskie produkty!!! :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-08, 09:14

No... Mustang kupiony od polskiego dealera i serwisowany w polskim ASO. :rotfl: :rotfl: :rotfl:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-18, 12:14

Apdejt - odpowiedź z 15/05/09.

"Szanowny Panie,

Odpowiadając na Pana zgłoszenie, uprzejmie informujemy, że poniższa informacja została przekazana Inżynierom Serwisu Ford Polska.
Postaramy się je przekazać do Ford Motor Company w USA.
Dziękujemy za przekazane nam informacji dotyczących bezpieczeństwa użytkowania pojazdów naszej marki.

Z poważaniem,

Grażyna Meszka

Centrum Kontaktu z Klientami
Ford Polska Sp. z o.o.
ul. Taśmowa 7
02-677 Warszawa"


Pozdrawiam - Maciek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”