Kilka pytań o V6, awaryjność itd.

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Unkas
Posty: 2
Rejestracja: 2014-08-29, 10:38
Model: ROUSH Stage2
Silnik: V8 5.0
Kolor: srebrny
Lokalizacja:: Tarnowskie Góry

Kilka pytań o V6, awaryjność itd.

Post autor: Unkas » 2014-08-29, 11:13

Witam Wszystkich.
Planuje zakup rangera z tym samym motorem który siedzi w mustangu, dlatego chciałbym prosić o pomoc i zasięgnąć kilka informacji co do silnika i jego ewentualnych problemów. Czy ta jednostka jest jakaś problematyczna w użytkowaniu, awaryjność itd. ? Jak wygląda koszt jej eksploatacji, jak np. wymiana rozrządu na dobrych częściach. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie, by później nie okazało się że silnik po kilkuset kilometrach klęknie. Trochę informacji zasięgnąłem na forum explorera gdzie również ten motor występował, jednak wolę zebrać szerszą wiedzę. Z góry dzięki za podzielenie się wiedzą.



Awatar użytkownika
Chefofrats
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 2011-07-09, 17:43
Model: 2006 V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vista Blue Metallic

Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.

Post autor: Chefofrats » 2014-08-30, 19:14

Super fachowych i szczegółowych informacji nie udzielę, ale co wiem to piszę.

Swojego Mustanga z V6 4.0 mam od 3 lat, zrobiłem nim przez ten czas 32000 km (od 56000 do 88000). Z silnikiem nie było do tej pory żadnych problemów. Co rok zmieniam olej i czyszczę filtr powietrza (wymieniony na stożkowy). I tyle. To chyba dobrze o nim świadczy.



Awatar użytkownika
mdziak
Rodzynki Stowarzyszenie MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2013-01-13, 15:00
Model: 2011 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White

Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.

Post autor: mdziak » 2014-08-31, 09:28

należy jeszcze chyba zapytać o rocznik tego silnika
bo z tego co się orientuje to "stara" v6 4.0 to zupełnie inna bajka niż nowa v6 3.7


Obrazek

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.

Post autor: XerofaN » 2014-08-31, 12:15

u mnie podobnie nic sie nie psuje tez jezdze 3 lata i zrobilem jakies 40k. rozrzad na lancuchu.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.

Post autor: empi1955 » 2014-08-31, 16:46

Unkas pisze:Witam Wszystkich.
...... Trochę informacji zasięgnąłem na forum explorera gdzie również ten motor występował, jednak wolę zebrać szerszą wiedzę. Z góry dzięki za podzielenie się wiedzą.
Forum Explorera w tym wypadku jest mało miarodajnym źródłem. Silnik silnikowi nierówny, pomimo że także 4,0 V6.Tam większość opinii negatywnych, ze względu na sypiący się rozrząd (wada konstrukcyjna), stąd prześmiewcza nazwa FOHC zamiast SOHC. Ale to dotyczy silnika w modelu EX II (produkowanego do 2001 r.)
Tutaj , raczej nie znajdziesz negatywnych opinii o silnikach 4,0 V6 występujących w Mustangu.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”