[Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: pieron » 2015-05-29, 23:49

wlasnie chodzi mi o ten stan bo w miare ladny kosztuje ponad 40 tys $ a jak wiadomo auta po remoncie w Usa nie sa zbyt atrakcyjne,takiego fasta mozna zamknac w 150tys zl,jest wiele aut kolegow na forum ktore byly calkowicie odbudowane (czyt 80-95% nowe blachy) a fast to fast za kilka lat beda warte wiele wiele wiecej pzdr.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-09-07, 14:18

Pora coś odświeżyć...

Na ostro blachę mieliśmy zaczynać w lipcu... ale mamy poślizgi :mur:
W zasadzie teraz to mi się nie śpieszy... nauczyłem się cierpliwości przy tej renowacji ( w międzyczasie urodził mi się drugi projekt więc się nie nudzę).

W sierpniu buda wyglądała tak:

Obrazek


... a ja dopieszczałem silnik.
Wypiaskowałem kolektor:

Obrazek


Mycie nagaru:

Obrazek


Umycie, wyczyszczenie i odtłuszczenie bloku, wymiana liftersów, pompy oleju itp:

Obrazek


Podkład VHT:
Obrazek


Potem niebieska Ford Blue + bezbarwny:

Obrazek


Na koniec nie mogłem sobie odmówić przymiarki pokryw... wygląda nieźle (kolektorki w ceramice fajnie pasują)

Obrazek



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: simontlc » 2015-09-07, 14:22

Na ostatnim zdjeciu chyba widac ten NOWY projekt :)


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Rezor » 2015-09-07, 14:31

Patrzyłeś ile orientacyjnie waży skorupa? :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-09-07, 14:32

simontlc pisze:Na ostatnim zdjeciu chyba widac ten NOWY projekt :)

Czerwony to nie mój, ale blisko... też 67 tylko już nie conv... wiadomo co tygryski lubią najbardziej :hyhy:



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-09-07, 14:34

Rezor pisze:Patrzyłeś ile orientacyjnie waży skorupa? :D

Nie mam pojęcia, ale parę złotych na złomie bym wziął... :P



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Rezor » 2015-09-07, 15:03

pytam bo z tego co wiem to 1sza, 3cia i 4ta generacja ważą podobnie i nie wiem czy dźwignę w parę osób na przyczepkę i nie przeładuje jej czy raczej musze zaopatrzyć się w widlaka :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: CzyTyTez » 2015-09-07, 21:33

ślicznie
nie bałeś się że po piaskowaniu zostanie gdzieś ziarenko w niewłaściwym miejscu? (u mnie jechali szczotką na wiertarce)
po malowaniu wrzucałeś do piekarnika?



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-10-23, 19:24

Jedziemy dalej... blacharka się robi na poważnie :D

Zaczęliśmy od tyłu, zdjęte poszycia tylnych błotników i nadkola pozwalają na przeprowadzenie dogłębnej inspekcji szkieletu auta. Wszystkie elementy poszycia będą łączone w miejscach fabrycznych (żadnych reperaturek):

Obrazek



Przy okazji wymieniamy podłogi bagażnika (można też naprawiać/zajrzeć do końcówek tylnych podłużnic):

Obrazek



Wszystko zdrowe, wymaga tylko zabezpieczenia:

Obrazek
Obrazek

Teraz "tylko" pozostało spasowanie wszystkiego (nowe nadkola, nowe poszycia błotników), spawanie i tył będzie skończony.
Ostatnio zmieniony 2015-10-23, 22:54 przez Gobo, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-10-23, 19:29

CzyTyTez pisze:ślicznie
nie bałeś się że po piaskowaniu zostanie gdzieś ziarenko w niewłaściwym miejscu? (u mnie jechali szczotką na wiertarce)
Kompresor+odkurzacz przemysłowy i każdą szczelinkę można wyczyścić idealnie.


CzyTyTez pisze:po malowaniu wrzucałeś do piekarnika?
Nie. Wypali się w temp. roboczej silnika :super:



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: anbr64 » 2015-10-25, 12:14

GOBO, dawaj bo wyjazd do Rumunii czeka na ciebie! Będziesz miał niezły sprawdzian mozliwości I test na wytrzymałośc!


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-10-29, 16:54

Dupcia spasowana, biżuteria przymierzona... jest OK :super: .
Tył skończony.

Obrazek


Bierzemy się za wymianę poszyć drzwi, będzie mozna przy okazji zabezpieczyć to antykorozyjnie (w dolnym narożu oczywiście "niespodzianka")

Obrazek


A tym czasem coś dla mnie żebym się nie nudził... trzeba umyć/odświeżyć brudasa. Myślałem o pomalowaniu, ale mysiałbym to zrobić "po amerykańsku" czyli po wszystkim jak leci. To już wolę tylko umyć.

Obrazek



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: simontlc » 2015-10-29, 17:57

Aktywna piana dobrze bierze


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-11-10, 13:20

Wnętrze bagażnika, nowe jednoczęściowe nadkola Dynacorn'a oraz podłogi:

Obrazek


spasowane poszycia:

Obrazek


Zabraliśmy się za przód. Wymiana obu podłużnic, floor support'ów i torque box'ów.
Wyprute dziadostwo. Platformę pod siedzenia ktoś przyspawał ciurkiem (powinna być punkowo) ledwo ją odratowaliśmy. Pod spodem oczywiście surowa, niezabezpieczona blacha :mur: :

Janusze byli w wielu miejscach tego auta :rotfl:

Obrazek

Obrazek


W trakcie pasowania:
Obrazek


... i już po wszystkim, cała przednia/nośna struktura auta wymieniona na nową:

Obrazek


Widok od wewnątrz (w trakcie prac):

Obrazek

Został jeszcze cowl panel, ale to już pikuś w porównaniu z resztą wykonaną do tej pory. Potem jeszcze spawanie detali, szlifowanie, estetyka itd.
Następnie chcemy to jeszcze raz lekko wypiaskować (surowe blachy i czarne nie wiadomo jakiej jakości podkłady).
Koniec blacharki bardzo blisko :hurra:



TomS
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2011-08-25, 00:11
Model: Fast 67, Coupe 67
Silnik: inny V8
Kolor: zielony i szary

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: TomS » 2015-11-28, 15:06

"koniec blacharki bardzo blisko" czyli około stycznia, lutego? :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”